Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1984
Har en datamaskin som jeg har windows xp-cd til, samt produktnøkkel. Har en annen datamaskin som har sluttet å virke som ønsket. Er det lovlig å bruke denne samme cd/produktnøkkel til å installere windows xp på denne ødelagte maskinen? Går dette? Vil Microsoft oppfatte to datamaskiner med lik produktnøkkel og rette diverse "sanksjoner" mot begge disse?

Har googlet en hel del, og lett her på forumet, uten resultater...
kreativ nerd
devotio's Avatar
Nei, det er ikke lov, dessuten vil WGA "avsløre" det. Men det vil fungere.
H3XV3CT0R's Avatar
Trådstarter
Det vil fungere ja. Men sanksjoner? Men fremtidige oppdateringer som krever validering av OS vil man bli utestengt fra? Blir begge maskiner med samme nøkkel boikottet av WGA f.eks? Eller blir bare den siste maskinen boikottet?
Her er noe mere info.
H3XV3CT0R's Avatar
Trådstarter
Ifølge linken, empty, vil kanskje hele OS-et bli stengt? Må ringe og få nøkkel for å låse opp osv. Det vil vel da ikke fungere da.. som devotio sier? Installeringa fungerer selvsagt, men det er jo unødvendig hvis alt går skeis etterpå likevel?
Sitat av H3XV3CT0R
Ifølge linken, empty, vil kanskje hele OS-et bli stengt? Må ringe og få nøkkel for å låse opp osv. Det vil vel da ikke fungere da.. som devotio sier? Installeringa fungerer selvsagt, men det er jo unødvendig hvis alt går skeis etterpå likevel?
Vis hele sitatet...
Vet ikke noe mere en hva som står i linken. Fant meg et nytt OS jeg.
Sist endret av empty; 20. juli 2007 kl. 23:14.