Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5933
Anonym bruker
"Bitter Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Kom til å tenke på noe.
Teoretisk så går politiet helst ikke inn i en kirke eller bryter et kirkeasyl. Jeg lurer på hvordan det isåfall fungerer på en kirkegård. Det er et spørsmål.

Et annet er, kirkegården er SVÆR, og jeg mener SVÆR. Det går asfalterte veier gjennom, det er turstier, benker overalt, trær osv, akkurat som en park, bare at det er en kirkegård...

Det innebærer jo at det er folk som går gjennom når som helst på døgnet, og ganske mye folk ved skolestart og skoleslutt. Kirka har derfor egne ansatte som vedlikeholder kirkegården hver dag. Hvis man finner seg en benk et sted og røyker cannabis / marihuana, og «sivile» folk går forbi, så er det jo en ting i seg selv. Alle reagerer forskjellig.

Hva med de ansatte? Hvis de er ansatt av kirka eller hva det nå kan være, så er det vel slik at de ansatte i utgangspunktet skal på en måte oppføre seg som presten gjør; Overse det gale du gjør. Presten sier nok noe kristent, men det jeg har i tankene er at de ansatte også er drillet til å ikke bry seg om slikt som hasjrøyking og slikt, «i og med at gud skapte marihuanaplanten»....

Hva tror dere?
PS: Ikke gi meg pepper, dette er bare en tanke som falt meg inn
Prøv og se, du kommer nok fort tilbake med halen mellom beina og spørsmål om hvilken straff du kan få.
Blomzterkasse
Så lenge du ikke plager noen og rydde opp etter deg gidd vel ingen bry seg.
På en kirkegård passer alle sine egne saker. Deilig ro til å røyke på sånne plasser. Ikkje så mye liv .
Politiet har ingen problemer med å gå inn på en kirkegård om de får beskjed om at det foregår noe kriminelt der. Hvis dette hadde vært tilfellet ville vel mange kirkegårder ha blitt til fristeder for rusmisbrukere og andre kriminelle. Øvrige ansatte trenger ikke nødvendigvis å være religiøse heller.

Om det ferdes mye mennesker der, ville jeg nok ikke selv røyket på kirkegården, siden det kun skal 1 person med feil syn til for at politiet dukker opp.
Sitat av Ningen Vis innlegg
Om det ferdes mye mennesker der, ville jeg nok ikke selv røyket på kirkegården, siden det kun skal 1 person med feil syn til for at politiet dukker opp.
Vis hele sitatet...
Feil syn, eller annet syn enn seg selv? Hva er rett og galt syn?
Ville kanskje skjenket en tanke til at en kirkegård kan være et følelsesladet sted å besøke for mange, og hvis du sitter å røyker bønne når noen kommer for å besøke dattera si som døde i bilulykke eller noe sånnt så tror jeg fort den planen din slår sprekker
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av drunkandhidonor Vis innlegg
Ville kanskje skjenket en tanke til at en kirkegård kan være et følelsesladet sted å besøke for mange, og hvis du sitter å røyker bønne når noen kommer for å besøke dattera si som døde i bilulykke eller noe sånnt så tror jeg fort den planen din slår sprekker
Vis hele sitatet...
For å ikke snakke om de som besøker barna sine som nå er døde pga. rusmiddelbruk.
Veldig dårlig idé! Overhengende fare for å bli hjemsøkt av døde eks-narkomane. Anbefales ikke. Røyk heller i skogen.
Anonym bruker
"Bitter Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dere har hjulpet meg på en tilfredsstillende måte å se dette fra andre vinkler :-) ha en fin kveld!
Er ikke 100% sikker på hvilke informasjon du søker med denne tråden, men du kan nok ikke se på en kirkegård som en frisone, om det er det som er baktanken med tråden her. Har selv blitt tilkalt politi på, fordi kirkeansatte trodde jeg lette ettter flein. Patruljen kom kjørende inn på kirkegården på grusstien for å snakke med meg.

Så du er nok bedre gjemt i skogen o.l
Ja, jeg elsker å starte setninger med konjuksjoner.
Sist endret av nehmZ; 3. juni 2018 kl. 04:24.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har røykt på forskjellige kirkegårder flere ganger, både på dagtid og kveldstid. Har enda ikke møtt noen som bryr seg om hva jeg gjør. De kommer der for å besøke sine kjære, er ikke jeg som er i fokus akkurat. For alt de vet så tar jeg en "sigarett" på lang avstand.
Anonym bruker
"Vred Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gå i skogen eller ta deg en sykkeltur
Om noen ringer og sier det sitter noen å røyker hasj på en kirkegård, så kommer nok politiet uansett om det er midt i påska eller jesu fødsel.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kirkegårder generelt (i storbyene ihvertfall) er vel godt kjent for å være en plass som byens løse fugler og de som vil diskutere eller deale tull og fanteri ofte henger, så en gravplass er ikke en plass jeg hadde hengt, om jeg var deg, da politiet sjekker disse plassene.
Sitat av Soletti Vis innlegg
Om noen ringer og sier det sitter noen å røyker hasj på en kirkegård, så kommer nok politiet uansett om det er midt i påska eller jesu fødsel.
Vis hele sitatet...
yupp, ved tips er de vel pliktet til og sjekke det ut, om jeg husker riktig.
Var jo det vi gjorde som fjortisser. Kirkegårder og skolegården. Fine røyke plasser. Ikke røyk i barnehager. Det reagerer folk veldig på.
Det er etter min mening mindre risikabelt å ta seg en spasertur i skogen og fyre der. Men om du ikke har umiddelbart nærhet til skog så skjønner jeg hvor du vil hen. Bare husk å te deg anstending hvis det skulle være andre personer der, noe av det siste de vil se når de er å besøker sine etterlengte er nok berusede folk.