Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  145 17962
Kjør Racing-mopeder vist dere har mulighet for det, kommer til og bli sykt ubehagelig og sitte i samme stilling på en crosser flere timer til dagen, mye bedre og ligge over en racing moped
sebr92's Avatar
Trådstarter
Jeg har sedd litt på en del R mopeder og kan hende jeg kjöper meg en sånn.
men trör egentli vi får vont I ryggen uansett siden vi sitter så fremmover lent?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Kjør Racing-mopeder vist dere har mulighet for det, kommer til og bli sykt ubehagelig og sitte i samme stilling på en crosser flere timer til dagen, mye bedre og ligge over en racing moped
Vis hele sitatet...
Kan du ikke lese hele tråden da?
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Kjør Racing-mopeder vist dere har mulighet for det, kommer til og bli sykt ubehagelig og sitte i samme stilling på en crosser flere timer til dagen, mye bedre og ligge over en racing moped
Vis hele sitatet...
Det er IKKE mer behagelig på en racing over lengden, enn en cross/sm.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Enduro er og blli best over lengre timer og distanser!
Sitat av sebr92 Vis innlegg
Noen som vet om noen billige sider Der jeg kan kjöpe utstyr og kjöreklær?
Vis hele sitatet...
MC-Utstyr
MC-Deler
crash.no
speedoptions.no

Mest sykkeldeler på de 2 sistnevnte.

Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Enduro er og blli best over lengre timer og distanser!
Vis hele sitatet...
Hvis de skal kjøpe seg nye villge jeg anbefalt touring
Det ble vel nevnt så vidt, men det er et MUST å ha kommunikasjon i hjelmene på en så lang tur. Gjør alt mye artigere + at det er kjedelig å veive med armene hele tia å satse på at alle får det med seg.

For min del hadde det nok blitt veldig kjedelig å kjøre en lang tur i lav hastighet, men det er sikkert flott om dere er en hel gjeng. Husk hvertfall å kjøre i likt tempo, det er jævlig kjedlig for en av dere å ligge 50 meter bak hele veien fordi mopeden er litt latere.

Edit: Ta gjerne et dragrace på forhånd å la den med latest moped kjøre i spissen.
Og har dere fjernet plomberinga så bryr politiet seg somregel ikke så lenge dere kjører 60 istede for 45 på veldig greie og oversiktilige veier. Det er de med brettet skilt som kjører på bakhjul gjennom sentrum som står øverst på lista deres. Står de der med tralla og har mopedkontroll er det dog litt værre..

Det å være nærvøs for å bli stoppet er jo nesten hele sjarmen med å kjøre moped!
Sist endret av Teddybe4r; 20. februar 2012 kl. 12:21.
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Det er IKKE mer behagelig på en racing over lengden, enn en cross/sm.
Vis hele sitatet...
Da spørst sikkert det litt fra person til person for jeg følte jeg var i himmelen etter en time på racing i forhold til cross.
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
Og har dere fjernet plomberinga så bryr politiet seg somregel ikke så lenge dere kjører 60 istede for 45 på veldig greie og oversiktilige veier. Det er de med brettet skilt som kjører på bakhjul gjennom sentrum som står øverst på lista deres. Står de der med tralla og har mopedkontroll er det dog litt værre..
Vis hele sitatet...
Tja, får håpe dem ikke er like uheldig som meg.
Jeg kjørte faktisk i 45, og så at det var kontroll.. Dem stupa nesten ut i veien for å stoppe meg. Mopeden min gikk også forholdsvis rolig (bare tatt plombering, gikk 80)

Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Da spørst sikkert det litt fra person til person for jeg følte jeg var i himmelen etter en time på racing i forhold til cross.
Vis hele sitatet...
Jeg kjørte på enduro i 1 time og 15 min på en lang strekning, og fy faen.. Så øm i rævva har jeg aldri vært før.
Sist endret av MrCryptical; 21. februar 2012 kl. 10:22.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Hvis man kommer i en kontroll er det vel viktig å hvite våre rettigheter för og kanskje slippe unna en bot eller allt skiltene blir klippet hvis man trimmer mopedene? Hva er det man kan si för og slippe unna bot?
Traff to sveitsiske gutter på moped helt fra Bern til Nordkapp. Jeg traff dem i Trondheim in 1987 da de var på vei nedover igjen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Hvordan går det med planlegginga?
Blir det tur?
Stjeler tråden litt jeg! broren min låner mopeden min siden jeg ikke har lappen. så kjørte han med nabo gutten også gikk broren tom for bensin... også sier faren til nabogutten at jeg har starta den og rusa den mye ( i følge han) og det bruker jævelig mye bensin

så til poenget : hvor mye bensin bruker jeg egentlig på det? kjente jeg ble endel irritert da jeg hørte han sa det!
når broren min og kameraten kjørte i skogs terreng da sier det seg selv at det bruker veldig mye mer bensin en at jeg starter den og ruser den

jeg bare sa til han: det er min moped og jeg bestemmer over den og jeg kan gjøre hva jeg vil med den. om broren min fyller bensin på den og jeg bruker opp den - blir akk det samme som om jeg skulle fylt full tank på en random bil på bensin stasjonen og hadde blitt sur på han siden han brukte opp den :P

men uansett faren til nabogutten er litt retarda han sier han tjener 7 000 på 2 timer med jobbing og jobber som konduktør ( sjekker pm folk biletter på toget

men hvor mye bensin bruker jeg egnt når jeg ruser den ?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Rart spørsmål!
Det spørs hvor lenge du ruser den, hvilken motor du har, om du har trimma den, om den er kald eller varm, hvordan du har justert forgasser og hva du legger i ruser.
Du kommer uansett ikke til å få ett eksakt desiliter svar her.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Rart spørsmål!
Det spørs hvor lenge du ruser den, hvilken motor du har, om du har trimma den, om den er kald eller varm, hvordan du har justert forgasser og hva du legger i ruser.
Du kommer uansett ikke til å få ett eksakt desiliter svar her.
Vis hele sitatet...
har trimma (potte og større drev( den går i ca 80 er gillera smt 2008 motor vet jeg ikke er 50 kubikk og den er som regel kald! ruser den ca 2 ganger

som sagt er min moped og om noen har lyst til og fylle bensin på den så kan dem gjøre det men om dem blir sure for at jeg bruker den opp så er det dems problem

(boren min brydde seg ikke noe om det men det er bare han retarda naboen
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Skjønner erlig talt ikke problemet her jeg..
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Skjønner erlig talt ikke problemet her jeg..
Vis hele sitatet...
at han lurte på hvor mye bensin han brukte vel?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Det er umulig å svare på.
Og det virker for meg som det egentlig er urelevant og, han sier selv han ikke brydde seg.
Moped som blir dratt opp på turtall to ganger mens den er kald bruker ikke storeskvetten!
Longtime lurker.
Biggie smalls's Avatar
Du som skal kjøre Moped ATV, ta med deg noen ekstra variator-reimer og verktøy til og ta disse av/på!. Disse har en tendens til og slite etter lang kjøring. (Snakker av erfaring)
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Penger er et must..!

Men dere kommer til og kjøre igjennom oppdal tenker jeg.. så hvis dere trenger hjelp med reperasjon som kan jeg stå til disposisjon av verktøy og hjelp hvis det er nødvendig.. Dessuten så er vi et par nFF'ere her så hvis du vil møte oss så send en pm så skal du få tlf nr mitt
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Kjører dere via nordmøre har dere gratishjelp her og om det skulle trenges!
Du må beise sjarken!
Har selv kjørt en trimma aprilia ditech fra nordkapp fra hammerfest til tromsø.
Bruk en scooter, du sitter godt, går godt, sånn passe pålitelig.
sebr92's Avatar
Trådstarter
Sitat av Indian Vis innlegg
Traff to sveitsiske gutter på moped helt fra Bern til Nordkapp. Jeg traff dem i Trondheim in 1987 da de var på vei nedover igjen.
Vis hele sitatet...
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Hvordan går det med planlegginga?
Blir det tur?
Vis hele sitatet...
Er ikke kommet så langt med planlegging osv, men håper så veldig att det blir tur. Jeg ihvertfall har lit dårlig økonomi og vet rett og slett ikke om jeg får råd.
Uansett så skal jeg prøve å gjennomføre for det hadde vært sinnsykt rått og kommet seg helt til Oslo!
Dette høres sjukt kult ut! Skulle selv ønske jeg kjøpte meg moped og mopedlappen når jeg fylte 16 og fått med meg kamerater så vi kunne råne rundt i sommerværet. Når en fyller 18 er det helst bil som står på programmet
Dere får starte blogg og oppdatere så ofte det er mulig
Hvor gamle er dere?
sebr92's Avatar
Trådstarter
Sier bare att jeg er 16, Men er ikke interessert i å legge ut annen informasjon om ''Thesunshine''
Høre herlig ut å kjøre på langtur med kompiser og mopeder

Jeg har selv skikkelig lyst på å kjøre på langtur med kompiser og da skal jeg skaffe meg en Tempo Lett som jeg pusser opp.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Turrist Vis innlegg
Man trenger virkelig ikke å ta alt når man trimmer moppa.

Selv borra jeg potta, fjerna plomba i forgasseren og luftinnsug plomba uten problemer. Ikke bare er tempraturen genrelt lavere, motoren jobber mye lettere. Altså mindre slitasje ved 10k rpm og 6. gir når plombene er vekk kontra det å tyne peden med plombene i.

Det holder vel kanskje med en-to 1liters flasker med olje? Har kjørt en god del med peden og brukte 4,5liter olje på ett helt år. Resten ser ut til å være nevnt.

Kan forresten være kjekt med noe musikk på øra og bra klær til de litt kjøligere dagen.

God tur!
Vis hele sitatet...
Du? vis man trimmer moped og setter på sånn fartsperer på 45km/t Blir mopeden lovlig igjen da?
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Du? vis man trimmer moped og setter på sånn fartsperer på 45km/t Blir mopeden lovlig igjen da?
Vis hele sitatet...
Nei, fordi det er heller ikke lovlig å øke motoreffekten.

(PS! Dette står vel i alle vognkort til moped?)
Sist endret av MrCryptical; 30. april 2012 kl. 09:53.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Nei, fordi det er heller ikke lovlig å øke motoreffekten.

(PS! Dette står vel i alle vognkort til moped?)
Vis hele sitatet...
aha vis jeg trimmer mopeden og setter fartsgrense/turtalsperer og gjemmer knappen enplass, er sansjen stor for og bli tatt og få bot?
Du må beise sjarken!
tror det er en bedre opplevelse å kjøre nordover, hvis du kommer innom tromsø så kan jeg hjelpe når mopeden bryte sammen (den vil det en eller annen gang i løpet av turen)
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
aha vis jeg trimmer mopeden og setter fartsgrense/turtalsperer og gjemmer knappen enplass, er sansjen stor for og bli tatt og få bot?
Vis hele sitatet...
Dersom du får skjult knappen, så vil ikke for eks. vegvesenet få bevist at mopeden din går fortere enn 45, og du blir nok ikke tatt på stedet..

Dog kan det være at du må på visning for nærmere undersøkeler, men da får du muligheten til å skru det originalt :P
Hva koster turtallsperer?
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Hva koster turtallsperer?
Vis hele sitatet...
Spørs jo helt på hvilken mopedtype, men til en MS Furia koster den 295,- + frakt
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå? ts? blir det noen tur?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Hadde vert morsomt, men jeg må innrømme att jeg føler meg ikke 100% sikkert på att det blir tur på gutta..
Når jeg var rundt på TS alder. Kjørte jeg Olso - Ålesund. Var litt av en tur. Suzuki GP 125 var framkomstmiddelet, blodtrimma. Gikk i 170 i nedoverbakke. Turen tok vell egentlig ikke mer enn 14 timer. Lykke til TS!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan går det med planleggingen, nå?
Har ikke giddet og lese alle kommentarene, men så noen spm og turtall sperre.
På feks Speedoptions.no og liknende mc sider kan man kjøpe mangen forskjellige turtall sperrer, feks eg liten ''knapp'', morse kode, trådløs osvosv.
Vil anbefale den lille knappen da trådløs og morse kode ofte fucker seg visst de kommer vatten på de da de er elektroniske.
Straffen for og bli tatt med såkalt ''politi knapp'' er inndragning av førerkort og utsettelse på bil lappen, altså ganske strengt.
Så blir du tatt i farts kontroll vil de muligens ta seg bryet og rive fra hele sykkelen og lete etter politi knappen, for de vet hva det er (vertfall her jeg bor), men ellers er kjangsen ganske liten for og bli tatt.

Til topic; Virker som en fet tur, masse lykke til!
Også må jeg spørre hvilken mopeder dere kjører? Merke og modell
SMC Mistral 50 (Mopedatv), mens den andre vet jeg ikke
Edit; Ignorer de mange skriveleifene, har ikke sovet på evigheter.
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
aha vis jeg trimmer mopeden og setter fartsgrense/turtalsperer og gjemmer knappen enplass, er sansjen stor for og bli tatt og få bot?
Vis hele sitatet...
Tror du ikke politifolkene har vært ungodommer selv eller har barn? Tror mange av de vet veldig godt hva de skal se etter på trimmede mopeder..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Så det ble ikke noe av??
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Det ante meg jo egentlig!
Merkelig med de fleste av sånne spennende prosjekter som planlegges her på freak; de blir aldri noe av...
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Ja, det er nok sånn ofte ja.
Jeg hadde egentlig trua på att det ble noe av dette, men det ser ikke sånn ut.
Men vi får vente å se om trådstarter kan bekrefte/avbekrefte noe..