Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1348
av Andreas Bernhardsen

En halv million maskiner, noe som utgjør 90% av alle Nintendo DS maskiner som er sent ut til butikkene, ble solgt iløpet av den første uken, sier Nintendo of America i en pressemelding. De regner med å ha solgt 1 million enheter før utgangen av 2005, ett tall Apple's iPod brukte 19 måneder på å oppnå.

"Forbrukere [sier] Nintendo DS er det hotteste denne [Julen], hvis du ser en burde du kjøpe den", sier Reggie Fils-Aime, Nintendo's EVP for salg og marketsføring.

Både GameBoy Advanced SP og pakken som inkluderer GameCube og MarioKart Double Dash, gjør det også bra. Det ble solgt 800.000 GBA SP maskiner forige uke, og 250.000 GameCube pakker siden midten av november når den bled introdusert på markedet.

Prisen på Nintendo DS ligger på rundt $149 i USA. Både GameBoy Advanced SP og pakken med GameCube og MarioKart Double Dash ligger på rundt tusen-lappen her i Norge. Nintendo DS blir sluppet i Europa første kvartal 2005.

Kilde: Nintendo
Er jo ikke rart.. DS er jo genial..
Få tak i et par kompiser, kjøpt en DS hver og spill så det ryker.. Gleder meg til den kommer hit!
<3 Nintendo
DS'en ser jo helt genial ut, genialt å ha to skjermer.

Personlig skal jeg nok vente til PSP også kommer og sjekke priser på spill og accessories osv
nintendo er jo ledende på håndholdt markedet da. Dessuten klarer forbrukerne å overse størelsen så lenge grafikken er bedre enn allt annet de har sett.
Hyggelig å høre at GC selger.
Ja, Nintendo er kos. Glad for at det går bra, jeg kommer til å kjøpe DSen rimelig fort når den kommer hit.

Den er da ikke så mye større enn PSP?
Må nesten vente å se hva slags spill som kommer på disse 2 håndholdte konsollene.
PSP skal vist ha mest sånne typisk Playstation spill som Gt og lignede.
Nintendo DS ser ut som skal ha veldig underholdene å morsomme spill enn PSP.
Pantoliano: Selvfølgelig skal playstation lage typiske playstation spill, hva forventet du? : P

Det at DS'en kanskje er litt større har da ingenting med saken å gjøre?

De er ikke store uansett og DS'en kommer til å få solgt bra pga undeholdningskvaliteten på spillene til Nintendo.
Tenker meg DS vil fokusere mest på multiplayer delen, mens psp fokuserer nok mest på singleplayer. Og det er nettop multiplayer delen som er så genialt med DS!
Jeg lurer på hvordan det kommer til å gå med nGage QD nå.. tråløs multiplayer var jo det eneste bra'e med den. Tipper Nokia griner litt atm.. Jeg skal seff ha meg en DS når de kommer til Norge.. Prøvde å få tak i en før jul for å gi i julegave til lillesøstrene mine men det gikk ikke

Scha
Ingen som vet om noen norske webbutikker som selger importerte Nintendo DS'er fra USA eller? Skulle gjerne hatt ett par før jul en gang. Utrolig teit av Nintendo at de ikke lanserer den i Europa før jul, den hadde vært øverst på ønskelista mi.
Skal jeg kjøpe en, så venter jeg på Sony's nye portable maskin Den ser mye bedre ut, og er ikke bare ment for spill
Vet at Spiderman i Oslo har solgt noen, men er mulig de ikke har noen fler igjen nå.
Skal si at håndholdt teknologi har utviklet seg med stormskritt i de siste årene!
WiFi på gameboy blir digg!
Gir Nintendo seg aldri? Tipper at Playstation kommer til å lage bedre!
Opprinnelig postet av The_Rebel
Gir Nintendo seg aldri? Tipper at Playstation kommer til å lage bedre!
Vis hele sitatet...
Husk en vesntlig ting, Nintendo var de første som ble store på håndholdte spillemaskiner. Mulig as PSP blir bedre men nintendoDS, men siden nintendo har gjort dette lengre så kommer de nok til og selge mye mer en PSP.

Ta for eksempel X-BOXen til microsoft det gikk ikke så bra for den i starten...

edit: mulig at PSP blir bedre etter vært.
Sist endret av classic_war; 11. desember 2004 kl. 13:47.
Opprinnelig postet av classic_war
Husk en vesntlig ting, Nintendo var de første som ble store på håndholdte spillemaskiner. Mulig as PSP blir bedre men nintendoDS, men siden nintendo har gjort dette lengre så kommer de nok til og selge mye mer en PSP.

Ta for eksempel X-BOXen til microsoft det gikk ikke så bra for den i starten...

edit: mulig at PSP blir bedre etter vært.
Vis hele sitatet...
Det er fullt mulig, men så har aldri jeg hatt helt sansen for Nintendo helle da
Nintendo har vel mest erfaring på håndholdte enn Sony. Nintendo vet sikkert hva som bør inneholde en bærbar spillemaskin enn det Sony gjør. Ta WiFi for eksempel .

Selv så håper jeg at Nintendo gjør det mer suksessivt enn Sony. Men jeg tror også at det kommer til å bli sånn som Xbox, at det blir mer populært etter tiden.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Litt offtopic da men. Har noen hørt om et zelda spill som kommer til Nintendo ds? hadde vert fedt da
Hørt rykter ja.. men regner med det.. igomed at du fortsatt ikke finner en nintendo konsoll uten et zeldaspill!
Blir som å grave sin egen grav hvis de ikke gir ut et zelda spill til DS!

<3 nintendo
Liker det Nintendo sier:
Nintendo-president Satoru Iwata mener at de har mye mer forståelse av hva som kreves av de håndholdte spillkonsoller.

Klikk her