Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 682
Hei, lurte på om var det farlig at noen forsøker å finne en robots.txt-fil? Eller bør jeg banne han fra siden?

Takk for svar!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det tyder på at han forholder seg til robots exclusion standarden. Du kan eigentleg greit ignorere det, eller google etter robots.txt exclusion
Ignore hva? han eller filen? skjønte ikke helt, har søkt på Google men får ikke noe spesielt om det er onde folk eller hva som søker etter såne filer på servern min :/
robots.txt er en fil som er laget for å fortelle søkeroboter, feks fra google om hvor de har lovt til å gå og mest spesifikt hvor de IKKE har lovt til å gå. Hvis det er en robot som søker etter dette er det fint og hyggelig, de er stort sett greie. Hvis det er mennesker som ser etter det kan det være folk som er ute etter hull i siden din.
mhm meitemark, fint forklart, tror ikke det er noen roboter som søker. tusen takk for forklaringen din. Men jeg skal banne dem alikevel for en vanlig bruker som vil utnytte siden på fin måte ville han ikke søkt etter det der , det går bra med 5 - 6 mindre besøkere . Foresten takk skal du ha vidarlo og!!!
Hvis du har ipadressen til de som søker er det ofte enklest nok å bare søke den opp på ipwhois tjenester som arin.net eller ripe.net, da ser du hvem den tilhører.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av xerwate
mhm meitemark, fint forklart, tror ikke det er noen roboter som søker. tusen takk for forklaringen din. Men jeg skal banne dem alikevel for en vanlig bruker som vil utnytte siden på fin måte ville han ikke søkt etter det der , det går bra med 5 - 6 mindre besøkere . Foresten takk skal du ha vidarlo og!!!
Vis hele sitatet...
Dårlig idè. Du vil sannsynligvis banne google, og dermed dette ut av så godt som alle søk, som igjen resulterer i mindre trafikk.

Opprett heller robots.txt og sei der kva google ikkje skal ha tilgang til, eller la den vere blank.