Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2745
Jeg så denne filmen på kino igår (tror det var førpremiere) og kan ikke si annet at den var KNALLBRA! Over all forventning. Har aldri hatt noe særlig forhold til transformers. Har kun sett et par episoder av den gamle serien og slikt så om filmen ikke er tro mot den gamle serien har jeg ingen formening om. Jeg liker jo roboter og slik fra før så kan ha noe med det å gjøre at jeg likte filmen så godt. Hva mer trenger man en store japanskliknende roboter som sloss?

Filmen startet veldig godt og jeg fikk faktisk frysninger under introen. Historien var god og generelt hele filmen var knall. For ikke å snakke om sluttscenene. Anbefaler alle som er glad i litt robotaction denne filmen.

Optimus Prime <3


Nå er jeg spent på å høre hva andre folk syns om denne filmen, om det bare er jeg som syns den er bra.

Transformers - http://www.imdb.com/title/tt0418279/

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/66/Transformers07.jpg
Sist endret av RayMonk; 1. juli 2007 kl. 18:30.
Har veldig lyst til å se filmen selv Må antakeligvis se den alene, siden ingen av mine venner liker slike filmer
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Når alle de andre i nabolaget fikk barbie, actionman-, turtles- og ghostbustersfigurer samlet jeg på Transformersleker, har sett seriene og den første filmen (med Orson Welles), og hadde naturlig nok billetter til førpremiere på Bergen Kino på torsdag som var.

Alle trailerene innfridde forventningene, jeg var overbevist om at dette ville bli en CGI-runk av andre dimensjoner, og at dersom filmen skulle bli gørrkjedelig kunne jeg i det minste lene meg tilbake på dette. Filmen begynner med en fin introduksjon til historien bak the Cube, og den dramaturgiske modellen blir fulgt til punkt og prikke med en fin-fin oppbygning.

Karakterene i filmen (primært de robotiske) er helt fantastiske, og hver av dem har særtrekk som spiller på kjente stereotyper som gjør dem enda mer elskverdige (våpeneksperten, sanitærsoldaten, den heltemodige vergen etc). Optimus Prime er den perfekte karakter som sjef over Autobotene, og hans heltemodighet og klokskap gjør at man enklere tar side med dem.

Jeg er således litt skuffet over hvordan Decepticons er portrettert. Det blir litt lite om de forskjellige karakterene der, for i utgangspunktet er det mange veldig livlige figurer, som Starscream som alltid er sarkastisk og litt klovn. De har dog gjort en tilstrekkelig god jobb med Cybertron, som når han først opptines er en djevelsk robot ulik noe man noensinne har sett før.

For en film som i utgangspunktet bare er kontinuerlig action (det går sjelden mer enn 3 minutter mellom hver gang noe sprenger) var jeg mektig imponert over hva de hadde gjort ut av det. Historien er god, og dialogene sitter veldig godt. I tillegg til det kontinuerlige gliset man får av CGI-runken var det en del morsomheter som gjør at man sitter med et ekstra bredt smil og virkelig koser seg med filmen.

Uten å spoile for mye av handlingen er det vanskelig å si særlig mer, men filmen er i særklasse. Som blodfan var jeg livredd for at de skulle ødelegge alt, àla Spiderman, Xmen, etc. med elendig action og kjedelige historier. Jeg er heller ingen stor actionfanatiker, kan fint spare meg for Steven Segal/Arnold/Stallone-aktige filmer, men Transformers er virkelig et stykke jeg ikke kunne vært foruten.

Vil anbefale filmen på det sterkeste, go-go-go!
Skal se denne filmen til uka, og jeg mildt sakt gleder meg.

Mens vi er inne på transformers-temaet kan jeg spørre om en ting. Da jeg var liten hadde jeg noen transformersleker, og kan huske jeg hadde en som ble til en svart lastebil. Noen som vet hvem det var?
Faktisk en veldig god action-film. Ble positivt overrasket over filmen Fin introduksjon, et godt handlingsmønster og en del vittigheter slike filmer bør ha. Nå skal det sies at jeg ikke hadde store forventninger til filmen, da jeg som liten foretrakk Teenage Mutant Ninja turtles fremfor transformers. Alt i alt en fin filmopplevelse, bør sees på kino.
Sitat av Scr0tum
Har veldig lyst til å se filmen selv Må antakeligvis se den alene, siden ingen av mine venner liker slike filmer
Vis hele sitatet...

Jeg skal bli med deg jeg<3
Beste underholdninga jeg har bare sett på, uten å faktisk leke 'sammen' med Optimus å Megatron.


Litt OT:

Jeg prøver å finne en litt nasty, men veldig moro video der Optimus er med.
Er en musikk video på en måte, med masse kjente figurer osv.
Tar jeg ikke feil var det mye sæd-sprut i denne videoen! Kan noen hjelpe meg med min google inkompetanse?
Sitat av Ignored
Beste underholdninga jeg har bare sett på, uten å faktisk leke 'sammen' med Optimus å Megatron.


Litt OT:

Jeg prøver å finne en litt nasty, men veldig moro video der Optimus er med.
Er en musikk video på en måte, med masse kjente figurer osv.
Tar jeg ikke feil var det mye sæd-sprut i denne videoen! Kan noen hjelpe meg med min google inkompetanse?
Vis hele sitatet...
Tror jeg vet hvilken du mener, den er en parody på en annen musikkvideo ikke sant? Handler om forkskjellige superhelter. Skal se om jeg finner den, har navnet på tunga. :P
edit:
Originalen: http://www.newgrounds.com/portal/view/285267
Parodien: http://www.newgrounds.com/portal/view/330027

Var det denne du mente?
Sist endret av BigFigWasp; 6. juli 2007 kl. 14:31.
Hadde det ikke vært for sæd-sprutingen kunne man jo trodd at det var Ultimate Showdown of Ultimate Destiny dere snakket om.

http://www.ultimateshowdown.org

Edit: Det var visst en parodi på denne.
Sist endret av kyrre12; 6. juli 2007 kl. 14:51.
Not Penny's boat
argh's Avatar
Så filmen i dag og må bare si at det nesten ikke kan bli bedre. Det var ikke bare èn frysning man fikk her, de kom på rekke og rad gjennom hele filmen. Jeg glemte faktisk at jeg hadde med meg brus og popcorn, brusen ble vel åpnet når det var ca. 15 minutter igjen?

Så jo selvfølgelig mye på transformers da jeg var mindre, må si denne filmen levde opp til all forventning. Bare da Optimus Prime reiste seg første gangen var helt utrolig å se igjen
Dette må vel være en av de få filmene der man sitter og måper, anbefaler alle å se denne filmen.
Sist endret av argh; 7. juli 2007 kl. 01:15.
Imponerende bra film, anbefales på det sterkeste om du er transformers fan eller ikke.
super film, men fikk ikke med alt siden jeg så en bootlegg versjon
Meget bra og actionfyllt film! Fantastisk hvordan de har fått robotene til å opptre så virkelig! Kan virkelig se for meg hvordan spesial-effekt gjengen har kost seg under de heftigste actionscenene
I like turtles
Skyfex's Avatar
Årets beste actionfilm vil jeg si. Fantastiske effekter (utrolig detaljerte roboter), episk action og stort sett god humor. Litt av humoren ble kanskje for cheesy.. men var et par ganger hele salen lo høylytt

Aldri sett Transformers før, men filmen fungerte bra uansett.
Sitat av Deviné
..De har dog gjort en tilstrekkelig god jobb med Cybertron, som når han først opptines er en djevelsk robot ulik noe man noensinne har sett før...
Vis hele sitatet...
*kremt*Megatron*host*
Så den 2.Juli på film quart. Jeg ble også overasket over hvor underholdende den egentlig var. Dette er en skikkelig film i mine øyne, men tror ikke det er like mange jenter som gutter som liker denne.

Gleder meg til oppfølgeren.

edit: hørt de hadde brukt 48timer per frame når det gjaldt roboaction, det er sykt!
Sist endret av ZODORiX; 8. juli 2007 kl. 18:23.
Så filmen på fredag, og må si jeg elsket den. 9 av 10 i min bok.
Men var en liten ting jeg stusset på. Optimus sier de lærte seg engelsk via internett, men hvordan lærte Megatron seg engelsk? Han kom jo tross alt til jorden lenge før den slags teknologi.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av catolh
*kremt*Megatron*host*
Vis hele sitatet...
Det kan gå fort i svingene selv for de beste. At du må påpeke slike småfeil bidrar virkelig ikke det spor til tråden med ditt innlegg, be gone!
Sist endret av Cadex; 14. juli 2007 kl. 02:17.
Sitat av Deviné
Det kan gå fort i svingene selv for de beste. At du må påpeke slike småfeil bidrar virkelig ikke det spor til tråden med ditt innlegg, be gone!
Vis hele sitatet...
*kosepå*

Ta det litt med ro da. Jeg synes, ut ifra det du skrev at du er en liten transformers fan. Og synes derfor det var litt rart at du skrev navnet på planeten istedet for navnet på lederen for decepticons. Derfor synes jeg det ble viktig å påpeke akkurat dette. Beklager om du tok deg så virkelig nær av det.

Jeg har dog allerede skrevet hva jeg synes om filmen i en annen tråd, sakset:

Sitat av catolh
Jeg dro en impulstur igår (29) og så Transformers, og Die hard 4.0 med en halvtime pause mellom de. Jeg likte spesielt godt die hard 4.0 i forhold til de andre filmene. Da denne virker mye større i handlingen, som i både område som ferdes i og plott.

Men Transformers derimot, var mye bedre, jeg klarer ikke ta igjen helt hvorfor. Det kan bare være simpelten p.g.a jeg liker den slags best, og denne åpnet igjen for en etterfølger. Jeg satt enkelt og greit igjen med en bedre følelse mot Transformers, i forhold til die hard 4.0.

Missforstå meg rett altså, begge er voldsomt gode filmer
Vis hele sitatet...


Hele filmen ble eventyrlig orgasmisk i mine øyne, jeg faller pladask for den slags. Og transformers har i mine yngre dager alltid vert fascinerende.

Jeg ble imidlertid småprovosert av vg's anmeldelse med tittelen:

Mangelfull metallorgie
filmen står ikke til lovnaden om «More than meets the eye».
Kilde


Med dette sagt, beklager at jeg kjører i pedantmodus.
Sist endret av Cadex; 14. juli 2007 kl. 02:18.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg melder meg på listen over positive seere.
Hadde før filmen ingen forhold til våre transformersvenner i det hele tatt, men jeg er glad jeg har fått det nå

Filmen varte 2.5 timer ca, og denne var stort sett fylt til randen med action. Jeg har også lest at filmen har blitt kritisert for humoren, men jeg mener dette er med på å gjøre filmen lettere spislig, kunne fort blitt litt rart om filmen skulle være gravalvorlig når det er snakk om roboter som tar over jorden.
Personlig syns jeg hvertfall mesteparten av humoren var meget passende og jeg lo flere ganger.

Jeg anbefaler filmen til alle.
Så filmen under Roskilde når vi var en tur i Kjøben og er den bedre en noe av det Marvell har laget i mine øyne.Beste tegneserie til film jeg har sett (muligens utenom Sin City)
Jeg vil se den en gang til!

Gleder meg som en unge til det kommer en supermegaduper-edition på dvd, gjerne med Optimus Prime-figur
Sitat av catolh
Jeg ble imidlertid småprovosert av vg's anmeldelse med tittelen:

Mangelfull metallorgie
filmen står ikke til lovnaden om «More than meets the eye».
Kilde
Vis hele sitatet...
For å komme med et apropos til dine følelser vedrørende VG's anmeldelse;
Les Brita Møystad Engseth's artikkel "Frykten for Hollywood" på Dagbladet.no. Meget bra artikkel.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av H3XV3CT0R
For å komme med et apropos til dine følelser vedrørende VG's anmeldelse;
Les Brita Møystad Engseth's artikkel "Frykten for Hollywood" på Dagbladet.no. Meget bra artikkel.
Vis hele sitatet...
Overraskende nok kommer det mye fornuftig fra denne damen som jeg har mistet totalt sansen for (men det har vel gjerne med hennes historie på tv å gjøre)
Ministry of Love
sptz's Avatar
Brita Møystad Engseth kan action film. Men der stopper også min tiltro til dama. Jeg så faktisk Transformers på den første førpremieren i Norge. (ok, vanlige førpremieren) Jeg like filmen og gikk ut fra kinosalen med et glis om munnen. Likevell er det nok ikke en film for alle. Jeg elsker actionfilm. Derfor holder det for meg med spennende historier og velagde bilder og actionen er rendyrket. Dette er den også i Transformers. Folk som ikke har et stort hjerte for film men liker gode historier blir natrulig nok skuffet om de ser filmen, uten noen som helst informasjon om hva de skal se.

Det er ikke der man kan legge premissene for en slik film. Premissene for denne filmen ligger hos vi som liker action eller husker transformers som de kuleste lekene/tegnefilmene fra vi var barn. Og om vi er enig i premissene kan jeg kaste meg på jubelbølgen! siden filmen er kul, rå kul faktisk. Jeg kan likevell ikke tenke meg at den vekker de samme følelsene hos folk som aldri lekte med biler som kunne bli til roboter som barn. Nostalgien lyser av filmen, eller kanskje bare av minnene som blir veket.
Jeg hadde vanvittig lave forventninger til denne filmen, og gledet meg egentlig bare til å se Transformers utfolde seg i oppdatert CGI. Likevel ble det en hei-dundrende skuffelse på nesten alle plan. Alt annet enn selve robotene sugde maksimalt, som forventet. Det bare sugde enda mer enn jeg trodde var mulig. Robotene var ganske tøffe på avstand, og transformeringen var OK. Resten var heseblesende, slitsomt og ikke særlig stilig i det hele tatt. Denne ser jeg nok ikke igjen.
▼ ... over et år senere ... ▼
Vet ingenting
Åpner heller denne tråden istedenfor å lage en ny.

Noen som vet når Transformers 2 kommer på DVD? Gikk selvfølgelig glipp av filmen på kino, og har så jævlig lyst å se den..
Selve konseptet til filmen gjør at jeg ikke klarer og se på det som en ordentlig seriøs film. Virker som en dum amerikansk CGI film. Jeg så den, var ikke så værst, men definitivt noe jeg aldri kommer til og se igjen.
Sitat av margido Vis innlegg
Åpner heller denne tråden istedenfor å lage en ny.

Noen som vet når Transformers 2 kommer på DVD? Gikk selvfølgelig glipp av filmen på kino, og har så jævlig lyst å se den..
Vis hele sitatet...
Har lest at Blu-Ray utgaven skal slippes i slutten av oktober i år. Regner med dvd-utgaven kommer samtidig.
Vet ingenting
Ok, thx