Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1810
Jeg er glad i spille, og laster det meste ned. Nye spill blir bare større og større, og det er ikke uvanlig med spill som brer seg over 3 DVDer. Jeg har pleid å bruke Daemontools til å mounte imagene med, og har spilt med virtuelle drev.

I den siste tida opplever jeg at store spill blir trege når jeg mounter dem. Jeg har lav framerate og det blir lange loadetider. Det skjer selv i spill hvis maskinvarekrav ikke er i nærheten av min maskin. (Athlon64 3200, 512mb DDR400, GeForce 6600GT).

Vil det hjelpe på min spillopplevelse å kjøpe en DVD-brenner som jeg kan brenne spillene ut på? Har HDen for mye å styre med når jeg mounter tunge applikasjoner som spill?

Eller ligger problemet et annet sted?
Sist endret av Gilgamesj; 20. januar 2005 kl. 21:55.
Alltid lurt med backup. Koster 595 for nec med 16 ganger. Er pianøtter i forhold til resten av maskinen din

Ellers bør man vel kjøre defragentering ofte og passe på at ikke disken blir for full.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
I mange spill oppleves det at spillet er kjappere ved å laste fra image.

Tenk litt, og du skjønner sikkert hvorfor.
Ingen investering å kjøpe en dvd brenner, ville gått for en BenQ DW1620 da denne er betraktelig bedre enn NEC sine brennere.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Det er en investering, men det er ingen DYR investering.

Bare husk å kjøpe en dual-layer-brenner. Koster ca. ikkeno mer, og om omtrent et år vil dual-platene bli billigere. Deilig å kunne ta med en "CD" med 6 filmer på til en kamerat.
myx
Gilgamesj's Avatar
Trådstarter
http://anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=2260

Anandtech utroper NEC ND 3500A til vinner. Trasker innom digitalimpuls og kjøper en i morra, tenker jeg.

Backup-mulighet er uansett kjekt, men jeg bør altså ikke forvente noe særlig oppsving i spillytelse?
myx
Gilgamesj's Avatar
Trådstarter
Wipeout: Hvorfor foretrekker du BenQ?
Fordi BenQ leser slitte og møkkete plater mye bedre enn NEC sine modeller. Den støtter også bitsetting med original firmware, noe NEC sine modeller kun gjør ved uoriginal firmware, hvilket ødelegger garantien.

For de som ikke vet hva bitsetting er, så er det kort fortalt at dvd+r plater blir identifisert som dvd-rom plater, som gjør at de fleste spillere takler platene.
Noen tester på begge brennerne?
Opprinnelig postet av arve28
Noen tester på begge brennerne?
Vis hele sitatet...

Mulig du finner noe på www.cdfreaks.com