Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3623
La oss si at man satt i fengsel i noen uker for 10+ år siden for vold og trusler mot en politimann... Slipper man inn i USA i dag? Hva skal i så fall til?
Ja det tror jeg skal gå bra sålenge du ikke har fått noe i mellomtiden. Det er litt overdrevent at man ikke kommer inn i USA med rulleblad. Kjenner en som satt i 6mnd og han har vært i USA for å si det sånn.
Går nok bra-de har ikke noe innsyn i norske systemer vil jeg tro.
Trådstarter
16 8
Så man må ikke søke om en viss type visum? Risikerer ikke å bli stoppet i passkontroll og når man skal inn i landet? Lenge siden jeg har vært til USA så husker ikke gangen i det. Er for øvrig ikke jeg som har dommen, men noen jeg tenker å reise med.
Sitat av Rådebank Vis innlegg
Så man må ikke søke om en viss type visum? Risikerer ikke å bli stoppet i passkontroll og når man skal inn i landet? Lenge siden jeg har vært til USA så husker ikke gangen i det. Er for øvrig ikke jeg som har dommen, men noen jeg tenker å reise med.
Vis hele sitatet...
Engang i tidenes begynnelse måtte man fylle ut på papirskjema på flyet om man var dømt for noe da man nærmet seg landing-aner ikke om de deler ut den lappen lengre.
Trådstarter
16 8
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Engang i tidenes begynnelse måtte man fylle ut på papirskjema på flyet om man var dømt for noe da man nærmet seg landing-aner ikke om de deler ut den lappen lengre.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Er det noen jeg kan kontakte for å få et 100% garantert svar? Hadde vært veldig kjipt å bli nektet å komme inn i landet og måtte reise hjem igjen....
Sitat av Rådebank Vis innlegg
Takk for svar. Er det noen jeg kan kontakte for å få et 100% garantert svar? Hadde vært veldig kjipt å bli nektet å komme inn i landet og måtte reise hjem igjen....
Vis hele sitatet...
Ring ambassaden og spør, men mener , hvis du skal ha visum og fyller ut at du er dømt så kan de avslå, men sier du ingenting så går det somoftest, da de ikke kan kryssjekke, men er jo litt risk, men best bet ambasaden
Bare skriv "nei" på søknadsskjemaet om du har vært i fengsel eller gjort noe kriminelt. Regner med at du skal ha Esta, da får du jo svar på søknaden omtrent umiddelbart.
Sist endret av moret; 26. august 2022 kl. 12:20.
Det er først når du krysser av "Ja" på søknadskjema eller kontakter ambassaden problemene kommer,aldri prøvd selv men bekjente med rulleblad har kryssa nei uten noe problem.
Veldig dumt å søke visum. En kompis som også er straffedømt tok kontakt med ambassaden og la kortene på bordet og søkte innreise. Avslag. I tillegg er han nå flagget i systemet deres. Det beste er nok å bare reise og huke av på ‘nei’ på spørsmål om du er straffedømt. Og så må du vel bare krysse fingra for at det går greit. Lykke til!
hvis du er dum nok til å legge alle kortene på bordet, og ønsker å forårsake mest mulig problemer for deg selv, så værsegod.
Eventuelt kan du ringe ambassaden fra skjult nr eller en telefon på skole/arbeidsplass etc, presenter deg med falskt navn og spør nevnte sak.

Jeg er dog 99% sikker på at de sier du skal søke visum, og du risikerer avslag. Da blir navnet ditt registrert med avslag på visum, og prøver du da å reise på esta senere så vil du bli stoppet på grensen.

Derfor, kryss nei på esta og dra på tur. De har ikke tilgang til Norsk strafferegister sånn uten videre.

Det jeg ikke veit er, dersom de får mistanke i passkontrollen (du ser nervøs ut etc), om de da kan kontakte norsk politi og få opplysninger. Akkurat det kjenner jeg ikke til.
Hele poenget med ESTA er å utveksle informasjon om f.eks. rulleblad imellom landene.. Og selv med ESTA godkjent så kan du bli stoppet på grensen etter du har landet.. Hva er det som får så mange til å synse, spekulere og påstå ting de åpenbart ikke har den fjerneste peiling på? Skulle tro folk var tvunget til å svare selv om de ikke har noe konkret å bidra med..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Hele poenget med ESTA er å utveksle informasjon om f.eks. rulleblad imellom landene.. Og selv med ESTA godkjent så kan du bli stoppet på grensen etter du har landet.. Hva er det som får så mange til å synse, spekulere og påstå ting de åpenbart ikke har den fjerneste peiling på? Skulle tro folk var tvunget til å svare selv om de ikke har noe konkret å bidra med..
Vis hele sitatet...

Dette stemmer ikke i det hele tatt TS, ikke hør på han. Jeg har undersøkt dette svært mye da jeg har flyttet til USA, og Amerikanske myndigheter har ingen innsyn i Norske strafferegistre. Det eneste grensevaktene og myndighetene vet om deg, er informasjonen på passet og informasjonen du har gitt om deg selv.

Veldig ukult at du finner på dette for å skremme TS helt uten grunn. Hvilken lov er det du referer til hvor dette skulle vært tilfellet? Hva er kilden din? Du har åpenbart ikke peiling på hva du snakker om.

TS: Du har absolutt ingenting å bekymre deg over. Svar nei på alle ESTA-spørsmålene så er du good.
Sist endret av En deling; 27. august 2022 kl. 02:53.