Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4015
Hei, og god jul folkens! Jeg og en kompis skal feire nyttår i Amsterdam og i forbindelse med det ønsker jeg å samle så my kunnskap om hva denne byen har å tilby, da jeg aldri har vært der før. Vi skal være der i tre hele og to halve dager.

Jeg blir veldig glad om dere der ute kan svare meg på hvertfall noen av mine mange spørsmål.

Så, her er de:

cofeeshops: Det jeg enkelt og greit lurer på er om det er noen coffeshops som bare MÅ besøkes. Er det de kjente som er de beste, eller kan man sammenligne de med puber, hvor man plutselig kan finne favorittpuben sin i en trang bakgate istede for en som er stor og kjent? Jeg har en plan om å kartlegge den første kvelden med en shop-til-shop-runde, isåfall, er dette en god ide?

magic mushrooms: Kunne noen skrevet ned sin top 5 liste med navn og generell virkning, gjerne også bruksområde.

Nattklubber: Er det noen som bør oppsøkes? Vi hører først og fremst på elektronisk musikk, så hipphopp-buler er uintresant.
Vil gjerne også høre om det finnes noen undergunds.

Generelle serverdigheter: Her søkes tips! Leie sykkel, kanalturer, tur i parken osv. Alle svar er kjerkomne. sette gjerne opp aktiveter sammen med et rusmiddel. feks sopp + tur i en spesiell park, eller sykkle rundt i gatene med en feit i munnviken, mdma på en god nattklubb osv.

Rusmidler: Er det noe rusmidler som anbefales? begrunn gjerne. Og hvor er det best å hendvende seg?


"Den perfekte dagen": Hva er din perfekte dag i amsterdam, fra du står opp til du legger deg?


Alle svar er kjærkomne!

Jeg skriver gjerne en tur rapport når jeg kommer hjem om det er ønskelig.

God jul og godt nyttår!
Vel, det ultimate (for meg ihvertfall) om jeg skulle feire nyttår i Nederland, måtte jo selvfølgelig være "Qountdown".
Escape på Rembrandtplein er ganske kul. Jeg vil anbefale å besøke brune puber i Red Light District, de er utrolig avslappende. På Leidseplein har de Pancake Corner, de har 10 shotter for 10 euro (jæger eller silver vodka), god mat og ypperlig service. Prøv en av pannekakene der, de er fantastiske (selv om de nå har et sports-pub opplegg).

Jeg ville prøvd trøfler, sett dere ned på en benk i en park, og hiv innpå. Hvis dere tar mer enn en av de største pakkene vil det være chill å bare sitte i ro å ikke gjøre noe, anbefaler å gjøre det en dag det er fint vær da.

De Röjkerij (har stavet det feil, men du ser det når du er der) er en av de mest stemningsfulle coffeshoppene, de selger også god kakao. Prisene er muligens litt stive (husker ikke, drikker mye når jeg er i Amsterdam), men det er verdt det.

Hvis dere er interessert i kunst er det et Van Gogh museum der, har selv aldri kommet så langt (har bare vært i Amsterdam tre ganger), men hører han var flink. Og man kan se Anne Franks hus (hun er verdensmester i gjemsel, eller noe sånt), men jeg har kun sett utsiden. Heineken Experience er visstnok også bra, men når vi skulle dra dit klarte vi å komme fram så sent at det var stengt.

Som du spør om coffeshops så er det mye forskjellig. Alt fra sterile kjedelige plasser, til røykfylte kjellere, til stemningsfulle plasser som De Rojkerij. Jeg kommer alltid tilbake dit, det er bare så chill der. I en bakgate ved Subway i nærheten av Rembrandtplein er det en liten kul coffeshop som jeg også liker, de har veldig bra marihuana.

Med å velge trøfler så ser jeg vanligvis på pakken etter noe med mye eufori og visuals, de er merket med en skala og typen i Smartshoppen kan sikker hjelpe deg velge bedre enn noen her kan. Det er en veldig bra Smartshop på hjørnet i gaten mellom Leidseplein og Rembrandtplein. Tror det er en pølsebu i nærheten der.

Av rusmidler vil jeg anbefale cannabis, alkohol og trøfler da disse er de jeg liker best. På nedturen fra trøfler er øl veldig godt, men da blir jeg litt viljeløs og tiltaksløs. Da kan jeg finne meg stående i et kryss å filosofere over ting som: "Hvilken vei skal jeg gå? Skal jeg i det hele tatt gå noen plass? Det er jo litt kaldt, kanskje jeg burde gå. Men det er jo like kalt uansett hvor jeg går, kanskje jeg bare skal gå tilbake, eller bare bli." Så blir jeg stående en god stund.

En perfekt dag i Amsterdam ville vært: Stå opp rundt klokken 18, drikke ei flaske vin og røyke en joint eller to på vei til Red Ligth. Jeg bruker å kjøpe ferdigrullete joints fordi jeg er lat, de er litt tamme og dyre, men det er bare å røyke flere. Så ville jeg sett litt på horene, kanskje besøkt en. Deretter ville jeg tatt en 20-25 gram trøfler i en park, eventuelt på Rembrantplein, mens jeg unngår kollektivtransporten (kollektivtransport på trøfler anbefales ikke, alle ser på deg når du ikke har billett, og ansiktene deres er grønne og har alle ansiktsuttrykk samtidig, en veldig ubehagelig opplevelse). Så ville jeg drukket mer øl i en liten plass ved siden av Rembrandplein, hvis man ser på skjermen (verdens største LCD eller noe sånt) så er den plassen i venstre hjørne bak deg. Der er det alltid bra jenter, og god musikk, prisene er heller ikke så ille og det forekommer dans. Når klokken begynner å nærme seg 5 vil jeg (og den jeg potensielt har møtt) dratt til Wok to Wok på Leidseplein (motsatt side av veien i forhold til H&M i omtrent samme hjørne som Pancake Corner). Så ville jeg dratt tilbake til hotellet.
Trøfler / Magic mushrooms, 20-25 gram er alt for mye viss du aldri har prøvd det før. Hadde heller aldri tatt sjansjen på og ta dette utendørs ivertfall ikke i desember/januar når det er DRIT kaldt i Amster. Mitt tips viss dere skal prøve trøfler er 15g trøfler pr pers, mexican cubensis er en fin type for nybegynnere. Rigg dere til på hotellrommet med levende lys, musikk, frukt, vann etc.


Av andre stoffer vil jeg anbefale mdma, fin high og ofte mye bedre kvalitet en den dårlige ecstasyen jeg har fått tak i der.

Anbefalte coffeeshops : Barneys, Greenhouse (best weed og sinnsyke burgere), Grey Area, Dampkring, Abraxas. Dette er de mest kjente som jeg alltid må innom når jeg er i Amster.
Sitat av danseku Vis innlegg
Trøfler / Magic mushrooms, 20-25 gram er alt for mye viss du aldri har prøvd det før. Hadde heller aldri tatt sjansjen på og ta dette utendørs ivertfall ikke i desember/januar når det er DRIT kaldt i Amster. Mitt tips viss dere skal prøve trøfler er 15g trøfler pr pers, mexican cubensis er en fin type for nybegynnere. Rigg dere til på hotellrommet med levende lys, musikk, frukt, vann etc.


Av andre stoffer vil jeg anbefale mdma, fin high og ofte mye bedre kvalitet en den dårlige ecstasyen jeg har fått tak i der.

Anbefalte coffeeshops : Barneys, Greenhouse (best weed og sinnsyke burgere), Grey Area, Dampkring, Abraxas. Dette er de mest kjente som jeg alltid må innom når jeg er i Amster.
Vis hele sitatet...
10 gram ga meg jo kun litt endringer og visuals. Jeg likte 20-25 gram mye bedre, da smeltet jeg bare inn i omgivelsene. Trøfler krever høyere dosering enn Magic Mushrooms. Det er ikke så kaldt i Amsterdam, var der i januar og for noen måneder siden. Det regnet mye sist gang, det var litt kjipt. Levende lys mens man er helt borte er heller ikke en fantastisk ide... Når jeg tok 20 gram var jeg så vidt i stand til å identifisere meg selv som et menneske, hvis det begynte å brenne da ville jeg nok bare sett på at jeg brant opp.
Trådstarter
Så trøfler er altså greia? det er notert Hvorfor foretrekker dere dette foran sopp egentlig? Har Lang erfaring med halusogene stoffer, og doseringer kommer jeg til å forhøre meg godt om der jeg kjøper, å det kommer ikke til å bli et problem.

Ser at mdma nevnes, og det er noe jeg lett etter i hele mitt liv, men har aldri fått det jeg skal ha... hverken i form av piller, kapsler, pulver elle krystaller... har blitt lurt hver gang. ikke en gang på Ibiza fikk jeg det jeg søkte! så hvis det er lett å få tak i amster blir jeg sjeleglad!

Mitt inntrykk er at turister fort blir lurt når det kommer til dette. men er vel bare å prøve å spørre en taxi-sjåfør da gatehandel er gambling. eller er det noen som har andre tips?

takk for svar!
Sitat av redman Vis innlegg
Så trøfler er altså greia? det er notert Hvorfor foretrekker dere dette foran sopp egentlig? Har Lang erfaring med halusogene stoffer, og doseringer kommer jeg til å forhøre meg godt om der jeg kjøper, å det kommer ikke til å bli et problem.

Ser at mdma nevnes, og det er noe jeg lett etter i hele mitt liv, men har aldri fått det jeg skal ha... hverken i form av piller, kapsler, pulver elle krystaller... har blitt lurt hver gang. ikke en gang på Ibiza fikk jeg det jeg søkte! så hvis det er lett å få tak i amster blir jeg sjeleglad!

Mitt inntrykk er at turister fort blir lurt når det kommer til dette. men er vel bare å prøve å spørre en taxi-sjåfør da gatehandel er gambling. eller er det noen som har andre tips?

takk for svar!
Vis hele sitatet...
De selger ikke sopp i Amsterdam fordi ei britisk jente hoppet fra en bro under påstått påvirkning av sopp. Forbudet gjaldt dog kun sopp, så da begynte Smartshoppene å selge trøfler isteden.

Smartshopp-ansatte kommer til å anbefale 15 gram hvis du har prøvd lignende stoffer før, og 10 gram hvis du er nybegynner. Det er dog umulig å ta overdose, så det bør ikke være noe problem å ta mer. Jeg har aldri hatt en dårlig opplevelse på psykedeliske stoffer.
Man får tak i sopp også, mange som selger de under disken. De selger ogsp growkits og masse annet morro

Kjøp 15g atlantis, eller mushrocks hver + 10 dere spleiser på så har dere 5 ekstra g hver hvis dere vil ta mer. Ville ikke røyket noe mens dere tripper hvis dere ikke har erfaring med der fra før av, kan få heftige tanke loops av det.

Rokerij er å anbefale ved leidzeplein. Pancake house for munchies

Sitat av emptychange Vis innlegg
De selger ikke sopp i Amsterdam fordi ei britisk jente hoppet fra en bro under påstått påvirkning av sopp. Forbudet gjaldt dog kun sopp, så da begynte Smartshoppene å selge trøfler isteden.

Smartshopp-ansatte kommer til å anbefale 15 gram hvis du har prøvd lignende stoffer før, og 10 gram hvis du er nybegynner. Det er dog umulig å ta overdose, så det bør ikke være noe problem å ta mer. Jeg har aldri hatt en dårlig opplevelse på psykedeliske stoffer.
Vis hele sitatet...
Der er fult mulig å ta en "overdose" ikke i den forstand at man blacker ut, men man kan få en skikkelig heftig heftig trip, ikke visuals messig men tanke kjøret kan bli helt for jævelig. har selv opplevet dette, spiste 30g truffler og klarte ikke å prate, styre tankene mine, vite hva som var ekte og ikke osv, dette kan være veldig skremmende for folk, var hvertfall det for meg og jeg hadde spist en del ganger før
Hei!

Skal også til Amsterdam om noen dager og feire nyttårsaften der
Lurte på priser på diverse ting som sopp/trøfler, joints og generelt mat osv?
Og er coffeeshopene spredt godt rundt i byen, eller må man helt inn til sentrum?
Noen som har erfaringer med Hotel Arena?
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Sitat av emptychange Vis innlegg
Og man kan se Anne Franks hus (hun er verdensmester i gjemsel, eller noe sånt)
Vis hele sitatet...
Huh? Sier du at Anne Frank er verdensmester i gjemsel? Wtf?
Sist endret av Kjøtt; 25. desember 2011 kl. 19:31. Grunn: Fuckup Quote.
Vil anbefale å se Dexpedition episoden fra Amsterdam.
Til trådstarter: Trøfler er bare skvip i forhold til sopp. Det er en grunn til at trøfler ikke var noe tema engang før sopp ble bannlyst der nede...
Sitat av Titi Suru Vis innlegg
Til trådstarter: Trøfler er bare skvip i forhold til sopp. Det er en grunn til at trøfler ikke var noe tema engang før sopp ble bannlyst der nede...
Vis hele sitatet...
Jeg har selv prøvd begge deler, og synes på ingen måte at trøflene var skuffende. Syns det å spise trøfler å tusle rundt i Vondelpark er en ypperlig måte å slå ihjel en aften på i amsterdammen.
Sitat av Titi Suru Vis innlegg
Til trådstarter: Trøfler er bare skvip i forhold til sopp. Det er en grunn til at trøfler ikke var noe tema engang før sopp ble bannlyst der nede...
Vis hele sitatet...
På samme måte som vin er skvip sammenlignet med vodka, og vodka er skvip sammenlignet med 96 %. Det handler hovedsakelig om mengde; spis ti gram så har du en deilig trip, eller femten-tyve hvis du vil ture hardere.
Sitat av Jenkki Vis innlegg
På samme måte som vin er skvip sammenlignet med vodka, og vodka er skvip sammenlignet med 96 %. Det handler hovedsakelig om mengde; spis ti gram så har du en deilig trip, eller femten-tyve hvis du vil ture hardere.
Vis hele sitatet...
Mulig det er en gyldig sammenlikning. Folk blir jo påvirket ulikt, og det er jo samme virkestoff. Men på samme måte som ulike cannatyper gir ulik rus, så får man helt klart en annen rus på trøfler enn sopp...mye mer filosofisk og veldig lite visuals. At det er skvip i forhold til opplevelsene på sopp er jo så klart bare min personlige mening.
fyrverkeri er helt bananas i amster, btw. alle barna i byen har hver sin bærepose stappet full av pinneraketter, batterier, kinaputter, osv, og leker med det fra tidlig på morgen

Mange av utestedene har et tema på nyttårsaften, type zombie fest eller mad men tema, men da må man vanligvis kjøpe billetter.
Pass forresten på tullinger som prøver å legge kinaputer i lomma på deg!

Tipper de fyrer opp med noe skikkelig offentlig fyrverkeri og. Og hvis ikke jeg tar feil er det også alltid en stor konsert på nyttårsaften, kan sjekke opp i dette senere
Ture helt på zombiefest kunne jo bli spennende
http://www.youtube.com/watch?v=QsIf6LI-dwk

Ser ut som om det er ganske så vilt der ja _
▼ ... over en uke senere ... ▼
litt seint nå da..men ta det til neste år...sjekk ut den dubstep bula/plassen