Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1354
noob killer
elukS's Avatar
En ny, MS-Blaster-liknende sikkerhetsbrist er funnet i Windows. Feilen har fått den høyeste sikkerhets-betegnelsen: Kritisk.

av elukS og Vidde

Feilen ligger i Microsoft's implementering av nettverksprotokollen ASN.1. Problemet er et ubeskyttet buffer som kan føre til at ondsinnede crackere kan ta full kontroll over berørte maskiner.

Ifølge uttalelser fra Microsoft og sikkerhetsekspertene hos Eeye kan problemet føre til kaos i samme dimensjon som Blasterormen som herjet i sommer. Forskjellen mellom denne "nye" feilen og fjorårets er at denne gangen er alle NT-baserte operativsystemer i faresonen - ikke bare de som benytter seg av flaggskipet Windows XP.

Det bør nevnes at det tok Microsoft hele seks måneder å tette dette sikkerhetshullet som opprinnelig ble oppdaget av Eeye.

Windows XP-brukere som kjører Windows Update skal allerede ha fått oppdateringer på tirsdag. Alle andre oppfordres til å besøke Microsoft TechNet og kjøre oppdateringer per omgående.
Blaster hita da ikke bare Windows XP, gjorde det?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
*Sukk*
Jeg håper bare at ikke noen lager en worm som utnytter dette, kommer til å bli et helvete for meg. Gratissupport til alle de jævla CS horene som ikke kan ha windows update på autoupdate for "da lagge når eg spele!!!". Definitivt ikke gøy.
jeg håper dem snart lager noe som feilflasher bios etc., da får man virkelig se konsekvensen av å ikke bry seg.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nichotin: Det fins allerede virus som gjør det, men de har jo logisk nok ikke like lett for å spre seg .
Men det burde jo ikke være så jævlig vanskelig? Få det til å sende seg videre FØR det angriper BIOS...?
Opprinnelig postet av Tias
Nichotin: Det fins allerede virus som gjør det, men de har jo logisk nok ikke like lett for å spre seg .
Vis hele sitatet...
tenk deg blaster som ødelegger maskina den tiende dagen.
det hadde vært konge
hadde jeg sluppet å fixe maskinene til folk, bare bedt dem om å skrote dem..
tenk et virus som sjekker åssen hardware du har og laster ned bogus firmware til alt, og total-fucker pcen
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
King Ghidora og Nichotin: Ja, jeg vet, dårlig formulert av meg. Jeg mente jo selvsagt i forhold til blaster og andre, i og med at blaster maskinene lett kan reinstalleres og utstyres med blaster igjen og igjen og igjen.

Orgazmus: Det hadde blitt et heftig stort virus!