Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 666
Hey!
Har nå endelig funnet ut hvordan jeg skal åpne porter i Speedtouch fra NGT. Jeg har også en trådløs router (Asus WL500g) og det ser ut til at jeg må sette til statisk ip for å kunne bruke Aktive Mode i DC++....kan noen forklare hva som må gjøres?

Takk!
Du har misforstått litt..

1. Gå inn på www.whatsmyip.org og finn din eksterne/internett IP
2. Skriv inn den IP'en på DC++ samt en TCP og en UDP port som du har åpnet/forwardet fra ruteren din
finn routern din så viser den deg også hvordan man setter opp statisk ip adresse..

http://www.portforward.com/english/r...outerindex.htm
Spawn2's Avatar
Trådstarter
Sitat av larsole
Du har misforstått litt..

1. Gå inn på www.whatsmyip.org og finn din eksterne/internett IP
2. Skriv inn den IP'en på DC++ samt en TCP og en UDP port som du har åpnet/forwardet fra ruteren din
Vis hele sitatet...
Nei, har allerede gjort det, men vil ikke funke for det!

Sitat av Toonamy
finn routern din så viser den deg også hvordan man setter opp statisk ip adresse..

http://www.portforward.com/english/r...outerindex.htm
Vis hele sitatet...
Har brukt og vært inne på denne siden før, men den viser vel bare hvordan man åpner porter i routeren? Det jeg mener er hvordan skal man sette opp til Statisk IP i routeren og i TCP/IP på PC'n....?

Sorry, glem denne tråden....det er fixet...takk for hjelpen anyways!
Den skal vise deg hvordan man setter opp statisk og, den gjør det hverfall på alle roterne\modemjeg har sett der..
men det var bra du fikk fiksa det..
Larsole har misforstått litt. For at routeren skal vite hvilken maskin den skal forwarde en gitt port til må du ha en fast IP. Gå til nettverkskoblinger, egenskaper på tilkoblingen, tcp/ip, egenskaper, endre ip til en ip som ligger i samme range som routeren.
oki, godt mulig det er jeg som har misforstått

MEN min speedtouch ruter fra NGT gir samme IP til samme PC. Virker som den lagrer MAC adressen og gir samme IP utifra tidligere tilkoblinger. Så på lokal nettet får du på en måte statisk IP selv om du bruker DHCP. Eks. kamerat som kobler seg på lokalnettet får X.X.X.4 en måned etter forrige tilkobling til nettet, selv om det ikke er noen PCer koblet på som har fått X.X.X.3

Vist du igjen får en ny IP fra trådløs ruteren din kan du prøve å koble det opp slik jeg vanligvis gjør:
Kobl ruteren i en vanlig LAN port (vist du har det) på trådløs ruteren og skru av all funksjonalitet på den. Jeg synes det er stress med to rutere med egne portforwarding tabeller etter hverandre. Kobler du det slik og kobler ut funksjonaliteten til trådløs ruteren trenger du bare å tenke på NGT ruteren, trådløsen vil fungere som en trådløs switch.

Dette har ihvertfall fungert med meg, både med speedtouch ruter fra NGT og med annet utstyr/ISP