Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 5208
Hei.

Noen som vet om det er normalt å begynne og skjele på ett, eller begge øynene under mdma rus?
Vet ikke om det er normalt å begynne å sjele akkurat, men så vidt jeg har erfart er det ikke akkurat unormalt at øynene begynner å vandre og "riste". Det er noen som sliter værre med det enn andre, men har fortsatt til godt å se noen ture uten "forstyrrelser" i øynenes vanlige "rytme" :P
På ganske store doser tror jeg ikke det er helt uvanlig nei. Har sett mange kompisser se på kryss etter inntak av alt for mange knips :P
På krystaller har jeg faktisk ikke sett om folk begynner og skjele eller ikke da, men tror det er mest fordi jeg aldri som jeg kan huske, har vært ederu rundt folk som har tatt det.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Nystagmus
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b6/Optokinetic_nystagmus.gif
Det er ikke uvanlig og er et tegn på at du er skikkelig på tur. Kan også få lignende effekt på mephedron og sikkert andre sterke euforiske stimulanter. Ser på det som et symptom på sterk stimulans (evt overstimulans).
Sist endret av Bothrops; 30. april 2013 kl. 10:15.
Sitat av Skralla1 Vis innlegg
På ganske store doser tror jeg ikke det er helt uvanlig nei. Har sett mange kompisser se på kryss etter inntak av alt for mange knips :P
Vis hele sitatet...
Dette har hvertfall skjedd med meg på høye doser av bk-MDMA/Methylone.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Skjer alltid med meg på mdma, jo høyeredose jo værre.
litt offtopic, men har en kompis som er begynt å skjele når han røyker hasj og syntetisk
Jeg skjeler når jeg har røyket mye, tror det er vanlig.
Dette skjer alltid med meg på litt større doser. En gang var det så ille at jeg måtte teipe igjen venstre øye.
Med litt større doser går gjerne øynene mine i kryss en stund. Roer seg etterhvert.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg sjeler litt til vanlig om jeg er sliten eller kobler helt av/ikke fokuserer. Det blir dog ikke noe verre på mdma, men erfart eye wiggeling (som animert over) ved høy stimuli. Jeg har tidligere også erfart sjeling på tur, og ser for meg at dårlig kvalitet på mdma kan være noe av årsaken(?) Samt at kroppen rett og slett er sliten etter timer med dans.
Jeg er litt sjeløyd når jeg er trøtt, sliten eller konstant i stonerperioder. Det varierer hvilket øye som har fokuset.

Aldri i mitt liv har øynene hvert så langt fra hverandre som på MDMA eller GHB..
Sist endret av Skatteetaten; 8. mai 2013 kl. 15:16.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Siden MDMA har en viss effekt på musklene i kroppen blir også øyemusklene påvirket av rusmiddelet. Risting og skjeling på øynene er dermed ikke uvanlig. Hvis det er stor variasjon mellom dragningene i øyemusklene mellom hvert øye vil personen oppleve dobbeltsyn som etter en stund kan ende opp med at vedkommende kun ser med et øye under rusen. Hjernen hater dobbeltsyn i lengden, hvis den har anledning vil signalet fra det ikke-dominante øyet kuttes helt til signalene fra begge øynene er i samsvar igjen.

Sitat av wackwrack Vis innlegg
Jeg sjeler litt til vanlig om jeg er sliten eller kobler helt av/ikke fokuserer. Det blir dog ikke noe verre på mdma, men erfart eye wiggeling (som animert over) ved høy stimuli. Jeg har tidligere også erfart sjeling på tur, og ser for meg at dårlig kvalitet på mdma kan være noe av årsaken(?) Samt at kroppen rett og slett er sliten etter timer med dans.
Vis hele sitatet...
Da har du med stor sannsynlighet noe som kalles for fori på øynene. Hvis man har lite reserver mot forien kan øyet ende opp med å skli ut når man er trøtt, sliten, under rus eller ved fokuserte øyne mot noe på nært. En optiker kan hjelpe deg med det problemet.
Sist endret av Cappy; 11. mai 2013 kl. 00:06.
Får det veldig mye på oppturen på første droppen, varer kanskje en halvtime eller time, avhengig av dose. Ellers ikke noe særlig utover kvelden.
Det er tydeligvis relativt vanlig.

Det jeg lurer på er hvordan det ser ut for dere som opplever dette? Han jeg kjenner som opplever dette sier det bare blir uklart, "blurry". Er det noen som har opplevd at en faktisk ser på to forskjellige steder samtidig? Må være jævla rart.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det er tydeligvis relativt vanlig.

Det jeg lurer på er hvordan det ser ut for dere som opplever dette? Han jeg kjenner som opplever dette sier det bare blir uklart, "blurry". Er det noen som har opplevd at en faktisk ser på to forskjellige steder samtidig? Må være jævla rart.
Vis hele sitatet...
Synet blir veldig "blurry", og hvis jeg forsøker å se/fokusere på noe, så merker jeg at øynene "rister" litt. Ganske spesielt, men det går som sagt over etter en liten stund, for min del iallefall. Det bidrar iallefall til å gjøre oppturen ganske "hard". Hender at jeg må be noen holde meg i hendene for det blir for intenst.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hele synsfeltet vibrerer som om du hadde satt hodet fast i en sånn ristemaskin man blander maling med. Øya liksom bare flakker rundt. Det kan være veldig vanskelig å fokusere og se på ting uten at øya ruller rundt og baki skallen på en. Lese sms og bruke mobil kan du glemme, som om du var på kanonfylla.
Kan fort bli sjøsyk og kaste opp hvis man prøver å bevege seg og gjøre for mye mens det står på som værst.
Ganske drøy bi-effekt egentlig. Kan se helt sjukt ut og sikkert sjokkere folk som ikke vet hva det kommer av, ser ut som et epleleptisk anfall elns.
Sist endret av Bothrops; 16. mai 2013 kl. 12:20.
Dette er nokså vanlig, særlig ved større doser. Eneste gangen jeg har merket det hadde jeg nok fått i meg for mye på engang. Var krystaller og oppturen ble veldig sterk.

En nevnte over her att han trengte noen til å passe litt på han, holde han i armen ect. Slik var det med meg, det ble for intenst. I speilet så jeg at øynene mine skjelet veldig og det bekreftet de rundt meg også. Krysset hverandre og var "all over the place". Umulig å fokusere på noenting. Veggene rundt deg hakker som om noen skulle ristet på deg, som nevnt.

Men det går over etterhvert som den sterkeste oppturen daler.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Nystagmus
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b6/Optokinetic_nystagmus.gif
Det er ikke uvanlig og er et tegn på at du er skikkelig på tur. Kan også få lignende effekt på mephedron og sikkert andre sterke euforiske stimulanter. Ser på det som et symptom på sterk stimulans (evt overstimulans).
Vis hele sitatet...
Nyfødte og svimle dyr gjør også sånn.