Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 14553
Sitat av pet Vis innlegg
Ahh fyflate, jeg hadde blitt så sjukt forbanna om jeg hadde mista lappen kun fordi jeg hadde røyka for over en uke siden!
Om du hadde kjørt påvirket, så hadde du selvfølgelig fortjent en smekk på stumpen. Men siden dette ikke var tilfellet forstår jeg ikke hvorfor folk whiner sånn..
Hvis du vet selv at du har THC i urin, men ikke er påvirket, ville jeg absolutt rådet deg (neste gang) til å be om blodprøve i steden for urinprøve. Blodprøven viser mer nøyaktig om du har påvirkning der og da, ikke om du har døde THC metabolitter (som absolutt ikke gir noen form for rus) i urinen (som fremdelses vil gi deg sanksjon)

Jeg hater folk som kjører i ruset tilstand, men i tilfeller som dette hadde det vært mest rettferdig om det hadde blitt tatt en blodprøve..
Vis hele sitatet...
Mulig han ikke var påvirket av THC og benzo når han ble stoppet, men etter TS sin egen beskrivelse var han neppe skikket til å kjøre bil.
Sitat av salim Vis innlegg
faen ta lappen, skulle aldri tatt den stygge bil lappen.
Vis hele sitatet...
Fantastisk at du skylder det at du har lov til å kjøre bil.
Men er forøvrig enig, du burde vel kanskje aldri tatt den stygge lappen.
Forhåpentligvis så får du den ikke tilbake før om noen år, så da slipper du å ha den, og trenger forøvrig aldri å få den tilbake heller, hvis du ikke vil det.

Hell i uhellet!
Hadde aldri trodd jeg skulle se SÅ mye elendige svar på freak, har aldri sett på maken til sutring og moralpiss.

Ontopic: Urinprøvene kan blinke rødt for alt de vil, det er IKKE grunn nok til å ta fra deg lappen. Blodprøvene avgjør om du var påvirket i det øyeblikket de ble tatt.

http://www.erowid.org/plants/cannabi..._effects.shtml

Som du ser har ikke cannabis en lang halveringstid og vil derfor være ute av blodet ditt lenge før det har gått to dager. Du står altså ikke i fare for å miste lappen dersom det du sier er sant.
Sitat av flexx Vis innlegg
Hadde aldri trodd jeg skulle se SÅ mye elendige svar på freak, har aldri sett på maken til sutring og moralpiss.

Ontopic: Urinprøvene kan blinke rødt for alt de vil, det er IKKE grunn nok til å ta fra deg lappen. Blodprøvene avgjør om du var påvirket i det øyeblikket de ble tatt.

http://www.erowid.org/plants/cannabi..._effects.shtml

Som du ser har ikke cannabis en lang halveringstid og vil derfor være ute av blodet ditt lenge før det har gått to dager. Du står altså ikke i fare for å miste lappen dersom det du sier er sant.
Vis hele sitatet...
Endelig et bra svar til TS. Enig med at det var sykt mye sutring i denne tråden.
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
Endelig et bra svar til TS. Enig med at det var sykt mye sutring i denne tråden.
Vis hele sitatet...
Det er den nye trenden på freakforum har jeg merket. Trist, meget trist. Svært vanskelig å få svar på noe man lurer på om man har havnet i dårlig lys.

Hadde vært fint om admins slo litt ned på all moraliseringen i trådene. Helt ok at det kommer en moralisering og to i et en tråd, men når man finner 40 stk i samme tråd (alle innleggene handler om det samme uten å gi noe svar til det TS faktisk lurer på blir bare for dumt). Hva skjedde egentlig....
Sitat av flexx Vis innlegg
Som du ser har ikke cannabis en lang halveringstid og vil derfor være ute av blodet ditt lenge før det har gått to dager. Du står altså ikke i fare for å miste lappen dersom det du sier er sant.
Vis hele sitatet...
Sett bort i fra at trådstarter på ingen måte var skikket til å sitte bak rattet, THC eller ikke.
Sitat av nomore Vis innlegg
Sett bort i fra at trådstarter på ingen måte var skikket til å sitte bak rattet, THC eller ikke.
Vis hele sitatet...
Ok oppdatering: Jeg kjenner TS, so here it goes:

Dette har ingenting å si i TS sitt tilfelle, da TS har fått beskjed fra politiet om at alt står og faller på den blodprøven han tok (altså lappen, han får sannsynligvis bot uansett, men det er ikke hovedpoenget), så om blodprøven vil være clean (så clean at han slipper unna "kjøring i påvirket tilstand") så beholder han lappen.

Så om det han karen her oppe sier om at 2 dager er mer enn nok tid til det er det gledelige nyheter for TS.

Peace out, ruskube.
For å inneha bilsertifikat, så er det bl.a krav til edruelighet og god vandel. Du har testet positivt for narkotika, og for politiets vedkommende så er du en rusmisbruker. Når det gjelder narkotika, så er vel spørsmålet om en "narkoman" lovmessig sett har noe edruelighet i det hele tatt, så jeg blir ikke overrasket dersom lappen ryker. De har jo til sammenligning fratatt folk lappen fordi de etter politiets mening drikker for mye i helgene.
Sist endret av caperno; 30. januar 2012 kl. 14:22.
*insert tittel her*
Sitat av salim Vis innlegg
Det viste sterk tch verdi i urinen, men urin viser om jeg hadde røyket for 1 mnd siden, skal jeg miste lappen da også?
er bare blodprøven jeg kliper meg til her ass
Vis hele sitatet...
Det heter THC.
Trådstarter
Var hos politi stasjonen, avga en forklaring som jeg har nevnt her.
innrømte bruk av cannabis, men ikke kjøring under påvirket tilstand, er så forbanna at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, en å bare vente på retten?
ender opp med kraftigbot, eller fengsel eller whatever, arggg politiet er noe dritt akkurat nu, faen aldri hjulpet meg, men å ta meg skal dem?

Blodprøven må være clean, ellers er jeg fuckt

Sitat av kodi4k Vis innlegg
Det heter THC.
Vis hele sitatet...
Ja, dritt nu å lag deg en post pga liten skriveleif...
Du må nok vente på svar på blodprøven ja, men ta kontakt med en advokat å forhør deg litt.
Personlig syntes jeg det er mange irriterende svar i tråden. Jeg mener selvsagt at om man misbruker ansvaret man har med å ha lappen ved å kjøre i ruset tilstand fortjener man den straffen man vil få.

Jeg regner med at trådstarteren sikkert håpet på noe mer sympatiserene svar siden han befinner seg sannsynlgivis i en veldig lei situasjon.

Barnehagetenate svar er denne tråden fylt av og irritert blir jeg når folk skal bruke et helt innlegg på å rette på "thc" sikkert for å spre kvalme når han/hun kunne tatt det på en mer vennlig måte. Merker at jeg ikke liker denne brukere.

Håper alt ordner seg best mulig for TS, selv om jeg er enig i at handlingen ikke var den smarteste.
Trådstarter
Snakket med en som har røyket hasj i over 10år, med masse erfaring.
han sa dette vil gå bra, han nevnte siden jeg røyket ikke mere en 0.2 i frukttobbak, i en pipe, og pipen var ganske dårlig, så fikk nesten ikke effekt, en annet den valiumen.
Alle jeg har snakket med irl om dette, som kan om hasj, har sagt jeg kan slappe av, men må ikke forvente noe, kan ende i skuffelse.
Men skal oppdatere tråden hva som skjer, anbefaler ingen som røyker å røre bilen innen 24timer, eller mere.
Lover dere, dette er en kjipt situasjon, verste jeg har vært med på.

Edit: tok en regnestykke, viste seg å være mellom 36 - 37 timer mellomrom, fra jeg røyket svakt 0.2g fordelt på 2 utlandet i frukttobakk.
så var clean fra hasj i 36timer ca, trur dette kan være en godt tegn.
røyket også på Fredag den 20.01.12, men da var alkohol også i blodet, så var jeg komplett clean helt til fredag den 27.01.12.
Gode truer jeg har nu
Sitat av salim Vis innlegg
Hei, jeg har vært syk i nesten 1 uke med halsebetennelse, jeg har ikke røyket hasj på nesten 1 uke, men jeg derimot røyket på Fredagen rundt 1400 tiden, røyket ca 0.2G i en bong.
Var også 1 pille valium.
Jeg ble tatt nu inatt kl 03.40 ca, rundt den tiden, han sa jeg så påvirket ut, jeg satt der å prøvde å overbevise han, vi tok tester på stedet, men hadde rød sprengte øyer med store pro piller.

Jeg hadde ikke sovet på 2 dager, så var jævlig sløv i hode av det, jeg tenkte nu er jeg fuckt og hadebra lappen min.
Jeg ble med til stasjon, nektet først pisseprøve, men etter en stund tenkte jeg, jeg kan ta boten hvis jeg kan redde førekortet mitt.
Dem fant sterkt Tch å benzo i urinen min, ble også nevnt amf, men ble negativ fordi det var så svakt hehe.

dem tok førekortet mitt til jeg får svar fra blod prøven, skal også imøte med politiet idag, noen forslag hva jeg kan gjøre?

Edit: blir sånn og ta deg 2 dager etterpå, å få positivt, også mister du lappen...
Vis hele sitatet...


Forsto ikke helt men tok de blodprøver/urin og finner noe utnom det vanlige så er lappen din borte i 2 år!Desverre..
Trådstarter
Sitat av JUPITERFIX Vis innlegg
Forsto ikke helt men tok de blodprøver/urin og finner noe utnom det vanlige så er lappen din borte i 2 år!Desverre..
Vis hele sitatet...
Sist jeg rørte rusmidler var 36 - 37 timer siden til jeg ble mistenkt å avla blodprøven.
Jeg går under de gamle narkotiske reglene, det er ingen grense får hvor mye thc jeg kan ha, alt er forøvrig opptil dem.

Personlig trur jeg dette går bra.
Bare så trådstarter vet det om ingen andre har sagt det :/
Men vis du døgner i 2dager og kjører bil deretter er det som å kjøre i ruset tilstand! Kræsjet i en russevan med 2 dager døgnet sjåfør, han mistet lappen i 2-4 månder!
Trådstarter
Sitat av Cannabidiol Vis innlegg
Bare så trådstarter vet det om ingen andre har sagt det :/
Men vis du døgner i 2dager og kjører bil deretter er det som å kjøre i ruset tilstand! Kræsjet i en russevan med 2 dager døgnet sjåfør, han mistet lappen i 2-4 månder!
Vis hele sitatet...
Hvordan kan dem finne det i blodprøven, når den sjekkes får thc?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av JUPITERFIX Vis innlegg
Forsto ikke helt men tok de blodprøver/urin og finner noe utnom det vanlige så er lappen din borte i 2 år!Desverre..
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis... lappen ryker ikke ALLTID bare fordi du HAR røkt hasj... i trådstarters tilfelle er det jo som sagt blodprøven det kommer an på.

Sitat av salim Vis innlegg
Hvordan kan dem finne det i blodprøven, når den sjekkes får thc?
Vis hele sitatet...
Det kan dem (ganske sannsynligvis) ikke, slapp av salim. Går nok bra skal du se.
Sitat av salim Vis innlegg
Hvordan kan dem finne det i blodprøven, når den sjekkes får thc?
Vis hele sitatet...
De som straffet vår sjåfør, straffet på det grunnlaget av at han selv sa han hadde vært våken i 2dager! Jeg vet ikke om det jeg sier hjelper så mye, men sa det bare så du vet det!
Trådstarter
Sitat av Choobe Vis innlegg



Det kan dem (ganske sannsynligvis) ikke, slapp av salim. Går nok bra skal du se.
Vis hele sitatet...
Ja! du som treng sjåfør til matbutikken, start og be her

Sitat av Cannabidiol Vis innlegg
De som straffet vår sjåfør, straffet på det grunnlaget av at han selv sa han hadde vært våken i 2dager! Jeg vet ikke om det jeg sier hjelper så mye, men sa det bare så du vet det!
Vis hele sitatet...
Ah, jeg sa at jeg hadde hatt noen timer søvn mellom de 2 dagene, men det var ikke snakk om søvn mangel, dem behandlet meg som jeg var høy som julingen.
Selv var jeg klinke edru, å faceplamet til politiet når dem hjalp meg forsiktig rundt omkring, som en eller annet filledukke.
Dagen etterpå i avhøret spør han: Så åssen var det å våkne opp til dårlig hukommelse å ingen førekort i lommeboken?
Jeg så bare: Ahh lol, var like klinke edru som jeg er nu.

Nei fysh, men jeg vet dem gjør det etter reglene, men det her skulle ikke vært lov.
Har jeg ikke lov å forhøre om bruk av førekortet midlertidig, inntil blodprøven viser at jeg er uskyldig drittunge?
Så, whazzzup ? Har du fått vite hva blodprøven visste?
Trådstarter
Sitat av Srbija Vis innlegg
Så, whazzzup ? Har du fått vite hva blodprøven visste?
Vis hele sitatet...
Nope ikke enda, kan oppdatere tråden når den nyheten kommer.

det verste er jo at jeg driver å holde det skjult får pappsen å mamsen.
Har mistet jobben min nu, snakket med dem, han ble sur over at jeg hele i det store røyket cannabis smått, så gikk på hode der.
Sitter uten jobb, førekort, bilen er blitt inndratt, sure foreldre siden jeg bor hjemme.
hva faen politiet, dere gjør ikke ting bedre...
Sitat av salim Vis innlegg
Nope ikke enda, kan oppdatere tråden når den nyheten kommer.

det verste er jo at jeg driver å holde det skjult får pappsen å mamsen.
Har mistet jobben min nu, snakket med dem, han ble sur over at jeg hele i det store røyket cannabis smått, så gikk på hode der.
Sitter uten jobb, førekort, bilen er blitt inndratt, sure foreldre siden jeg bor hjemme.
hva faen politiet, dere gjør ikke ting bedre...
Vis hele sitatet...
Siden du ikke har rørt noen form får rusmidler utenom nikotin på 36 timer i guess?
Du er safe, safe safe, dem finner ikke noe, du er ingen heavybruker etter hva du sier i tråden, hvis prøven slår ut, så vil det være så svakt at det blir negativ, også får du den gode nyheten på telefon.
Men et forelegg/pissing vil du få, får cannabis bruk.
Vil anbefale deg å stikke til NAV og få hentet ut cash for at du mistet jobben, tror heller ikke at din arbeidsgiver kan gi deg sparken for dette, men er ikke helt sikker på det
Trådstarter
Sitter i den største klisset ever no.
Pappa har gitt meg lov til bruk av bilen, jeg har kjørt ulovelig noen ganger nu.
Men skulle putselig kjøre pappa 20 mil får litt siden
Jeg sa han kunne kjøre til, men jeg tar med en kompis, så kompisen kjørte tilbake hehe, fy faen

Men håper på den gode nyheten nu jeg, takker Kain.
Er noe ala sånt jeg trur ass

Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Vil anbefale deg å stikke til NAV og få hentet ut cash for at du mistet jobben, tror heller ikke at din arbeidsgiver kan gi deg sparken for dette, men er ikke helt sikker på det
Vis hele sitatet...
Hadde en jobb der jeg skal bruke bilen.
Har ikke fått sparken eller noe, bare permisjon til eventuelt lappen kommer tilbake, hvis ikke, så får jeg oppsigelse, ikke sparken.
Han kan ikke sparke meg, men jeg må bare slutte, han sa jeg kunne komme tilbake så snart lappen er tilbake.
Du kan ikke fortsette å juge foreldra dine i ansiktet på den måten. Tro meg, det er mye bedre å si at du dreit deg ut med en gang, enn at de oppdager det om noen uker.

Men om du ikke har fått noen "dom" på det så kan du vel kanskje slippe unna om du går fri...?
Trådstarter
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Du kan ikke fortsette å juge foreldra dine i ansiktet på den måten. Tro meg, det er mye bedre å si at du dreit deg ut med en gang, enn at de oppdager det om noen uker.

Men om du ikke har fått noen "dom" på det så kan du vel kanskje slippe unna om du går fri...?
Vis hele sitatet...
Dem vil ikke finne det ut.
Men mister jeg lappen får, så vil jeg si det til foreldrene mine, men som det er akkurat nu så vil jeg få igjen lappen, etter hva jeg har forsket på.
36 timer siden sist jeg rørte 0.2 gram hasj, det er ikke nok til å legge igjen spor i blodet så lenge.
Sov trossalt 3 - 5 timer
Om noen dager får jeg vite resueltatet av prøven, så oppdatere dere med dette
Da får du ha lykke til, så lenge du passer på å ikke kjøre rusa, uansett hva det er du tar
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Men siden du hadde vært våken 2 døgn, hadde "blodsprengte øyne med store pupiller", går jeg egentlig ut ifra at du ikke forteller det helt sånn som det er.
Vis hele sitatet...
Ts er utestengt ser jeg, men uansett here we goes:
Du nevnt 2 ting som mange her har fundert over, jeg kan bekrefte fleste av tilfellene dine ts eller om du ser det her, kan like godt være nyttig får noen andre som også har gjort samme feil.

Du påpeker 2 ting som følgende;
* Røde Øyner
* Utvidet pupiller

Først skal vi ta oss får dine røde øyner, hvorfor fikk du rød sprengte øyner?
1. Du nevner i tråden du har vært veldig sløv på søvn, du nevner 3 - 5timer, det kan gi deg lettere effekt om du kanskje har brukt datamaskin din veldig mye (skjermer med sterk lys)
2. Du nevner at du reagerte på waunderbaum i frontruten, det kan stemme. Waunderbaum inneholder faktisk mye stoffer som kan irritere øynene dine.
3. Hvis du er allergisk mot støv, dyr, tobakkrøyk osv.. det kan også gi deg sterkt irritasjon på øynene.
4. Du nevner varemapperate i bilen sto fult på mot øynene dine, vertfall slik jeg tolket det, det finnes faktisk mange som reagere på det inkludert meg, jeg bruker å bli veldig tør i øynene å irritasjon.

Du har uendelig mye som kan påvirke deg irritasjon å røde øyner.

Utvidet pupiller:
Ble nevnt i tråden at dine pupiller var utvidet uten at du vet hvorfor, men jeg har funnet noen konklusjoner på nette til deg/dere freaks.
Rusmidler påvirker pupillen

En del rusmidler påvirker hvor stor eller liten pupillen er. Eksempler på dette er kokain og adrenalin, som gir større pupiller. Morfin gjør at pupillene blir små.
Vis hele sitatet...
Adrenalin; Kan du huske noen som ga deg adrenalin sjokk, alt fra skrens, høy fart, farlige situasjoner på veien? Det kan være svaret på hvorfor du har utvidet pupiller uten at du vet hvorfor.

Løste ikke det noe som helst hos deg?

Nervesystemet under stress
Spesielt under emosjonelt stress vil store deler av det sympatiske nervesystem, en del av det vegetative "ukontrollerbare" nervesystem, utlade på en gang. En slik masseutladning øker kroppens evne til kraftig muskelaktivitet og klargjør oss til å takle stressoren. Blant annet vil det sympatiske nervesystem:

•øke blodstrømmen til aktive muskler og senke blodstrømmen til muskler som er unyttige i situasjonen.

• øke konsentrasjon av glukose i blodet.

• øke muskelstyrken.

• øke den mentale aktiviteten.

• øke hjerteaksjonen.

• øke bronkienes diameter

• utvide pupillene og avslappe muskelen i øyet.

Kilde: www.canis.no

Det var mitt bidrag til deg utestengte ts, du er i en kjip situasjon håper ikke mange her havner i samme fella.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Hvis du trenger å kjøre bil på jobben, og du kjører rundt mer enn synlig beruset etter 2 våkedøgn var det faen på tide at du ble arbeidsledig.

Heller en trygdesnylter til enn en dødsfelle.

Det er forøvrig ingenting du kan gjøre, utenom å håpe på at de roter vekk prøvene dine eller annen teknisk svikt. Lappen din er vekk, og godt er det.

Godt å høre at politiet ihvertfall innimellom plager noen som fortjener å bli plaget.
Vis hele sitatet...
Hei Tøffetom!
Kanskje jeg skrev tråden litt feil slik dere ikke leste helt rett, jeg er utestengt fra freakforumet men følte trangen på og sitere deg....
Nu er det godt nesten halvt år siden episoden skjedde og dette er min oppdatering på saken!!:

Fikk førekortet tilbake med ingen prikker, prøven viste av jeg var helt clean fra THC men hadde 0,001prosent ca med Benzodiampaner eller hvordan dette skrives (:
fikk bot selvsagt for at jeg innrømte bruket mitt looool xD
men fucka that, bot er bedre en og miste førkortet og ha dårlig omdømme i Bygda