Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1220
Det er godt kjent at Pepsi Max er den mest populære brusen. Så da lurer jeg på hvorfor du velger Pepsi Max framfor alt annet? Blir du glad når du ser Pepsi Max logoen? Får du bare positive tanker når du ser logoen? Hvorfor?
Skjønner meg virkelig ikke på folk som sverger til P max eller andre sukkerfrie bruser for den saks skyld. De søtningsmidlene smaker jo så dritt?? Værre en sukker er det også
Forstår meg egentlig ikke på folk som liker sukkerfri brus. Smaker jo høgg
Smaken er som baken, hva er problemet om du liker det ene enn det andre. Jeg har ikke noen personlig favoritt, kan den ene dag drikke Pmax og neste Cola. Ettersom hva jeg har lyst på. Men kan fint også drikke farris, har alltid på større lager av det meste så velger kun i kjølen om det brus med sukker/uten eller energidrikke osv,
Det smaker høgg fordi dere ikke er blitt vante til det. Ble for det meste sukkerfri brus når jeg vokste opp, noe jeg ikke var fan av i det hele tatt, men når alternativet var vann gikk da det fint. Nå syntes jeg nesten sukkerholdig brus kan være kvalmende.. spesielt Coca-Cola, føles ut som tennene rotner/syres opp hver gang brusen treffer.

Nyter såklart sukkerholdige drikker også, spesielt energidrikker, men Pepsi Max for eksempel smaker så mye bedre når man er vant til smaken av det kunstige sukkeret. Det smaker friskt istedenfor syrup og sukker. Men det er nok ganske vanskelig i starten, spesielt hvis man er så vant til å bare drikke brus med sukker og aldri likt uten. Aldri likt oliven heller, men med nok forsøk blir det sikkert bedre, eller så har jeg hørt…
Fatti å sulten
putinerdritt123's Avatar
Trådstarter
Dokumentar fra NRK

I fjor (2021) drakk vi nordmenn i snitt 142 halvlitere hver med kunstig søtbrygg, ifølge Bryggeriforeningen. – Det er helt eksepsjonelt. Ingen andre land er i nærheten, sier Hege Ramseng i Bryggeriforeningen.
Vis hele sitatet...
Sånn holder altså folk på, uten å helt forstå hvorfor. I løpet av 2022 blir Norge første land i verden som drikker dobbelt så mye lettbrus som sukkerbrus, ifølge nye tall fra Bryggeriforeningen. To av tre flasker.
Vis hele sitatet...
Det er kanskje unødvendig å si, men Norge drikker altså i samme tempo som dette produseres.
Vis hele sitatet...
Dette ene merket har nemlig 33 prosent av det norske brusmarkedet.
Vis hele sitatet...
– Markedsføringen av Max var helt annerledes. Og jeg ble hekta fra første sekund. Det smakte jo godt! sier Torjusen, som i dag fyller hele handlevogner med Max og selvsagt har kalt hunden sin Pepsi.
Vis hele sitatet...
I 2015 gikk Pepsi Max forbi sukkerholdig rødcola og ble Norges største brus.
Vis hele sitatet...
I fjor, da pandemien stengte svenskehandelen, ble det solgt 170 millioner liter Pepsi Max i Norge, ifølge Ringnes.
Vis hele sitatet...
Også er det billigere og da
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Værre en sukker er det også
Vis hele sitatet...
Akkurat det kommer litt ann på.

Aspartam som finnes i Pepsi max kan være kreftfremkallende i større menger, men da må vi opp i flere liter Pepsi max dagen.

Med sukkerbrus vil gjerne de ekstra kalorier bli kalorier på toppen av hva man får i seg fra før, da det ikke er særlig mettende.
På sikt vil dette kunne medføre overvekt.

Hos personer med overvekt ser vi forhøyet forekomst av tidlig død, høyt blodtrykk, diabetes, ugunstig kolesterol profil og en masse mer ugunstige helseproblemer.
For å unngå kalorier i vanlig brus.
Lettbrus smaker stort sett dritt, unntagen Pepsi Max. Nå synes jeg Pepsi Max er den beste brusen, uansett sukker eller ikke, så ser ingen grunn til å ikke drikke den, med unntak av syreskader på tennene.
Ber tannlegen sjekke for dette ved hver årlig kontroll, så jeg har det under oppsikt. Rådet var å skylle munnen med vann, før man pusser tennene, etter å ha drukket syrlige drikker som Pepsi Max.

Har ingen bevisste følelser for logoen, men underbevissheten har nok prentet inn en positiv link til den, om jeg vil eller ei.Reklame virker.
Valget er mellom pest eller kolera..

Når jeg er ekstra nytelsesyk spesielt på sommeren velger jeg aspartam fremfor sukkerholdig siden jeg tror det er litt sunnere. Men likevel er det langt fra helsekost.Pepsi Max entusiaster forbinner jeg med lite kostholdsopplyste mennesker i butikken. Men så er jeg akutatt lik når jeg har mine perioder på den type brus. Planen er og kutte det ut for godt, men jeg faller for fristelsen gang på gang.
Drikker brus kun når det enten blir servert feks middag hos en venn, eller det følger prisen, ved valg av meny. Er det ikke brus uten sukker velger jeg vann med kullsyre. Kjøper aldri brus, hjemme går det i vann eller kaffe. Hverken brus med sukker eller sukkerfri brus smaker bedre enn vann. Energidrikker kun som blandevann.
Jeg drikker det fordi jeg blir glad når jeg ser logoen og fordi jeg bare får positive tanker når jeg ser logoen.
Smaker digg og er sukkerfritt.
Jeg er ikke den største fan, her er det gjerne vanlig cocacola. Men hvis jeg måtte ha noe lett, er det cocacola uten sukker. Kanskje til tider sprite uten sukker.

Moren er helt dilla på P Max, kjøper gjern 8 fire pakker i sverige hver gang haha.
Har lurt på det samme der jeg ser horder med søplete tjukkaser handle gigantiske mengder på OBS. Synes søte ting er likt og kjedelig smaksmessig og forbeholdes god kake eller dessert. God ost og kjeks eller spekemat og/eller litt øl/vin, en håndrulla sigar. Drikker brus til hardt fysisk arbeid en gang i blant, det smaker da egentlig bare kullsyre, surt og søtt. De jeg har snakka med som drikker Pepsi Max har som regel først blitt "avhengige" av vanlig brus, og så landa på kunstig søtning som et kompromiss. Sykt ekkel smak for meg personlig, men liker ikke tyggis engang. Tror raffinert sukker er den ekte gatewayen til andre avhengigheter for mange, burde kosta mer og finansiert billigere frukt og grønt.
Sist endret av funksjon; 29. februar 2024 kl. 11:35. Grunn: ffff
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Skjønner meg virkelig ikke på folk som sverger til P max eller andre sukkerfrie bruser for den saks skyld. De søtningsmidlene smaker jo så dritt?? Værre en sukker er det også
Vis hele sitatet...
Pepsi Max har en søtsmak jeg liker godt. Samtidig kan jeg ikke fordra Solo Super og en del andre sukkerfrie bruser.
Jeg er vanligvis ikke så glad i Coca Cola, men jeg har vent meg til smaken av det sammen med Pizza og synes Cola med sukker er veldig godt når jeg har drukket uten sukker en stund.
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Skjønner meg virkelig ikke på folk som sverger til P max eller andre sukkerfrie bruser for den saks skyld. De søtningsmidlene smaker jo så dritt?? Værre en sukker er det også
Vis hele sitatet...
Det gjør deg ikke feit. Og når du kun har drukket sukkerfri brus over en lengre periode blir brus med sukker i overveldende søtt, slik er det hvertfall for meg. Drikker omtrent kun sukkerfri brus når jeg først drikker brus og har ingen planer om å bytte tilbake, det er rett og slett ikke verdt alle kaloriene i mine øyne.
Sist endret av hanfrakambo; 29. februar 2024 kl. 20:53.
drikker det kun hvis jeg går tom for coca cola zero light uten sukker som jeg drikker hele dagen til absolutt alt unntatt pannekaker og blodpudding. Fordi det smaker godt, mulig koffeinen gjør noe.
Sist endret av Bothrops; 29. februar 2024 kl. 21:07.