Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1363
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Snart er det slutt på fri surfing på Internett til fast pris. Til høsten kommer Telenor med en ny prismodell på ADSL.


Før sin avgang varslet konsernsjef Tormod Hermansen at Telenor vil gå over fra fastpris på bredbånd til en ny prismodell, for eksempel tellerskritt. Protestene haglet fra brukerne. Så langt har det vært fri surfing til avtalt pris på ADSL-tjenestene.
Hvilke av Hermansens forslag etterfølgeren Baksaas nå vil følge opp, forblir et mysterium. Toppsjefen antyder ikke mer enn at endringer skjer til høsten.


Før 1. oktober
– Den nye prismoddellen vil lanseres en gang i tredje kvartal, sier Baksaas til Nettavisen.

– Den nye prismodellen for ADSL blir annerledes enn den nåværende. Jeg tør ikke foregripe begivenhetenes gang, men jeg kan si så mye som at vi legger om prismodellen slik at den passer for andre enn bare storbrukerne.

Kundene svikter
ADSL, Telenors bredbåndstjenester hadde i andre kvartal en lavere vekst enn i foregående kvartal. Kundetilgangen var heller ikke like stor.

ISDN hinder
Baksaas og Telenor-ledelsen ser ingen mørke skyer på bredbåndhimmelen av den grunn. Han tror at ADSL-kundene vil komme, men at de forsinkes av ISDN-linjenene.

– Bredbånd dreier seg først og fremst om rask internetttilgang. Vi må ta høyde for at ISDN har etablert seg sterkere i Norge enn andre steder, og det vil forsinke veksten i bredbånd, sa Telenor-direktøren.

Telenor hadde på slutten av 2001 490.000 ISDN-kunder og 80.000 ADSL-kunder.

Interne kamper
Telenor Plus, som selger ISDN, er den delen av Telenor-konsernet som scorer på at færre blir bredbåndskunder enn før. Bredbåndstjenestene stjeler kunder fra Telenor Networks, som ikke opplever særlig vekst i andre kvartal.

Tatt fra nettavisen
Mulig dette er gammelt nytt, don't shoot me
var vel no poster om det her tidligere ja.
FUCK TELENOR #(¤/"¤#!
Dammit ass
/me blir fylt med frustrasjon :/
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av mia
var vel no poster om det her tidligere ja.
Vis hele sitatet...
Joa, fikk med meg de jeg også, men jeg fikk aldri med meg noe fakta fra den diskusen iaffal, var vel mest argumentering hvorfor det var en så dårlig ide? :P
Og jeg fant ikke threaden i farten, så jeg la like godt inn denne, så nå veit alle det vaffal
dette er bare idiotisk fra telenor sin side, men det vet da alle
Jaja, de kommer til å miste en hel del kunder pga dette. Lurer på om jeg må tilbake til ISDN nå, da klikker jeg rett og slett!

!#¤%#¤%¤#@£$@$@$€€#!¤%!¤#
Better than thou.
HOHO! Artig artig! :]
Håper pappa gidder å bytte til NextGenTel. De har mye billigere så kanskje jeg får litt raskere internett
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
For de som ikke kan få NextGenTel: Bluecom, eller andre leverandører som bruker telenor sitt nett vil ikke forandre prisene. Skift i vei.
Jeg forstår ikke hvorfor telenor selv ikke skjønner at de kommer til å tape på dette ?
Hørte også at NGT kom til å gå over til telenors plan pga telenor's dominasjon på adsl markedet... ??
Så lenge ingen andre selskaper følger etter(som de har sagt at de ikke skal) så liker jeg egentlig ide'n. Telenor vill grave seg selv ned.. Da kommer andre selskaper sterkere på markede
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Vet ikke helt om det er så dumt gjort av Telenor jeg, de mister jo alle storbrukerene.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trådstarter
Med tanke på Telenor så trenger det vel kanskje ikke være så dumt, i og med at de slipper de som belaster nettet mest. Det spørs hvor mange % som er storbrukere..

Synes uansett det er råttent gjort av et så stort firma som Telenor og tenke så mye på seg selv, og så lite på brukerene.
Funker egentlig fett for meg. De kan ikke endre på det innen bindingstiden min, og etter det sier jeg opp åkkesom, da jeg flytter hjemmefra og mora mi har pent lite bruk for adsl alene. Utrolig gay av dem uansett. Spørs om de presser bluecom osv. til å kjøre samme linje, med å endre prisingen på nettleien.
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Synes uansett det er råttent gjort av et så stort firma som Telenor og tenke så mye på seg selv, og så lite på brukerene.
Vis hele sitatet...
de påstår jo så pent at det er på grunn av brukerne at de gjør det, da. for at storbrukerne bruker mer enn 'snittet' og dermed får mer enn det de betaler for, og motsatt med småbrukerne.
helt idiotisk, det er da opp til folk å avgjøre i hvor stor grad de bruker linja si eller ei.
telenor sucks til å finne opp unnskyldninger for å tjene penger.

Når det gjelder Bluecom hevder de på sidene sine at de beholder fastprisordningen på ADSL. ( http://www.bluecom.no/index.php?cat=...d6cc9b69bfc387 )
Tror nok jeg bytter til bluecom når kontrakta mi med Telenor går ut, ja..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vil man ha det moro med noen man ikke liker som er kunde hos telenor, er det en enkel ting man kan gjøre.
Bruke flood-ping kommandoen i Linux og sette packet-size på maks.
Dermed vil den uheldige få masse trafikk ned, og en veldig høy regning!