Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2822
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som tittelen tilsier så vurderer jeg Ketaminbehandling ved privat klinikk. Fra et økonomisk perspektiv så er ikke dette så veldig lurt for meg, men jeg er der at jeg sier føkk it og tar det som en investering i meg selv. Hvis det har bra effekt kommer det til å være mer enn verdt det.

Hvis det ikke har noen effekt kommer det til å svi veldig, så jeg har sett litt rundt etter de rimeligste alternativene. Har hørt folk snakke mest om Emma Sofia og Axon/Awakn, men har funnet et tredje alternativ som virker en god del rimeligere enn begge, nemlig AidaKlinikken.

Er det noen her som har erfaring med de?

Blir isåfall at jeg må reise et stykke for å gjennomføre behandlingen, men selv når jeg regnet med fly og hotell så virket det mye billigere å velge denne kontra en som er nærmere og over dobbelt så dyrt.

Vil også gjerne høre generelle erfaringer med Ketaminbehandling fra de som har vært gjennom det, enten privat eller offentlig. Hjalp det? Var det verdt pengene?

Og hvis noen vet om noen klinikker nord for Oslo og Bergen som ikke tar 50.000kr for behandlingen (Awakn), så er jeg veldig interessert i å vite mer om det.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor kan du ikke bare fikse 1 gram av en plug hvis det dukker opp?

Fikk 1,3G for 1500,- og kjørte i meg hele grammet den kvelden.

Jeg havnet i k-Hole, men husker veldig lite av det egentlig. Glemte at jeg hadde en kropp hvertfall

Musikk er jævlig viktig på et ketamin trip, det styrer vibbene. Først så jeg på «fear and loathing in las vegas» noe som var litt spesielt. Føltes ut som at jeg var Johnny depp (altså at jeg var med i filmen på en måte). Når den lizardhumans scena kom fram så var det rimelig merkelig.

Annet en det husker jeg ikke så mye av, mulig jeg gikk fram litt raskt så ble bare borte til slutt. Men ellers så var det ganske behagelig, hadde gjort det igjen bare litt roligere.

Og sørg for at du alltid har shittet framme, jeg la opp 2 linjer og rydda bort resten. Kjente jeg ble mer og mer fucked, men trengte mer. Klarte seff å glemme hvor jeg la det så ble ganske frustrert ass, men jeg fant det tilslutt

50 000 kroner for en ketamin behandling er bare tull.. fiks et gram og gjør det i rolige omgivelser hjemme.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor kan du ikke bare fikse 1 gram av en plug hvis det dukker opp?

Fikk 1,3G for 1500,- og kjørte i meg hele grammet den kvelden.

Jeg havnet i k-Hole, men husker veldig lite av det egentlig. Glemte at jeg hadde en kropp hvertfall

Musikk er jævlig viktig på et ketamin trip, det styrer vibbene. Først så jeg på «fear and loathing in las vegas» noe som var litt spesielt. Føltes ut som at jeg var Johnny depp (altså at jeg var med i filmen på en måte). Når den lizardhumans scena kom fram så var det rimelig merkelig.

Annet en det husker jeg ikke så mye av, mulig jeg gikk fram litt raskt så ble bare borte til slutt. Men ellers så var det ganske behagelig, hadde gjort det igjen bare litt roligere.

Og sørg for at du alltid har shittet framme, jeg la opp 2 linjer og rydda bort resten. Kjente jeg ble mer og mer fucked, men trengte mer. Klarte seff å glemme hvor jeg la det så ble ganske frustrert ass, men jeg fant det tilslutt

50 000 kroner for en ketamin behandling er bare tull.. fiks et gram og gjør det i rolige omgivelser hjemme.
Vis hele sitatet...
Høres ut som du hadde en kul opplevelse.

Jeg er helt enig i at 50 000 kroner for en Ketaminbehandling er tull. Dette burde være mye mer utbredt på offentlige sykehus enn det er i dag, og forhåpentligvis blir det mer tilgjengelig i årene som kommer.

For meg så er selve behandlings-aspektet av Ketaminbehandling ganske viktig. Ønsker å ta det med formål om å bedre depresjon, og muligens få en bedre forståelse for meg selv, samt å endre tankemønstre. Jeg tror det å ha en profesjonell psykiater/psykolog som er med meg gjennom hele prosessen er viktig for å få til dette.

På klinikk administreres det vel også IV, og i kontrollerte doser, som jeg har hørt er ganske viktig for å oppnå effekten jeg er ute etter.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde lett betalt 50.000 om jeg visste det hadde hjulpet på depresjon. Selv har jeg hatt dystym siden tidlig teneårene, er i dag 34 år. Ikke gjør som han over å bare hive i deg ketamin. Det kan jo også gå galt. Enig i at det er kanskje ganske nyoppstartet behandlingsmetode og derfor prisen ganske stiv men om du begynner med dette på egenhånd kan det vel like enkelt gå ganske galt.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

For meg så er selve behandlings-aspektet av Ketaminbehandling ganske viktig. Ønsker å ta det med formål om å bedre depresjon, og muligens få en bedre forståelse for meg selv, samt å endre tankemønstre. Jeg tror det å ha en profesjonell psykiater/psykolog som er med meg gjennom hele prosessen er viktig for å få til dette.

På klinikk administreres det vel også IV, og i kontrollerte doser, som jeg har hørt er ganske viktig for å oppnå effekten jeg er ute etter.
Vis hele sitatet...

Da er vi jo litt forskjellige der fordi jeg ville jo bare ruse meg med et hint av å få noe positivt ut av det. Husker jeg fikk en følelse i hjernen min som føltes ut som «omplassering» at hjerne bitene mine flytta seg litt. Vet ikke om det var noe positivt i akkurat det, men jeg føler meg litt lettere til sinns den dag idag. Er vel 3-4 mnd siden jeg tok
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da er vi jo litt forskjellige der fordi jeg ville jo bare ruse meg med et hint av å få noe positivt ut av det. Husker jeg fikk en følelse i hjernen min som føltes ut som «omplassering» at hjerne bitene mine flytta seg litt. Vet ikke om det var noe positivt i akkurat det, men jeg føler meg litt lettere til sinns den dag idag. Er vel 3-4 mnd siden jeg tok
Vis hele sitatet...
ganske stor forskjell på å bare ønske ruseffekt og ønske behandling mot depresjon. under behandling får man heller ikke noe ruseffekt fordi dosene er såpass små og kontrollert. får lav dose over lengre tid om jeg husker riktig.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
ganske stor forskjell på å bare ønske ruseffekt og ønske behandling mot depresjon. under behandling får man heller ikke noe ruseffekt fordi dosene er såpass små og kontrollert. får lav dose over lengre tid om jeg husker riktig.
Vis hele sitatet...
Åja så man skal betale 50 000 så blir man ikke rusa engang? Lol ass hehe Neida Joda.

Hvorfor kan man ikke leke litt doktor for en kveld med seg selv? Jeg har vært skikkelig deppa, men nå ser jeg bare på det som tull. Og det er akkurat det det er, tull.
Depressed= Deep rest.

Du kan komme deg ut av depresjon for under 50 000. Er vel det jeg prøver å si, men alle får vel finne ut av det selv tenker jeg.
Lykke til!
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Åja så man skal betale 50 000 så blir man ikke rusa engang? Lol ass hehe Neida Joda.

Hvorfor kan man ikke leke litt doktor for en kveld med seg selv? Jeg har vært skikkelig deppa, men nå ser jeg bare på det som tull. Og det er akkurat det det er, tull.
Depressed= Deep rest.

Du kan komme deg ut av depresjon for under 50 000. Er vel det jeg prøver å si, men alle får vel finne ut av det selv tenker jeg.
Lykke til!
Vis hele sitatet...
Du får gjøre hva faen du vil med deg selv men å gi råd til andre om å selvmedisinere ketamin tar kaka. Fortell meg oppskriften på å komme seg ut av depresjon som koster under 50k, for jeg har siden barndommen slitt med å ta konsekvenser på alvor. Ville ikke gå på skole, ville egentlig bare ligge i senga hjemme. Mistet flere jobber fordi jeg bare ikke klarer komme meg opp om morgenen. Vært i ukentlig behandling siden jeg fylte 22år og er i dag 34 år. Klarer bare ikke ta livet på alvor. Selvfølgelig går jeg på antidepressiva og har prøvd regelmessig trening men faller alltid av fordi jeg makter ikke å se poenget i det
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du får gjøre hva faen du vil med deg selv men å gi råd til andre om å selvmedisinere ketamin tar kaka. Fortell meg oppskriften på å komme seg ut av depresjon som koster under 50k, for jeg har siden barndommen slitt med å ta konsekvenser på alvor. Ville ikke gå på skole, ville egentlig bare ligge i senga hjemme. Mistet flere jobber fordi jeg bare ikke klarer komme meg opp om morgenen. Vært i ukentlig behandling siden jeg fylte 22år og er i dag 34 år. Klarer bare ikke ta livet på alvor. Selvfølgelig går jeg på antidepressiva og har prøvd regelmessig trening men faller alltid av fordi jeg makter ikke å se poenget i det
Vis hele sitatet...
Kan ikke antidep gjøre deg flat og gjøre det enda vanskeligere å ta livet på alvor etc?
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du får gjøre hva faen du vil med deg selv men å gi råd til andre om å selvmedisinere ketamin tar kaka. Fortell meg oppskriften på å komme seg ut av depresjon som koster under 50k, for jeg har siden barndommen slitt med å ta konsekvenser på alvor. Ville ikke gå på skole, ville egentlig bare ligge i senga hjemme. Mistet flere jobber fordi jeg bare ikke klarer komme meg opp om morgenen. Vært i ukentlig behandling siden jeg fylte 22år og er i dag 34 år. Klarer bare ikke ta livet på alvor. Selvfølgelig går jeg på antidepressiva og har prøvd regelmessig trening men faller alltid av fordi jeg makter ikke å se poenget i det
Vis hele sitatet...
Livet er da ikke så alvorlig? hva er det som må tas på alvor isåfall? Sin egen helse er veldig viktig å ta på alvor, så man kan leve godt. Hvorfor går du på antidepressiva? Blir man ikke bare mer deprimert av sånn. Det er sommer og sol snart kompis! Kjenn på solstrålene som føles ut som heroin når været er dags. Røyk deg noe bønne eller noe idk, i en alder av 34 så burde du skjønt det sjøl egt.

Ting er som ofte ikke så komplisert som man skal tro selv, man er bare inne i gryta og da ser det ut som mye.
Håp for deg også!
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Takk for tips, skal ta turen til skog-naturens pølsebu
Liker ketamin. æ tar ca hver 10 dag, tar såpass stor dose at æ havner i K Hole. Føler det e som e og skru deg sjøl av og på igjen som man gjør med en datamaskin når den kuker.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har gjort dette på emmasofia i Oslo.
Koster 4800 pr behandling.
Føler at det virker utrolig godt i 2 uker, så fader det litt.

Du blir virkelig fjern av de dosene de kjører på med så du bør ikke være bekymrer for at de ikke tar i.

Jeg fikk ingen dypere innsikt i meg selv.
Ingen varig forandring.
Men det varierer fra person til person.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Blåbærhonning Vis innlegg
Liker ketamin. æ tar ca hver 10 dag, tar såpass stor dose at æ havner i K Hole. Føler det e som e og skru deg sjøl av og på igjen som man gjør med en datamaskin når den kuker.
Vis hele sitatet...
Interesannt beskrivelse! Skulle gjerne ha skrudd meg selv av og på et par ganger.

Antar du gjør dette på egenhånd? Har du tatt det i forbindelse med behandling også?

Gjør du det for rusens skyld eller føler du det gir deg noe hjelp i forhold til den psykiske helsen din generelt?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Interesannt beskrivelse! Skulle gjerne ha skrudd meg selv av og på et par ganger.

Antar du gjør dette på egenhånd? Har du tatt det i forbindelse med behandling også?

Gjør du det for rusens skyld eller føler du det gir deg noe hjelp i forhold til den psykiske helsen din generelt?
Vis hele sitatet...


Tar på egen hånd. skulle gjerne vært og tatt det på en klinikk for og se hvordan dem gjør det.

Æ begynte pga hørte det kunne hjelpe på depresjon. Føler det gjør det også for meg, prøvd i snart 2mnd mnd altså tatt sjøl 5 ganger nu og prøver og ha et ikke misbruk forhold til det.

Føler det hjelper på viljen til og lære/jobbe med seg selv som etter virkningene dagene etter man har tatt det.


Når jeg sier "det e som og skru seg av og på som man gjør når datamaskin har begynnt å kuke" mener æ
Man blir så distansert fra det man det man e kjenner til og e vant til når man er i k-Hole e som man blir fjernet fra lenkene til depresjonen. under turen, og når du lander etter turen e du liksom ny oppstarta. Kansje litt haupine i etterkant og dagen etter. Men føles som nerve systemet e blitt refresha på en måte, leste det har økende effekt på glutamat reseptorene som e viktig for kommunikasjon og læring i nerve systemet.

Har også snakka med en som har selv medisinert seg selv på det over 60 ganger. Og han sier det tar et pr runder før man får en forståelse ka positive effekter man får av ketamin
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
ganske stor forskjell på å bare ønske ruseffekt og ønske behandling mot depresjon. under behandling får man heller ikke noe ruseffekt fordi dosene er såpass små og kontrollert. får lav dose over lengre tid om jeg husker riktig.
Vis hele sitatet...
Hvor i all verden har du dette fra? Se på TV, det har vært laget nok av programmer om dette. Man blir ruset også i behandling, det er helt sikkert.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Interesannt beskrivelse! Skulle gjerne ha skrudd meg selv av og på et par ganger.

Antar du gjør dette på egenhånd? Har du tatt det i forbindelse med behandling også?

Gjør du det for rusens skyld eller føler du det gir deg noe hjelp i forhold til den psykiske helsen din generelt?
Vis hele sitatet...

Føler det hjelper virkelig på depresjon og føler det hjelper meg og se mønstrene mine som leder meg inn i depresjon igjen. Men husk alt e individuelt, men føler æ har der bedre om dagan.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her var det mye rart. Det er mange som har god effekt av selvmedisinering av ketamin. Test dopet, les opp på dosering og prøv deg fram.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selv merker jeg veldig god effekt av selv medisinering med ketamin i lave doser.
Tar ikke nok til k-hole men tar nok til at jeg hjernen begynner å jobbe og jeg har jobbet mye med mine traumer og problemer.
Ketamin har vært ett utrolig bra hjelpemiddel her og vil faktisk gå så langt som å si at ketamin har gjort en bedre jobb på noen få uker enn hva lege/dps/psykolog osv har gjort for meg på 30 år.

Det har absolutt ikke vært lett, jeg anbefaler heller ikke å gjøre det på egenhånd uten behandling.
Men fytti helvete så godt det har vært å dra opp rota på en del problemer og kvitte seg med dem.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har god erfaring av denne metoden for behandling av traumer, depresjon? Annen behandling har hatt ingen nytte, kanskje dette kan være siste utvei?
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Selv merker jeg veldig god effekt av selv medisinering med ketamin i lave doser.
Tar ikke nok til k-hole men tar nok til at jeg hjernen begynner å jobbe og jeg har jobbet mye med mine traumer og problemer.
Ketamin har vært ett utrolig bra hjelpemiddel her og vil faktisk gå så langt som å si at ketamin har gjort en bedre jobb på noen få uker enn hva lege/dps/psykolog osv har gjort for meg på 30 år.

Det har absolutt ikke vært lett, jeg anbefaler heller ikke å gjøre det på egenhånd uten behandling.
Men fytti helvete så godt det har vært å dra opp rota på en del problemer og kvitte seg med dem.
Vis hele sitatet...
Så bra at du har hatt god effekt av det. Får inntrykk av at selv om det ikke funker for alle, så høres det mye mer lovende ut enn diverse andre medikamenter jeg har vært innom.

Det blir nok til at jeg går for å betale litt for skikkelig behandling, og så får jeg eventuelt se hvordan jeg løser det hvis jeg trenger flere doser i ettertid for å vedlikeholde effekten.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som har god erfaring av denne metoden for behandling av traumer, depresjon? Annen behandling har hatt ingen nytte, kanskje dette kan være siste utvei?
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen erfaring men har lest mye om det i de siste ukene, og det virker som Ketaminbehandling har hatt god effekt hos flere som ikke har hatt særlig nytte av annen mer tradisjonell behandling.

Skal nevnes at det går an å få gjort dette gratis ved Sykehuset Østfold i Moss, men etter det jeg har hørt så er det lang ventetid og få som får komme inn der.
Ligg langt unna Emmasofia.

Awakn er seriøse og kunnskapsrike, og Lowan Stewart har også oversikt over hvem andre som driver med det og kan sikkert anbefale noen. Ville tatt kontakt med dem.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er galt med Emmasofia?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er galt med Emmasofia?
Vis hele sitatet...
Vil ikke gå i detaljer her, men det er ikke forsvarlig å la dem behandle psykisk syke folk. Folk får gjøre hva de vil, men jeg sterkt råde til å gå til noen andre.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjønner at du ikke vil gå mer i detaljer.

Kan du beskrive hva som er bra med Awakn?

Er det selve ketamin-behandlingen eller oppfølging i etterkant feks?
Helt ok hvis du ikke vil si noe mer om det.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så bra at du har hatt god effekt av det. Får inntrykk av at selv om det ikke funker for alle, så høres det mye mer lovende ut enn diverse andre medikamenter jeg har vært innom.

Det blir nok til at jeg går for å betale litt for skikkelig behandling, og så får jeg eventuelt se hvordan jeg løser det hvis jeg trenger flere doser i ettertid for å vedlikeholde effekten.



Jeg har ingen erfaring men har lest mye om det i de siste ukene, og det virker som Ketaminbehandling har hatt god effekt hos flere som ikke har hatt særlig nytte av annen mer tradisjonell behandling.

Skal nevnes at det går an å få gjort dette gratis ved Sykehuset Østfold i Moss, men etter det jeg har hørt så er det lang ventetid og få som får komme inn der.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Ulike behandlinger har ikke hatt noen effekt og tilstanden blir værre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skjønner at du ikke vil gå mer i detaljer.

Kan du beskrive hva som er bra med Awakn?

Er det selve ketamin-behandlingen eller oppfølging i etterkant feks?
Helt ok hvis du ikke vil si noe mer om det.
Vis hele sitatet...
Lowan Stewart er den som kan mest om dette i landet, han vet hva han driver med, og hva som finnes av andre seriøse tilbud. Både behandlingen og alt rundt var ryddig og tillitsvekkende. Alle jeg var i kontakt med der var ivaretakende og profesjonelle, støttende uten å være påtrengende og grave unødig i private detaljer. God og nøktern informasjon i forkant, de overselger det ikke som en mirakuløs fix all, er tydelig på begrensninger og bivirkninger. Virket ikke som om de på død og liv ville selge inn tjenesten uansett om det passer for deg eller ikke.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
ganske stor forskjell på å bare ønske ruseffekt og ønske behandling mot depresjon. under behandling får man heller ikke noe ruseffekt fordi dosene er såpass små og kontrollert. får lav dose over lengre tid om jeg husker riktig.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvilken klinikk vedkommende var på, men der var det full k-hole. Og legen sa: vi bruker slike doser, for det er det som fungerer!

Mvh
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Vet ikke hvilken klinikk vedkommende var på, men der var det full k-hole. Og legen sa: vi bruker slike doser, for det er det som fungerer!

Mvh
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor kraftig effekt man må ha for at det kan defineres som k-hole, men man er absolutt godt ruset ja.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Kom over denne tråden nå, jeg befinner meg i samme situasjon..

Trådstarter, satte du i gang med behandling?
Andre med erfaringer ?