Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3750
Hei!

Jeg har klart det store kunststykke å glemme passordet til min krypterte iphone-sikkerhetskopi. Noe som er særdeles dumt da det ikke finnes noen "resett" mulighet. Etter å ha lest meg litt opp på itunes så ser jeg følgende:

"Sørg for å bruke et passord som du husker. Hvis du krypterer en iPhone-sikkerhetskopi i iTunes og glemmer passordet, kan du ikke gjenopprette fra sikkerhetskopien, og dataene kan ikke gjenopprettes igjen"

Dette medfører at jeg er på dypt vann, men jeg har ikke gitt opp håpet fullstendig. Jeg har vært en ivrig leser på dette forumet i mange år, og her er det mange kloke hoder som har potensialet til å klare det meste.

Saken nå er at jeg har min gamle Iphone som fortsatt virker og som jeg kan sikkerhetskopiere inn til itunes, men utfordringen er at jeg ikke får dataene over på den nye iphonen.

Leste om en på nett som hadde klart det samme kunststykke, vedkommende forsøkte å slette sikkerhetskopien og legge inn en ny sikkerhetskopi. Problemet var at den nye kopien også ble sikkerhetskopiert. Ergo så er man like langt..

Særdeles takknemlig om noen kloke hoder ville tatt seg bryet med å hjelpe meg litt på veien?
Kan du ikke bare slette den gamle sikkerhetskopien, ta vekk avkrysningen for "krypter sikkerhetskopi" i oversikten på iPhone-taben, også kopiere på nytt?
▼ ... noen uker senere ... ▼
last ned "elcomsoft ios forensic toolkit" eller hva nå enn det heter, kan knekke de fleste koder på iphone sikkerhetskopier http://www.elcomsoft.com/eift.html
Sitat av SmokeDaPenguin Vis innlegg
last ned "elcomsoft ios forensic toolkit" eller hva nå enn det heter, kan knekke de fleste koder på iphone sikkerhetskopier http://www.elcomsoft.com/eift.html
Vis hele sitatet...
Dette støtter vel kun opp til iOS7.1 og ikke iOS8? Mener det nylig var en debatt om at iOS8 ikke har bakdører, og myndigheter bl.a i USA ønsket at Apple lempet på krypteringen i iOS8.

Tar jeg feil?

Sitat av fisk23 Vis innlegg
Kan du ikke bare slette den gamle sikkerhetskopien, ta vekk avkrysningen for "krypter sikkerhetskopi" i oversikten på iPhone-taben, også kopiere på nytt?
Vis hele sitatet...
Tenker du må kunne det gamle passordet for å deaktivere dette i iOS8.
Sist endret av Onkel Leif; 9. januar 2015 kl. 11:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.