Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1752
Jeg har mailet litt med Nitroparis, og fått et tilbud på 50 kg kaliumperklorat.

Jeg har sommerhus i Spania, og kunne jeg få dette levert på døren der nede til 151 Euro! Sa noen latterlig billig??

Problemet er fremdeles å få dette hjem til Norge på en fornuftig måte. Jeg skal nedover i påsken, og kunne trolig sendt hjem mindre forsendelser, men det blir trolig relativt høye fraktkostnader. Mva kunne man naturligvis unngå, siden verdien på pakkene ville bli under 200,- kr.

Har også bil stående der nede, og kunne evt. planlegge en større transport hjem og ta med meg noen hundre kg. assortert kjemi til sommeren, men er usikker på import reglene.

Noen som har kontroll på hvordan denne typen kjemi skal sendes, for at det ska være i "henhold"?
shotgun om du er villig til å selge 10 kg av det!
Jeg sjekket akkurat noen fraktpriser hos det spanske postvesenet, og en pakke på 50x50x50 cm med vekt på 20kg koster 80 Euro til Norge. (Ca. 650,- kr)

Kaliumperklorat levert på døra i Spania koster 25 kroner pr. kg.

Så for 20 kg levert til Norge blir det omtrent 1200,- kr eller ca. 60 kr. pr kg.

Er veldig usikker på hvordan slike forsendelser skal merkes. Regner med Keten/Czort gir blaffen i slikt regelverk og sender uten merking?
Tar også 20kg om du er villig til å selge
Vet at endel "personer" sender det i små forsendelser (<2kg).
Deretter sender de det som brev og markerer det med "Melis" eller lignende.


OT: Googla "kaliumperklorat" for og være sikker på hvordan det såg ut, et av de første treffene på bilde-google var :
http://i278.photobucket.com/albums/kk96/JarlKlauseth/NewBitmapImage3.jpg?t=1265910488
Kaliumperklorat ser ganske likt ut som melis.

Du finner bilde av de fleste kjemikaliene du noen gang vil trenge inne på www.keten.org.pl.
Synest bare det var morsomt at "Hedges" var nr.2

Aner dog ikke hva frakt på slike "2kg brev" vill bli fra spania
Det er dyrere å splitte opp - 2kg brev koster ca. 20 euro.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av jarl Vis innlegg
Synest bare det var morsomt at "Hedges" var nr.2

Aner dog ikke hva frakt på slike "2kg brev" vill bli fra spania
Vis hele sitatet...
Da var det første bildet morsommere