Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 36797
Sitat av uaexed Vis innlegg
Kilder?

Jeg lever i beste velgående selvom jeg har gomla 2-5 gram taurin hver gang jeg har gjort meg klar for trening den siste måneden. 4x4 ganger i hvertfall.
Vis hele sitatet...
Taurin kan føre til hjerterytmeforstyrrelser og plutselig død, det vet alle. Leste et innlegg i en nettavis et par ukersiden om en svensk gutt på 19 som ut av det blå fikk hjertestans og døde. Etter obduksjonen fant legene og forskerene ut at det var det skadelige nivået Taurin som hadde tatt livet av personen, og at Taurin en den store skremselen blandt energidrikker, ikke koffein.

Det er mange som har fått en plutselig hjertestans etter inntak av energidrikker. Forholdet mellom koffein, og taurin kan føre til dette, men uten taurin tåler du relativt mye koffein. Søk deg opp på det selv på google.

Taurin er ypperlig til trening, det vet jeg. Det er ikke veldig bra for hjertet, og når du blander inn relativt høye doser koffein går det fort skeis. Derfor jeg anbefalte å ikke blande inn Taurin i energidrikken.
Fra Wikipedia:

"Taurin har i den senere tid blitt en populær ingrediens i energidrikker, for eksempel Red Bull. Stoffet har imidlertid ingen dokumenterte stimulative effekter. Det er uklart hvorfor taurin inkluderes i energidrikker, men taurin har en lett hemmende effekt på nervesignaler. Dette kan bidra til å dempe skjelving ved inntak av koffein. Taurin hevdes dessuten å kunne binde vann i hjernen, hvilket kan motvirke den vanndrivende effekten til koffein. Taurin brukes også som ernæringstilskudd for kroppsbyggere i kombinasjon med kreatin, delvis grunnet nyere studier som viser at taurin hos mus motvirker muskeltretthet under fysisk belastning og øker utholdenheten. Det har også vært artikler i flere helse- og treningsmagasiner som hevder at taurin øker blodnivået i kroppen. Dette fører til at musklene lettere får tilførsel av oksygen."



Og:

http://www.forskning.no/artikler/200.../1193667688.87
Sist endret av Blackkoz; 17. januar 2014 kl. 17:15.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Oleo Saccharum ferdig:

250 gram sukker og skallet til 5 sitroner i en vakumpakka zip-lock ved hjelp av sugerør.

den ska ligge i kjøleskapet til i morra.



To be continued.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av BongRips Vis innlegg
Taurin kan føre til hjerterytmeforstyrrelser og plutselig død, [COLOR="Red"]det vet alle.[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Du er klar over at du er på freak.no? Du er ikke på kvinneguiden.no eller noe liknende.

Det der er ikke kilder. Det er mer synsing. Hva skal vi med synsing?
Du har så langt ikke vist til noen vitenskapelige artikler som kan bevise/støtte opp om dine påstander.

I mellomtiden har jeg inntatt 2g taurin og jeg lever fortsatt i beste velgående. Kanskje stryker jeg med siden jeg får høyt blodtrykk av å lese dine idiotiske innlegg, ikke vet jeg.
Sitat av BongRips Vis innlegg
Taurin kan føre til hjerterytmeforstyrrelser og plutselig død, det vet alle. Leste et innlegg i en nettavis et par ukersiden om en svensk gutt på 19 som ut av det blå fikk hjertestans og døde. Etter obduksjonen fant legene og forskerene ut at det var det skadelige nivået Taurin som hadde tatt livet av personen, og at Taurin en den store skremselen blandt energidrikker, ikke koffein.
Vis hele sitatet...
Skadelige nivået av taurin?
LD50 for taurin ligger på 5000 mg./kg.

Gjennomsnittsvekten på skandinaviske menn ligger rett over 80 kg. og det betyr at man må innta 400 gram taurin for å oppnå ld50.
Lykke til med å finne en energidrikk som har et taurininnhold i nærheten av dette!

Med andre ord; Per, du lyver!
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Her er oppskriften, i bilder!

Oleo Saccharum ingredienser:
  • Lock-zip bag: ca. 30 spenn på rema
  • 250 gram sukker: fra 20 spenn og oppover (husker ikke)
  • sugerør: aner ikke... du kan sikkert bruke en penn også
  • 5 Sitroner: 13 spenn på grønnland

Alt det andre:
  • Koffeinpulver: 40 spenn på ebay
  • Ginseng-te: 55 spenn på Phi Viet Thai
  • Lønnesirup: 50 spenn på meny
  • Tranbærjuice: 23 spenn på grønnland
  • 2 stk. lime: 25 spenn på grønnland




Dagen før, lager du Oleo Saccharum ved å stappe skallet til 5 sitroner og 250 gram sukker i en zip-lock bag, og suger ut lufta med et sugerør.
Resultatet blir en slags olje.



1. Dump innholdet fra zip-lock baggen i en sil med en bolle elns. under og skyll sitronskallene med vann for å få ut godsakene.
Bollen vil da være fylt med både Oleo Saccharum-oljen og sukkervann.
Tøm innholdet i bollen i en stor kjele.

2. Knus sitronene og limen for å få ut saften, ha dette i kjelen.

http://i.imgur.com/fNwHKL7.gifhttp://i.imgur.com/N1CGc3P.gif

3. Varm opp sitronvannet i kjelen.

4. kok ginseng te.

5. bland ginseng-te med sitronvannet og kok dette opp

http://i.imgur.com/v1PzyuE.gif

6. hiv oppi alle de andre ingrediensene (koffeinpulver, tranbærjuice, lønnesirup) og la dette koke en stund…

http://i.imgur.com/MqXD6mC.gifhttp://i.imgur.com/MBwyo7i.gifhttp://i.imgur.com/D8syG5c.gif


Servering:

Jeg endte opp med ca. 4 liter væske, med et koffein-innhold tilsvarende 15 liter monster.

Derfor blanda jeg på denne måten:

20% energidrikk (fortsatt litt varm/lunken), 10% vodka og 70% farris.

Resultater:

Serverte dette på en fest i helga, folk digga den og alt ble drukket opp!

Noen drakk den også “bar” uten farris eller sprit, og beskrev smaken som “toddy”.

Til en ca. pris på 256 spenn, hvis man ser bort fra sprit og farris, vil jeg absolutt anbefale dette. Til sammenligning koster det 700 spenn for 30 bokser med monster som har samme koffeininnhold.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Hvordan funket det, og hvordan var smaken?
Solbærsaft altså?

Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Jeg foreslår at du bruker noen av ingrediensene fra Barlowes Banshee Screaming Energy: http://freak.no/forum/showthread.php?t=183477


Caffeine
Phenylethylamine (PEA)
Synephrine
Theobromine
Panax Ginseng
Geranamine

Konseptet ditt gjør jo det lettere å få tak i, siden vi sliter med å få komplekset inn i Norge.
Smaken er jo som vi alle vet som baken. Personelig ville jeg laget en tilsvarende kapsel og svelget det ned med en blanding av spirulina, chlorella, wheat grass, barley grass, hemppowder og matcha tea pulver, om dette ikke gir ønsket energi så er vel neste ulovlig, nemlig amfetamin lignende stoffer.

Grunnen til at jeg ramser stoffene på engelsk er at du eller andre skal finne dem på ebay, jeg tar intet ansvar for bieffektene, så dette er kun forslag til egen ansvarlig eksperimentering.
Vis hele sitatet...
PEA er vell heller ikke lovlig?
Sist endret av sam500; 26. mars 2014 kl. 20:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av sam500 Vis innlegg
Hvordan funket det, og hvordan var smaken?
Solbærsaft altså?
Vis hele sitatet...
Du er den første personen i denne tråden som nevner solbær.

smakte godt tho, i dag blander jeg meg en liters flaske med husholdningssaft med en knivsodd (ca. 250 mg) koffeinpulver i.

25 gram kosta meg 45 spenn, og 1,5 liter med husholdningssaft som gir 8 liter utblandet saft koster ca. 30 spenn.

25 gram er nok til 100 liter husholdningssaft, så jeg kan lage 100 liter med koffeinsaft til 420 spenn med dette blandingsforholdet.

100 liter monster (som har 160 mg koffein per halvliter) koster til sammenligning ca. 6000 spenn om hver halvliter koster 30 spenn...

sparer over 5000 på dette.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Du er den første personen i denne tråden som nevner solbær.

smakte godt tho, i dag blander jeg meg en liters flaske med husholdningssaft med en knivsodd (ca. 250 mg) koffeinpulver i.

25 gram kosta meg 45 spenn, og 1,5 liter med husholdningssaft som gir 8 liter utblandet saft koster ca. 30 spenn.

25 gram er nok til 100 liter husholdningssaft, så jeg kan lage 100 liter med koffeinsaft til 420 spenn med dette blandingsforholdet.

100 liter monster (som har 160 mg koffein per halvliter) koster til sammenligning ca. 6000 spenn om hver halvliter koster 30 spenn...

sparer over 5000 på dette.
Vis hele sitatet...
Med toddy gikk jeg utifra at du mente solbærtoddy, siden det er det eneste toddyen jeg vet om.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Her er oppskriften, i bilder!

Til en ca. pris på 256 spenn, hvis man ser bort fra sprit og farris, vil jeg absolutt anbefale dette. Til sammenligning koster det 700 spenn for 30 bokser med monster som har samme koffeininnhold.
Vis hele sitatet...
Det er helt meningsløst å sammenligne pris kontra koffein.

Du har betalt 64 kroner literen for noe som smaker "toddy". Monster som du sammenligner med koster 49,80 pr. liter. Da får man et produkt som mange liker mye billigere og man slipper å kaste bort masse tid.

http://www.side2.no/3628267.html

Er det for lite koffein kan man ta en koffeinpille ved siden av.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Det er helt meningsløst å sammenligne pris kontra koffein.

Du har betalt 64 kroner literen for noe som smaker "toddy". Monster som du sammenligner med koster 49,80 pr. liter. Da får man et produkt som mange liker mye billigere og man slipper å kaste bort masse tid.

http://www.side2.no/3628267.html

Er det for lite koffein kan man ta en koffeinpille ved siden av.
Vis hele sitatet...
Hvis du er ute etter det er det vell helt relevant?
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Det er helt meningsløst å sammenligne pris kontra koffein.

Du har betalt 64 kroner literen for noe som smaker "toddy". Monster som du sammenligner med koster 49,80 pr. liter. Da får man et produkt som mange liker mye billigere og man slipper å kaste bort masse tid.

http://www.side2.no/3628267.html

Er det for lite koffein kan man ta en koffeinpille ved siden av.
Vis hele sitatet...
yup, jeg har klart å finne en billigere løsning nå!

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Du er den første personen i denne tråden som nevner solbær.

smakte godt tho, i dag blander jeg meg en liters flaske med husholdningssaft med en knivsodd (ca. 250 mg) koffeinpulver i.

25 gram kosta meg 45 spenn, og 1,5 liter med husholdningssaft som gir 8 liter utblandet saft koster ca. 30 spenn.

25 gram er nok til 100 liter husholdningssaft, så jeg kan lage 100 liter med koffeinsaft til 420 spenn med dette blandingsforholdet.

100 liter monster (som har 160 mg koffein per halvliter) koster til sammenligning ca. 6000 spenn om hver halvliter koster 30 spenn...

sparer over 5000 på dette.
Vis hele sitatet...
energidrikken jeg drikker til dagelig nå koster 4.2 kroner litern.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Turbolego Vis innlegg
yup, jeg har klart å finne en billigere løsning nå!



energidrikken jeg drikker til dagelig nå koster 4.2 kroner litern.
Vis hele sitatet...
Kunne du tenkt deg å lage en guide? 4.2 kroner literen høres for godt ut til å være sant, da jeg ikke finner brus så billig!

Beklager for å bryte opp en litt eldre tråd!
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Kunne du tenkt deg å lage en guide? 4.2 kroner literen høres for godt ut til å være sant, da jeg ikke finner brus så billig!

Beklager for å bryte opp en litt eldre tråd!
Vis hele sitatet...
Here you go (repost):

Sitat av Turbolego Vis innlegg
i dag blander jeg meg en liters flaske med husholdningssaft med en knivsodd (ca. 250 mg) koffeinpulver i.

25 gram kosta meg 45 spenn, og 1,5 liter med husholdningssaft som gir 8 liter utblandet saft koster ca. 30 spenn.

25 gram er nok til 100 liter husholdningssaft, så jeg kan lage 100 liter med koffeinsaft til 420 spenn med dette blandingsforholdet.

100 liter monster (som har 160 mg koffein per halvliter) koster til sammenligning ca. 6000 spenn om hver halvliter koster 30 spenn...

sparer over 5000 på dette.
Vis hele sitatet...
100 liter / 420 per liter = 4,20 kroner per liter.

kjøper 25 gram koffein fra england på ebay (må være under 27 gram for å ikke bryte importgrensen + fra EØS-land for å ikke bryte importreglene).
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sjekket om smaken blir noe bedre dersom du tilsetter bittelitt kullsyre? Har selv blandet div saftgreier og tilsatt kullsyre med en Sodastream.

Eventuelt kan man blande Sodastream sin energy(smaker som en battery-klone(59,- kr holder for 12 liter)) med litt koffein:
http://cdn2-b.examiner.com/sites/default/files/styles/image_content_width/hash/67/d3/67d364fd6e7cddea6a7a60cf664f97cd.jpg?itok=tbwjhmYX
Sist endret av Fleff; 21. mai 2014 kl. 20:42.
Hvordan smaker denne energidrikken din, Turbolego?
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Hvordan smaker denne energidrikken din, Turbolego?
Vis hele sitatet...
Som husholdningssaft.

Dersom du har for lite vann oppi, smaker den litt bittert, som te uten sukker.

Er ganske fornøyd, jeg.

Sitat av Fleff Vis innlegg
Sjekket om smaken blir noe bedre dersom du tilsetter bittelitt kullsyre? Har selv blandet div saftgreier og tilsatt kullsyre med en Sodastream.

Eventuelt kan man blande Sodastream sin energy(smaker som en battery-klone(59,- kr holder for 12 liter)) med litt koffein:
http://cdn2-b.examiner.com/sites/default/files/styles/image_content_width/hash/67/d3/67d364fd6e7cddea6a7a60cf664f97cd.jpg?itok=tbwjhmYX
Vis hele sitatet...
Kan hende jeg tester dette, intill videre har jeg bare blanda med farris eller brus på fest lissom. Men til hverdags går jeg for den enkle "husholdningssaft + koffein" kombinasjonen.
Sist endret av Turbolego; 21. mai 2014 kl. 21:38.