Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  591 188572
Arbeidsledig Musiker...!
VGS-elev som ikke går noen linje relevant til noe jeg vil gjøre.

Bruker svært mye tid på politikk, og har middels høye verv i et stort politisk parti. Røyker grønt av og til, noe som har blitt tilnærmet hver dag siste tiden, da døgnet har litt for få timer, og jeg trenger noe å roe meg ned på.
Ruset meg mye før. Mest cannabis, men det ble litt eksperimentering i ungdomsårene. Nå går det mest i rødvin. Hender jeg er bortpå cannabisen og det blir nok et par soppturer i fremtiden. Ellers er opioider noe jeg absolutt har sansen for, men det nytes kun når helsearbeidere tilbyr det.

Jobber med hendene oppi kakeboksen, så jeg må egentlig være meget forsiktig
Sitat av Knask Vis innlegg
En høyst interessant tråd!

Selv er jeg stillasmontør som tar en joint når det passer meg, på fritiden selvfølgelig.
Dette er en midlertidig jobb jeg egentlig bare skal ha frem til høsten.

Da skal jeg fortsette på studiene mine innen kjemi.
Er litt usikker på akkurat hvordan jeg skal gå frem, men det blir muligens 2 år i lære + teknisk fagskole eller studere videre på universitet.
Har ennå en stund på å bestemme meg.
Vis hele sitatet...
Ditto, mann.

Stillasmontør med overtid flere ganger i uken, ofte rundt 20 timer hver gang, før jeg drar hjem og røyker en nattings. Ingenting er umulig om man vet det ligger en J og venter når du kommer hjem. skulle egentlig bli motormann på båt, men i løpet av ventetiden har jeg sett at det er mer penger på plattform. Så blir snart fagskole og oppkursing. Ellers røyker jeg daglig men ei veninne som utdanner seg i petroliumslogistikk, ei veninne som er barnehagetante, og en kompis som jobber på en onshore base som inspektør. Kan vell legge til det at jeg har plutselig fått ferten på aksjer og lærer meg så mye som mulig om det atm, og at dette skyldes mye pga røykinga.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Student med en liten jobb på si. Vil ikke si annet enn at jobben er relatert til skriving.

Røyker om det så er brunt eller grønt. Ellers går det i stimulanter en sjelden gang jeg ønsker å ta av på et rave. Da kokain og MDMA. Er også glad i hallusinogener og annet som åpner portene til bevisstheten. Det blir en tur av og til på alt fra sopp, DMT, 2C-B, LSD og annet som er passende anledningen. Piller regner jeg ikke med her da jeg får de på resept av lege. Ja, og alkohol, så klart. Dog, jeg drikker aldri mye av åpenbar årsak. Mot ektreme smerter hender det at jeg tar en 5mg Oxynorm eller lignende.

Skal innrømme at en stripe kokain kan friste hvilken som helst dag, egentlig. Selv om jeg ikke tar skrittet videre.
Sist endret av Lucy In The Sky; 1. juli 2013 kl. 15:10.
Er student, og har en jobb i kommunen på si. Er også leder for en politisk lokallags forening. Røyker bare grønt et par ganger i måneden.
Jobber som dørvakt for tiden, hadde aldri trodd at jeg skulle bli det! men er utdannet innen økonomi :-)
Studerer matematikk på heltid og jobber ved siden.

Drikker lite, røyker enda mindre, men har drevet en del med psykedelia, spesielt LSD, DMT og sopp.
Jeg har prøvd en del forskjellig, men funnet ut at det er lite å hente i rus for min del, så kutter ut det meste siden det faktisk blir litt kjedelig sammenlignet med å fokusere på studiene.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Flisespikker
32 7
Studerer maskinteknikk, røyker 2-3 ganger i mnd Har en kompis som akkurat har fått Mastergrad i offshore materialteknologi, han røyker vel 3-4 ganger i uka
Jobber i som prosjektleder i kulturbransjen, røyker i helgene, eller hvis jeg skal tidlig opp dagen etter.
Assistent på skole/SFO

Tar amfetamin på fest fordi jeg syns det blir for kjedelig med bare alkohol. Men går aldri så langt at det går utover jobben
Jeg bruker litt av hvert, MDMA, hasj, piller og lignende.
Vel, jeg jobber som ruskonsulent...
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Jeg bruker litt av hvert, MDMA, hasj, piller og lignende.
Vel, jeg jobber som ruskonsulent...
Vis hele sitatet...
Du er ruskonsulent? , altså jobben din er å hjelpe folk til å bli rusfri ? også bruker du selv?!? Og det synes du går greit ?
Sitat av h3kr0 Vis innlegg
Du er ruskonsulent? , altså jobben din er å hjelpe folk til å bli rusfri ? også bruker du selv?!? Og det synes du går greit ?
Vis hele sitatet...
Korrekt. Jeg hjelper folk med å bli rusfri ;-)
Korrekt. Jeg er narkoman / rusmisbruker, selv om jeg hjelper andre.
I mine øyne er jeg perfekt som ruskonsulent, siden jeg lett kan sette meg inn i andres situasjon.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Jeg bruker litt av hvert, MDMA, hasj, piller og lignende.
Vel, jeg jobber som ruskonsulent...
Vis hele sitatet...
Jeg digger det, tipper du er flink!
Legevakten snakker bare piss, han er på nav.
Sitat av Dub Vis innlegg
Legevakten snakker bare piss, han er på nav.
Vis hele sitatet...
Nettopp...... NAV... Rusteam.... Ruskonsulent....

Og hvordan vet du at jeg er "han"? Kanskje jeg har nevnt det et sted på forumet, men husk at jeg prøver å være ganske så anonym, derfor vil det alltid være villledende info om meg i innleggene mine.
Skal begynne på informatikk: Design, bruk og interaksjon ved UiO. Nyter ulovlige rusmidler av og til.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Korrekt. Jeg hjelper folk med å bli rusfri ;-)
Korrekt. Jeg er narkoman / rusmisbruker, selv om jeg hjelper andre.
I mine øyne er jeg perfekt som ruskonsulent, siden jeg lett kan sette meg inn i andres situasjon.
Vis hele sitatet...
Ikke for å være frekk eller no men burde du ikke kunne selv klare å slutte med rusmidler før du hjelper andre ? Er vel litt vanskelig å hjelpe andre ned å slutte når du ikke er motivert for å slutte selv??? Og med alle de rusmiddlene du sier du bruker så er det fortsatt ikke no problem for deg å fungere i jobben din? Jeg begynner å tro at du , som nevnt tidligere her, bare prater bullshit.
Sist endret av h3kr0; 2. august 2013 kl. 20:56.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av h3kr0 Vis innlegg
Ikke for å være frekk eller no men burde du ikke kunne selv klare å slutte med rusmidler før du hjelper andre ? Er vel litt vanskelig å hjelpe andre ned å slutte når du ikke er motivert for å slutte selv??? Og med alle de rusmiddlene du sier du bruker så er det fortsatt ikke no problem for deg å fungere i jobben din? Jeg begynner å tro at du , som nevnt tidligere her, bare prater bullshit.
Vis hele sitatet...
Er ikke alle som vil slutte med rusmidler. Om man fungerer fint er det jo ikke noe problem, tror de fleste som vil slutte ikke fungerer så fint med rus bruket sitt.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
derfor vil det alltid være villledende info om meg i innleggene mine.
Vis hele sitatet...
akkurat det jeg mener! du går på nav, jobber ikke for dem.
Er 2/3 ferdig utdannet og har snart jobbet meg igjennom en relevant sommerjobb, uten en eneste dag ferie.
Hiver i meg alt som er morro, men ikke er farlig i kontrollerte mengder Det være seg litt kola, pepper, mdma, sopp, lsd ++. Det eneste som blir ukontrollert er alkoholen. Der blir det blackouts og villmann nesten hver forbanna gang :P
Jobber som selger og prosjektplanlegger på byggvareforretning (20-50 timer uken), samtidig som jeg studerer intensivt (har nettopp fullført 3 semestere i studiepoeng på ett år).
Røyker cannabis nesten hver dag, men har kuttet ned slik at 2-3 g varer i over en uke.

Røyker forøvrig kun kveld og fridager for å være i tipp topp shape på jobb og universitet. Med det arbeidstempoet jeg kjører så tviler jeg på at jeg hadde holdt ut uten noe avslappende

Katt, dame, ryddig økonomi og avtjent verneplikt er på plass og livet ligger an til å bli smooth på sikt. Sluttlønn på ca en mill når doktorgraden er på plass.
Jeg VAR student og jobbet i butikk. Det gikk i hasj, piller, pepper innimellom og sporadisk bruk av heroin. Dette fungerte og jeg klarte å leve som normalt en god stund, men flaksen varer ikke evig.. Nå er jeg uten skoleplass, arbeidsledig og rusmisbruker på heltid. Ting går fort nedover gitt.. Innså ikke hva som holdt på å skje, før jeg satt der med minusen som min eneste venn og det eneste jeg brydde meg om i livet. Det tok meg under 1 år fra første gang jeg overhodet prøvde et narkotisk stoff, sett bort i fra alkohol, før jeg satt der med nåla i armen.
Så til alle der ute; vær kritisk til selv sporadisk bruk av tyngre stoffer og generelt all rusbruk. Før du vet ordet av det, er du fanget i et helvete av krampeabstinenser og en psyke som nesten er umulig å rømme fra.

Jeg er snart 20,så at det er bare gamle narkiser og pepperjunkier som blir avhengig av minus og nåla, som man ofte får høre, er bare bullshit..
Såklart dette er et skrekkeksempel på hvor fort ting kan gå og hva som kan skje. Men det er like viktig å fortelle dette, som det er å fortelle om alle det går greit med og som klarer å fungere normalt med et rus(mis)bruk.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har du først begynt med nåler så er du en forbanna idiot. Begynte selv med hasj, å bestemte meg at det aldri skulle bli noe annet enn det. såklart så gikk ikke det i lengden.
Har brukt: X, pepper, kola og lsd. Ting har fucka meg, men hvertfall aldri sitti med nåla i armen.

Hadde hengt meg pga dårlig samvittighet, for min og familien min sin del. Håper for all del du har kutta ut! ( prøver ikke å være frekk, men du ødlegger deg selv. blir så oppgitt)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er ei jente på 20år, røyka hasj (ukentlig) siden jeg var 16, holdt på med speed og mdma litt på siden etter jeg ble 18. Prøv andre ting men gidder ikke gå i detalj. Studerer nå på høyskolen, håper på en mastergrad med deltidsjobb på siden.
Fungere hvertfall fint for meg med litt "spenning" i hverdagen
Må jo leve livet
▼ ... noen uker senere ... ▼
Droppet skole etter 10. klasse og kun jobbet. Gått veien til butikksjef for en stor bedrift som selger kjøkken/garderobe og lignende.

Men i drømmene er jeg vel i en jobb bak rattet. Beste rusen kommer i førersetet på bilen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er i 20 årene, har et friår etter 3 år studiespesialisering og jobber for tiden som telefonselger. Røyker Js nesten hver dag.
Heroin noen ganger i måneden. Det er dog mitt minste problem. Butikkjobb. Tar 5mg ren amf på morgningen for å orke.
Sitat av atilla Vis innlegg
Men i drømmene er jeg vel i en jobb bak rattet. Beste rusen kommer i førersetet på bilen.
Vis hele sitatet...
Da håper jeg virkelig du holder deg unna rus.. Rattfyll er det værste som finnes
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Da håper jeg virkelig du holder deg unna rus.. Rattfyll er det værste som finnes
Vis hele sitatet...
Tror han mente at han koser seg når han kjører bil, ikke nødvendigvis i påvirket tilstand. Isåfall er jeg helt enig med deg, DUI er dumt og jævlig uansvarlig.
Tviler på at det blir noe særlig rus av å følge fartsona men det er kanskje bare meg
Jeg jobber ikke, og er vel det som kan kalles under gj.snittet fattig på "inntekt"
Vel, for og svare på denne tråden her må jeg nesten tenke meg godt om. For rus og jobb for min del har ikke gått bra i lengden. Altså, det går bra i noen måneder. Men det kræsjer alltid til slutt.

Jeg har ikke noe mere en videregående utdanning og vise til på papiret. Men i løpet av en 5 års periode fra jeg var 16 til nå har jeg jobbet av og på forskjellige steder. Jeg har vel hatt oppmot 15 jobber i løpet av livet, det har for det meste gått i Salg og butikk jobber. Jeg har hatt mange uheldig tilfeller i jobbsammenheng blant annet har jeg jugd på meg dødsfall i familien mm. For og sleppe arbeidsdagen for så og komme bakrusa på diverse benzoer mange dager etter på og selfølgelig har glemt dødsfallet. Så var fyken der. Har også blitt hentet av politiet på arbeidsplassen og satt i arresten, det er overhodet ikke noe gøy når du jobber i en butikk.

Jeg husker også en sommer hvor jeg jobbet ute og det var så utrolig varmt, og jeg var veldig glad i amfetamin. jeg kollapset totalt på jobben og ble hentet av ambulanse. Våknet plutselig opp på sykehuset.

Så altså, rus og jobb har overhodet ikke gått bra for min del. Å jeg husker veldig godt hvor hard jeg prøvde og overbevise meg selv om at det overhodet ikke var noe problem og ruse seg og jobbe. Jeg kunne til og med prestere og mene jeg ytet bedre når jeg ruset meg. Men jeg har vel egentlig bare lurt meg selv.
Mon soleil se couche
12 1
Jobber innenfor finans hos pwc.

Weed for det meste. Mdma ett par ganger i året, ketamin når jeg har mulighet. Var mer når jeg var yngre though.
Merkelig nok har jeg aldri prøvd coke, selv om det er ganske populært hos de med samme yrke som meg.
Sist endret av r4t5; 23. oktober 2013 kl. 15:54.
Sitat av h3kr0 Vis innlegg
Ikke for å være frekk eller no men burde du ikke kunne selv klare å slutte med rusmidler før du hjelper andre ? Er vel litt vanskelig å hjelpe andre ned å slutte når du ikke er motivert for å slutte selv??? Og med alle de rusmiddlene du sier du bruker så er det fortsatt ikke no problem for deg å fungere i jobben din? Jeg begynner å tro at du , som nevnt tidligere her, bare prater bullshit.
Vis hele sitatet...
Hei! Vil bare si at dette kan hende. Hvet om en fyr, tidligere heroimisbruker som besøker folk i fengsel som har drivi med rus. Når det nærmer seg løslatelse kommer han fyren jeg hvet om på besøk for veiledning for et rusfritt liv og oppfølging utenfor murene. Han fyren MÅ ha denne "utdannelsen" for å få lov å ha denne jobben. Selvfølgelig har denne fyren vært gjennom rehabilitering og lever rusfritt.
Sist endret av Huttetutta; 27. oktober 2013 kl. 21:43.
Er helt i starten av 20 årene og studerer til Dataingeniør. MYE matte osv, men gjør det godt med regelmessige B og A'er. Har muligens tenkt på en master i kybernetikk

Vil se på meg selv som en periode røyker, da jeg kjøper en bygger i ny og ne og røyker den ferdig. Drikker også alkohol noen ganger, samt at jeg er lysten på å prøve MDMA!
Sitat av delfi03 Vis innlegg
Jeg VAR student og jobbet i butikk. Det gikk i hasj, piller, pepper innimellom og sporadisk bruk av heroin. Dette fungerte og jeg klarte å leve som normalt en god stund, men flaksen varer ikke evig.. Nå er jeg uten skoleplass, arbeidsledig og rusmisbruker på heltid. Ting går fort nedover gitt.. Innså ikke hva som holdt på å skje, før jeg satt der med minusen som min eneste venn og det eneste jeg brydde meg om i livet. Det tok meg under 1 år fra første gang jeg overhodet prøvde et narkotisk stoff, sett bort i fra alkohol, før jeg satt der med nåla i armen.
Så til alle der ute; vær kritisk til selv sporadisk bruk av tyngre stoffer og generelt all rusbruk. Før du vet ordet av det, er du fanget i et helvete av krampeabstinenser og en psyke som nesten er umulig å rømme fra.

Jeg er snart 20,så at det er bare gamle narkiser og pepperjunkier som blir avhengig av minus og nåla, som man ofte får høre, er bare bullshit..
Såklart dette er et skrekkeksempel på hvor fort ting kan gå og hva som kan skje. Men det er like viktig å fortelle dette, som det er å fortelle om alle det går greit med og som klarer å fungere normalt med et rus(mis)bruk.
Vis hele sitatet...
Men hvorfor er livet så fælt at du ikke klarer å slutte ? Det er jo bare å ta ett valg , abstinensene vil jo gå bort , det er en smerte som ikke varer evig , du kan oppsøke profesjonell hjelp som hjelper deg med abstinensene.
Så at det er så vanskelig er bare tull.
Fagbrev som bilmekaniker, snart ferdigutdannet maskiningeniør med offshoreplaner.
Midnight smoker
kan vel si at jeg er en fast røyker av hasj og spiser sopp kansje 4 ganger i året.

Jeg jobber i en barnehage som jeg har jobbet i 4 år.
Jeg mener at dette ikke er noen problem. Jeg er veldig nøye på å være helt edru når jeg er på jobb og er med barn generelt.

Trapper ned nå pga giftemål!
Folkehøyskole, men har og hatt jobb som kassedame. Røyker hasj som oftest bare på fridager, eller etter jobb/skole. Blir lite nå, pga nulltoleranse for rus på skolen, og har betalt for mye til å bli kastet ut pga. hasj.
Bachelor sosialt arbeid..men sliter med å komme ut i jobb pga for mye rusing..deriblant cannabis.. Finnes nok noen unntak, men over det jevne tror jeg ikke mange klarer å kombinere daglig rusbruk med å gjøre noen særlig karriere over mange år..tar et forbehold her når det gjelder sentralstimulerende, da det nok lar seg gjøre for enkelte å kjøre dette parallelt med en krevende jobb, eks lederansvar.. Bruk av minus på daglig basis, samtidig med å kjøre karriere-løpet, har jeg derimot svært liten tro på..

Bare replikk til "Ingulf" Denne Bill Hicks du siterer, han var nok en god hippie i sin tid? Radioaktivt uran er også noe som naturen har skjenket menneskeheten..det betyr ikke at naturens lagde det spesielt til oss, for at vi skulle innta, bruke det som drivstoff eller ha det i bomber... Det samme utgangspunktet går for den naturlig forekommende cannabisplanten.. Tviler på at naturen frembrakte den for at vi mennesker skulle bruke den slik vi gjør.. Naturlig er ikke synonymt med ufarlig..
Jeg føler det er verdt å nevne at jeg kjenner til flere folk som tjener store penger til tross for daglig inntak av cannabis. Jeg personlig studerer for tiden, skal bli data ing, men ser for meg at selv om man snakker om daglig bruk betyr ikke det at man røyker fra man står opp til man legger seg. Alt med måte! kan forsovet også nevne at jeg er veldig enig med nøgneø i det at naturlig ikke er synonymt med ufarlig, og selvdisiplin og ikke minst psyken til hver enkelt har mye å si.
Er SFO-ansatt i uka og livsnyter i helgene!
IT-konsulent på hovedkontoret til et stort norsk selskap. Røyker weed i helgene, og etter jobb noen ganger når jeg skal slappe av. Jeg har ved flere anledninger opplevd at jeg har dratt nytte av cannabisrusen ifm IT arbeid. For eksempel ser jeg lettere logiske strukturer i datanettverk, og kommer gjerne frem til litt fiffigere løsninger når jeg programmerer. Dette er vel og merke ting jeg kan fra før, ikke noe jeg prøver å lære meg etter at jeg har røyka...
Har 2 mnd igjen av en relativt krevende "teknologisk" utdannelse (bachelor).

Jobbet inntil nylig også innenfor psykisk helsevern.
Sist endret av Tøffetom; 7. november 2013 kl. 20:47.
Har fagbrev som elektrikker og driver fortiden med ingeniør utdanning. Har brukt endel hasj og kokain tidligere, prøvd amfetamin et par ganger, samt et par andre mindre bra stoffer. Har lagt alt på hylla for tiden og nyter kun alkohol.
Fagbrev som industrirørlegger og går på fagskole (Petroleum) Glad i mye og mange, men ikke alkohol.
Jobber som bilmekaniker under utdanning (lærling), går på 2 året nå og har fremtidsplaner om å holde det sånn en stund

Bruker hasj og weed, noen ganger pillerus, men skjeldent
Jobber på et avlstingssenter for psykisk utviklingshemmede.

Som før nevnt, bruker heroin hver dag...