Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2403
Har hørt mange fortelle at Tor er ikke så sikker som man tror det er - at ja det er i utgangspunktet anonymt, men hvis noen har lyst til å spore opp en Tor bruker så er det faktisk mulig hvis de begår noen feil...

Noen som har peiling på Tor her?

De har såvidt meg bekjent ganske rett.

TOR er greit i og for seg, men det er mulig for alle å sette opp nodes, og det har også vært rykter om at FBI har hatt egne nodes for å forsøke å fange diverse ting, men om det stemmer vet jeg ikke.

Min personlige mening er at TOR er overhypa når det kommer til anonymitet, og at det ikke er den perfekte løsning for å forbli anonym.
Se denne for mer info:

https://tails.boum.org/doc/about/warning/index.en.html

Dette er i utgangspunktet om Tails, men mye er også om Tor. Til syvende og sist handler også dette om nettvett
Det er forholdsvis enkelt å spore opp en tor-bruker som logger seg på en konto vedkommende også logger på med utenfor tor-nettverket.
Jeg tror at Tor er meget sikkert, dersom man bruker det på riktig måte.

Jeg har fortsatt ikke sett en eneste sak der noen er blitt sporet opp gjennom Tor, uten at de har gjort en eller annen feil, som å skru på javascript, logge inn på samme konto på clearnet, poste sporbar informasjon etc.
Sist endret av Grix; 15. februar 2015 kl. 11:52.
Para pacem
Trådstarter
2 0
takk for svar allesammen - så med andre ord, man skal ikke blande surfing og identiteter mellom Tor og vanlig netlesere, og ellers?
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Bruk en bridge, avhengig av situasjonen så kan det være lett å finne deg selv om du brukte Tor pga du var den eneste som brukte Tor (link). Du finner også en del tips her: https://www.youtube.com/watch?v=9XaYdCdwiWU