Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 11638
Hei

Jeg har testa å sniffe amfetamin ett par ganger, men merker så og si ingen ting.. Begge gangene hadde jeg drukket litt før jeg gjorde det, men var ikke veldig full liksom.. Hvorfor merker jeg ingenting? Hvordan skal det føles ut?

Scha
Vell.
Sjansen er stor for at du ikke sniffet nok rett og slett.
Det kan ha vært dårlig makka(amfetamin) også(er mye dårlig makka ute å går skjønner du)
En annen ting er at hvis du sniffer etter å ha drukket er følelsen du får at du blir "edru"

Rusfølelsen en skal få av amfetamin er ganske vanskelig å beskrive, men du skal føle oppstemthet, bli "lysvåken", energisk, men ikke "rusa", slik du f.ex blir av hasj eller pillere.
Hvis du derrimot skyter(setter med sprøyte) amfetaminen blir følelsen av å være rusa mye sterkere.

Hvis du vil lære mer om amfetaminen ambefaler jeg å sjekke ut www.erowid.org sin informasjon om amphetamine.
Vil anbefale deg å ta avstand fra å skyte det inn i blodet, dette øker nok effekten, men det øker også risikoen til dødelighet, å skyte noe i blodet bør ikke være noe alternativ for noe rusmiddel.
Scha's Avatar
Trådstarter
Jeg kommer aldri til å ta noe sprøyte.. er alt for redd for sprøyter til å få det til om jeg hadde lyst også.. Uansett.. jeg tok like mye som hun som hadde det, så tror nokk mengden var riktig..

menne.. begge gangene så har jeg hatt problemer med å sove.. har vært våken veldig lenge liksom.. og når jeg har sova har jeg bare sovet ett par timer og det har liksom vært nokk.. er absolutt ikke sånn til vanlig.. Er det amfetaminen som gjør det?

Scha
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Scha: vil nok tror det er speeden som gjør at du ikke får sove ja :P

Er det store vektforskjell mellom deg og hun som hadde det?
Sist endret av SilverKhan; 10. oktober 2004 kl. 21:39.
Vet ikke om det er den mest effektive metoden men du kan jo prøve å pakke amfetaminen i et papir type sigarettpapir eller lignende og svelge det. Kanskje det funker bedre for deg. Tror en rimelig dose er 1/8 gram for en nybegynner og helt opp helt opp mot over et gram for en som har drevet med dette ei stund, har også mye med kroppsvekt og toleranse ellers
Sist endret av CDG; 10. oktober 2004 kl. 22:50.
Scha's Avatar
Trådstarter
Tipper vi veier like mye.. Stripa var ca 7-8 cm lang og 2-3 mm brei.. uhmm.. hvis man pakker inn amfetaminen i papir.. hvordan får man til å sniffe den?

Scha
Man skal sikkert svelge den da
Vet ikke om det er den mest effektive metoden men du kan jo prøve å pakke amfetaminen i et papir type sigarettpapir eller lignende og svelge det.
Vis hele sitatet...
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Andre personers erfaring: du må prøve det en del ganger for å få sjikkelig "rus" av det.

3 ting du skal få lese:

husk att en del stoff er det slik att "Det du blir minst ruset av er farligst"

amf(speed), heroin og cola (kokain) = Ting du KAN bli jevlig fort avhengig av. Å slutte å røyke kan være barnemat i forhold.

Jeg ville aldri tatt amf om jeg var deg, ta heller å begynn med noe annet, drikk deg full eller ta noe annet! (finn ut hvilke skader du får av slike kjemikaler!!)

--

Er det verdt og ikke kjenne noen serlig rus, å ligge våken i flere timer ?, bakrus som er større en rus ? .. hehe
Sist endret av Alphanio; 11. oktober 2004 kl. 01:56.
Stormen: Amfetamin og kokain er svært vanedannende. Fysisk, men enda mer psykisk.

z10an: What? Stoffer som gir mindere ruseffekt enn andre er farligere? Jeg kan være enig i at for eksempel ricin (6000 ganger giftigere enn blåsyre) er veldig farlig og gir liten ruseffekt, men hvis vi snakker om "rusmidler" (ting som faktisk gir deg en form for rus) så ville jo ingen bruke et stoff som ga mindre effekt, men var mye farligere!
Scha's Avatar
Trådstarter
Ritalin inneholder pitte-litte amfetamin.. For mange mange år siden spiste jeg ett helt brett ritalin (10 tabletter ellerno sånt).. Blei våken på samme måten av det, men fikk ikke noe rus da heller..

Når det gjelder å bli avhenging har jeg etter begge gangene opplevd det som velig meningsløst å ta, og føler egenltg ingen trang til å gjøre det igjen.. Første gangen var for snart 4 år siden.. og andre gangen var nå for ikke så lenge siden.. Så det er liksom ikke det at jeg gjør det så ofte liksom..

Scha
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
hehe, felix_poker. Greit, sant det. Det er veldig få rusmidler som det gjelder da, går jo nesten ikke ann å sammenligne uansett da

Har bare sett en del folk det ikke går så bra med, sorry for att jeg kansje overdrev litt.

Scha, det er bra du er slik
"amf og cola er ikke lett å bli hekta av"

ikke vondt ment egentlig, men jeg syns ikke man skal si det og kalle folk "uvitende mogo" i samme slengen...

en kan jo ikke nekte for at amf og spesiellt kola for de fleste kan være tett vanedannende, og hvis historien om kompisen din i det hele tatt stemmer er det *han* som er (det heldige) avviket...

har/har hatt flere kompiser som tok det for fun i helgene og sklei helt vanvittig ut etterhvert... noen klarer seg mens den ene ikke gjorde det. ta mitt og z10an's råd og ta noe annet. hva som helst er bedre en amf, kan jeg love deg. jeg personlig hadde nesten heller risikert lcd.
helgi(48): lcd = skjermer ("liquid crystal "ettellerannet), skjønte at du mente LSD.

Vel, å prøve noe annet vil jeg også råde deg til, men hold deg innenfor grenser da mann, hold deg unna heroin og meth.
Scha: Ritalin inneholder ikke amfetamin, men et nært beslektet stoff med ganske lik virkning. Kan finne kilder senere hvis du ikke tror meg på mitt æresord
Opprinnelig postet av Stormen
Åh! z10an: Din uvitende mongo! Amf og cola er ikke lett å bli hekta av. Da skal du ta det HVER dag i 2 uker, før du i det hele tatt merker noe som helst sug.
Vis hele sitatet...
Hvis du prater av egen erfaring, så vil jeg tro at det er stor sannsynlighet for at du har ADHD/MBD eller en annen lidelse som gjør at du får en litt annen virkning av sentralstimulerende stoffer enn folk flest.
Scha's Avatar
Trådstarter
felix poker: googla litt og fant ut at du har rett.. det er Methylphenidate som er i ritalin.. Menne.. Kan det ha noe med at jeg hadde (har?) ADHD som gjør at jeg ikke reagerer? Ritalin funker jo totalt motsatt på folk som har ADHD (blir roligere), og folk som ikke har det (blir rastløs)..

Scha
jepp. amfetamin blir også brukt mot adhd
"Vanligvis oppstår ikke noen sterke fysiske abstinenssymptomer etter bruken av amfetamin". Men det må jo være mildt sagt jævlig å ta amfetamin for den lille rusen, for å så ha søvnforstyrrelser som kan vare i 6 til 8 uker.

Men ja, amfetamin er ikke dødelig direkte. En amfetaminmisbruker på kjøret, kan holde på opp til 8 til 10 dager, før sulten, utmattelse og nedslitthet sender deg på sykehuset. Utrolig nok...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Stormen: Enig med det meste du sier, men er uenig i at GHB, LSD og Heroin er lifsfarlige. Alle stoffer du kan dø av (GHB, Heroin) er selvsagt farlige, men det betyr ikke at de ikke kan brukes med måte de også. Nå har jeg ikke prøvd verken GHB eller Heroin, men å påstå de er lifsfarlige er for drøyt. At LSD er lifsfarlig er jo direkte absurd. LSD kan kanskje være noe krevende... psykisk sett, men på ingen måte livsfarlig.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Uff da, høres ikke bra ut. Ja, LSD er ikke for alle, og i alle fall ikke for enhver innstilling. Ufarlig vil jeg ikke påstå at det er, men med de riktige forhåndsreglene pleier det gå bra. .

Liten digresjon til: heroin er faktisk ufarlig for kroppen. Det som knekker deg er den dårlige helsen en ofte får av dårlige ernæring, skitne sprøyter og sviktende hygiene. Ja, kort og greit, selve definisjonen på narkotika som du sier.
Enig med Stormen og Tias sin konklusjon om at LSD ikke er livsfarlig, men allikevel slett ikke noe man leker med.

Tias har også rett i at heroin ikke er noe særlig fysisk skadelig (så lenge man ikke tar overdose).

Fiddi: Man kan, som av alle stoffer, dø av en overdose amfetamin.
Når det gjelder amfetaminer må man også regne med den risikoen det utgjør å speede opp systemet så kraftig. Man risikerer både hjertestans og hjerneblødning (som du sikkert vet er dette ikke helt uvanlige dødsårsaker).
Så jeg synes at det blir en smule feil å si at amfetamin ikke er dirrekte dødelig.

Stormen: Du sier at 10-12 pesoner har omkommet i løpet av de siste fem årene som en følge av cannabis, amfetamin, kokain, ecstasy og rohypnol bruk.
Hvor mange av disse døde av cannabis?
hørte om en som døde av cannabis (han er rapportert som et sinnyskt ekstremt tilfelle - antatt den eneste som har dødd av det), han hadde svelget vanvittige mengder eller noe.

uansett; for å snakke om amf, så har jeg prøvd det en gang selv, og det er vrient å kjenne noe særlig første gangen tror jeg. jeg trodde rett etter, at jeg ikke kjente noe, men med nærmere ettertanke og litt dialog med kompiser, så hadde jeg snakket som en foss hele kvelden. og det er vel nesten bare det det gjør med deg så lenge du sniffer. du blir sinnsykt pratsom og energisk. tar du det sammen med noen, så kan man liksom prate i det uendelige og i munnen på hverandre om hva som helst og ingenting sammenhengende men du skjønner allikevel hva den andre mener uansett eller tror iallefall det og bla bla bla...

kompiser av meg har ikke dødd av det, men du får lett og uten problemer betydelig nedsatt psykisk helse av et forbruk som ikke behøver å ha vart noe særlig lengere enn et par mndr. en av kompisene mine sluttet på skolen, og etter dette pratet vi nesten aldri sammen mer. når jeg så han neste gang virket han helt sinnsyk (i ordets rette forstand), mongo liksom, lagde masse lyder, lo for seg selv tilsynelatende uten grunn, og fremviste tydelige tegn til paranoia: vi gikk relativt langt inn i skauen for å røyke en bønne oss fire, og han ba oss konstant om å være stille fordi han "hørte noen komme" (langt inni skauen). så jeg ba ham om å ta det easy og sette seg ned (han var slitsom å se på, risting, hopping) og da gikk han bort til meg, stirret meg intenst inn i øynene og utbrøt hysterisk: "ja, men-du-vet-ikke-åssen-det-EER!" kikket vekk og fortsatte å gnage tenner og holde utkikk. så da holdt jeg kjeft. hørte han flyttet til utlandet litt, men han turte ikke gå ut, og måtte få andre til å kjøpe mat til seg... gud veit hva han driver med nå om dagen

tok litt av her eller? bare en sad story om verdens skitneste dop...
Opprinnelig postet av helgi(48)
hørte om en som døde av cannabis (han er rapportert som et sinnyskt ekstremt tilfelle - antatt den eneste som har dødd av det), han hadde svelget vanvittige mengder eller noe.
Vis hele sitatet...
http://www.dagbladet.no/dinside/2001/04/18/252960.html

Ved analyse på Statens rettstoksikologiske institutt (SRI) i Oslo ble det påvist amfetamin og THC i blodet til avdøde. THC-mengden i avdødes blod var 65 ganger større enn det som er vanlig hos en hasjrøyker.
Vis hele sitatet...
Slik jeg forsto det var han så fjern at han sto på alle fire og bjeffet i glattcella. Vanligvis burde man jo sovne nesten automatisk ved så stort thc-inntak, men amfetaminen holdt ham våken. Til slutt ble det for mye for hjertet hans. Kjip skjebne, men det er likemye amfetaminen og det at politiet stappa han i glattcelle uten tilsyn som er årsak for at det gikk som det gikk tror jeg.
Ser det er en ting dere ikke har fått med dere, rohypnol som andre piller er meget avhengighetsdannende. Skal ikke mange ukene til ved daglig bruk og store doser før man er avhengig. Men så er det vel ikke så mange av dere som hiver innpå med tabletter hver dag.
pluss at abstinensene er livsfarlige
Sorry, men det er faktisk ingen abstinenser som er livsfarlige, uhyre plagsomme kanskje noen ganger, men er liksom ikke slik at du dør av mangelen.
haha!
nei det er det vel ikke...

en annen sak egentlig men jeg syns den er verdt å nevne (om enn et annet sted...)

"21-åringen døde etter at han i september 1999 ble innbragt til politiet i Asker og Bærum fordi han ikke klarte å gjøre rede for seg. Etter at han hadde vært på cella i arresten i to timer, oppdaget vakten at han ikke pustet. Livet sto ikke til å redde."

og sefo kunne ikke klandre noen... grunnen til at livet ikke stod til å redde var ganske åpenbar spør du meg
Tror ikke jeg har sett så mye feilinformasjon om narkotika samlet på et sted før... Utrolig..
Opprinnelig postet av knarkerforBRG
Tror ikke jeg har sett så mye feilinformasjon om narkotika samlet på et sted før... Utrolig..
Vis hele sitatet...
Vi satser på at folk stryker med slik at vi slipper å banne de. Om du synes det er feilinfo kan du jo være bedre enn alle andre og være opplysende.
Kan man ikke dø av alkohol abstinser?
Du kan få delirium, men det kan du ikke dø av, bare bli gal
Scha's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av L0rdMeL
Du kan få delirium, men det kan du ikke dø av, bare bli gal
Vis hele sitatet...
Nemlig derfor er det viktig at man passer på å drikke regelmessig!

Scha
Opprinnelig postet av helgi(48)
haha!
nei det er det vel ikke...

en annen sak egentlig men jeg syns den er verdt å nevne (om enn et annet sted...)

"21-åringen døde etter at han i september 1999 ble innbragt til politiet i Asker og Bærum fordi han ikke klarte å gjøre rede for seg. Etter at han hadde vært på cella i arresten i to timer, oppdaget vakten at han ikke pustet. Livet sto ikke til å redde."

og sefo kunne ikke klandre noen... grunnen til at livet ikke stod til å redde var ganske åpenbar spør du meg
Vis hele sitatet...
Må bare spørre, Hvor mye erfaring har du meg Narkotika siden du det vi diskuterer her er feil osv... da må du jo ha den korekte informasjonen. kan ikke du dele info med oss alle... uten å bruke en link som svar. ?
Opprinnelig postet av knarkerforBRG
Tror ikke jeg har sett så mye feilinformasjon om narkotika samlet på et sted før... Utrolig..
Vis hele sitatet...
Quotet feil post sorry... sku være denne
Hello..
Angående sniffing. Jeg orker ikke å skjekke rundt på alle andre emner, jeg tok dette, som det enkleste.
Jeg er en fyr på 14, som har ADHD.
Så går jeg oxo på piller, som det er blandt annet Amfetamin i.
Så lurer jeg på om jeg får noe virkning av å knuse de, å sniffe de?

Jeg har aldri prøvd, pga redsel for bivirkninger.
Noen som vett?
Scha's Avatar
Trådstarter
supertruza: er det ritalin det er snakk om? Jeg har aldri prøvd å sniffe ritalin, men spiste ett brett (tror det er 10 stykker), og det skjedde ikkeno spesielt liksom.. fikk ingen bivirkninger av det..

Scha
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Når det er snakk om å ruse seg på legemidler er det jo forsåvidt bivrkninger du _vil_ ha. Om det er snakk om ritalin så er det heller ikke amfetamin i disse. Amfetamin blir sjeldent brukt som medisin i Norge, og de gangene det faktisk blir brukt er det vel helst snakk om metamfetamin.
Vil bare si at det faktisk ikke er så veldig uvanlig at de putter medisiner i maten til folk på institusjon. Vanlig på gamle- og galehjem da disse pasientene ofte motsetter seg medisinering. De som tviler kan gå på apoteket og spørre hva pilleknuserne man får kjøpt der brukes til. Ikke bare for de med trang "hals".

Forøvrig anbefaler jeg folk som han som startet denne stringen å putte i seg en Dolcontin 200mg. Verden hadde ikke blitt verre av det.
supertruza: Siden du har ADHD vil du ikke reagere på samme måte som andre på amfetamin eller en høy dose Ritalin.

Så vid jeg har skjønt er det rett og slett ingen vits for de med ADHD å bruke amfetaminer.
Gjelder muligens andre sentralstimulerende også?

Jeg tror at jeg selv har udiagnosert ADHD, men har ikke tenkt å prøve amf anyway..
Opprinnelig postet av felix_poker
Så vid jeg har skjønt er det rett og slett ingen vits for de med ADHD å bruke amfetaminer.
Gjelder muligens andre sentralstimulerende også?

Vis hele sitatet...
Amfetaminer/ medisiner som Ritalin og Conserta er jo ADHD diagnoiserte's medisin/motgift da.
Så, jo det er mye vits for de med ADHD å bruke amfetaminer. Skjerper konsentrasjonen og roer de ned.
knarkerforBRG: Nettopp. Og rolig og skjerpet er vel ikke effekten man ønsker seg av pepper?
Hehe.. JO, for en som har ADHD og uro og angst inni seg hele tiden er pepper himmelen.
Det samler tankene, en blir klar og behagelig.

Å kunne sitte i ro og snakke avslappet med andre, er dødsdigg,
i forhold til å ha tankekjør og uro og oppføre seg som en tulling.
Jeg har sett maaange programmer der folk som har brukt LSD.
De blir helt fucked up!
sitter på sykehuset å hyler og vræler!

Så jeg mener at det er er farlig!
Kansje ikke første gang du bruker det, så klikker det for deg.

Men etter none mnd?
Du kan flippe ut allerede ved første gang. Det er bare et spørsmål om hvem du er, hvor du er og hvem du er med.
▼ ... noen uker senere ... ▼
riktig det.. musikk du hører på oxo, aldri se eller høre på noe som er skummelt. ikke noe devil eller darkside eller noe...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Opprinnelig postet av Stormen
Det er helt absurd at folk som ikke har prøvd amf uttaler seg, syntes jeg.

Jeg har ikke verken ADHD/MBD eller særlig høy stoff-toleranse, men har allikevel tatt det opptil 3 dager på rad - flere ganger, i løpet av en 3 måneders periode. Jeg opplevde verken fysisk eller psykisk avhengighet; og i min kameratflokk, hvor mange (4-5 stykker) av oss prøvde det i en stund da vi var 18-19 år, var det heller ingen andre som opplevde noe slikt.

Det største problemet Norge har med narkotika, er definisjonen: Cannabis, amf, cola og rohypnol er ikke sterke stoffer - og vanligvis ikke farlig. LSD, GHB og Heroin derimot - er livsfarlig.

La meg si det slik: Hvor mange har dødd av av Cannabis, amf, cola, ecstasy og rohypnol de siste 5 årene? Ca 10-12 stykker. Flesteparten av disse har dødd av dehydrering som følge av E'en de tok. Rent fatalt sett (altså ekskludert potensielle psykiske lidelser du måtte pådra deg), så er det større risiko forbindet med å gå seg en tur rundt kvartalet.

Hvor mange har dødd av GHB og heroin i løpet av den samme perioden? Ca 500-600.
Vis hele sitatet...


Speed og cola er farlig. spesielt merkes dette fysisk, spesielt med amf. Mister 10 kg på en helg kan vel ikke kalles sunt. Ved hyppig bruk av amfetamin kan man pådra seg mangelsykdommer eller rett og slett bli underernært. LSD derimot har abslutt ingen fysiske biefekter, men psykisk kan det være svært skadelig. ghb er i og for seg ikke skadelig med litt sunn fornuft og ikke kombinasjoner.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Bump? Nei, det har vi ikke sett... =)