Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 897
Noen som har bestilt seg PC fra Dell i det siste?
Synes det var et utrolig bra spørsmål der:


Q4. Skal produktet/produktene brukes i forbindelse med masseødeleggelsesvåpen, dvs. kjernefysiske formål, rakettvåpenteknologi eller kjemiske/biologiske våpenformål?
Ja Nei
Hoho.....er det seriøst ell?
Post url`n da!
Jeg hadde jævlig lyst til å svare ja.

Men siden Dell Norge eksporterer amerikanske varer må de spørre. De sjekker ikke hva du svarer, det er mer for å informere om at det ikke er lov.
Sist endret av Gullhorn; 31. mars 2004 kl. 13:49.
hva tror dem de oppnår med det spm. da ?
Trådstarter
de oppnår nok ikke akkkurat så mye.
skjønner ikek hvorfor i hele verden de skal ha det der.

URL:
https://e3comweb19.euro.dell.com/del...co=yes&ds=True
Jeg har kommet til å svare ja.
For deretter å Unnskylde meg med at jeg mente spillet C&C Generals.

Snakk om Genialt spørsmål, hva blir det neste. Du blir spurt om du skal bruke Ad-aware til å drepe spyware eller bare uskadeliggjøre dem..
Trådstarter
Lurer på om det hadde skjedd noe spesielt hvis man har sagt at PC'en skal ekspotertes til Irak og svart ja på dette spørsmål.
Sikkert ikke skjedd noe...
hehe.. skal de liksom ikke sende deg maskina fordi du skal bruke det til atombomber o.l? Nå burde de vel tekte til seg såpass at de som har peil på å lage/drive med masseødeleggelsesvåpen, kjernefysiske anlegg, rakettvåpenteknologi eller kjemiske/biologiske våpen, burde også ha peil på å bygge den lille pc'n sin selv, og ikke bestille den fra dell.. ;D

Skjemmes over å være amerikaner når de spør om noe så dumt!
Trådstarter
så en litt artig sak på hjemmesiden til CIA og.
Det var ei jobbsøkingsside.
Det var et skjema man skulle fylle ut med alle mulige ting om deg selv, og der skulle du jo da også velge landet du kom fra. alle land i verden var der, bortsett fra Afganistan og Irak......
[edit](jeg suger til å formulere meg)
Det er jo mye den samme greia som man blir spurt om når man reiser til statene.
Man må jo fylle ut et skjema, hvor man må krysse av på at man ikke er terrorist, spion, eller har tenkt til å gjøre noe krimminelt i mens man oppholder seg i statene.
Forrige gang jeg var der ble jeg også intervjuet før jeg fikk gå på flyet. De spurte hav jeg skulle der, om jeg visste alt som lå i bagasjen, om hvor lenge jeg hadde kjent reisefølget osv..
[/edit]
Sist endret av pseudo; 31. mars 2004 kl. 14:59.
Man burde uansett ikke kjøpe PC fra Dell. Dell er som alle andre produsenter av ferdigmaskiner, satser på høye tall med lav prislapp, noe som gir forbrukere f.eks et skjermkort med 1 gb ram, som ikke yter bedre enn gf2mx pci.
Oooold news, da

Jeg er fornøyd med min Dell jeg. Hadde ikke så mye peiling når jeg bestilte den. Hadde nok ikke gjort det i dag.
Men men. Fikk en sykt stillegående maskin, i forhold til absolutt alle andre jeg har hørt, med greie specs til en grei pris.
Angrer jævlig på at jeg kjøpte RDRam, da, men jeg må jo oppgradere om ikke så lenge anyway, så da blir det nytt hovedkort.
Det spørsmålet er noe de er forpliktet til å stille, etter en ny amerikansk anti-terror lov. Det er ikke noe Dell Norge sitter og bestemmer selv (selvfølgelig).

Bestilte forøvrig en Dell maskin selv for 2 uker siden, og fikk den etter 1 uke. Er utrolig godt fornøyd, så Dell anbefales til alle. Fikk 3,0ghz P4, 512meg ram, 60 gig, 17" LCD, 64 meg Geforce4, WLAN, Audigy lydkort + subwoofer-system for 10.500,- kr. Pga skjermen kunne jeg ikke fått det billigere om jeg hadde bygget selv
Jeg har også Dell. En Inspiron LapTop. Da den ene viften tok kveld for et halvt år siden ringte jeg dell og fortalte at den ene viften var gåen. Han sa jeg måtte sende inn maskinen. Jeg forklarte han at det var veldig dumt da jeg brukte maskinen til jobb og var avhengig av den. Han sa da at han kunne sende meg en vifte dersom jeg følte meg klar for å bytte den selv. Det sa jeg selvfølgelig ja til. 22 timer senere ringte det på døren. Vifte levert med budbil fra Bodø (jeg bor seks mil unna). I følge fraktbrevet hadde den blitt sendt med fly fra sverige til oslo samme kveld som jeg snakket med Dell, sendt med siste fly fra oslo til bodø samme kveld, og så kjørt ut med budbil dagen etter. 850 svenske kroner spanderte dem på å sende en bitteliten vifte til meg. på TJUETO timer. DET er service. Prøv å få slik service fra komplett e.l. Det er nok komplett umulig

(og jeg har den billigste serviceavtalen hos dell.)
hehe...har dell PC jeg også...

ved juletider tok hovedkortet kvelden og jeg ringte til dell...hvor de sa de skulle sende meg ny RAM brikke, siden de trodde det var den det var noe galt med. Dagen etter kom RAM brikken, jeg satte den inn og konstaterte at det var ikke noe galt med RAM'en. Så jeg ringte på nytt og fortalte hva som hadde skjedd, de sa at de ville sende noen for å se på den. Samtidig spurte jeg hva jeg skulle gjøre med RAM-brikken jeg hadde fått, fikk svar om at den kunne jeg bare beholde Få dager etterpå hadde jeg fått tilbake PC'en min...

(vet ikke om det er vanlig om de tar inn igjen deler etter at de er sendt ut...men nå sitter jeg med dobbelt så mye RAM som jeg hadde i utagngspunktet, og er veldig fornøyd)

[edit] sorry for offtopic...er uansett fornøyd med dell selv om de er amerikanske [offtopic/]
Sist endret av ZrP; 4. april 2004 kl. 10:22.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Opprinnelig postet av ninja5000
Oooold news, da

[...]
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av Hyllekjeks
Jeg har kommet til å svare ja.
For deretter å Unnskylde meg med at jeg mente spillet C&C Generals.

Snakk om Genialt spørsmål, hva blir det neste. Du blir spurt om du skal bruke Ad-aware til å drepe spyware eller bare uskadeliggjøre dem..
Vis hele sitatet...
haha, bra sagt.. ;P Jeg hadde del maskin for 4 år sia faktisk Bygde min egen og greier for 2 år sia :P

edit: Og det med at det koster mye, på skolen har vi et par dell servere til 30K ++, er jo ikke noe spessielt kraftige, trur det er en dual xeon 2.8 ghz, 4 GB ecc PC266 NONAME. Og 80 GB seagate IDE, ett eller annet søppel hovedkort fra dell.

Dersom jeg hadde bygget den kostet 21000 kr, med corsair 2700 ECC minne som er bedre enn det som sitter inni der.., et bedre HK også. http://home.no.net/aod/min.png
Sist endret av magne-; 4. april 2004 kl. 11:38.
Jeg som terrorist vil ikke bryte Dells bestemmelser, derfor kjøper jeg snart en maskin fra Apple. Macintosh - the terrorist choice.