Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 641
Hva er egentlig forskjell fra 1 uttak til 4? Altså kan man ta et uttak å koble på en skjørteledning med 4 uttak? Vil dette bli det samme? Hvor mye klarer et uttak av strøm?
Hva gjør en slik boks egentlig? Blir det for høy spenning så får en sikring inni boksen eller noe slikt?
Better than thou.
I teorien burde du ihvertfall kunne koble på flere uttak, og det skulle funke. Et uttak klarer det kursen er på. Hvis du f.eks. har en 16 ampers kurs vil du ikke kunne dra mer enn ca. 16 amper ut av den uten at sikringen går. Dette gjelder da selvfølgelig hele kursen.
Det med uttakene står vel på boksen, i manualen, eller du kan eventuelt spørre de som selger den. Jeg tror ikke du kan ta en med ett uttak og hive på en skjøteledning med flere utganger, hvis du skal kunne bruke den til mye forskjellig. Men skal de til noe som bruker lite strøm går det nok. (Finn ut hvor mye belastning den tåler)

Boksen inneholder halvledere som filtrerer bort for høye spenninger.
Strømtillførselen er 3680VA på begge.

Men kan det være at det er lagt til mere følere og ting inni denne på 4 kontakter? Litt plastikk kan jo ikke koste dobbelt så mye.

Er en 10 amp kurs som har Skjerm, PC, printer, scanner osv på. Men en slik kurs tåler jo 2200kw.
Etter min mening burde det gå fint da, men du må nesten hørre med noen som er mer sikker på det. Er jo en grunn til at det er fire uttak, men om grunnen er sikkerhet eller å tjene penger vet jeg ikke.