Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1581
Fjernet idiotisk post

-zwifty
Sist endret av zwifty; 1. november 2003 kl. 15:03.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
rofl
Da må du nok hacke serveren, noe som er et slit. Det enkleste er å A) Gjette passordet til ftp. B) Acc. Diver for å finne pass med en god wordlist. C) Bruke SubSeven (Script-kiddie! ) sin keylogger til å snappe passordet.
Man kunne før, om man selv hadde en konto der... stå i root.. å trykke enda engang tilbake.. vips.. inne hos alle som har konto på home.no.. skremmende om de kke har fikset det til no .. men
Better than thou.
Det var vel home.no.net? Og man kunne strengt talt ikke gjøre særlig mye annet enn å lese filer.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
man kunne ikke det engang hvis brukeren hadde chmod'a filene sine rett
Å..joda...

Nei, ikke home.no.net..
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
gi oss url'en i det minste så kan vi stå her å drite ut sida hans
Opprinnelig postet av nso
man kunne ikke det engang hvis brukeren hadde chmod'a filene sine rett
Vis hele sitatet...
dvs hvis det ikke er leserettigheter på filen... men da er det liten vits å ha den på nett...
For at webserveren skulle få tak i fila måtte public ha lesetilgang. Ditto. alle kan lese fila.
men, hvis man setter chmod 701 på en katalog litt lenger nede, er det bom stopp. ikke chmode filene... chmode kataloger.

anyway, send meg url, så kan jeg avgjøre om du har et poeng eller om dette er slettemateriale...

mm
Opprinnelig postet av meitemark
men, hvis man setter chmod 701 på en katalog litt lenger nede, er det bom stopp. ikke chmode filene... chmode kataloger
Vis hele sitatet...
nope...
ta f.eks. scriptet som ligger på arniemar...

taster man inn: http://home.no.net/arniemar/start/browse.php?user=cavey får man adgang forbudt...

taster man inn read+filnavnet: http://home.no.net/arniemar/start/re...html/index.php så leser man filen, med php og alt...

og jeg har 701 på public_html...
å faen... den der viste jeg ikke....
▼ ... over en uke senere ... ▼
zwifty: du kan ikke bare spørre sont vettu ikke bare bare å ta home.no men det er noe du kan gjøre

1)
lære deg programmering, bli kjent med sikkerhets feil/hull som kan utnyttes osv. når du kan det kan du sjekke ut åssen deamons home.no kjører. jeg tipper det er linux dem kjører linux så da er det bare å laste ned sourcen å lete etter feil + lage exploit.

2)
henge på irc kanaler dalnet/efnet å snylte til deg exploits