Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1242
Lager en nettside a-la Wordle, men for aksjer, i håp om å tjene noe spenn på reklameinntekter etterhvert. Er sånn høvelig fornøyd med designet, selv om det er litt dritt med popups på starten (how to play og sånn cookie-knapp).

Lurer på om noen har noen innspill eller triks for å få litt hype rundt en side som dette uten å spamme rundt på forskjellige forum (litt som dette)? Evt. om et spill som dette ikke vil kunne være noe innbringende? Jeg lager dette på si, så det er ikke ment som en primær inntektskilde.

Om noen har peiling på GDPR og sånt også hadde det vært til hjelp. Bruker cookies fra Google: Google Analytics (ga_xxxx, etc), Google Adsense (hvis jeg blir godkjent). Noen lager jeg selv og, som om darkmode er aktivert, hvilke gjett man har gjort så langt, og om "how to play" er vist tidligere. Antar alt må oppgis, og at brukeren må kunne ta tilbake godkjennelsen av cookies?

Lenke til stedet: https://stockdle.com/
Utrolig bra lagd dette her!

Ikke helt min greie med aksjer, men visuelt var dette fint.

GDPR må man være forsiktig med analytics så man ikke identifiserer brukere og brukermønster som ikke er anonymisert. Men her logger ikke bruker inn så regner med du er trygg
Bra lagd, men er dårlig språk i "How to play" beskrivelsen.
Trådstarter
5 2
Takk for innspill! Har ikke så mye greier på aksjer selv egentlig, så sliter med å løse dem selv.

Skal se over "How to play" og få fikset det i løpet av uka. Takker for heads up.
Reject privacy policy knappen fungerer ikke
Reject-knappen fungerer ikke, og om en gir consent fungerer det heller ikke å ta det vekk igjen. Så per nå er det ikke innafor GDPR-messig.

Hvilke gjett du gjør kan godt argumenteres for å være essensielle for at applikasjonen din fungerer og må ikke være med i GDPR-consent. Dark mode er ikke like essensielt, men heller ikke personvernrelatert.

Du kan og vurdere å flytte gjett og darkmode til local storage, så separerer du de helt fra cookies og gdpr.
Trådstarter
5 2
Ah shit, jepp. Ser det nå. Loket en del med endringer til "Reject" og "Accept" - helt tydelig at jeg ikke testa nok Skal få det fikset.

Hadde egentlig spill-, og darkmode-verdier i localstorage, og kan nok enda ha dem der. Gjorde om til cookies siden nettstedet er server side renderet, og det gir noe bedre ytelse på innlasting (theme blir satt på server, og tidligere gjett er ferdig renderet).

Grunnen til at jeg bruker cookies for darkmode er at nettsiden ellers kan lastes inn med feil theme ved første innlasting (gitt at man ikke har default). Da får man en ekkel fargeendring hver gang man går inn på siden (som om man klikker darkmode-knappen i det man går inn på siden). Er nok ikke essensielt som du sier, men følte det var nødvendig for å forbedre brukeropplevelsen. Vet du om det er noen måte å unngå dette hvis man bruker localstorage?

Igjen, takk for tilbakemeldinger! Jeg har blitt litt blind på ting som dere plukker opp
Her en veldig fin guide for å implementere dark-mode toggle på en god måte: https://dev.to/whitep4nth3r/the-best...avascript-368f
Trådstarter
5 2
Kan teste det, men ser ut til å lide av problemet jeg nevnte over. Hvis du går inn på codepen-en de bruker på lenken du sendte https://codepen.io/whitep4nth3r/pen/VwEqrQL

Hvis du endrer til darkmode, og refresher siden, ser du at siden først er hvit, og så endres til svart etter et lite øyeblikk. Det er samme som skjedde da jeg hadde darkmode i localstorage. Det ser desto verre ut på min side, fordi jeg har litt animasjonstid når man endrer theme (typ 200ms). Selv om det er litt nitpicking av meg, synes jeg det er verdt det å lagre theme som cookie, hvis alternativet er at darkmode endres hos klienten ved første innlasting.
Det går nok helt fint å lagre det i cookies, det er minimale mengder data som sendes uansett. Men sånn som her er det null flash av ustylet nettside når jeg bytter tema og refresher: https://mxb.dev/ så det er mulig
Trådstarter
5 2
Konge lenke! Skal se om jeg klarer å få til det samme.

Fått endra ting etter tilbakemeldingene (litt shady løsning med privacy policy, men lar det gå inntil videre). Takk for innspillene.
Sist endret av Kpaubert; 29. november 2023 kl. 08:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.