Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 628370
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Vet du noe om ca. hvor gammel filmen er, eller hvor den ble sett?
Vis hele sitatet...
har ingen peiling, husker ikke hvem det var som fortalt om den
Ok dette er en skikkelig longshot men kom på en film jeg så på NRK for år og dag siden, norsk film fra 50-tallet ish hvor en mann er beskyldt eller straffet for noe han ikke har gjort. Husker at hovedpersonen stadig vekk maste om at han "krevde oppreisning" gjennom store deler av filmen, på godt gammalt riksmål, noe som fikk meg til å flire da jeg så den.
Dette er ikke en offisiel film sådan, men jeg husker for 8-9 år siden lastet jeg ned en film i fra en norsk torrent side med noen ungdommer som var rundtom å gjorde faenskap. Litt jackass-aktig! Denne filmen varte en stund, men usikker på akkurat hvor lenge.

Noen som har peiling på hva denne heter igjen, og om den eventuelt er å finne på nettet?
Sitat av danseku Vis innlegg
Banden

Denne?
Vis hele sitatet...
Nei ikke den, men takk for forsøket!

Mener å huske at denne gjengen var ifra Sandnes i Rogaland, og at outro'en var Foo Fighters - Everlong.
Hei, ser etter en kort-film fra da jeg var liten (tidlig 90-tall). Jeg har bare vage minner om denne filmen, men mener å huske at det var en stopmotion film i en komode/hylle der disse tingene som stod i hyllene ble levende. Mener å huske at kameraet gikk sakte nedover disse hyllene. Syns dette var fasinerende når jeg var liten, og kom plutslig på denne filmen her om dagen. Disse hyllene mener jeg befant seg i et typisk britisk "bestemor" soverom. Noen som har sett denne og husker hva den het? Har søkt endel rundt på google og youtube men finner ingenting.
Sitat av Diavu Vis innlegg
Hei, ser etter en kort-film fra da jeg var liten (tidlig 90-tall). Jeg har bare vage minner om denne filmen, men mener å huske at det var en stopmotion film i en komode/hylle der disse tingene som stod i hyllene ble levende. Mener å huske at kameraet gikk sakte nedover disse hyllene. Syns dette var fasinerende når jeg var liten, og kom plutslig på denne filmen her om dagen. Disse hyllene mener jeg befant seg i et typisk britisk "bestemor" soverom. Noen som har sett denne og husker hva den het? Har søkt endel rundt på google og youtube men finner ingenting.
Vis hele sitatet...
Hmm, kanskje...
http://en.wikipedia.org/wiki/Dog_and...28TV_series%29
?
Sitat av giraffe Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nei desverre. Men takk for forsøket
Tror det bare var musikk i bakgrunnen til den jeg leter etter.
Tror ting reagerte med hverandre etterhvert som kameraet gikk nedover, på en måte som en "domino-effekt".
Var ikke store pjokken da det gikk noe jeg mener å huske vær en serie på den eneste kanalen som var tidlig på 80 tallet. Ganske sikker på at den var Amerikansk. Den handlet om noen strålekastere som stod på toppen av noen fjell. Alle som gikk i land på denne øya, ble utsatt for disse strålene. Husker også at det ble delt ut noen sparebøsser i DNC banken av disse strålekasterne i ettertid. Jeg kan huske at vi kalte den "stråleøya".
▼ ... noen uker senere ... ▼
Så denne filmen på starten av 90 tallet som nattkino på NRK.
Det jeg husker er at den var en film om steinalderfolk, og på et tidspunkt så fant de opp misjonærstillingen
Før det hadde det gått i doggy style, hehe rart hva man husker
Mener også å huske at filmen var noe voldelig, forskjellige stammer kjempet mot hverandre.
Sitat av booboo Vis innlegg
Så denne filmen på starten av 90 tallet som nattkino på NRK.
Det jeg husker er at den var en film om steinalderfolk, og på et tidspunkt så fant de opp misjonærstillingen
Før det hadde det gått i doggy style, hehe rart hva man husker
Mener også å huske at filmen var noe voldelig, forskjellige stammer kjempet mot hverandre.
Vis hele sitatet...
http://www.imdb.com/title/tt0090848/reference
Takker, fant den på google selv men ingenting som kunne identifisere den som filmen jeg husker Daryl Hannah, here i come
Sitat av marstein Vis innlegg
Jeg leter etter en film som gikk på nrk for 2-3 år siden.
Den handlet om en gutt og ei nabojente som hadde et band på låven, handlingen foregår på 50-tallet. Gutten er redd for faren sin for han synes musikk er bortkastet tid. Veldig mye bra 50 talls rock i denne filmen.
Tror han som spiller gutten har blitt en ganske kjent skuespiller seinere.

Noen som kan hjelpe meg?

Virket ikke som svaret mitt kom inn her.

Jeg er på utkikk etter en film som gikk på nrk for 2-3 år siden.
Handlinge foregår på 50 tallet.
Handler om en gutt og ei nabojente som har band på låven sammen med noen andre venner.
Som etter hvert blir kjent og spiller sammen med chuck berry og mange andre kjente artister fra de tida.
Veldig mye bra 50-talls musikk i den filmen.

Filmen er fra tidlig 2000 tror jeg, tror hovedpersonen er ganske kjent i dag.
Vis hele sitatet...
Kan det være Kompani Orheim?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er en film jeg så for lenge siden, greier bare ikke å finne den. Det handler om ei jente som krangler med faren, hun er litt sånn rebel/goth-ish, faren vil hun skal gå på en eller anna skole tror jeg. Hun har kort, sort hår. Hun går til slutt med på det, og på skolen møter hun en gutt som hun etterhvert ligger med. Hun har en stjernetatovering ved hjertet, det var egentlig et smykke med stjerne-anheng som hun hadde fått fra sin mor, men som hun mistet. Hun viser tattoveringen til gutten mens de sitter på muren utenfor skolen. Tror jeg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Husker det var en film om noen ungdommer som skulle finne et paradis. De finner paradiset etter en stund, men de finner fort ut at det egentlig ikke er så bra som de trudde det skulle være. Husker også at det var et hai angrep i filmen. Beklager for så lite info, men husker ikke stort mer :/
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Husker det var en film om noen ungdommer som skulle finne et paradis. De finner paradiset etter en stund, men de finner fort ut at det egentlig ikke er så bra som de trudde det skulle være. Husker også at det var et hai angrep i filmen. Beklager for så lite info, men husker ikke stort mer :/
Vis hele sitatet...
The Beach.
http://www.imdb.com/title/tt0163978/reference
Jeg er på utkikk etter en ungdomsserie som gikk på NRK tidlig på 2000-tallet. Serien omhandlet en gutt som flyttet til en ny by, og som oppdager en (ond?) kult/sekt/orden av den typen som har hemmelige møter med masker og kapper og hele pakka. Lederen av kulten viste seg å være guttens lærer på skolen, og jeg innbiller meg at han ble spilt av Jørgen Langhelle, selv om dette kan være feil.

Noen som vet noe?!
Death is a Disease.
Freddy91's Avatar
68 5
Er på utkikk etter amerikansk film fra 90-tallet eller før.
Husker spesifikk en scene; tenåring i et klasserom full av datamaskiner blir truffet av lynet når han sitter kanskje med/ved datamaskin. Deretter, blir han etterhvert en geni som husker alt han leser i en ekstrem fart. Han blir med i Jeopardy "gameshow"! Etter det husker eg ikke mere..
Leter etter en gammel 80-90 tallsfilm jeg bare husker noen små deler av. Det er en mann(mordermaskin) som blir sluppet ut av en boks. Han har på seg "kinesisk?" drakt. Han går ikke, men han kan hoppe flere meter høyt. Han har også klør, er vel slik han dreper folk. Eneste måten å stoppe han på er å sette en "post-it" lapp på panna hans, da stopper han umiddelbart og blir stiv som en stokk. Han lager også en hisselyd slik en katt gjør. Hadde satt stor pris på om noen i det hele tatt har en ide på hvilken film dette kan være. Takk
Hei Freaks,
For noen år siden så jeg en film på tv, virket som en gammel film. Den handlet om en mor, sønn og datter (vet ikke helt om det var noe far der). De bodde på en øy aleine. De bor like ved havet. En dag er gutten og jenta ute og bader, plutselig kommer det en hai. De må da svømme vekk fra denne for å ikke bli spist. Senere i årene virker det som om gutten starter å ha et kappeløp med haien. Mora dør etterhvert av en sjukdom (trur jeg), og sønnen og dattra må leve videre aleine. Trur de starter et forhold på no måte.
En dag kommer det noen ukjente til øya. Deretter er jeg ikke sikker på hva som skjer, om de (gutten og jenta) må jobbe får å få dem vekk fra øya.

Takker for hjelp!
Sitat av Freddy91 Vis innlegg
Er på utkikk etter amerikansk film fra 90-tallet eller før.
Husker spesifikk en scene; tenåring i et klasserom full av datamaskiner blir truffet av lynet når han sitter kanskje med/ved datamaskin. Deretter, blir han etterhvert en geni som husker alt han leser i en ekstrem fart. Han blir med i Jeopardy "gameshow"! Etter det husker eg ikke mere..
Vis hele sitatet...
http://www.imdb.com/title/tt0117333/ Kan det være denne?
Sitat av zzimen Vis innlegg
Hei Freaks,
For noen år siden så jeg en film på tv, virket som en gammel film. Den handlet om en mor, sønn og datter (vet ikke helt om det var noe far der). De bodde på en øy aleine. De bor like ved havet. En dag er gutten og jenta ute og bader, plutselig kommer det en hai. De må da svømme vekk fra denne for å ikke bli spist. Senere i årene virker det som om gutten starter å ha et kappeløp med haien. Mora dør etterhvert av en sjukdom (trur jeg), og sønnen og dattra må leve videre aleine. Trur de starter et forhold på no måte.
En dag kommer det noen ukjente til øya. Deretter er jeg ikke sikker på hva som skjer, om de (gutten og jenta) må jobbe får å få dem vekk fra øya.

Takker for hjelp!
Vis hele sitatet...
Kan det være denne?

http://www.imdb.com/title/tt0102782/?ref_=nv_sr_1
Sitat av booboo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja det stemmer! Takker!
Death is a Disease.
Freddy91's Avatar
68 5
Sitat av Glennissen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nei, har sett Phenomenon, har du? Må ha vært lenge siden fordi den har ingenting med Jeopardy som han har lyst å delta og vinne! Men riktig det at han ble truffet av lynet! xD
LITT off topic.. men er innen film tror jeg. om ikke serie..

Så det for ikke lenge siden. Det handlet da om et crew som skulle flytte blant annet et sett med tog.

MEN, det som gjorde meg interessert i serien er:
De hadde oppdaget et stort skipsvrak under vann, og ville ha det opp til overflaten. de hadde to ROV's, for gjøre jobben.

De tenkte å bruke ROV'ene til å feste tau på vraket, men det var for dårlig sikt- de sendte da ned et mannskap.. været vaar dårlig, så de fikk til slutt opp bare motoren.. så klarte de ikke mer før vinteren kom.. det var alt jeg husket før min søster byttet kanal...
NOEN som vet?
God kveld folkens.

I går kom jeg plutselig på en film, men det irriterer meg at jeg bare husker en del av filmen og heller ikke noe navn på filmen eller skuespillere.

Det jeg husker av filmen er dette:
De har funnet ut at de kanskje kan reise tilbake / framover i tid og skal sluppe en kapsel av noe igjennom noen ringen som roterer som skaper dette magnetiske "feltet" eller hva jeg skal kalle det.
Første forsøk mislyktes, men dama som skal inn i denne kapselen vil ikke gi seg og hun vil teste det.

De tester og hun blir da sluppet ned i dette hullet. Hun blir da sendt igjennom mange markhull og kommer ut i galaksen. Enda flere markhull også havner hun på en planet. Der møter hun sin far som er død. Så kommer hun tilbake og ingenting har liksom skjedd ved "utskytningsstedet".

Veldig dårlig forklart. Men er det noen som husker å ha sett denne filmen og vet navnet på den?

Takk.
Tenker på en film, så den for mange år siden men husker ikke navnet. Det er flere personer som blir kidnappet og plassert i et hus for å bli straffet for noe de har gjort som de ikke vet selv, den siste som overlever i huset vinner pengene de blir lovet og " frihet", noen som har sett den?
fant filmen den gangen jeg så den gjennom freakforum så håper noen kan hjelpe
Det var den, tusen takk
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hadde en tegnefilm VHS da jeg var en liten pjokk som jeg lurer på om noen kan navnet på/husker.

Den inneholdt noe slikt som at en gutt hopper på et tog der alle spakene og tingene i toget kommer til live og sier "Ta de rolig" hele tiden, samtidig som toget går fortere og fortere.

Det var også noe slikt som at det var noen dverger eller gnomer som bodde under bakken og lagde farger og slikt for våren mens på overflaten var det en skummel nordavind som sa noe slikt som "Det er nordavinden som rår"

Håper noen skjønner hva jeg snakker om.
Noen som husker en serie som gikk på tv for 5 - 10 år siden, med en eller annen skummel kinomanager som spiste innsekter fra popcornbeger og viste forskjellige skrekkinofilmer? var en serie på enten nrk eller tv2.
Sitat av Diazepa Vis innlegg
Noen som husker en serie som gikk på tv for 5 - 10 år siden, med en eller annen skummel kinomanager som spiste innsekter fra popcornbeger og viste forskjellige skrekkinofilmer? var en serie på enten nrk eller tv2.
Vis hele sitatet...
Er det den serien som hadde dene introen? http://www.youtube.com/watch?v=1WEVhF372XE

Da tror jeg serien het Grusomme Grøss på norsk, hvis det er denne.
Sist endret av Dovregubben; 8. desember 2013 kl. 16:37.
Jeg har en; Det er en svensk (tror jeg, ganske sikker på at det sendtes på svensk tv en gang i midten av 90'årene) barneserie (tror jeg) Tegnet veldig psykadelisk, folk er blant annet blå i fjeset, og mange er ikke engang folk, de kjører ett tog, muligens ett sirkustog. Tror animasjonen minner om Beatles's Yellow submarine
Jeg lurer på om det ble laget spillefilm av serien også, mener å ha sett noe ganske liknende i lengere format.
Noen som vet?
Sitat av Dovregubben Vis innlegg
Er det den serien som hadde dene introen? http://www.youtube.com/watch?v=1WEVhF372XE

Da tror jeg serien het Grusomme Grøss på norsk, hvis det er denne.
Vis hele sitatet...
Der var den! Takk for hjelpen
Jeg trenger hjelp til å finne navnet på en film, handlingen går i at en mann som er litt tilbakestående kommer ut fra fengsel/institusjon. Han bærer rundt på en bonke bøker med et belte rundt. Dene mannen blir god venn med en liten gutt å får seg jobb med å reparere gressklippere og litt annen mekking.

Har tenkt på denne filmen i noen dager nå men husker ikke navnet. Noen som kan hjelpe meg?
Sitat av Sondre Vis innlegg
Jeg trenger hjelp til å finne navnet på en film, handlingen går i at en mann som er litt tilbakestående kommer ut fra fengsel/institusjon. Han bærer rundt på en bonke bøker med et belte rundt. Dene mannen blir god venn med en liten gutt å får seg jobb med å reparere gressklippere og litt annen mekking.

Har tenkt på denne filmen i noen dager nå men husker ikke navnet. Noen som kan hjelpe meg?
Vis hele sitatet...
http://www.imdb.com/title/tt0117666/?ref_=ttqt_qt_tt
Denne?
Sitat av dinosauren Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Stemmer. Tusen takk
▼ ... over en uke senere ... ▼
ser etter en film hvor en gruppe med mennesker starter i et rom, hvor de finner ting i vegger o.l. etterhvert.
mange dør før en er igjen som går ut og fikser seg litt, før hu/han går inn i et nytt rom legger seg på gulvet og alt starter på nytt igjen..

handlingen er noe i den duren etter det jeg husker
Det er en film som handler om en gruppe mennesker som lever hemmelig inn i et fjell. Om nettene drar de på butikker og stjeler mat. Men så blir de oppdaga, og folk prøver å avsløre de. Når det flyr helikopter over fjellet der de bor så stenger de av med sånn luker. De dyrker korn osv inni fjellet. Og slutten handler om at de finner ut noe medisinsk eller noe.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sett etter en film en stund nå, husker altfor lite egentlig, men skal prøve iallefall

Den gikk vel en del på Canal+ før, handler om en ''loner'' som bor i en leilighet med dårlige leveforhold, er vel en del narkiser/alkiser til naboer.. Mener å huske han samlet på frimerker eller sommerfugler!

Stusser også på om han kanskje var litt kortvokst, hmm.. Var noe med drap i det bygget og, men helt ærlig er det meste her bare gjetting.

Takk til den som vet hvilken film jeg snakker om!
Lurer på en trippy film jeg husker fra når jeg var liten, tipper jeg så den tidlig på nitti-tallet: det handler om en fyr som hopper eller ramler i sjøen, han setter seg fast og står med vann til halsen.. Skriker etter hjelp til stemmen er borte, og ender opp med å gro fast og står i sjøen i flere år (!?), blir kompis med ei gjedde mener jeg å huske.. Ganske sikker på at filmen er svensk. Noen som har sett denne?
Sitat av booboo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det var ikke noen av disse..
Sitat av SpARxXx Vis innlegg
Det var ikke noen av disse..
Vis hele sitatet...
Hva med denne?
http://www.imdb.com/title/tt1119191/?ref_=nv_sr_1

heartslava.
Sitat av heartslava Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Så den her om dagen, artig film men var ikke den heller.
For et halvt år siden så jeg 3/4 av en film som jeg ikke kan huske tittelen på. Filmen handlet om et Mentalsykehus, der om du gikk inn, så forandret hele bygget på seg og du kom aldri ut igjen.. Ganske spaca greier. Noen som vet hvilken film dette var?Jeg tror det er nr.2 i en filmrekke.
Sitat av SpARxXx Vis innlegg
Så den her om dagen, artig film men var ikke den heller.
Vis hele sitatet...
Kanskje du finner den på denne lista?

http://www.imdb.com/list/VLJdiy9zeaY/
det er en skinhead som skylder penger til en dealer, og siden han aldri får pengene kidnapper dealeren og noen kamerater broren som har rømt hjemmefra. etterhvert blir han (broren) bedre kjent med dem og blir med og fester, røyker etc. men så skjønner de at de må kvitte seg med han for å unngå livstidsstraff så de
SPOILER ALERT! Vis spoiler
sier de skal kjøre han hjem men skyter han