Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1851
Hei alle freaks Hva synes dere om vår første demo, Bloodshed, sjangeren er metalcore-ish, setter pris på konstruktiv kritikk=) Og ja, vi vet lyden er lav, sangen har ikke blitt mastra orntlig.

-Wrong On Purpose band
http://www.youtube.com/watch?v=0sAG4b1SV3o
myspace.com/wrongonpurpose
Hører ALDRI på metal, eller noe som er over et vist støynivå. Men likte iallefall vokalisten, men litt mye trommer om du spør meg. Men igjen, jeg har ingen peiling på metal..
Når jeg hører på det, leter jeg stadig etter noe særegent, noe som sier meg at "denne låta, den er fet". Men jeg finner det ei. For meg høres det ut som kjedelig undergrunnsmetall. Altså, vokalisten er ikke spes. imponerende at all, bare så det er sagt. Og den "backup" vokalen må dere kvitte dere med i en fei. Dere er helt sikkert vært dyktige individuelt sett, bruk lengre tid på å utvikle en låt, og lag noe som ikke er "totalt average", for dette er nettopp det. Må si band-navnet også er svært kjedelig. Ta og gjør noe eget! Det er mine ord. Ellers håper jeg du driter i om det jeg sier er negativt ladet, fortsett å lag musikk. Øvelse gjør mester.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Lær vokalen og synge rent, skift mellom rent og skriking/growling også har dere det.
Så nært, likevel så fjernt!
Kan si meg enig i noen punkt nevnt tidligere i tråden.

Må jobbes litt med, men personlig likte jeg det.

Likte trommene, men på noen stadier var det surr.
Lag flere låter, dette var bra! bring it !
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Kan si meg enig i noen punkt nevnt tidligere i tråden.

Må jobbes litt med, men personlig likte jeg det.

Likte trommene, men på noen stadier var det surr.
Lag flere låter, dette var bra! bring it !
Vis hele sitatet...
Takker! og til dere som pirker på vokal, ble en uforventa hardfyll dagen før, så litt whiskey voice x) haha, kommer ny sang snart tho, skal i studio igjen den 15 elns.

men et spørsmål til Sio, vi skifter jo en god del mellom screams å clean? har dere hørt hele sangen?=P

og takker for konstruktiv kritikk
Sist endret av Juliaan90; 6. november 2009 kl. 02:57.
Si ifra når dere har en versjon med høyere volum ute, så skal jeg gi skikkelig kritikk. Dette føles som en "Lyden så høyt du får den, pluss litt til"-låt, og dermed høres det rett og slett.. Flatt ut, når volumet er så begrenset. Growlingen høres også ganske.. Tja, tam ut. Ikke sint nok. Men det er mye mulig at lydstyrken må ta mesteparten av skylden for det.

Føler også at vokalen ikke blir fremhevet tilstrekkelig for min smak. Det er noe som forstyrrer. Men igjen så kan det være at lydstyrken er synderen.

Vil også motsi Foggel sin idè om å fjerne andre-vokalen. Jeg synes den er helt fin, et friskt pust i en ellers mørk låt.
Sist endret av Lille Nikotin; 6. november 2009 kl. 03:10.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Si ifra når dere har en versjon med høyere volum ute, så skal jeg gi skikkelig kritikk. Dette føles som en "Lyden så høyt du får den, pluss litt til"-låt, og dermed høres det rett og slett.. Flatt ut, når volumet er så begrenset. Growlingen høres også ganske.. Tja, tam ut. Ikke sint nok. Men det er mye mulig at lydstyrken må ta mesteparten av skylden for det.

Føler også at vokalen ikke blir fremhevet tilstrekkelig for min smak. Det er noe som forstyrrer. Men igjen så kan det være at lydstyrken er synderen.

Vil også motsi Foggel sin idè om å fjerne andre-vokalen. Jeg synes den er helt fin, et friskt pust i en ellers mørk låt.
Vis hele sitatet...
Ja, lyden har virkelig mye å si, synes selv at sangen høres mye fetere ut om vi smeller den høyt opp på et ordentlig lydsystem (selvfølgelig siden jeg var med å lage denx) en ting som også irriterer meg er at de melodiske gitar-partiene ikke kommer orntlig frem pga weirdo mixing.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jo jeg hørte hele sangen.
To ganger, først alene også sammen med gitaristen min idag.
Vi er enige om at vokalen er der dere må jobbe. Ja der var partier hvor vokalen ikke growlet, men jeg skal uttrykke meg litt klarere... Jeg vil vokalen skal synge med "raspet" stemme. Ganske enkelt fordi jeg syntes det er dritkult.

Det er min og gitaristen min sin personlige meninger, men er det ikke det du spør etter?
Dette kunne blitt bra, men dere må jobbe mere på vokal og faktisk få de som mixer det til å gjøre jobben sin skikkelig.

Grunnen til at jeg aldri ville hørt på dette noensinne, er at det er som all annen "Se her folkens, jeg har nettopp funnet metal!" sjangeren, som jeg kaller den. La meg vise noen:

As I lay dying
All that remains
Bring me the horizon

Jeg vet ikke om dere gjorde det med vilje, og hvis dere vil nå akkurat den målgruppen så er det jo null stress. Men hvis dere virkelig brenner for musikken, så lager dere noe nytt, og eget.
Likte ikke helt growl vokalen... Litt lite kraft syntes jeg...
er kanskje Smak og behag, men syntes den hørtes litt vag ut kanskje.
Sitat av Defqon Vis innlegg
Dette kunne blitt bra, men dere må jobbe mere på vokal og faktisk få de som mixer det til å gjøre jobben sin skikkelig.

Grunnen til at jeg aldri ville hørt på dette noensinne, er at det er som all annen "Se her folkens, jeg har nettopp funnet metal!" sjangeren, som jeg kaller den. La meg vise noen:

As I lay dying
All that remains
Bring me the horizon

Jeg vet ikke om dere gjorde det med vilje, og hvis dere vil nå akkurat den målgruppen så er det jo null stress. Men hvis dere virkelig brenner for musikken, så lager dere noe nytt, og eget.
Vis hele sitatet...
de banda der er band vi blir inspirert av ja, liker ikke spessielt metal som metallica osv. de har kule fengende riff osv men ikke helt vår smak. vi prøver på ingen måte å etterligne tho, vi prøver selvfølgelig å lage vår egen musikk, vi er et relativt nytt band i tillegg. neste låten vår blir litt "roligere", mye teknisk gitarspill, soloer osv, og neste etter der igjen er enda tyngre igjen. så vi spiller ganske variert. førstnevnte skal vi i studio med den 15 elns.

folk har forskjellig smak i musikk, og det respekterer jeg men syns du burde kommet med en litt mer saklig kommentar, som f.eks hva du likte, så vi vet hva vi gjør bra, så kansje eventuelt si hva du ikke likte spesifikt, ikke bare si at hele sangen og bandet vårt er stereotype metalcore. eneste du nevnte er vokalen. Og på vegne av meg som er scream-vokalist vil jeg si at jeg øver, mye og forbedrer meg heletia

kunne godt vært litt mer konstruktivt, var bare det føler du rakka litt ned på sjangeren vår
Sist endret av Juliaan90; 7. november 2009 kl. 08:12.
Sorry mac, jeg bare liker virkelig ikke den "sjangeren" der da jeg syns all musikken der blir så lik.

Jeg nevnte aldri metallica da, jeg liker egentlig ikke metallica heller. Dere spiller stort sett bra, men med unntak av dårlig mixing så fant jeg ingenting anna å kommentere på :>
Sitat av Defqon Vis innlegg
Sorry mac, jeg bare liker virkelig ikke den "sjangeren" der da jeg syns all musikken der blir så lik.

Jeg nevnte aldri metallica da, jeg liker egentlig ikke metallica heller. Dere spiller stort sett bra, men med unntak av dårlig mixing så fant jeg ingenting anna å kommentere på :>
Vis hele sitatet...
ah, men da så, takker =) vi syns den ble litt... feil mixa selv. absolutt ikke fornøyd med det, men det skal vi fikse etterhvert selvfølgelig når vi kommer med ordentlig EP
Sist endret av Juliaan90; 10. november 2009 kl. 02:56.
Lyden var ikke bra, men det vet det vel allerede.
Ang. growle-vokalen, som folk kaller det, så ville jeg ikke kalt det det. For meg er dette mer standard black/death-metal greier. Det er ikke growling. Og det er ikke slik man growler i et metalcore-band heller.
Ang. clean-vokalen: Denne gjorde at du desverre ikke får noen full review fra meg i denne omgang. Klarte ikke høre mer da denne vokalen satte igang - så noe terningkast på låta kan jeg desverre ikke gi...
Mitt tips for at dere ikke skal drukne i samma gjørma som andre band er å droppe basstromma som følger riffene hele tiden. Altså èn stk. basspedal. Høres kanskje litt "gammal" ut når jeg sier dette, men believe me: det trøkker mye bedre.

Synes spillinga var i og for seg bra, men som flere andre har sagt, burde dere øve på å bli litt mere sammspilt.

Refrenget var den beste delen IMO. Hatt ei feit basstromme der(enkelpedal husk!:-D) og det blir jævli bra

Miksen er det ikke så farlig med når det bare er demo uansett. Alle hører jo hva dere spiller.

Lykke til! Legg gjerne ut flere sanger.
Sist endret av VinumSabbathi; 11. november 2009 kl. 00:44.
Vel. Dere havner aldri på VG top 20 lista. Heller aldri i radio, og vil sikkert heller aldri tjene noe særlig med penger på slike sanger. Men om det bare er for morroa sin del, skal dere bare fortsette å lage slik musikk.

Så skal det sies at jeg absolutt ikke liker metal og brøling hvor man ikke skjønner bæra av hva vokalisten prøver å "synge".
Om tanken deres var å komme så langt som til en plateutgivelse, ville jeg heller satset på rock/pop. Vokalisten ser ut til å ha en helt OK stemme i de partiene han faktisk synger "rent", så kan jo hende han gjør det bra i andre sjangrer også.

Men lykke til videre.
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Om tanken deres var å komme så langt som til en plateutgivelse, ville jeg heller satset på rock/pop.
Vis hele sitatet...
Om tanken allerede er plateutgivelse er det bare å gi opp med en gang. All vellykket musikk skapes av folk som *liker* akkurat det de skaper. En eventuell platekontrakt, kommersiell suksess osv. er en bonus som medfølger.
Sist endret av Exmagician; 12. november 2009 kl. 15:03.
høres ut som growlinga er fra en kar på 17 år elns. litt "umodent" liksom. er ikke kraft nok sort of.. vannskelig å forklare.
men selve låta er kul nok den
keep it up, så er dere kanksje griseflinke om litt