Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  341 80331
Hey, Jeg har et Intel Centrino 2200BG Wi-Fi kort som jeg har funnet en driver til på Kismet sine sider, også har jeg lasta ned denne Knoppix STD Live CD siden jeg egentlig ikke vil ha Linux som OS. så jeg tenkte en Live CD er genialt, men første gang jeg boota opp cden så fant den ingen nettverks drivere så jeg lasta som sakt ned denne Drivern fra Kismet. The question is: Hvordan får jeg denne live CDen til å hente denne drivern om jeg feks. legger den på en USB penn.?

- Jeg har også et D-Link DWL-G650 og et DWL-650+ kort. kan disse brukes til noe??? (Wep Hack)

Takker håper på raskt svar!
Det støttes av linux.
Sitat av http://ndiswrapper.sourceforge.net/mediawiki/index.php/List
Card: D-Link DWL-AG650 802.11a/b/g

* Chipset: Atheros
* pciid: 168c:0013
* Driver: Standard WinXP driver supplied on CD: NetA3AB.inf and A3AB9x.sys
* Other: ndiswrapper 0.10, Gentoo (vanilla kernel 2.4.26), works well and fast
Vis hele sitatet...
http://www.kismetwireless.net/documentation.shtml ser du hvilke chipset som støttes.
Sist endret av esl; 8. april 2007 kl. 11:54.
Herre!
For all del, IKKE bruk ndiswrapper på ting som er støttet native.

Edit:
Madwifi på G650 og 650+ (bare A1-versjonen) er knall, begge funker med injection om du patcher. Samme brikkesett på de to.
Sist endret av Goophy; 8. april 2007 kl. 12:01.
Sitat av Goophy
Herre!
For all del, IKKE bruk ndiswrapper på ting som er støttet native.

Hostap-driveren på G650 og Madwifi på 650+ (bare A1-versjonen) er knall, begge funker med injection om du patcher.
Vis hele sitatet...
Hehe Fint at du vet noe om disse kortene men hadde vært fint om du ville fortelle me glitt mer hvordan jeg skal kunne hacke med disse kortene, Program, kan de brukes på Denne Live CDen jeg snakket om eller må jeg bruke et annet program???
Les første posten i denne tråden.
Sitat av Nichotin
Dette er en liten samling linker for dere som har lyst til å starte et angrep mot et trådløst nettverk med WEP, fra scratch. Jeg er ingen übereksert på området, og velger heller å gi dere noen linker som er nyttige.

Generelt sett trenger dere følgende:
  1. Linux. En eller annen LiveCD fungerer også, og da er Auditor Security Tools og Knoppix STD de mest aktuelle å bruke.
  2. Et kort som støtter passive mode under Linux, og kan brukes med kismet o.l. Dette er forøvrig grunnen til at man ikke kan bruke Windows til formålet, da de færreste proprietære drivere støtter dette. Kort som støttes av kismet er blant annet de som er basert på prism54, ralink, orinoco eller bruker wlan-ng. Det er såklart flere kort som er støttet, og den lista ligger her (bla ned pkt. 11). Personlig har jeg god erfaring med Asus WL-167g (usb, ralink), SMC2835W (versjon 1, pcmcia, prism54) og D-Link DWL-122 (d-link er dårlig, men dette har prism2-chipset og funker på LinuxPPC, usb, wlan-ng).
  3. Tid. På et lite trafikkert WLAN vil det ta rimelig lang tid å samle nok pakker.
Linkene under er til guidene til Tomsnetworking. Disse er et utmerket utgangspuntkt for de som aldri har gjort dette før.
How To Crack WEP – Part 1: Setup & Network Recon
How To Crack WEP - Part 2: Performing the Crack

Dere som kjører Mac OS X kan bruke KisMAC, helst en av versjonene jeg har lagt ut her. Nå vet jeg ikke hvor bra det er å sanke pakker med Airport Extreme, men hvis dere har f.eks en D-Link DWL-122, eller har PowerBook og har SMC2835W v1 liggende, så er det fullt mulig å bruke disse til å scanne med. KisMAC har egne menyvalg for cracking av WEP, og for en del aktive angrep.
Vis hele sitatet...
Ser ut som om dette kun gjelder for Linux ??

Isåfall, hvordan gjøres det i Windows XP/VISTA ??
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av EasyLiving
Ser ut som om dette kun gjelder for Linux ??

Isåfall, hvordan gjøres det i Windows XP/VISTA ??
Vis hele sitatet...
. .
Sitat av Nichotin
Generelt sett trenger dere følgende:
[*]Et kort som støtter passive mode under Linux, og kan brukes med kismet o.l. Dette er forøvrig grunnen til at man ikke kan bruke Windows til formålet, da de færreste proprietære drivere støtter dette.
Vis hele sitatet...
Akkurat det er litt utdatert, både Wilpackets og CommView har drivere for windows.
De kan kombineres med en windows-port av aircrack.

Har ikke muligheten til injection i windows afaik, så rimelig ubrukelig til annet enn monitoring av trafikk.
Sitat av EasyLiving
Ser ut som om dette kun gjelder for Linux ??

Isåfall, hvordan gjøres det i Windows XP/VISTA ??
Vis hele sitatet...
luring, dette gjøres med en live-cd som du kjører bare midlertidig og funker på nesten alle trådløse pakkesendere.....
Sitat av n1ce
luring, dette gjøres med en live-cd som du kjører bare midlertidig og funker på nesten alle trådløse pakkesendere.....
Vis hele sitatet...
Live-cd ?? Kan du forklare nermere ?
Sitat av EasyLiving
Live-cd ?? Kan du forklare nermere ?
Vis hele sitatet...
Live-cd er en cd du kan boote med og kjøre linux distribusjonen direkte uten å installere. Bare å laste ned iso image, brenne til cd og boote med den. Veldi kjekt egentlig.
@ EasyLiving

Her er en video som viser WEP knekking.
Denne bruker en fiktiv klient, men jeg anbefaler at du sniffer til du finner en ekte klient MAC id.
http://rapidshare.com/files/25756007...ing_video_.rar
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det noen måte å cracke WEP nøkler på fra en smartphone med wlan. sikter til HTC s710 med windows mobile 6 (standard) oprerativsystem.
Da må du porte et program selv ihvertfall.
Og skrive drivere for brikkesettet som kan monitore trafikk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har tenkt å kjøpe ett atheros kort for å få til litt packet injection i BackTrack. Litt googling viser at dette kortet har atheros chipset, men er det noen som har personlige erfaringer? eller evetuelt kan anbefale andre cardbus atheros kort til under 400kr?
Sist endret av Acin; 2. mai 2007 kl. 21:49.
Det samme kortet koster en femtilapp mindre på netshop.no.
Sitat av Goophy
Det samme kortet koster en femtilapp mindre på netshop.no.
Vis hele sitatet...
Jeg skal uansett kjøpe inn en stor mengde utstyr fra komplett so jeg tenkte at det var like greit. Men tror du at det virker?
Sist endret av Acin; 2. mai 2007 kl. 22:51.
Ja, det virker.
Sitat av Goophy
Ja, det virker.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Forresten, hvor finner jeg drivere til linux for dette kortet? Jeg har googlet litt men jeg finner ikke noen offisielle.
Edit: Jeg fant ut at madwifi har støtte for kortet, duger det?
Edit2:opps for sen
Sist endret av Acin; 2. mai 2007 kl. 23:01.
madwifi.org
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har nå kjøpt dette kortet, jeg har installert madwifi driverne men når jeg prøver å bruke aireplay så får jeg bare denne feilmeldingen:

ARP linktype is set to 1 (Ethernet) - expected ARPHRD_IEEE80211
or ARPHRD_IEEE80211_PRISM instead. Make sure RFMON is enabled:
run 'ifconfig ayh0 up; iwconfig ath0 mode monitor channel <#>'
sysfs injection support was not found either.

Og når jeg kjører iwconfig ath0 mode monitor så får jeg en feilmelding.

Hva skal jeg gjøre?
Har du satt opp VAP til monitor og patchet driverne?
Jeg har installert de nyeste madwifi driverne. Hva mener du med å sette opp VAP til monitor? Hvis du mener "iwconfig ath0 mode monitor" så prøvde jeg det men da fikk jeg en feilmelding.
I tillegg så får jeg en melding om at "VAP cannot be set in monitor mode" når jeg starter kismet
Sist endret av Acin; 9. juni 2007 kl. 17:52.
Du bruker nok et VAP til managed mode da.
Prøv 'wlanconfig ath0 create wlandev wifi0 wlanmode monitor' eller bare bruk airmon-scriptet som følger med aircrack.

For at injection skal fungere må du patchere driverne i tillegg.
Jeg prøvde wlanconfig ath0 create wlandev wifi0 wlanmode monitor, og jeg får fortsatt den samme feilmeldingen når jeg bruker aireplay, og jeg prøvde også airoscript men når jeg trykker 9 for monitor så får jeg denne feilmeldingen: " ath0 Atheros madwifi-ng VAP (parent:wifi0) (Vap cannot be put in monitor mode)
Hva sier iwconfig kortet står i etter du har gjort de forskjellige tingene da?
Kan hende du må kjøre 'wlanconfig ath0 destroy' først også.
Tusen takk, destroy kommandoen gjorde susen. Nå ser det ut til å fungere.

Edit: Jeg har ikke flere kvalitetspoeng for øyeblikket men du blir den første som får.
Sist endret av Acin; 9. juni 2007 kl. 18:37.
Hmm. Dette var litt rart, med en gang så fungerte det fint da startet den packet injection med en gang jeg skrev kommandoen, men nå, når jeg startet den igjen så samler den packets usannsynlig sakte. Hva kan årsaken til dette være?
Ps: Dette er mitt eget trådløse nettverk og jeg laster ned noen store filer så jeg vet at det skal være flere packets.
Sist endret av Acin; 9. juni 2007 kl. 19:57.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vil dette funke for meg?
Har Edimax EW-7128g nettverkskortet og denne routeren
Sist endret av andreasa; 21. juni 2007 kl. 18:45.
ew-7608pg hvis det er modelen er det atheros chipset så det brude funke og knekke wep med.
wrt54g vil det nok ikke funke siden du ikke får bytta software på den.

men har du wrt54gL ( eller en gammel wrt54g, før versjon 4 så vil det funker og bruke den)

du hadde vist : Edimax EW7128g den har: Ralink chip sett men skal finke og sniffe med den og men litt knot. den sender på 51 mwatt
Sist endret av ranvik; 21. juni 2007 kl. 18:52.
Ok, men vil det ikke funke med routeren min, eller har det noe å si?
Og er det da "prism0" eller "ath0" ?
Sist endret av andreasa; 21. juni 2007 kl. 19:17.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da var det gjort, har klart å knekke en 128 bit Wep nøkkel, tror jeg hadde litt over 500.000 ivs, de fleste guider sier at en trenger minst en mill pakker.

Logger inn på acsess punktet, men har ikke nett, klarer heller ikke og få kontakt med router, dvs innlogging, kan mac filtrering være satt på? skulle vel ikke ha klart å logge på i utgangspunktet?
Forsøk å bruke Airodump til å sniffe MACen til en trådløsklient.
Så når han logger av sent om kvelden/natta, forsøker du å klone den i ditt eget nettkort.
Så logger du på routeren hans, legge inn din MAC (medfører self litt risiko for å bli busta).

Eventuelt så kan det skyldes dårlig signal, forsøke ekstern antenne?
Sist endret av Gubbe; 1. juli 2007 kl. 12:47.
Sitat av tness
Da var det gjort, har klart å knekke en 128 bit Wep nøkkel, tror jeg hadde litt over 500.000 ivs, de fleste guider sier at en trenger minst en mill pakker.

Logger inn på acsess punktet, men har ikke nett, klarer heller ikke og få kontakt med router, dvs innlogging, kan mac filtrering være satt på? skulle vel ikke ha klart å logge på i utgangspunktet?
Vis hele sitatet...
får du ip? eller bare kobler den opp?
noen wlan kort så linker dem opp selv om du har feil wep key, mens du får kun ip hvis det er rett wep key.
hvis det er mac filtrering så linker den ikke opp.
skriv hvem ip du får her.
Gav opp denne dlink naboen, har i ettertid knekt 2 andre naboer, problemet er at jeg klarer å sammle en drøss av pakker slik at jeg klarer å knekke key'en, men signalene er svake når jeg skal logge meg på punktet fra windows, hvis jeg overhode finner dem da, kismet, airodump finner de lett, og får bra beacons
Kjøp en antenne.
Har laga meg en slags antenne, bruker en USB sak som jeg har tapa fast der mikrobølgehodet skal være på en parabol. Ble noe bedre, men har planer om og bygge meg en antenne.
jeg kjører ubuntu og har fått til wlan der, men hvordan kan jeg hacke fra ubuntu ??
eller er det på samme måtte som på de andre??
På samme måte som alle andre Linux-distroer.
Aircrack-ng ligger i pakkesystemet.
Ser at mange spør om hvilke kort som fungerer til backtrack2.
Kan adde mine to kort som jeg bruker, har et PCI Netgear W311T, full støtte, har også en USB sak, Linksys WUSB54G versjon 4. Får en feilmelding når jeg setter den opp i monitor mode, men den funker fint, bra sendestyrke, og fungerer utmerket.Min erfaring er at en ikke trenger 1mill ivs til 128 Wep, max 500k, 64 wep trenger man litt over 200k.

Har også testa et pcmcia 3COM 3CRWE154G72 versjon 1, funka greit det også
Sist endret av tness; 9. juli 2007 kl. 02:18.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har oppdatert tråden litt. Det er nå enklere og raskere enn før å knekke wep hvis man bruker det relativt nye PTW-angrepet.
har kj;pt dette korte http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...ew=detailedmen sliter med installere drivere.
Av utstyr har eg en dell 9300 laptop med innebygd kort pluss det smc korte eg henviser til.
Bruker live cd blactrac 2 finale.
de madwifi driverne ligger de i live cd,en eller skal de lastest ned fra madwifi.org og installerest.(hvordan)

har pr;vd mange kommandoer men vet ikke om det er i riktig rekkefolge.
ifconfig ath0 up"
"airmon-ng start wifi0 6"
wlanconfig ath0 destroy'
wlanconfig ath0 create wlandev wifi0 wlanmode monitor
Sitat av henriette
(hvordan)
Vis hele sitatet...
Her er en guide som fungerer for meg:

Sitat av http://cowifi.personalwireless.org/showthread.php?t=25
Wep Cracking Procedures
1) Use Backtracks (available from http://www.remote-exploit.org)
2) Boot up computer and open a terminal.
3) Terminal #1
4) Type: wlanconfig ath0 destroy (as necessary for all wireless cards i.e. ath0 or ath1)
5) Then type: wlanconfig ath0 create wlandev wifi0 wlanmode monitor
6) Then type: ifconfig ath0 up (and as necessary for the other wireless cards)
7) Then type: airodump-ng - -ivs - -channel 11 –w capture ath0
8) Open up a second terminal to run a arpreplay attack.
9) Type in Terminal #2
10) Type: aireplay-ng - -arpreplay –e (ESSID) –b (Mac of AP) –h (Mac of Client) ath0
11) Then sit back and watch the Data packet rise and have a martini until you have gathered enough packets to crack the wep key. Minimum 200,000 (1,000,000 minimum I recommend) – 500,000.
12) After collecting the desired amount of packets open a 3rd terminal (Do Not close either of the other Terminals until you have cracked the WEP KEY!!!!)
13) Type in Terminal #3
14) Type: aircrack-ng –n 128 –f 4 capture-01.ivs (this is for 128 bit encryption, for 64 bit encryption replace the 128 with 64)
15) If the key is found it will appear very shortly, if it does not try capturing more packets.
16) Viola you have just cracked a 128 bit wep key.
Vis hele sitatet...
Når det gjelder punkt 14 så kan du endre denne til: aircrack-ng -x -0 -c pakkefila.ivs ettersom jeg har hatt mere suksess med den varianten.
jeg starter min usb dongel ved å skrive airmon-ng start rausb0, funker greit.

Noen oppskrifter krever at BSSID har en klient tilslutta, men fant ut at det var enklere å kjøre ved bruk av wepcrack uten tilslutta klienter, krever litt flere vinduer, og flere komandoer.
Sist endret av tness; 24. juli 2007 kl. 15:33.
Slik jeg forstår det her, laget han denne tråden for å få vite hvordan man knekker WEP nettverk.

Ikke hvordan mange linux-freaker klarer å programmere egne programmer for å gjøre det.

Noen som vet hvordan man knekker WEP kode, med bruk av Windows, uten å ha mange datamaskiner, på en enkel måte?
hyys, hvem programmerte egne programmer for å gjøre noe her?
Og linux er strengt tatt eneste valget om man vil tulle med WEP.

I windows kan du kjøre monitor med wildpackets eller commview-driverene, men det tar evigheter å samle nok datapakker til å finne en nøkkel.
Goophy har så rett :-)
er liksom aircrack alle bruker nesten.
hvis du søker etter : aircrack win32
så finner du den som er for windass, men det kan ta flere dager og finne key.
hvis du ikke liker linux så kan du sjekke ut tråden min om og bruker wrt, men den bruker og samme passive måte som windass, men du slipper og ha noe spesial wlan kort.

NB: ja veit openwrt er linux, men du slipper og installer noe på din pc.
Sist endret av ranvik; 24. juli 2007 kl. 19:47.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har et Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG nettverkskort
Dette funker åpenbart ikke uten vidre i backtrack.
Hvilken driver må jeg installere og hvordan, for å få monitor mode på det?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dersom du leser en tanke finner du ut at det funker heilt utmerka med IPW3945-modulen fra intel. Du må kompilere den på nytt sjølv rettnok, men det er straight-forward. http://ipw3945.sourceforge.net/, last ned, les README. Der står korleis du skrur på monitor mode.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Beklager å ta opp en gammel tråd. Men jeg sliter litt med å få backtrack 2 til å finne dem trådløse kortene mine.
Har også prøve siste versjonen ev knoppix og der fungerer det helt fint.

Men nå har det seg slik at jeg veldig gjerne vil bruke backtrack 2 for å sniffe pakker.
Har atheros chipset og et intel kort på maskinen. men ingen av dem vil fungere i BT2.
Og jeg mener jeg har prøvd det meste for å få det opp å gå.

Noen som har noen supre tips som kan hjelpe meg?