Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  462 215212
Sitat av Taurean Vis innlegg
Vil ikke den høye temperaturen ødelegge thc?
Vis hele sitatet...
Fungerte ihvertfall utrolig dårlig på meg, tross masse gode tilbakemeldinger på greencity. Kansje temp eller fordi jeg brukte så lite pot (1g) ? Har uansett gitt opp matlagingen, fungerer sjeldent.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Taurean Vis innlegg
Vil ikke den høye temperaturen ødelegge thc?
Vis hele sitatet...
THC Fordamper vel ved 200 grader. Og selv om ovnen er på 200 grader, så er vel ikke oljen på 200 grader?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Herbman Vis innlegg
THC Fordamper vel ved 200 grader. Og selv om ovnen er på 200 grader, så er vel ikke oljen på 200 grader?
Vis hele sitatet...
Moret har skrevet litt om dette på førstesiden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Okey, tenkte å prøve meg på å lage cannabutter. Vil det funke om jeg smelter meierismør, har oppi 1g opphakket weed, rører litt rundt i et minutt, tar av plata og lar den hvile i noen minutter? Holder det bare å varme opp, eller må jeg småsteke et par min? Tenkte deretter å bare ta alt i en yoghurt.

Og vil det ha noen innvirkning på effekten om jeg røyker en mens jeg venter på funken?

Hvordan jeg gjorde det og hvordan du ikke bør gjøre det:

Tok smeltet 4-5 spiseskjeer smør, la opp i en del grindet weed (1g+-) og lot det putre litt i 10 min med omrøring på lav varme. DERETTER var jeg så smart å ikke sile vekke smøret, så jeg helte 200ml meierismør oppi en pianoyoghurt. Var en sykt udelikat blanding som jeg fikk ned.

Hvordan jeg gjorde det og hvordan du ikke bør gjøre det:

Tok smeltet 4-5 spiseskjeer smør, la opp i en del grindet weed (1g+-) og lot det putre litt i 10 min med omrøring på lav varme. DERETTER var jeg så smart å ikke sile vekke smøret, så jeg helte 200ml meierismør oppi en pianoyoghurt. Var en sykt udelikat blanding som jeg fikk ned.

ble sykt rotete dette.
Sist endret av Heisenberg1; 8. februar 2013 kl. 19:59.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Etter å ha lest i denne tråden og googla litt så har jeg funnet ut at jeg kan lage brownies sånn her: smelte 100g smør/margarin og ha 1g grønt oppi etter at smøret er smelta og tatt av plata. Deretter lager jeg browniesen sånn som det står på pakka (Toro sin) .. Høres dette ut som sløs, eller kan det funke?
Dere må huske på at grønt ofte trenger mye lengre tid på å godgjøre seg med fett enn brunt gjør. Når vi får inn vår beste bruning, trenge vi bare å hive hele klumpen i litt smeltet smør, et voilà er det premium cannasmør. Med weed bruker vi å bruke Moret sin metode med å smelte smør, tilsette grindet weed, tilsette noen desiliter vann og la dette koke på lav varme opp mot 2 timer. Til slutt siler man vekk planterestene. Du klarer ikke gjøre det feil på den måten (om du ikke følger med, vannet fordamper og weeden svir seg da :P).

En av de første gangene vi prøvde cannabis i mat, kuttet vi grønt med en saks, og mikset det med smør som småputret i 40 min. Vi fikk særdeles dårlig effekt slik.
Sist endret av gwalskar; 20. februar 2013 kl. 10:47.
SPAMSPAMSPAMSPAMSPAManven der.
8 0
Hei, har et spørsmål. Holder på å lage hasj-olje akkurat nå.

Jeg bruker en panne med kokende vann i. Over denne har jeg satt en metallbolle som da varmes opp av dampen. Jeg kjenner etter med fingeren litt etter litt. Akkurat nå er det slik at jeg kan holde fingen i ca. 1-2 sekunder før jeg brenner meg, er relativt varmt. Tipper at det er rundt 60 grader (?).

Det er omtrent nesten like varmt som det varmeste vannet i springen (prøvde med et glass). Har ikke veldig varmt vann på det varmeste, men er slik at jeg klarer å holde fingen nedi i ett sekund.

Har sikkert stått sånn i omtrent en halv time. Vannet småkoker for øyeblikket.


Tror dere det er varmt nok, og hvor lenge skal det stå sånn? Som sagt er det ikke marijuana, men hasj. Og jeg hakket mesteparten opp til fint pulver (3,6 gram) og la det i 1 dl olje.
Hasj løser seg mye raskere i fett og trenger derfor ikke like lang tid som grønt. 10-15 minutter kanskje?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Prøver nå å løse opp 0.6g hasj i et par tre-fire spiseskjeer smør, og det blir bare til små, små biter i smøret. Redd for at det skal bli for varmt, men kan det være varmen som er for lav?
Du må være tålmodig. Det tar tid før dette løser seg opp. Ikke skru opp varmen mer enn max 2, helst 1. Vent heller en halvtime-time enn å ha det for varmt.

Bite your time!
Prøv å røre til de løser seg opp? Du kan varme det opp så lenge ikke smøret blir svidd tror jeg.
0.6 i smør? har du planer om å bli stein eller ikke? haha
Jeg blir stein av 0.05 i bong, så dette går nok fint.

Ganske høy av 0.05 av denne hasjen, ute og flyr om jeg går over 0.1.

Nå er smøret mørkt, men fortsatt noe som minner om sand på bunnen. Det hele lukter litt stramt i forhold til hvordan det luktet i starten.

Det er ganske svart det som nå ligger på bunn, skal jeg avslutte, eller fortette?
Smøret minner mer om vann enn smør nå, bare mørkt. Ikke noe skum eller noe lignende som det var litt av i starten.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Jeg blir stein av 0.05 i bong, så dette går nok fint.

Ganske høy av 0.05 av denne hasjen, ute og flyr om jeg går over 0.1.

Nå er smøret mørkt, men fortsatt noe som minner om sand på bunnen. Det hele lukter litt stramt i forhold til hvordan det luktet i starten.
Vis hele sitatet...
Det vil uansett ligge igjen noe plantemateriale eller annet rusk i blandingen, så denne "sanda" er ikke en unormal observasjon

Ps. Den safeste måten er nok alltid å gjøre det i et vannbad, slik at du effeektivt unngår temperaturer over 100c
Sist endret av random42099; 26. mars 2013 kl. 20:14.
Det har aldri kokt eller noe.
Takk, da er det nok sikkert klart!

Har ikke spist på ti timer, så burde kjenne noe ganske fort.
Sist endret av Snilepisk; 26. mars 2013 kl. 20:13.
Du blir fjern på 0.05 på bong, og du skal SPISE 0.6g ??? Du kommer til å fly on the wings of dope. To the moon and back.
Sist endret av Taurean; 26. mars 2013 kl. 20:23.
Skal spise 0.3, er sammen med kjæresten. Er første gangen Oralt, har 0.5 som vi kan røyke om vi ikke får noe funk.
Hvordan går det Snilepisk? Neste gang du bruker smør om du ikke har lest det, så skal en bruke smør uten salt. Funker nok uansett, men er det en skal bruke. Tar vanligvis 1 time før en kjenner det på denne måten mener jeg å huske når jeg lagde chai latte med smør marijuhana.
Hvorfor usaltet smør?
Det vunka as

Klarer ikke å skrive nå jo, dama sier at bena hennes gir henne en orgasme, og at det er tannfeer i hgodet
Er det ikke best å bruke olivenolje ved oralt inntak? Eller er det bare ved skje-metoden?
Tror folk bruker smør fordi det er lettere å integrere i mat eller drikke.
0.5 på bong blir jo man fjern av, men har aldri tatt 0.6 for å spises, hvertfall 1.2? eller så er det bare jeg som har tatt feil
Sitat av MelkerulleN Vis innlegg
0.5 på bong blir jo man fjern av, men har aldri tatt 0.6 for å spises, hvertfall 1.2? eller så er det bare jeg som har tatt feil
Vis hele sitatet...
Virker som det kommer veldig ann på med dosering når det kommer til å lage mat/drikke, men jeg anntar at dersom en gjør det skikkelig og tar seg god tid med å lage bra cannasmør elns så vil en generelt ikke trenge stort mer enn hva en fyrer.

Ser jo absolutt ut som det funka for Snilepisk her.
hadde allerede en del rykende varmt smør etter å ha surret litt hakk av reddik og div. urte-krydder. Som nettopp gjorde anledningen fin for å begi seg med å pulverisere ønsket ingrediens. Det ble ihvertfall 2,05?!, men etter god halvtime i kjelen på ..1.. fant jeg et skraptomt peanøttsmørglass som jeg riset det i, anbefales i høyeste grad med en liten klatt bær av ønsket slag som "topper av det hele" ; -)

enjoy <O> the full moon soon.
Poenget med smør er at Thc'en binder seg til fettet. Så smøret er på en måte bare et medium for å "flytte" thcen. Men man må ikke nødvendigvis bruke smør. Fett er fett uansett.
Selv liker jeg å bruke fløte til kakao f.eks. Det er litt fyldigere, men føles bedre enn smør. Mens smør er fint å bruke når jeg baker. Ellers, så er nugatti og peanøttsmør også mulig å bruke.
Men regelen som gjelder for alle disse mediumene, er at de trenger en viss tid på å ta opp thcen. Hvis man prøver å skynde på slike prosesser så føkker man det til. Men trøst deg med at den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves
Fortsatt skev, passer seg ikke helt, menmen.
Haha du burde visst det på forhånd
Sitat av MelkerulleN Vis innlegg
0.5 på bong blir jo man fjern av, men har aldri tatt 0.6 for å spises, hvertfall 1.2? eller så er det bare jeg som har tatt feil
Vis hele sitatet...
Ble bra fjern av 0.3, ingen av oss husker noe særlig annet enn bruddstykker fra i går. Skulle egentlig ha det litt gøy i skapet, men vi sovna ganske fort.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Ble bra fjern av 0.3, ingen av oss husker noe særlig annet enn bruddstykker fra i går. Skulle egentlig ha det litt gøy i skapet, men vi sovna ganske fort.
Vis hele sitatet...
Er det riktig antagelse av meg å tro at "ha det litt gøy i skapet" er slang for å pule? høres ut som du fikk det til ihvertfall
Pule som var planen, ble nok bare en blowjob før begge mista bevisstheten
Har skjønt det sånn at om en bruker brunt kan en bruke så lite som en liten klump, men når det kommer til grønt, er det da bare verdt det å lage noe smør elns hvis en har minst et par gram å hive oppi? Har ikke så mye grønt igjen men hadde vært fett å prøve å lage noe siden jeg faktisk har litt god tid i dag.
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Har skjønt det sånn at om en bruker brunt kan en bruke så lite som en liten klump, men når det kommer til grønt, er det da bare verdt det å lage noe smør elns hvis en har minst et par gram å hive oppi? Har ikke så mye grønt igjen men hadde vært fett å prøve å lage noe siden jeg faktisk har litt god tid i dag.
Vis hele sitatet...
Men alltid kjipt å bruke det siste man har, i tilfelle du fucker det opp
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Men alltid kjipt å bruke det siste man har, i tilfelle du fucker det opp
Vis hele sitatet...
Tenkte nettopp på det, hadde ikke blitt det siste men hadde blitt betydelig mye mindre igjen. Får kanskje ta det en annen gang.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har tid/lyst til å hjelpe meg litt med hasj/smør?
Hvor mye smør trenger jeg pr gram?
Kan hasjen og smørret stå å puttre på 1/9 mens jeg er ute å tar meg en joint? eller blir det for lenge at det står i ro?
Sitat av Laude Vis innlegg
Noen som har tid/lyst til å hjelpe meg litt med hasj/smør?
Hvor mye smør trenger jeg pr gram?
Kan hasjen og smørret stå å puttre på 1/9 mens jeg er ute å tar meg en joint? eller blir det for lenge at det står i ro?
Vis hele sitatet...
Hvor mye smør du skal bruke kommer jo ann på hva du skal lage.

En enkel måte å sørge for at det ikke blir for høy temp er å lage et vannbad, la vannet småkoke mens du har smør og urtene i et annet medium i vannet igjen, da kan det stå uten at du trenger å bekymre deg for mye, røre litt rundt en gang i blandt. Jeg har brukt å la det stå i en times tid slik, har funket fint for min del.
Om man har buds burde det stå lenger.
Jeg skulle bare lage kakao, så tok jeg 2-3 gram å klyppet opp i meget små biter(hasj) å helte det oppi det smelta smørret.
Brukte nok for mye smør ja så kakaoen ble søt, salt og kraftig hasj smak.

Hadde det på 3/9 i en relativt lang tid, det kokte eller røykte aldri under noen omstendigheter å sitter å koser meg med den første koppen nå, smaker sånn det skal ihvertfall så får vi håpe på det beste!

Takk for svar juliaan!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei! Har top-notch sativa weed som jeg tenkte å lage noe bakst på til onsdag, skal ut på byen og da er det fint med litt gladweed med tanke på jobb dagen derpå(istedet for alkohol). Når man har såpass bra weed holder det med 0.2 per pers? Jeg røyker ukentlig(2-3 ganger i uka ca.), hun røyker sjeldent(ca null toleranse). Vil ikke at hun skal få en dårlig opplevelse så derfor jeg spørr. På forhånd, takk
Veldig vanskelig å dosere når man spiser. Så det er nesten umulig å si. Men du bør kanskje ha 0,5g og hun kanskje 0,2g.

Effekten blir sterkere og varer lengre ved oralt inntak.
Effekten blir ikke sterkere ved oralt inntak kontra røyking, men effekten varer lenger.

Røykedose + 0,2 -0,3 er det jeg pleide å forholde meg til.
Sitat av Beis Vis innlegg
Effekten blir ikke sterkere ved oralt inntak kontra røyking, men effekten varer lenger.
Vis hele sitatet...
Effektene varierer nå fra individ til individ. Cannabisrus ved oralt inntak føles for meg både mer intenst ut samtidig som det varer lengre enn ved "tradisjonelt inntak". Min tommelfingerregel er å kjøre på med det samme som du ville hatt i brønnen/jointen, og ikke noe spesielt mer dersom det er første gangen oralt for henne.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Hei! Har top-notch sativa weed som jeg tenkte å lage noe bakst på til onsdag, skal ut på byen og da er det fint med litt gladweed med tanke på jobb dagen derpå(istedet for alkohol). Når man har såpass bra weed holder det med 0.2 per pers? Jeg røyker ukentlig(2-3 ganger i uka ca.), hun røyker sjeldent(ca null toleranse). Vil ikke at hun skal få en dårlig opplevelse så derfor jeg spørr. På forhånd, takk
Vis hele sitatet...
Jeg blir alltid skikkelig bakfjern og doven dagen etter jeg har spist cannabis. Hvis dere ønsker å yte litt på jobben dagen etter anbefaler jeg heller å finne dere et isolert sted og fyre opp en eller to jointer. Ved røyking er effekten mer forutsigbar, og du slipper å ende opp som en slappfisk som ikke har ork til å gjøre noe som helst når dere skal kose dere på byen.

Kan nevne at ved baking kan man tabbe seg ut og sløse vekk all effekten under oppvarmingen av godsakene, så dere risikerer å ikke sitte igjen med noe som helst.

Effekten kan bli supermerkbart sterkere ved oralt inntak.
Sist endret av Mofse; 22. april 2013 kl. 20:57.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Effektene varierer nå fra individ til individ. Cannabisrus ved oralt inntak føles for meg både mer intenst ut samtidig som det varer lengre enn ved "tradisjonelt inntak". Min tommelfingerregel er å kjøre på med det samme som du ville hatt i brønnen/jointen, og ikke noe spesielt mer dersom det er første gangen oralt for henne.
Vis hele sitatet...

Ja jo, rus er individuelt, men som regel er oralt inntak det som gir mildest rus, deretter sniffing, røyking og på toppen, skyting. IM og analt inntak er jeg ikke kjent med. Dette har med hvor fort kroppen tar opp stoffet.
Sist endret av Beis; 22. april 2013 kl. 20:58.
Sitat av Beis Vis innlegg
Ja jo, rus er individuelt, men som regel er oralt inntak det som gir mildest rus, deretter sniffing, røyking og på toppen, skyting. IM og analt inntak er jeg ikke kjent med.
Vis hele sitatet...
Det finnes også forskjeller ved forskjellige rusmidler som er totalt fraværende i ditt poeng.
Sitat av Mofse Vis innlegg
Det finnes også forskjeller ved forskjellige rusmidler som er totalt fraværende i ditt poeng.
Vis hele sitatet...
Seff, men leser du innlegget mitt en gang til skjønner du jo at jeg kommenterer på generelt grunnlag.
Sitat av Beis Vis innlegg
Seff, men leser du innlegget mitt en gang til skjønner du jo at jeg kommenterer på generelt grunnlag.
Vis hele sitatet...
Hva har et generelt grunnlag med denne Cannabisrelaterte tråden å gjøre*?
burde vært möderatör
Personlig pleier jeg slenge oppi 5-10g med noe nice brunt når jeg lager spacecakes. Da spiser man selvfølgelig ikke hele kaka før du skal ut på byen med folk. Det er lettere å få til riktig dosering hvis du bruker mer cannabis i kaka og deler den opp i mindre stykker. Hvis du f.eks. deler opp en kake med 6g i 14 ca. like store stykker vil hver bit ha omtrent 0,4g i seg - noe som kanskje er en passelig dose for henne. Du kan sikkert spise tre-fire stykker hvis du føler deg eventyrlysten x)
Sitat av Mofse Vis innlegg
Hva har et generelt grunnlag med denne Cannabisrelaterte tråden å gjøre*?
Vis hele sitatet...
Jeg mener at en fin tommelregel er å tenke at oralt inntak gir mildest rus, deretter sniffing, røyking, så troner skyting på toppen. Uansett rusmiddel, så er jeg av den oppfatningen at dette er det vanligste. Altså, generelt så er dette det vanligste.

Grunnen til at jeg skrev dette var at en over her mente at oralt ga sterkere rus enn røyking, noe jeg aldri har opplevd, uansett rusmiddel.

Ja det finnes forskjeller på rusmidler som du sier, men hvorfor skal jeg ramse opp forskjellen på kokain og heroin i en cannabistråd? bare fordi det er forskjeller på dem?
Sist endret av Beis; 22. april 2013 kl. 21:28.
Sitat av Beis Vis innlegg
Jeg mener at en fin tommelregel er å tenke at oralt inntak gir mildest rus, deretter sniffing, røyking, så troner skyting på toppen. Uansett rusmiddel, så er jeg av den oppfatningen at dette er det vanligste. Altså, generelt så er dette det vanligste.

Grunnen til at jeg skrev dette var at en over her mente at oralt ga sterkere rus enn røyking, noe jeg aldri har opplevd, uansett rusmiddel.

Ja det finnes forskjeller på rusmidler som du sier, men hvorfor skal jeg ramse opp forskjellen på kokain og heroin i en cannabistråd? bare fordi det er forskjeller på dem?
Vis hele sitatet...
Røyking gir ikke sterkere rus enn ved oralt inntak av cannabis for de fleste.

Har selv vært kraftig på tur når jeg spiste cannabis. Det var dog en kombinasjon av veldig mye røyking i løpet av ventetiden etter inntak. Når spacecaken kom smalt det virkelig. Med streker som slynget seg i takt med trærne på himmelen lå jeg der superfjern og observerte og tenkte på alt mulig rundt meg. Vet ikke sikkert hvor mye som var i kakebitene. Var vel rundt grammet med god hasj.
burde vært möderatör
Har i likhet med Mofse hatt noen av mine villeste turer med cannabis når jeg har spist spacecake i kombinasjon med røyking. Dette gjelder også for mange av mine venner. Hvis man baker en kake med godt brunt funker det noe jævlig bra.

Må heller ikke glemme at det er langt lettere å få i seg store mengder cannabis oralt enn det er via røyking. Røyking krever tid og erfaring, men hvem som helst kan gomle kake.