Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 921
Har en stund nå hatt lyst til å kicke snusen, men klarer ikke ta avstand fra miss nikotin. Så tenker å fikse meg e sigg siden vanlig sigg blir for ekkelt det også.
Er det her alt jeg trenger?
https://www.pgvg.no/products/oxva-xl...system-1000mah sånn feks? Hvilken juice skal jeg bruke? Denne?https://www.pgvg.no/products/ivg-tea...uice-100120-ml

Er det alt jeg trenger eller må jeg ha med noe mer? Ekstra munnstykker/pods eller noe? Står jo ikke noe om nikotin innholdet i de juicene heller så skjønner ikke så mye her.

Lol de selger ikke juice med niko i Norge? Gir opp ass
Sist endret av HallaKompis; 17. desember 2023 kl. 23:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har det vape pod systemet du linket. Er temmelig fornøyd med den, men den er beregnet for 50\50 pg\vg juice såvidt jeg forstår.
Og ja, juicen du linka er uten nikotin. Er beregnet at man skal kjøpe "nic shots" og fylle i de, men du ender opp med en ganske lav nikotinprosent i miksen. Ment på de større vape boksene og høy watt som gir store vape skyer osv, litt for viderekomne.

De kommer til å selge nikotinholdig juice i Norge etter nyttår sannsynligvis, men bare med tobakk og menthol smak tror jeg.
Det finnes en del utenlandske butikker som sender nic-salts til Norge med 2%(20mg) som pod greia du linka er anbefalt for. Men min erfaring er at de ofte får en runde hit og dit mellom diverse kontorer når de ankommer landet og du ender opp med en heftig tilfeldig avgift når du skal hente pakka som kan doble eller triple kostnaden av innkjøpet. Med noen utenlandske butikker kan man være så heldig å få levert pakken rett i postkassa.
Sist endret av Bothrops; 18. desember 2023 kl. 00:54.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Har det vape pod systemet du linket. Er temmelig fornøyd med den, men den er beregnet for 50\50 pg\vg juice såvidt jeg forstår.
Og ja, juicen du linka er uten nikotin. Er beregnet at man skal kjøpe "nic shots" og fylle i de, men du ender opp med en ganske lav nikotinprosent i miksen. Ment på de større vape boksene og høy watt som gir store vape skyer osv, litt for viderekomne.

De kommer til å selge nikotinholdig juice i Norge etter nyttår sannsynligvis, men bare med tobakk og menthol smak tror jeg.
Det finnes en del utenlandske butikker som sender nic-salts til Norge med 2%(20mg) som pod greia du linka er anbefalt for. Men min erfaring er at de ofte får en runde hit og dit mellom diverse kontorer når de ankommer landet og du ender opp med en heftig tilfeldig avgift når du skal hente pakka som kan doble eller triple kostnaden av innkjøpet. Med noen utenlandske butikker kan man være så heldig å få levert pakken rett i postkassa.
Vis hele sitatet...
Vil det i det hele tatt være lovlig å kjøpe smaks juice selv eller må vi stå på et mørkt gatehjørne for å kjøpe juice som ikke smaker kjemisk røyk??
Sitat av 420master Vis innlegg
Vil det i det hele tatt være lovlig å kjøpe smaks juice selv eller må vi stå på et mørkt gatehjørne for å kjøpe juice som ikke smaker kjemisk røyk??
Vis hele sitatet...
Kjemisk røyk 😂
Sorry, måtte bare. Røyk i seg selv er jo ingenting annet enn kjemisk.

For å svare på spørsmålet ditt så blir det nok veldig mye mer hjemmemekking av juice. Det er min plan i hvertfall. Heldigvis har eieren av den lokale vapesjappa der jeg bor bestemt seg for at om denne lovgivningen blir praktisert. Så kommer han til å leake alle oppskriftene sine, slik at folk kan lage juicen sin selv. Ingrediensene som PG VG og div aromaer for smak blir jo ikke forbudt. Så i praksis betyr det egentlig bare at ting blir mindre convenient
Sitat av Cityreefah Vis innlegg
Kjemisk røyk 😂
Sorry, måtte bare. Røyk i seg selv er jo ingenting annet enn kjemisk.

For å svare på spørsmålet ditt så blir det nok veldig mye mer hjemmemekking av juice. Det er min plan i hvertfall. Heldigvis har eieren av den lokale vapesjappa der jeg bor bestemt seg for at om denne lovgivningen blir praktisert. Så kommer han til å leake alle oppskriftene sine, slik at folk kan lage juicen sin selv. Ingrediensene som PG VG og div aromaer for smak blir jo ikke forbudt. Så i praksis betyr det egentlig bare at ting blir mindre convenient
Vis hele sitatet...
Altså xD

Du har teknisk sett helt korrekt, men er du oppe om natta for å finne ting å kverulere på?? :P

Hva har de da gjort for å holde 18 åringene unna? Jeg har blandet litt selv før, men syns på ingen måte det var noe særlig godt. Fulgte noen diagrammer og oppskrifter men smakte … blæ.

Vil ferdig blandede juicer fra for eks Sverige da bli stoppet i tollen? Hvis man lovlig kan kjøpe DIY sett å mekke smaker selv?
Sitat av 420master Vis innlegg
Altså xD

Du har teknisk sett helt korrekt, men er du oppe om natta for å finne ting å kverulere på?? :P

Hva har de da gjort for å holde 18 åringene unna? Jeg har blandet litt selv før, men syns på ingen måte det var noe særlig godt. Fulgte noen diagrammer og oppskrifter men smakte … blæ.

Vil ferdig blandede juicer fra for eks Sverige da bli stoppet i tollen? Hvis man lovlig kan kjøpe DIY sett å mekke smaker selv?
Vis hele sitatet...
Fristelsen ble for stor xD

Nei, det er vel det som er spørsmålet da. Hva har de egentlig gjort med denne idiotiske reguleringen? Virker egentlig ikke som det er noen særlig logisk argumentasjon bak, og bare nok et tåpelig påfunn av vår kjære stat med Ingvild Kjerkol i spissen.

Tror vel at lovgivningen vil gjelde ferdigblandede juicer, så mulig de blir stoppet i tollen. Men dette er bare anekdoter fra min side. Håpet er vel at barn skal synes det er for stress å måtte blande greiene sine selv? Jeg har absolutt ingen ide.

Hele lovgivningen i seg selv er fullstendig tåpelig og det vil bare resultere i at det blomstrer opp et uregulert marked på dette hvor man aldri kan være sikker på hva juicen består av om man velger å benytte seg av dette. Mulig det handler om at staten ikke kan sette avgifter på dette, om de kunne så hadde de vel gjort det for lenge siden? Your guess is a good as mine.
Det er litt vanskelig å vite hva som egentlig er fakta. De siste årene har vi jo gått fra at snus er nærmest skadefritt - til snus er livsfarlig! Og fra vi skal gjøre nikotinkonsentrat lovlig neste år - til "det er livsfarlig, og dere får bare kjøpe med tobakkssmak!".
Sist endret av Bjarnebekjent; 20. desember 2023 kl. 00:51.
Så vidt meg bekjent så er ikke loven underskrevet av kongen enda, så mao vet vi ikke når den trer i kraft. Helten på den lokale vapesjappa har hengt opp lapper jeg flira noe verre av: «Angående den nye lovendringen, så vet vi fortsatt ingenting». Begge stedene jeg har bodd etter jeg begynte å vape har hatt steder som selger juice med nikotin, selv om det ikke er lovlig. Da pleier de bare å spørre om du skal ha noe i den, også oppgir du mg nikotin du vil ha. Veit ikke hvor mye du snuser, men for egen del pleide det å gå 2 x bokser Nick and Johnny crushed ice white, så jeg begynte med 16 mg nikotin (hvilket er jævla mye og påvirker smaken på juicen), nå er jeg nede i 10 mg nikotin pr 100 ml.

Du fikk tidligere handla en flaske på 100 ml rein nikotin fra Sverige (usikker på Åssen regelverket rundt det er nå), men da må du være sjukt forsiktig og bruke hansker + forstå blandingsforholdet for å ikke forgifte deg selv. Griser du 100% nikotin på deg selv når du blander i stor nok dosering, så er det slutten.

Hva de tenker de oppnår med nevnte lovgivning veit ikke jeg, for sjæl begynte jeg å røyke sigg da jeg var 12; uten at hverken aldersgrense eller tobakkssmak hjalp nevneverdig på å tøyle det. Noen får alltid tak i ting de ikke bør være i besittelse av, uansett. Så å begrunne den nye loven med «å redde ungdommen fra ett liv i nikotinrennesteinen» er så jævla dumt at du kan grine. Kjempe smart at de kan handle vapejuice av duden på hjørnet i boblejakke istedenfor, det går sikkert ikke rett vest når de får tilbud om xanor, knips og makka i samme rennet. Gratulerer staten, you did it again /s.