Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1544
satt å kikket på youtube da jeg kom over denne videoen hvor han bruker blå alminium til flash det skal vere mye mere sikkert hvis du ser på videoen på 14:50 så bruker han åpen flamme på det uten at det skjer noe spesielt men i shelsa sine smeller det noe grusomt noen som vet noe mere om dette
Øhm... Kanskje lurt med link til videoen?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Dette hørtes litt sært/spennede ut. Link plz?
Det at han kan bruke åpen flamme på flashen er ikke så spesielt som du skal ha det til.. Flash er faktisk overraskende lite flammesensitivt. Derimot er det meget sensitivt overfor elektriske gnister og støt..

Er fint med link til videoen du snakker om ja..
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Nja tviler på vi får tak i noe slikt på mange år. Kanskje oldebarna våre får tilgang til det Ettersom ikke google har hørt om det engang. Kan det ha et annet navn?
Tror bare vi skal være glae hvist vi greier å få tak i vanlig al i disse dager
hehe beklager ble mye stress med midagen her så glemte helt linken http://www.youtube.com/watch?v=Dbjbw...eature=related
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Sitat av Znerk Vis innlegg
Det at han kan bruke åpen flamme på flashen er ikke så spesielt som du skal ha det til.. Flash er faktisk overraskende lite flammesensitivt. Derimot er det meget sensitivt overfor elektriske gnister og støt..
Vis hele sitatet...
NEI!
Det blir som å påstå at flytende drivstoff ikke er flammesensitivt, som å sammenligne bensin med diesel.
Flash er et vidt begrep, og en mix av perk og dark german er i høyeste grad flammesensitivt!
Sitat av Bang Vis innlegg
NEI!
Det blir som å påstå at flytende drivstoff ikke er flammesensitivt, som å sammenligne bensin med diesel.
Flash er et vidt begrep, og en mix av perk og dark german er i høyeste grad flammesensitivt!
Vis hele sitatet...
Jeg har da aldri sagt at det ikke er flammesensitivt, noe det i høyeste grad er. Jeg sier bare at det at han kunne holde lighteren innatt ikke er noen god indikasjon på hvor stabilt det er da flash faktisk ikke er av de mest flammesensitive kruttene.. Granulert svartkrutt f.eks. er mer sensitivt ovenfor åpen flamme, en hva flash er (etter min erfaring). Derimot er flash langt mer setestivt ovenfor elektriske gnister (statisk elektrisitet) en hva svartkrutt er. Det er mulig at dette ikke kom helt frem i innlegget mitt, og jeg beklager dette. Sensitiviteten går med andre ord ikke utelukkende ut på hvor lett det antenner av åpen flamme.. (dette vet du)

Det skal dog sies at man ALLTID skal være forsiktig med både støt, statisk elektrisitet og flammer når man håndterer krutt.

Håper du forstår hva jeg mener. Er ikke på noen måte meningen å komme med noen som helst form for vranglære!
Sist endret av Znerk; 4. februar 2012 kl. 15:04.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vil mene der tilføjes en vis mængde Pentaerythritol for at gøre det varmesikkert? altså relativt varmesikkert (; (PE, ikke PETN)