Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvordan stiller du deg til lovforslaget?
Positiv 296 53,72%
Negativ 255 46,28%
Stemmegivere: 551. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  114 14005
Vet dere hvorfor man bruker urinprøver til å avdekke hasjbruk? Fordi verdiene av virekstoffene i blodet blir så lavt etter så og så mange timer at det ikke er vits å bruke blodprøver til det.

Så om man ikke kjører påvirket så skal ikke narkometeret slå ut på cannabis om du røykte det i går.

Røyker man mye på kvelden og holder det gående til man legger seg for så å stå tidlig opp for å kjøre til jobb og tilfeldigvis havner i en rutine kontroll så kan man ha uflaks å få positivt utslag på narkometeret.

Ja da mister du lappen i max 3 uker. Så kommer analyseringen av blodprøven, noe som viser at du ikke hadde høye nok verdier i blodet til å kunne bli dømt for ruspåvirket kjøring.

Du vil bli dømt for røyking av cannabis når de finner spor av det i urinprøven du tok sammen med blodprøven.

......!

Man kan miste retten til å kjøre bil om man blir tatt nok ganger for bruk av cannabis eller andre rusmidler, selv om du aldri har blitt tatt i nærheten av en bil.
Sist endret av Naturgrønn; 31. oktober 2010 kl. 21:05.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Man kan miste retten til å kjøre bil om man blir tatt nok ganger for bruk av cannabis eller andre rusmidler, selv om du aldri har blitt tatt i nærheten av en bil.
Vis hele sitatet...
Helt riktig. For å inneha førerkort må man være edruelig. Håper de luker ut nok av de narkomane nå fra trafikken, samt nekter flere førerkort dersom de har nark-saker på rullebladet.
Noen som klarer å telle på mer enn en hånd hvor mange ulykker de har hørt om der føreren kun er ruset av cannabis?

Jeg tror jeg aldri har hørt om en eneste. Mye blandingsrus som, f eks. amfetamin og hasj, legemidler og hasj.. Men aldri cannabis alene.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Noen som klarer å telle på mer enn en hånd hvor mange ulykker de har hørt om der føreren kun er ruset av cannabis?

Jeg tror jeg aldri har hørt om en eneste. Mye blandingsrus som, f eks. amfetamin og hasj, legemidler og hasj.. Men aldri cannabis alene.
Vis hele sitatet...
Hvor mange fingre trenger vi telle på? En en er en for mye. Fjern all rus fra trafikken, uansett type!
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Helt riktig. For å inneha førerkort må man være edruelig. Håper de luker ut nok av de narkomane nå fra trafikken, samt nekter flere førerkort dersom de har nark-saker på rullebladet.
Vis hele sitatet...
Forskjellen på en narkoman og en rusbruker er at en narkoman ikke har et sted å bo. Så tviler på at de har råd til bil da.

Jeg føler en liten "holier than thou" holdning her også. Hvordan kan du mene at man skal nekte noen førerkortet, over en handling som ikke har et snev av tilknytning til kjøreferdigheter? Når man setter andre i fare over å kjøre beruset på et hvilket som helst stoff, så selvfølgelig skal man straffes. Blir like ille som om man skulle nektet jøder / kristne / hvasomhelst trosholdning å kjøre bil fordi de utgjør en risiko ved at de tror de kommer til et bedre sted dersom de dør.. Usaklig, ikke sant?
Sist endret av Doc. Lester; 31. oktober 2010 kl. 22:05.
Sitat av Poopur Vis innlegg
Forskjellen på en narkoman og en rusbruker er at en narkoman ikke har et sted å bo. Så tviler på at de har råd til bil da.
Vis hele sitatet...
Vent, trodde en narkoman var en person som hadde en syklig trang til inntak, av rusmiddel jeg... Har det blitt synonymt med hjemløs ?

Og til det generelle i tråden, mener jeg at det er bedre at noen få "hobby brukere", blir tatt en gang for mye, enn at en ruset person er i trafikken.
Sist endret av jarl; 31. oktober 2010 kl. 22:30.
Sitat av jarl Vis innlegg
Vent, trodde en narkoman var en person som hadde en syklig trang til inntak, av rusmiddel jeg... Har det blitt synonymt med hjemløs ?

Og til det generelle i tråden, mener jeg at det er bedre at noen få "hobby brukere", blir tatt en gang for mye, enn at en ruset person er i trafikken.
Vis hele sitatet...
Det er da 100 000 ganger med positivt dersom en som faktisk kjører og ER ruset blir tatt, enn at en som ruset seg i trygge omgivelser for en uke siden blir tatt!
Sitat av tafsern Vis innlegg
Det er da 100 000 ganger med positivt dersom en som faktisk kjører og ER ruset blir tatt, enn at en som ruset seg i trygge omgivelser for en uke siden blir tatt!
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg skjønte det fra Eplefisk sin graf, er det vell snakk om timer, ikke uker før du ikke blir tatt grunnet den nye "rustesteren".

Jeg kjører f.eks aldri før 12 timer etter "fylla". Av prinsipp, for å være sikker på at jeg ikke er påvirket.
Sist endret av jarl; 31. oktober 2010 kl. 22:38.
Sitat av jarl Vis innlegg
Såvidt jeg skjønte det fra Eplefisk sin graf, er det vell snakk om timer, ikke uker før du ikke blir tatt grunnet den nye "rustesteren".

Jeg kjører f.eks aldri før 12 timer etter "fylla". Av prinsipp, for å være sikker på at jeg ikke er påvirket.
Vis hele sitatet...
Hæhæ, nei jeg så aldri grafen faktisk, før nå!

Huska bare tilbake til da det var snakk om at denne testen slo ut om du hadde røket for lenge siden også.

My bad
Nei for faen! En ting er at folk ikke skal kjøre i fylla og selfølgelig ikke kjøre grisefjerne på pot eller crazy på en heftig amf nedtur. Men det er jo ikke riktig og tvinge alle til og bli testet for nark!?! Herregud de kunne like godt kalt inn alle til regelmessige pisseprøver. Wtf? Myndighetene begyner og kaste oss rundt føler jeg. Brukte noen min på og få formulert meg godt her men det klarte jeg da IKKE. Hør denne sangen her...jeg er ikke med all the way på det de sier men mye! Gi den et par min

http://www.youtube.com/watch?v=47piC...eature=related
Det er ikke snakk om "alle hele tiden" det er snakk om stikkontroller av bilførere. Det er en akseptabel måte å holde den ekstreme risikoen ruspåvirkede sjåfører utgjør i trafikken i sjakk...
Sitat av Cikey Vis innlegg
Hvor mange fingre trenger vi telle på? En en er en for mye. Fjern all rus fra trafikken, uansett type!
Vis hele sitatet...

Det er 5 fingre på en hånd. Så om man skal telle noe på en hånd kan man maks telle til 5.

Hvorfor så bastante meninger om ruskjøring. Vet du noe som kjøring i cannabisrus i det hele tatt?
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Det er 5 fingre på en hånd. Så om man skal telle noe på en hånd kan man maks telle til 5.

Hvorfor så bastante meninger om ruskjøring. Vet du noe som kjøring i cannabisrus i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Si meg, hvor god er du til å lese?

Du spør hvor mange som kan telle mer enn på en hånd, jeg er ikke interessert i å telle. Er det ett rusrelatert dødsfall i trafikken, så er det ett for mye. Kan loven forhindre bare ett eneste rusrelatert dødsfall så er det verdt det.

Rus har ingenting i trafikken å gjøre, uansett hvilken rus det er snakk om, og uansett hvor mange eller få ulykker det har ført til så langt...

Ja, det er en ganske bastant påstand, og jeg står fullt og helt inne for den! Cannabisrus har heller ingenting i trafikken å gjøre!
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Jeg tror ikke rettsystemet vil dømme noen som ikke var påvirket av rus mens han kjørte; og man er uskyldig til motsatte er bevist. Det er ikke noe sammenheng mellom å ha spor av rusmidler i seg mens man kjører og evnen til å kjøre.
Vis hele sitatet...
Å bli fratatt lappen er ikke å regne som en straff, men som en konsekvens av at du ikke er ansett som skikket til å kjøre bil. En påstand som ofte fremlegges av politiet for å inndra noens førerkort er mangel på erdulighet. Får man påvist spor av illegale rusmidler så kan man vente seg juridiske sanksjoner, og sett i lys av at man ble pågrepet i sin bil, så er det ikke utenkelig at man vil miste førerkortet i tillegg til å få et forelegg.
Sist endret av mentalmelt; 2. november 2010 kl. 00:51.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Det er 5 fingre på en hånd. Så om man skal telle noe på en hånd kan man maks telle til 5.

Hvorfor så bastante meninger om ruskjøring. Vet du noe som kjøring i cannabisrus i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Du kjører saktere, reagerer noe senere i krisesituasjoner og du får problemer med enkelte kjøremønstre. Poenget er at du har mindre kontroll over kroppen din enn om du er edru og har ingenting på veien å gjøre.
Hehe, nå må alle stonerne begynne å sykle. Blir ikke mange ledige ledige bysykler nå nei.
Er kamuflert miljøpolitikk fra regjeringens side;p
Sitat av Kleni Vis innlegg
Hehe, nå må alle stonerne begynne å sykle. Blir ikke mange ledige ledige bysykler nå nei.
Er kamuflert miljøpolitikk fra regjeringens side;p
Vis hele sitatet...
Å sykle i beruset tilstand er ulovlig, er det ikke?

Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Noen som klarer å telle på mer enn en hånd hvor mange ulykker de har hørt om der føreren kun er ruset av cannabis?

Jeg tror jeg aldri har hørt om en eneste. Mye blandingsrus som, f eks. amfetamin og hasj, legemidler og hasj.. Men aldri cannabis alene.
Vis hele sitatet...
Du kan si det samme om fleinsopp, men det betyr ikke at det er smart å kjøre når man er tura..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ja nå har de fått lov til og teste. http://www.nordlys.no/motor/article5407072.ece

testen heter drugwipe 5, av hjemmesiden ser det ut til at det skal en hel del til for og bli tadd
Sitat av fetter Vis innlegg
Å sykle i beruset tilstand er ulovlig, er det ikke?



Du kan si det samme om fleinsopp, men det betyr ikke at det er smart å kjøre når man er tura..
Vis hele sitatet...
Det driter jeg så langt faen i, jeg kan sykle i hvilken som helst tilstand jeg vill!

Nei det kan du ikke, to helt forskjellige ting. Alle er ikke på "tur" etter de har røyka cannabis. Personlig har jeg ingen problemer med å kjøre bil etter jeg har røykt, ettersom jeg røyker hele tiden er det en umulighet for meg og ikke kjøre bil i beruset tilstand.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Det driter jeg så langt faen i, jeg kan sykle i hvilken som helst tilstand jeg vill!

Nei det kan du ikke, to helt forskjellige ting. Alle er ikke på "tur" etter de har røyka cannabis. Personlig har jeg ingen problemer med å kjøre bil etter jeg har røykt, ettersom jeg røyker hele tiden er det en umulighet for meg og ikke kjøre bil i beruset tilstand.
Vis hele sitatet...
Din kjøreevne er nedsatt i ruset tilstand, selv om du ikke er i stand til å bedømme det selv. Om du kjører bil i ruset tilstand håper jeg du mister lappen på livstid før du eventuelt skader andre i trafikken.

Rus + å gjøre noe så livsfarlig som å kjøre bil, det hører så absolutt ikke sammen. Om du virkelig må bruke bilen får du la være å ruse deg den dagen.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Det driter jeg så langt faen i, jeg kan sykle i hvilken som helst tilstand jeg vill!
Vis hele sitatet...
Jau, det kan jeg og, men gjør det i mindre utstrekning enn tidligere. Uansett så er det reelt stor fare å miste eller få utsettelse på sertifikat om du i feil tilstand treffer rette politibetjent.

Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Nei det kan du ikke, to helt forskjellige ting. Alle er ikke på "tur" etter de har røyka cannabis. Personlig har jeg ingen problemer med å kjøre bil etter jeg har røykt, ettersom jeg røyker hele tiden er det en umulighet for meg og ikke kjøre bil i beruset tilstand.
Vis hele sitatet...
Det er langt fra noen umulighet, det er bare å la være med det. Ta bussen eller annet når du er skikket. Eller sørg for å ikke være ruset 24/7.. Er det så vanskelig?

Uansett så har du lengere reaksjonstid og vanskeligere for å fatte beslutninger når du har røykt. At du røyker hele tiden og er konstant skeiv betyr bare at du ikke er så ofte innom "normaltilstanden" og kan sammenligne og se nyansene i forskjellene.. Og det er litt viktig for å vurdere sin egen tilstand..

Hvis du ikke husker kulde, hvordan skal du da vurdere varme?
Tror du trenger å lette hodet litt fra tåka, lykke til
Mange på dette forumet er vel brukere av illegale substanser.
Men vil vel egentlig si at det er jo ikke bra at noen kjører under påvirkning av noe.

btw; jævla narkiser, det er jo ikke lov å røyke hasj, eller en "joint" som du sier, mr. trådstarter.

sikkert skøy å røyke hasj, men damm, syns moralen til noen av disse liberale hasjrøykerne er for fjottete at det blir retarded.
Sitat av etse Vis innlegg
Din kjøreevne er nedsatt i ruset tilstand, selv om du ikke er i stand til å bedømme det selv. Om du kjører bil i ruset tilstand håper jeg du mister lappen på livstid før du eventuelt skader andre i trafikken.

Rus + å gjøre noe så livsfarlig som å kjøre bil, det hører så absolutt ikke sammen. Om du virkelig må bruke bilen får du la være å ruse deg den dagen.
Vis hele sitatet...
Min kjøreevne er bedre i ruset tilstand vil jeg nesten tørre å påstå. Kjører forsiktig og føler meg mere våken med cannabis i systemet en jeg gjør uten. Verden er ikke sort og hvit.
Ånei, det er så synd på alle som risikerer å bli tatt for å gjøre noe ulovlig, Kjør på sier jeg, vi trenger denne kontrollen da jeg har et inntrykk at det er mange cannabisbrukere som synes det er greit å kjøre i ruset tilstand.
Sitat av fatboyjim Vis innlegg
Mange på dette forumet er vel brukere av illegale substanser.
Men vil vel egentlig si at det er jo ikke bra at noen kjører under påvirkning av noe.

btw; jævla narkiser, det er jo ikke lov å røyke hasj, eller en "joint" som du sier, mr. trådstarter.

sikkert skøy å røyke hasj, men damm, syns moralen til noen av disse liberale hasjrøykerne er for fjottete at det blir retarded.
Vis hele sitatet...
Ja vi er vel det, sett oss i en boks fordi alle oss er jo helt like.

Alle er ikke enige om at det forbudt å røyke hasj (Cannabis). Kan snakke i evigheter om hvorfor jeg ikke er enig i den loven men tror ikke det er håp for en ignorant jævel som deg selv.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Ja vi er vel det, sett oss i en boks fordi alle oss er jo helt like.

Alle er ikke enige om at det forbudt å røyke hasj (Cannabis). Kan snakke i evigheter om hvorfor jeg ikke er enig i den loven men tror ikke det er håp for en ignorant jævel som deg selv.
Vis hele sitatet...
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...2.00347.x/full

Holder dette for deg, du kjører ikke bedre i ruset tilstand selv om det kan føles sånn for deg. Hvis abstinensene dine er så sterke at du ikke har røyket så synes jeg ikke du skulle fått lov til å kjøre uansett om du er nykter under kjøringen.
Hvis du skal fortjene å beholde lappen så synes jeg at du skal slutte livet som en stoner og røyke deg en joint i ny og ne istede.
Sist endret av The Rebel; 7. desember 2010 kl. 02:45.
Sitat av The Rebel Vis innlegg
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...2.00347.x/full

Holder dette for deg, du kjører ikke bedre i ruset tilstand selv om det kan føles sånn for deg. Hvis abstinensene dine er så sterke at du ikke har røyket så synes jeg ikke du skulle fått lov til å kjøre uansett om du er nykter under kjøringen.
Hvis du skal fortjene å beholde lappen så synes jeg at du skal slutte livet som en stoner og røyke deg en joint i ny og ne istede.
Vis hele sitatet...
Tror neppe jeg gidder å melde meg inn på siden for å se på artikkelen, men googlet det og fant mange med like meninger og konklusjoner.
Det finnes masse artikler som er for og imot. På denne siden finner du referanser og sammendrag av de som funnet ut av litt andre ting
http://www.miqel.com/reading_library...e-on-weed.html

Jeg har kjørt bil nesten daglig i 3 år og har aldri bulket engang (Helt sant!).
Jeg skjønner greia deres, ALDRI KJØR BIL I RUSET TILSTAND, uansett, men med cannabis og akkurat meg så går det helt fint, noen burde sikkert ikke gjøre det men folk er forskjellige!
Tror folk forandrer litt mening den dagen en rusa idiotknarkoman sklir inn på plata eller et annet kjekt samlingssted for knarkomane, og meier ned en gjeng. Det er brått ikke så moro lenger når det går utover deg selv.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Min kjøreevne er bedre i ruset tilstand vil jeg nesten tørre å påstå. Kjører forsiktig og føler meg mere våken med cannabis i systemet en jeg gjør uten. Verden er ikke sort og hvit.
Vis hele sitatet...
Din oppfattelse (som du sier selv er gjort under hva jeg tolker som en langvarig cannabis-rus) av din kjøring behøver ikke å være nøyaktig eller i det hele tatt reell. Har du hatt en edru person til å sitte ved siden av deg og bedømme kjøringen? Jeg synes også at jeg snakker veldig ordentlig på fylla, men jaggu har jeg hørt fra andre at det stokkes på et ord her og der.

Dessuten; Hvor er det du vil med at DU kjører bedre? Vitenskaplige tester fastlår (kilder**) at kjøring under cannabisrus gjevnt over hemmer ferdigheter sett nødvendige for å kunne kjøre bil. Selv om 1 av 100 ruspåvirkede faktisk kjører bedre, betyr det ikke at vi skal legalisere å kjøre i ruspåvirket tilstand heller. Hva med de 99 andre?

Jada, en kan undre seg på om de har omtalt den store stygge veien til narkoman-helvette objektivt, men jeg velger riktignok ikke å stille store spørsmål til deres konklusjoner/resultater. Og til din kanskje store overraskelse, er jeg for legalisering av cannabis. Men det betyr ikke at folk bør kjøre under rusen for det.
http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=1495908
http://www.fmr.no/index.php?id=72704


Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Alle er ikke enige om at det forbudt å røyke hasj (Cannabis). Kan snakke i evigheter om hvorfor jeg ikke er enig i den loven men tror ikke det er håp for en ignorant jævel som deg selv.
Vis hele sitatet...
Nå handler det vel egentlig lite om hvor enig du er i dette eller ikke, det er noe du må innfinne deg i, inntill loven er endret. Du slipper ikke en narkotikadom fordi du er ikke er enig i hva loven måtte være. Liker man det ikke hjelper det ikke å protestere i vei ved å kjøre i ruspåvirket tilstand, men å prøve å skape endringer. Noe du fint står fritt til.
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Hvordan kan politiet bruke "Drugwipe 5" for å teste personer når det blir gjentatt flere ganger på produsentens nettside at man IKKE bruker den til å teste personer ?

Det virker som om den er spesielt rettet mot å teste overflater. Er det noen som enkelt kan forklare hvordan den brukes til å teste spytt?


Ellers virker jo nettsiden(e) rimelig useriøs.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Jeg har kjørt bil nesten daglig i 3 år og har aldri bulket engang (Helt sant!).
Jeg skjønner greia deres, ALDRI KJØR BIL I RUSET TILSTAND, uansett, men med cannabis og akkurat meg så går det helt fint, noen burde sikkert ikke gjøre det men folk er forskjellige!
Vis hele sitatet...
At du har kjørt ruset uten å kræsje beviser på ingen måte at det er trygt. Jeg har kjørt i fylla, det gikk helt fint. Det betyr ikke at det er like trygt å kjøre i alkoholrus som edru.

Du er uenig i at cannabis er forbudt og velger å ignorere lovverket ved å bruke stoffet uansett. Helt greit for meg, du skader ingen andre enn deg selv. Når du kjører ruset setter du imidlertid andre liv og helse i fare. Du er for legalisering av cannabis, men er du også for at man skal legalisere kjøring i cannabisrus?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Alle er ikke enige om at det forbudt å røyke hasj (Cannabis).
Vis hele sitatet...
Neste gang du diskuterer legalisering bør du omformulere deg. Alle er enige i at bruk av cannabis som rusmiddel er ulovlig (som er mer slagkraftig enn "forbudt"). Om det bør være ulovlig, det er det uenighet om.
Jeg sitter jo ikke akkurat å puffer meg helt stein før jeg går ut å kjører da lar jeg selvfølgelig være, men når jeg har en liten "medisinsk" buzz som jeg alltid har så går det helt fint og jeg er helt sikker på at jeg ikke kjører noe dårligere av den grunn. Vet om noen stonere som ikke kan kjøre og jeg vet om stonere som er budbilsjalfører og røyker i mens de kjører.

At folk slenger "jævla narkiser" her syntes jeg er nedlatende, trodde dette forumet var litt mere liberalt.

Men ja gjør alt som mamma staten sier, alle er like, ingen i hele verden kan kjøre bil i cannabis rus uten å sette andre liv i fare!!! (ironi)
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
jeg er helt sikker på at jeg ikke kjører noe dårligere av den grunn.
Vis hele sitatet...
Du forstår at du ikke objektivt kan bedømme dette, aight?
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Jeg sitter jo ikke akkurat å puffer meg helt stein før jeg går ut å kjører da lar jeg selvfølgelig være, men når jeg har en liten "medisinsk" buzz som jeg alltid har så går det helt fint og jeg er helt sikker på at jeg ikke kjører noe dårligere av den grunn. Vet om noen stonere som ikke kan kjøre og jeg vet om stonere som er budbilsjalfører og røyker i mens de kjører.

At folk slenger "jævla narkiser" her syntes jeg er nedlatende, trodde dette forumet var litt mere liberalt.

Men ja gjør alt som mamma staten sier, alle er like, ingen i hele verden kan kjøre bil i cannabis rus uten å sette andre liv i fare!!! (ironi)
Vis hele sitatet...
Nå viser da de fleste undersøkelser at det ikke er så lurt...
Cannabis er kanskje ikke det værste stoffet når det gjelder nedsatte evner, men når man kjører skal alle sanser være på topp! Hjelper lite om du har kjørt skadefritt i 10 år den dagen du reagerer 1 millisekund for seint å kjører ned en unge som løper i veien....

Røyker man så mye at man ikke klarer å holde seg nykter mens man jobber/kjører så har man et rusproblem og bør vurdere det å få hjelp.

Sitat av Shantibaba Vis innlegg
jeg er helt sikker på at jeg ikke kjører noe dårligere av den grunn.
Vis hele sitatet...
De fleste fyllekjørere mener faktisk at dem kjører bedre når de er fulle når de kjører.....
Har ikke lest hele tråden, men slenger meg på. Dette er jo veldig bra, at man får de tullingene som kjører beruset av veien. Jeg røyker innimellom, og jeg er helt overbevist om at mine kjøreferdigheter blir betydelig svekket.


Men uansett mitt spørsmål blir: Tenk at du har røyka for 1-2 dager siden, du tar den testen og du slår ut positivt på cannabis. Du tar blodprøve og de finner ut at du har lite thc i blodet, altså at du ikke var beruset da du kjørte. Tror dere politiet vil ta saken videre og straffe deg for brudd på narkotikaloven?

Dere sier folk er forskjellige, noen behersker kjøring i beruset tilstand bedre enn andre. Ligger sikkert noe i dette, men skal vi lage indivduelle lover for hver og enkelt en? Synes det er bra at de setter en veldig hard og lav terskel for det å kjøre etter å ha inntatt rus.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Jeg sitter jo ikke akkurat å puffer meg helt stein før jeg går ut å kjører da lar jeg selvfølgelig være, men når jeg har en liten "medisinsk" buzz som jeg alltid har så går det helt fint og jeg er helt sikker på at jeg ikke kjører noe dårligere av den grunn. Vet om noen stonere som ikke kan kjøre og jeg vet om stonere som er budbilsjalfører og røyker i mens de kjører.

At folk slenger "jævla narkiser" her syntes jeg er nedlatende, trodde dette forumet var litt mere liberalt.

Men ja gjør alt som mamma staten sier, alle er like, ingen i hele verden kan kjøre bil i cannabis rus uten å sette andre liv i fare!!! (ironi)
Vis hele sitatet...
Hvis du er rusa til enhver tid, så er vel ikke definisjonen narkoman så langt unna?
Tråden sklir litt ut her.

Er helt klart imot kjøring i påvirka tilstand. Har kjørt rusa selv, og merker at mine ferdigheter blir betydlig svekket. Har derfor en regel med meg selv at om jeg har røyka, lar jeg bilen stå til dagen derpå. Leste nettop at et nytt forslag skal på høring nå, blir du tatt med det minste spor av forbudte stoffer i blodet ryker lappen tverdt.

Jeg lurer på om noen kan komme med mer informasjon om disse spytt testene, og gjerne hvor lenge thc blir i spyttet.

Om du blir tatt i ruskontroll vil enhver påvirkning være nok til å inndra lappen da politiet kan avgjøre at du ikke er skikket til å føre en bil. Du har krav om edruelighet for å ta lappen. Dette har blitt brukt av politiet i få tilfeller, men muligheten er tilstede.

Uttalelse fra UP-sjef
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Hvis du er rusa til enhver tid, så er vel ikke definisjonen narkoman så langt unna?
Vis hele sitatet...
Jeg googla definisjonen på en narkoman: person som er avhengig av narkotiske stoffer. Den definisjonen er vel ikke så langt unna noen som helst?

Men det folk tenker når noen sier du er en narkoman er noe helt annerledes og jeg og mange andre føler oss ikke igjen i de fordommene selv om vi røyker daglig.
Bruker du nark/tabletter for å oppnå selvpåført rus, så bør du bare klippe førerkortet i to. Ingen som røyker hasj og misbruker tabletter osv har noe på veiene å gjøre. Dagens moralpreken men det sparer liv. Du skader ingen andre enn deg selv når du sitter hjemme å dytter i deg shiten.
Hjemme=OK
På veien= NEI!
Jeg venter fortsatt på grenseverdiene. Samtidig som jeg registrerer at testen ikke kan registrere benzodiazepiner. Det må da være mye verre å kjøre mens man er full av benzo sammenlignet med sentralstimulerende som amfetamin? Nå har jeg ikke prøvd amfetamin, men kanskje noen vet noe om dette?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Jeg googla definisjonen på en narkoman: person som er avhengig av narkotiske stoffer. Den definisjonen er vel ikke så langt unna noen som helst?

Men det folk tenker når noen sier du er en narkoman er noe helt annerledes og jeg og mange andre føler oss ikke igjen i de fordommene selv om vi røyker daglig.
Vis hele sitatet...
Hva mener du egentlig her? At alle er narkoman?
Du er alkis hvis du må ha alkohol vær dag, du er narkis hvis du må ha narkotiske stoffer vær dag.
Sitat av The Rebel Vis innlegg
Du er alkis hvis du må ha alkohol vær dag, du er narkis hvis du må ha narkotiske stoffer vær dag.
Vis hele sitatet...
Enig, nyanser er for pyser.
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Om du blir tatt i ruskontroll vil enhver påvirkning være nok til å inndra lappen da politiet kan avgjøre at du ikke er skikket til å føre en bil. Du har krav om edruelighet for å ta lappen. Dette har blitt brukt av politiet i få tilfeller, men muligheten er tilstede.

Uttalelse fra UP-sjef
Vis hele sitatet...
Regner med at dette er i forbindelse hvor han som bråkte i helgen mista lappen. Men han fikk den jo tilbake igjen av retten etter en stund. Det at en up sjef vil straffe folk for ting som ennå ikke har skjedd, viser vel egentlig hva han synes om rettsystemet.

Forhåpentligvis skjønner fler at de kan ta slike saker inn for retten å vinne.
[quote=The Rebel;1920545]Du er alkis hvis du må ha alkohol vær dag, du er narkis hvis du må ha narkotiske stoffer vær dag.[/QUOTE

Må ikke, jeg velger å gjøre det

Når du blir litt klokere så lærer du deg sikkert å ikke putte folk i båser.
Shantibaba, det eneste i livet man "må" er vel stort sett å dø, resten velger man... Men man er ikke veldig langt unna å være narkoman i mine øyne i alle fall, om man velger å ruse seg hver dag, og atpåtil velger å ruse seg før man kjører bil.

Jeg vil si du utviser en utrolig lav respekt for de andre som skal ferdes på samme vei som deg, hva som skjer med deg bestemmer du stort sett selv. Men nok om det, bra du er bevist dine valg, og ikke føler rusen har noe kontroll over ditt liv, så får du sette dine grenser ovenfor deg selv på egenhånd.
Hverken postitiv eller negativ. det kan utnyttes og missbrukes av politiet. trengs hvertfall strenge retningslinjer. og hva skjer med folk på medisiner. kan jo utløse drøssvis av falske "alarmer".
Sitat av psilonaut Vis innlegg
Hverken postitiv eller negativ. det kan utnyttes og missbrukes av politiet. trengs hvertfall strenge retningslinjer. og hva skjer med folk på medisiner. kan jo utløse drøssvis av falske "alarmer".
Vis hele sitatet...
Det vil jo raskt kunne kontrolleres, enten ved å fremvise resept, eller ta en telefon til vedkommenes lege. Jeg ser ikke helt hvordan politiet kan misbruke dette verktøyet...