Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2255
Hei
I skrivende stund pakker jeg sekken som jeg skal ha med til Wacken. Har ikke vært på større festivaler før, så jeg lurte ganske enkelt på om det er noen som har noen bra tips til hva jeg kanskje kan få bruk for.
Dasspapir slår aldri feil.

Selv pakket vi, til Hovefestivalen, en større bag med toalettsaker (hennes saker inkludert, så du trenger kanskje ikke stor bag til dette alene). Der tok vi med alt fra hår produkter, tannbørste og medikamenter; paracett, zyrtec, etc.
Gaffateip og en liten presenning. Alltid greit å ha tilfelle noe blir ødelagt eller regnvær.
Tja, Har du telt sovepose og klær har du egentlig alt du trenger.


- Gummistøvler og regntøy kan være greit
- Mat (Festival maten er veldig dyr spesielt hvis du skal spise alle måltider der, kjøpes selvsagt nede i tyskland.)
- Toalett saker.

Selvsagt så er det greit å ha penger til øl etc.
Mitt tips er å IKKE dekke over teltet med presenning om det skulle regne. Gjør du det, får du deg gjerne en heller våt opplevelse.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Mitt tips er å IKKE dekke over teltet med presenning om det skulle regne. Gjør du det, får du deg gjerne en heller våt opplevelse.
Vis hele sitatet...
Tenkte ikke på over teltet, skulle kanskje skrevet det, men som tak til utesitting, kjipt å sitte hver for seg i et telt, eller ute i øsregn.
Vi har med to telt som vi skal sette mot hverandre, med en teltduk over midten slik at vi kan sitte der.

Takk for tips, dasspapir og gaffateip skal i sekken!
Festivalstol og poncho er også en grei ting å ha med. En kjølebag som er full i is er også grei å ha med seg, da kan du ha kald pils. Håndkle er greit, i fall man skulle finne på å ta en dusj eller hoppe i elv/hav som måtte være i nærheta.
Antibac og våtservietter!!
Klessnor! Så du kan få tørka våte klær, den kan du forsåvidt bruke til mye anna rart når du bygger camp også..
Som sagt. Våtservietter! Er ikke alltid like enkelt og få vaska seg bak på festival, så de kommer godt med.
Det eneste jeg sleit med på Roskilde, var penger og sitteplass.. Campingstol, for pokker!
Fresh bread rolls and a festival newspaper, cigarettes American Spirit, margarine, soluble coffee, marmalade, Nutella, orange juice, different kinds of pretzel sticks, sausages, marble cake, muffins, Haribo Colorado and Gummi Bears, mustard, ketchup, cacao, long life milk with 1,5% fat, Maggi ravioli, pea soup, green bean hotpot, sandwiches, coffee, cream for the coffee, toast, mineral water- 1,5 l with sparkling, mineral water- 1,5 l without sparkling, ice tea, disposable coca cola 1,5l, Energy drinks, Becks can sickpack, icw cubes, crushed- ice, Wacken beer, shots of Feigling, Jägermeister and Dirty Harry, Jägermeister , Oldesloer Korn, Wodka Gorbatschow, at a reduced rate Wodka, Jack Daniels 0,7 l, Sangria 1 l, Ballantines, Strongbow Cidre 0,33 l, Met, campingarticles, condoms ,shampoo , suntan lotion, sanitary towels, tampons, disposable shaver, tooth brushes, tooth paste, earplugs, toilet paper double- ply, lighter, batteries (baby, mono, AA, AAA), flash lights, gas for a camping stove, disposable grill, coal briquettes for a grill, beakers, knives, forks and spoons made out of plastic, disposable plates, meat for the grill, bratwurst, cold meat and cheese.
Vis hele sitatet...
Fra hjemmesiden.
Anbefaler å ikke ta med noe av det som står på denne listen.
Stoler, luftmadrasser, batterier, regnponcho, +++ La det være igjen hjemme. Så blir det mindre å traske rundt med. Å ta kollektiv transport med stoler og greier er ikke fett. Det koster som regel ikke noe særlig penger å kjøpe sånne greier heller.

Ting du bør ta med:
*Penger
*Ladere til mobil/mp3-spiller
*Kjølebag, med elementer.
*Cd'er (spiller kan du kjøpe der nede et sted)
*Klær(men mye mindre enn du tror)
*Anti-bac
*Hårgele av ditt favoritt merke

Det er vel stort sett det jeg har tatt med på mine festivalturer, og har aldri tenkt at det er noe jeg burde tatt med.

Edit: quoten er jo en oversikt over hva de selger der nede.
Du skal altså på Wacken?
Tja, bandskjorter, patchjakke, kondomer, Jäger/Jack Daniels/annet brunt brennevin. Deodrant hvis du ikke har tilstrekkelig med sjarm. Haha
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
wacken?! lucky bastard!
Sitat av Waffle Vis innlegg
Antibac og våtservietter!!
Vis hele sitatet...
vannflaske og nytt undertøy som du kan kaste hvær dag, festival undertøy blir så surt at det er kast etter mindre en et døgn ^^
en bukse med lommer som du kan lukke igjen så du kan ha verdisaker\lommebok trygt på deg istede for at noe kan bli stjålet.. alltid noen som stjeler på festivaler -.- husk solbriller =D
Her er en fin pakkeliste til hove, funker sikkert like fint til wacken, trykk på linken i 3. post
http://forum.hovefestivalen.no/read.php?4,90613
Lite Festivaltips:
Om du skal holde øl'en kjølig lenge, legg den i bunnen av soveposen din.

Slik holder de seg kalde i mange timer.
Dusj hver dag om muligheten er der. Første året jeg var på Roskilde dusja jeg bare en av dagene - klassisk festival holdning. Året etter ble morgendusj innført som en daglig rutine, serriøst, du kommer ikke til å angre!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Ettersom det går mot festivaltider og folk starter å bestille billetter vil jeg gjerne bumpe denne tråden og stille ett spørsmål.

Har ett lite spørsmål angående bagasje o.l man har med seg ned.

Når man er på konsertene, er det jo fritt frem for hvem som helst å gå inn i teltet og ta hva man vil. Tviler på at vaktholdet klarer å følge med på hvem som sover i hvilket telt. Hvordan kan man sikre seg mest mulig? (Tar selvfølgelig pass og lommebok med meg i lommen)
Sitat av Mangooz Vis innlegg
Ettersom det går mot festivaltider og folk starter å bestille billetter vil jeg gjerne bumpe denne tråden og stille ett spørsmål.

Har ett lite spørsmål angående bagasje o.l man har med seg ned.

Når man er på konsertene, er det jo fritt frem for hvem som helst å gå inn i teltet og ta hva man vil. Tviler på at vaktholdet klarer å følge med på hvem som sover i hvilket telt. Hvordan kan man sikre seg mest mulig? (Tar selvfølgelig pass og lommebok med meg i lommen)
Vis hele sitatet...
Hahaha, vakthold.... Du kompis, det er det lite av på campingområdene. Bare glem det.
Tyverier skjer, selv om det er svært sjelden så skjer det allikvel. Folk flest stjeler ikke på festival dette av to grunner jeg kan åpenbart se:
1. Det er svært lite det er værdt å stjele. Folk ta jo med seg alt av verdisaker med seg. Hvem er det som gidder å stjele skitne festivalklær liksom.
2. Det er ytterst få som drar på festival for å stjele, folk er mer opptatt av å ha det gøy.
Det skal allikevel nevnes at jeg kjenner folk som har fått rundstjelt alt de hadde med seg. Sovepose, klær, liggeunderlag, you name it. Men så lenge du har med deg alt av telefon, lommebok, biletter til fly/tog/buss hjem o.l så overlever du. Pluss at å bli frastålet alt fungerer som et utmerket sjekktriks, jenter har faktisk morsinstinkt på festival også; så kan du campe i soveposen til en søt jente

Hvis du allikvel er redd for tyverier så er det beste tipset å ta med en hengelås, så kan du låse sammen glidelåsen på teltet ditt. Det stopper de fleste potensielle tjuvradder.