Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2712
flere som tror dette ? sikkert mange som vil ha han vekk fra det hvite hus
som er villig til å gå så langt. i og med at Snåsamannen forutså drapet på john f kennedy.

http://www.itromso.no/nyheter/2017/0...t-14079056.ece
ArbeidsledigProletar
Neeeeih. :P
Vi får se da? Jeg har min tvil.

EDIT:
For at posten skal ha noe relevanse: Tror Snåsamannen gambler på at han skal bli skutt.
Sist endret av Batabusa; 21. januar 2017 kl. 13:31.
Trump er sikkert høyt på listen over folk som står lagelig til for ei kule. På den andre siden så har alle våpenfriker i USA stemt på ham.

Det jeg i allefall kan si sikkert er at min mening om dette har fint lite med drømmene til en gubbe i Trøndelag å gjøre.
50/50 sjangse sikkert mer enn nok folk der borte som ønsker å ta Trump av dage.
Muligens.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Snåsamannen påstår han forutsåg drapet på Kennedy. Det har vi ingen uavhengige kjelder som stadfester. Joralf har heller ikkje vore spesielt treffsikker i sine spådommer, utover dei som uansett er rimeleg sannsynleg at vil slå til. Ronnie Johanson har dokumentert løgnene og vaset Joralf Gjerstad omgir seg med usedvanleg grundig, og det finst ingen som helst grunn til å ta spådommane seriøst.

I tillegg er jo det å spå at Trump vert skoten ikkje direkte farlig øvelse. Trump er historisk upopulær, og det kan utmerka godt skje. Men det er gjetning, ikkje spådom.
Sist endret av vidarlo; 21. januar 2017 kl. 13:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
I tillegg er jo det å spå at Trump vert skoten ikkje direkte farlig øvelse. Trump er historisk upopulær, og det kan utmerka godt skje. Men det er gjetning, ikkje spådom.
Vis hele sitatet...
Netopp dette. Å "spå" at en president blir skutt, er jo like sikkert som at han ikke blir skutt, men som Vidarlo påpeker, så er Trump historisk upopulær.
Sitat av mad187 Vis innlegg
i og med at Snåsamannen forutså drapet på john f kennedy.
Vis hele sitatet...
Som Vidarlo nevner, så er dette ikke testet, og at han påstår hans venner ble bleke når de så det, er ikke noe bevis. En ny påstand uten bevis, beviser ikke den første påstanden. Når det gjelder Snåsamannen og andre sjarlataner, synes jeg Thomas Paines sitat er passende:
Is it more probable that nature should go out of her course or that a man should tell a lie? We have never seen, in our time, nature go out of her course. But we have good reason to believe that millions of lies have been told in the same time. It is therefore at least millions to one that the reporter of a miracle tells a lie.
Vis hele sitatet...
For øvrig har Snåsamannen kunnet dra inn en million dollar i mange år, om han bare lot sine mirakler bli undersøkt. Det har han ikke. At denne mannen fortsatt får oppmerksomhet er for meg helt uforståelig. Hans platthet og intetsigende spådommer er totalt uinteressante, og her er hvorfor: hvis han virkelig kan se fremtiden og bryter alt av fysikk og matematikk vi kjenner til - hvorfor kan han ikke stadfeste tidspunkt, sted eller noe annet? Det er da vitterlig trivielt å fastslå slikt om man først er godt over halvveis til omnipotens.
Sist endret av Xasma; 21. januar 2017 kl. 13:58.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Netopp dette. Å "spå" at en president blir skutt, er jo like sikkert som at han ikke blir skutt, men som Vidarlo påpeker, så er Trump historisk upopulær.
Vis hele sitatet...
For å være helt ærlig tror jeg ikke presidentens popularitet eller mangel derav har så mye å si. Det vil alltid være mennesker som synes det hadde vært storveis å kverke den amerikanske presidenten. For å forsøke å skyte presidenten må du være villig til å bruke vold, du må ha ekstrem risikoaksept, og du må være gæren nok til å tro at en eventuell suksess vil bedre tingenes tilstand. Jeg tror at det i den store sammenhengen er nokså få mennesker som kommer gjennom dette nåløyet uansett hvem som sitter ved makta, og er slettes ikke overbevist om at det totale antallet slike gærninger øker bare fordi denne presidenten er 'historisk upopulær'. Den lille klinken mennesker som skyter presidenter er rett og slett ikke normale, og det er slettes ikke sikkert at gruppas størrelse skalerer med den generelle befolkningens misnøye. Det er jo opplagt mer intuitivt å gjette på den måten snåsamannen gjør, men det er ikke gitt at han har statistikken på sin side. Det eneste som i grunn er forutsigbart er at hver gang han åpner kjeften kommer det noe plumpt og uoriginalt.
Sist endret av Myoxocephalus; 21. januar 2017 kl. 14:24.
Nei det er nok bare svada. Attentat mot presidenter har vært populært, ikke bare i USA. Det er vel generelt større sjanse for at det blir attentat mot for eksempel Trump enn Hillary og mindre kontroversielt å "foreslå". Samtidig kunne man si det samme om Obama, som var den første svarte presidenten. Han ble aldri skutt.

Nei ren gjetning. Jeg tror ikke på det, lettere å tro på at folk lyver..
Snåsamannen kan jo vanskelig tape på dette. Blir Trump skutt, så kan han jo si «Hva var det jeg sa?», og hvis ikke, vel, Joralf er 91 år gammel. Er vel ganske stor mulighet for at han er dau selv før det har gått 8 år og at Trump ikke lenger er president.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
For å forsøke å skyte presidenten må du være villig til å bruke vold, du må ha ekstrem risikoaksept, og du må være gæren nok til å tro at en eventuell suksess vil bedre tingenes tilstand. Jeg tror at det i den store sammenhengen er nokså få mennesker som kommer gjennom dette nåløyet uansett hvem som sitter ved makta, og er slettes ikke overbevist om at det totale antallet slike gærninger øker bare fordi denne presidenten er 'historisk upopulær'.
Vis hele sitatet...
For noen er det sikkert oppmerksomhet som er drivkraften, så en kontroversiell om omtalt person vil sikkert være mer utsatt enn en mer traust og kjedelig type. Men jeg tror uansett presidenten i USA er godt forberedt på det meste så det skal vel godt gjøres å få til noe slikt for den gjengse gærningen i gata.

Sitat av Eyeamare Vis innlegg
50/50 sjangse .
Vis hele sitatet...
Shit, det kaller jeg dårlige odds!
Sist endret av entropi; 21. januar 2017 kl. 14:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Jerazol Vis innlegg
Snåsamannen kan jo vanskelig tape på dette. Blir Trump skutt, så kan han jo si «Hva var det jeg sa?», og hvis ikke, vel, Joralf er 91 år gammel. Er vel ganske stor mulighet for at han er dau selv før det har gått 8 år og at Trump ikke lenger er president.
Vis hele sitatet...

Det er jo to strategier for å overleve som spåmann:
-Ver så vag at alt kan passe. Masser i etterkant.
-Ver spesifikk, men spå så mykje rart at ein del av det slår til. Trekk fram det som slo til, og ignorer resten.

Hugser folk kva Joralf spådde i 2010, om fotball-VM? Nei, tenkte meg det. Men han tok grundig feil. Og å spå at Tyskland vinner fotball-VM er heller ikkje veldig farlig spådom; dei er ei stormakt på fotballbana.
Har han sagt at Trump blir skutt i presidentperioden? Eller må vi vente til an sovner inn av alderdom før vi kan avkrefte spådommen?
Dette er muligens mer ønsketenkning enn synskhet.
Han har for høy sikkerhet til at noen kommer nær han, og bilen har høyere sikkerhet enn Obamas bil:
https://www.inverse.com/article/2669...esidential-car
https://gossip.naij.com/1044541-11-f...nd-photos.html
Det må være ønsketenkning, tror han har mange med seg der. Blir spennende å se hvor lang tid det tar.
Lvl 5 Taskenspiller
Håper virkelig ikke at Trump blir skutt.
Da vil fansen hans få "bekreftelse" på at motstanderne er fanatiske, og at alle bør gå bevæpnet 24/7