Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1995
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som vet om noen medisin som kan hjelpe på tinnitusen? Er villig til å prøve alt

Har begynt på magnesium 650mg daglig og skal t det i 1 uke for å se. Men foreløpig ingen forskjell

Skal prøve xanax
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fleinsopp
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du er villig til å prøve alt, så ville jeg fått meg høreapparater. Veldig mange som får god virkning av det.
Antidepressiva kan hjelpe fordi det hjelper mot angst og stress som kan forårsake tinnitus.
Sitat av something Vis innlegg
Antidepressiva kan hjelpe fordi det hjelper mot angst og stress som kan forårsake tinnitus.
Vis hele sitatet...
Kan man få tinnitus av tress, og angst? Trodde det var en hørselsskade?
Sitat av Neipådeg Vis innlegg
Kan man få tinnitus av tress, og angst? Trodde det var en hørselsskade?
Vis hele sitatet...
Ja. Tror det har i alle fall delvis med spenninger i kjeve/nakke å gjøre. Så om man har tinnitus som forverres av stress så kan sikkert avslapningsøvelser, massasje etc i det området hjelpe litt, hvis man klarer å treffe riktig. Har spekulert i om botox kunne funket.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ja, benzo fungerer mot noen former for tinnitus, absolutt. Det gjør også noen former for anti-depressive. Ser derimot mest fremt til NAV klarer og se på alternativer fra utlandet som forskes på nå rundt tinnitus.
Fant denne jeg, men har ikke lest den selv: https://dinside.dagbladet.no/okonomi...resus/62170316

Ikke bruk benzo visst dette plager deg hver dag. Da blir du bare avhengig av benzo i tillegg, og havner i den kjente "onde sirkel".
▼ ... over en måned senere ... ▼
Av ren nysgjerrighet.
Tinnitus opp mot faren ved og stå fast på benzo er en billig pris og betale for helsen. De som mener noe annet har rett og slett ingen referanser til hva skjer med livet når tinnitus slår seg på for fult. Permanent 24/7 365. I tilfeller er det så ille at jeg har vært borti folk som har vurdert livet sitt om de ikke fikk en behandling som fungerte. Da var benzo en av de virkestoffene som kunne hjelpe på noen av tilfellene. Da tinnitus primært sett dels opp i 3 typer. Så nei! Tygger heller benzo resten av livet en og ha en sirene i hode resten av livet.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av EXXON91 Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet.
Tinnitus opp mot faren ved og stå fast på benzo er en billig pris og betale for helsen. De som mener noe annet har rett og slett ingen referanser til hva skjer med livet når tinnitus slår seg på for fult. Permanent 24/7 365. I tilfeller er det så ille at jeg har vært borti folk som har vurdert livet sitt om de ikke fikk en behandling som fungerte. Da var benzo en av de virkestoffene som kunne hjelpe på noen av tilfellene. Da tinnitus primært sett dels opp i 3 typer. Så nei! Tygger heller benzo resten av livet en og ha en sirene i hode resten av livet.
Vis hele sitatet...
Dette sier seg selv egentlig, men allikevel vil du bli møtt av leger som ikke tar det alvorlig.
«men det er farlig å bruke det over lengre tid, du blir avhengig». BITCH!! Hva sa du, avhengig?! Virkelig?!
Hvis det største problemet er at man blir avhengig av noe som hjelper så ser jeg virkelig ikke noe galt. Man blir avhengig av det meste man får hos legen om man bruker det lenge nok.


🤷🏽x♂️
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som vet om noen medisin som kan hjelpe på tinnitusen? Er villig til å prøve alt

Har begynt på magnesium 650mg daglig og skal t det i 1 uke for å se. Men foreløpig ingen forskjell

Skal prøve xanax
Vis hele sitatet...
Når startet tinnitusen for deg? Er den konstant 24/7 eller periodisk?

Oppsto den pga en enkelthendelse (f.eks konsert uten ørepropper), eller har det gradvis bygget seg opp?

Jeg har nokså ofte sånn pipe-tinnitus som kommer fra relativt lave lyder, f.eks hvis noen ler litt for høyt for ørene mine, men jeg har også en veldig irriterende lavtonet tinnitus som av og til kommer.... Oftest når jeg er stressa/deprimert over lengre tid.

Den går som regel bort gitt at jeg fikser andre problemer i livet mitt, den er kanskje kroppens symbolske måte på å advare om at man ikke har det helt bra andre steder?

Hvis du har en skikkelig kronisk tinnitus og ikke den "pingletinnitusen" jeg har, så har jeg dessverre ikke råd, men hvis sola enda er oppe vil jeg tro at en 20 minutters tur ute vil dra bort fokuset fra øresuset, og muligens også lindre det for dagen! Bare et forslag.
På grunn av såkalte etiske retningslinjer så har vi ingen kur for tinnitus. Behandling og lindring er der, men det hjelper ikke i lengden og er egentlig bare ved behov, eksempelvis å redusere angst,stress og frustrasjon som på et tidspunkt gjør at man klikker da det har pågått for lenge og mye.