Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3395
Si hvis man er i den situasjonen hvor du kan arbeide fra hvor du vil, ikke er så kresen, så lenge det er varmt klima og greie boforhold, ikke har stiftet familie og heller ikke har noe imot å være borte fra sin egen familie i lange perioder.

Hvilke billige varme land er å anbefale å bo i over lenger tid?

For min egen del ser jeg absolutt null grunn til å bo i norge når jeg kan gjøre akkurat det jeg driver med nå hvor som helst, særlig med tanke på hvor dyrt og hvor dårlig klima det er her.

Er det noen som har erfaring med dette og har gjort det selv? Er det noe man bør være obs på med tanke på noen ekstra lover som kommer inn i bildet hvis man gjør det? (skatt?).

Jeg tenker først og fremst Thailand eller fillipinene, men jeg er veldig interresert i å høre om noen har erfaring med dette.
Har nylig vært i Thailand 1 måned. Hadde et bra opphold der, billig mat, billig å bo ++ Visum er jo et tema hvis du har planer om å være lenge. Du kan med norsk pass være der visumfritt 30 dager, for lengre opphold må man søke om visum. Mange nordmenn som trives i Thailand. Jeg har ikke vært i Fillipinene.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Er snart på tredje året i Mexico. Det er alltid 32 grader, og sol hver dag hele året. Strandliv i en surfeby. Puerto Escondido, Oaxaca hvis du lurte. Maten er skitgod og skitbillig. Damene... tenk surfebabes og latinas. Jeg betaler 1200 i husleie.

Som med alle andre land kan du ikke jobbe her på turistvisum -- men det de ikke vet kan de ikke ta deg på. Jeg har arbeids- og oppholdstillatelse så jeg slipper å tenke på det. Turistvisum er gratis og du får opp til 6 mnd bare ved å møte opp på grensen. Du fornyer det ved å dra ut av landet og returnere samme dag.
Sist endret av nso; 15. januar 2017 kl. 07:38.
Sitat av nso Vis innlegg
Er snart på tredje året i Mexico. Det er alltid 32 graderx, og sol hver dag hele året. Strandliv i en surfeby. Pueryo Escondido, Oaxaca hvis du lurte. Maten er skitgod og skitbillig. Damene... tenk surfebabes og latinas. Jeg betaler 1200 i husleie.
Vis hele sitatet...
Dette høres mye chillere ut enn Thailand, tenker for det meste på damene. Takk for tipset.
Sitat av nso Vis innlegg
Er snart på tredje året i Mexico. Det er alltid 32 graderx, og sol hver dag hele året. Strandliv i en surfeby. Pueryo Escondido, Oaxaca hvis du lurte. Maten er skitgod og skitbillig. Damene... tenk surfebabes og latinas. Jeg betaler 1200 i husleie.

Som med alle andre land kan du ikke jobbe her på turistvisum -- men det de ikke vet kan de ikke ta deg på. Jeg har arbeids- og oppholdstillatelse så jeg slipper å tenke på det. Turistvisum er gratis og du får opp til 6 mnd bare ved å møte opp på grensen. Du fornyer det ved å dra ut av landet og returnere samme dag.
Vis hele sitatet...
Alltid ønsket å dra til Mexico. Føler du deg trygg der? Leser mye rart om landet på nettet, men så klart er vel sikkert lite av det sant. Men hva er din erfaring på dette?
Trådstarter
Sitat av nso Vis innlegg
Er snart på tredje året i Mexico. Det er alltid 32 graderx, og sol hver dag hele året. Strandliv i en surfeby. Pueryo Escondido, Oaxaca hvis du lurte. Maten er skitgod og skitbillig. Damene... tenk surfebabes og latinas. Jeg betaler 1200 i husleie.

Som med alle andre land kan du ikke jobbe her på turistvisum -- men det de ikke vet kan de ikke ta deg på. Jeg har arbeids- og oppholdstillatelse så jeg slipper å tenke på det. Turistvisum er gratis og du får opp til 6 mnd bare ved å møte opp på grensen. Du fornyer det ved å dra ut av landet og returnere samme dag.
Vis hele sitatet...
Så lenge du jobber fra PCen har de vel ikke noen måte å finne ut det på? Spennende, kommer til å sjekke ut Mexico, har ett litt anstrengt forhold til mexico og brasil etter liveleak/bestgore erfaringer derfra :P
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Som de fleste andre steder så er de verste tingene gangster on gangster. Har man rent mel i posen så er det lite å bekymre seg over.
Ja -- det er en del fucked up shit her, men ikke noe som har noe med meg å gjøre. De eneste turistene jeg har hørt om bli drept her er to idioter som dro til mørkeste gangsterland for å kjøpe knark i bulk.
Sist endret av nso; 15. januar 2017 kl. 07:40.
Sitat av Kailua Vis innlegg
Si hvis man er i den situasjonen hvor du kan arbeide fra hvor du vil, ikke er så kresen, så lenge det er varmt klima og greie boforhold, ikke har stiftet familie og heller ikke har noe imot å være borte fra sin egen familie i lange perioder.

Hvilke billige varme land er å anbefale å bo i over lenger tid?

For min egen del ser jeg absolutt null grunn til å bo i norge når jeg kan gjøre akkurat det jeg driver med nå hvor som helst, særlig med tanke på hvor dyrt og hvor dårlig klima det er her.

Er det noen som har erfaring med dette og har gjort det selv? Er det noe man bør være obs på med tanke på noen ekstra lover som kommer inn i bildet hvis man gjør det? (skatt?).

Jeg tenker først og fremst Thailand eller fillipinene, men jeg er veldig interresert i å høre om noen har erfaring med dette.
Vis hele sitatet...
finnes en liste over de billigste landa å leve i ...kambodsja nr 1, vietnam 2.......jeg er i bankok nå, taxi sjåføren sa faktisk at dop er lovlig der borte tom......vet jeg hvor jeg skal neste gang iallefall....thailand er helt totalt banned på apoteka nå...oppskrytt

Sitat av Paleofriendly Vis innlegg
Mange nordmenn som trives i Thailand. Jeg har ikke vært i Fillipinene.
Vis hele sitatet...
Ikke dra til pattaya....mye dritt der, og homohovedstaden sies det...jeg ble plaget ihjel av ladyboys der jeg bodde...phuket neste gang for meg iallefall
Sist endret av micke; 15. januar 2017 kl. 09:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvordan er Chiang Mai og Chiang Rai regionen? Chon Buri er altså ikke anbefalt.
Sist endret av Carnivore; 15. januar 2017 kl. 12:04.
Det er greit å sjekke opp reglene rundt folketrygden. Er kjedelig om man ikke er klar over reglene, og går på en smell.

https://www.nav.no/no/Person/Flere+t...old-i-utlandet
Sitat av Carnivore Vis innlegg
Hvordan er Chiang Mai og Chiang Rai regionen? Chon Buri er altså ikke anbefalt.
Vis hele sitatet...
Chiang Rai vil du kjede deg fort i. Chiang Mai derimot er en veldig fin by, Mye lavere priser på det meste en Bangkok og Phuket.

TS: Hva jobber du med, har du aldri noen møtevirksomhet osv her i Norge?
Hva med noe Sørafrika eller Costa Rica lignende?
Hva med å flytte til frankrike, spania, tyskland eller noe i den duren?