Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1617
Prøvde å søke, men fant ingenting.
Altså jeg har lastet en rekke flv filmer som jeg har kjørt bitcomet flv converter på og konvertert til mp4 (det sto tom for ipod). Problemet er at jeg ikke får filene inn i itunes. Jeg har prøvd å dra dem inn, og fil->importer, men ingenting funker. Det kommer ikke opp noen feilmelding, det virker som om itunes ikke merker at det skjedde noe engang.

Noen som har en løsning? Itunes skal jo kunne ta mp4.
Prøv vixy.net eller YouTube Downloader Version 2.0...
Sist endret av Turbolego; 9. juli 2007 kl. 23:45.
Sitat av Turbolego
Prøv vixy.net eller YouTube Downloader Version 2.0...
Vis hele sitatet...
Joda, jeg har brukt den guiden du har skrevet, men det er ikke problemet. Jeg har fått en mp4 fil. Men jeg får ikke til å overføre den til itunes....
hva med å åpne itunes åpne "filmer" og legge de rett oppi ?
funker fett for meg

da koverterer itunes dem sjøl.

jeg har windows og ikke mac
Sist endret av inferno1296; 10. juli 2007 kl. 01:01.
daim, um... jeg har macintosh, og det funker fett hos meg...

kanskje du må følge denne guiden istedet?

fatter ikke hva som kan være galt...
foresten for å ikke lage en ny tråd - har noen erfaring med ipod-linux og hvordan det funker?
Sitat av inferno1296
foresten for å ikke lage en ny tråd - har noen erfaring med ipod-linux og hvordan det funker?
Vis hele sitatet...
nei, men jeg har hørt en god del om det...

noen er kjempefornøyde fordi de kan spille doom 3 og ta opp lyd med høretelefonene (!).
Andre er sure fordi iPoden dauer pga. Linux er et OS som er designet for "dingser" som har en harddisk designet for kontinuerlig spinning...

en iPod er bare ment for å hente ut informasjon fra disken "av og til" noe som gjør Linux for iPod litt risky...

har aldri prøvd sjøl, fordi jeg aldri har sett behovet...

hvis du absolutt vil prøve: innstallering og en iPod med linux

http://ipodlinux.org/Main_Page
Sist endret av Turbolego; 10. juli 2007 kl. 01:22.
takker turbolego

men hva er det verste som kan skje i grunn - at hele ipoden blir ødelagt?

har foresten og lest om et antivirus firma (kaspersky - tror jeg) som laga et virus for ipod-linux. vet noen hva dette viruset går ut på?
Sist endret av inferno1296; 10. juli 2007 kl. 01:27.
Sitat av inferno1296
takker turbolego

men hva er det verste som kan skje i grunn - at hele ipoden blir ødelagt?

har foresten og lest om et antivirus firma (kaspersky - tror jeg) som laga et virus for ipod-linux. vet noen hva dette viruset går ut på?
Vis hele sitatet...

Viruset, som har fått navnet Oslo-virus, er i utgangspunkt ikke ment til å gjøre skade, men for å teste muligheten for å infisere musikkspillere. Viruset forutsetter imidlertid at Linux er installert på musikkspilleren, noe som ikke mange har gjort.
Vis hele sitatet...
les hele artikkelen her
hmm jeg tror jeg venter med linux på ipoden av mange grunner som jeg har sett nå + det viruset - høres ikke kjekt ut å få det.
Sitat av inferno1296
hva med å åpne itunes åpne "filmer" og legge de rett oppi ?
funker fett for meg

da koverterer itunes dem sjøl.

jeg har windows og ikke mac
Vis hele sitatet...
Hvordan går dette til da? Kan selv ikke droppe non-mp4-filer i "filmer" i hverken biblioteket eller på ipoden. Får da en melding som følger:

"MovieFile.avi" ble ikke kopiert til iPod-enheten "Min iPod" fordi den ikke kan spilles av på iPod-enheten.

Ved å prøve å droppe i bibliotek skjer det ingenting.

Må pent ta til takke med PSP Video 9-konvertering når jeg vil ha ting inn på iTunes. Men det finnes en annen måte ja? Trodde liksom at det var en grunn til at det finnes så mange såkalte "iPod-converters" på nettet... (?)
Sitat av H3XV3CT0R
Hvordan går dette til da? Kan selv ikke droppe non-mp4-filer i "filmer" i hverken biblioteket eller på ipoden. Får da en melding som følger:

"MovieFile.avi" ble ikke kopiert til iPod-enheten "Min iPod" fordi den ikke kan spilles av på iPod-enheten.

Ved å prøve å droppe i bibliotek skjer det ingenting.

Må pent ta til takke med PSP Video 9-konvertering når jeg vil ha ting inn på iTunes. Men det finnes en annen måte ja? Trodde liksom at det var en grunn til at det finnes så mange såkalte "iPod-converters" på nettet... (?)
Vis hele sitatet...
Her feller du deg selv. Du skriver at du prøver å legge inn en mp4 fil, men i felmeldingen står det at du prøver å legge inn en avi fil (som ikke støttes av ipod). Du må konvertere først..
Sitat av Leif Motorvei
Her feller du deg selv. Du skriver at du prøver å legge inn en mp4 fil, men i felmeldingen står det at du prøver å legge inn en avi fil (som ikke støttes av ipod). Du må konvertere først..
Vis hele sitatet...
Men jeg svarer jo på det inferno1296 sier. Han sier iTunes konverterer filene på egenhånd til riktig filformat (altså mp4), hvis du slipper filene i "filmer". Når han her snakker om konvertering antar jeg at han ikke allerede har konvertert til mp4. Har aldri fått iTunes til å konvertere noe som helst av filformater når det gjelder film... Skjønner?

Har aldri sagt jeg prøver å legge inn mp4-filer. Klarer du å lese den "NON"-en som står foran "mp4-filer" i min forrige post? Vet du hva dette betyr? En avi-fil ER en non-mp4-fil... Er det vanskelig å forstå hva jeg mener? Vil du jeg skal forklare?
jeg sa bare at min oppførte seg sånn vet ikke koffor det ikke hjelper med din

når jeg legger inn videoer i "filmer" på itunes kan jeg etterpå høyreklikke og trykke konverter for ipod

bilde
Sist endret av inferno1296; 11. juli 2007 kl. 00:12.
Da har du vært heldig med filformatet til musikkvideoen din. iTunes nekter en å legge til f.eks. avi- og xvid-filer og dernest bruke den interne konverteren for å få ting på iPod.
den filmen er .mpg så nå at itunes fks ikke vil ta avi ja :P

men det finnes tusener av bra ipod-konvertere der ute - google e din beste venn når det gjelder å finne ting
Sist endret av inferno1296; 11. juli 2007 kl. 01:05.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har samme problem. Men, har prøvd å åpne mp4 filmer i Quicktime.
Da kommer dettte opp: feil -2002. en ødelagt filmdel ble funnet i *film(.mp4).
Detter var altså filer som var lastet ned som mp4. Last heller ned i avi. elns og koverter sjøl. Det beste
I siste versjon 7.6 er det ENDELIG muligheter for dra-og-slipp for iPhone, slik at man bare kan dra filene fra utforsker og rett til iPod/iPhone uten å gå via biblioteket. Man må huke av for "manually manage music and videos" for at det skal funke.