Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1915
Hei, har noen som står meg nær som drikker og har nå pause fra hasj. Ute nesten hver fredag eller lørdag som jeg er veldig redd for nå. vi mista nettopp ei veninne, og han tok det tungt og drakk samme dagen personen døde og nå i natt. han er sørpe dritings og skjønner ikke, han snakka om en hval så pekte hanog lo, tviler på noe piller,ghb, syre. Han er ikke i mot cannabis men andre ting. Kan hende han fikk noe i drikka? han har bare vært hosgode kompiser. han vekte foreldra og han gikk fra rommet og ut for han vil ikke legge seg, så skjer dette 5-6 ganger nå.... Hjelp
Høres ut som om han bare er full.
At han går rundt er jo i seg selv et godt tegn. Men ser du tegn på at det er fare for helsa hans, så er det bedre at du ringer legevakta for å forhøre deg.
Han kan lide av traumatiske.
Har selv mistet folk jeg er glad i, har problemer med å takle hverdagen selv. Er mental ustabil, går ukelige til psykolog/helsesjekk.
Er dager der jeg er helt snap, å ikke husker noe selv fra. Psykologen har sagt at dette kan være min forsvar mot følelser
Du kan godt ringe legevakta ja, hvis du tror han er ''farlig'' full. Man kan dø av alkohol og.
Sitat av jusse92 Vis innlegg
Hei, har noen som står meg nær som drikker og har nå pause fra hasj. Ute nesten hver fredag eller lørdag som jeg er veldig redd for nå. vi mista nettopp ei veninne, og han tok det tungt og drakk samme dagen personen døde og nå i natt. han er sørpe dritings og skjønner ikke, han snakka om en hval så pekte hanog lo, tviler på noe piller,ghb, syre. Han er ikke i mot cannabis men andre ting. Kan hende han fikk noe i drikka? han har bare vært hosgode kompiser. han vekte foreldra og han gikk fra rommet og ut for han vil ikke legge seg, så skjer dette 5-6 ganger nå.... Hjelp
Vis hele sitatet...
Han er bare skitings, prøv å få han til å legge seg/fortsette uten å drikke mer.

Slet selv med en kompis som drev med dette på skoletur, da syns han det var usedvanlig kjedelig å være på rommet. Han følte heller for å løpe rundt i gangene på jakt etter noen venner.

EDIT: Det at han slår seg selv kan godt også bare være at han er full, det skjedde også endel ganger i situasjonen over.
Visst du tror/vet han har andre problemer så burde du ringe legevakta.
Sist endret av KjemikalieX; 1. mai 2013 kl. 02:49.
Trådstarter
38 6
Hmm..han drakk 96 i fjor, så dagen etter fikk han krampeanfall og mange leger diskuterer mye frem og tilbake med epelepsi eller bare at han hadde lite blodsukker..HAn hører jo ikke på noen! Han slo seg selv istad og, skjønner ingenting jeg.

men det er vel noe annet igjen..Noen tips til hva jeg kan si i mårra? snakke rolig?
foreldra kommer nok til å spørre om han hadde tatt narkotika, og da blir han veldig lei seg for han ble busta med bong i skapet i fjor og de trodde han brukte speed

Han har nok sovna, KaiN; ja, forsvar mot følelser, det mener jeg og. Sist han drakk forrige uke begynte han å gråte så mye pga tapet. Aldri sett han så trist før
Sist endret av jusse92; 1. mai 2013 kl. 02:49.
Om han så ikke har tatt narkotika har han vel ingenting å bekymre seg for. Folk som er drita fulle ser ut som om de er helt ødelagt. Vent til i morgen og ha en samtale med han om alkoholbruk.

Hvor gammel er han? Er da ikke uvanlig at ungdommer drikker hver helg heller.
Det er dumt å diskutere dette over nett når du er full selv. Prøv igjen i morra når du er edru.
Trådstarter
38 6
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det er dumt å diskutere dette over nett når du er full selv. Prøv igjen i morra når du er edru.
Vis hele sitatet...
Har jo ikke drukket engang! Skrev rotete fordi jeg var redd og stressa

Sitat av happy violence Vis innlegg
Om han så ikke har tatt narkotika har han vel ingenting å bekymre seg for. Folk som er drita fulle ser ut som om de er helt ødelagt. Vent til i morgen og ha en samtale med han om alkoholbruk.

Hvor gammel er han? Er da ikke uvanlig at ungdommer drikker hver helg heller.
Vis hele sitatet...
Han er 20. Nei nei, men av og til går det altfor langt.
Sitat av jusse92 Vis innlegg
men det er vel noe annet igjen..Noen tips til hva jeg kan si i mårra? snakke rolig?
foreldra kommer nok til å spørre om han hadde tatt narkotika, og da blir han veldig lei seg for han ble busta med bong i skapet i fjor og de trodde han brukte speed
Vis hele sitatet...
Visst du/dere er redd for pes fra foreldra kan han ta en frivelig pisseprøve. Med mindre han har tatt narko utenom dette i det siste
Sist endret av KjemikalieX; 1. mai 2013 kl. 04:19.
Okay. Det er ikke sikkert du får gjort så mye. Hva kan du egentlig gjøre? Hvor god venn er han av deg? Du har noen valg: 1) Prøve å prate han til ro, det kan slå begge veier. Dumt å grave for dypt når noen er dritings, da slår det bare verre ut som regel. 2) Faktisk ringe legevakt eller politi og be om råd. 3) Be han gå hjem til seg selv og legge seg. 4) Ikke gjøre noenting, la han vimse rundt og surre til han blir ferdig med det. Prat med han når han er edru i morra. 5) Holde han under et visst oppsyn i tilfelle han skader seg selv eller andre og evt ringe riktig instans.
Sist endret av Taurean; 1. mai 2013 kl. 04:21.
Trådstarter
38 6
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Visst du/dere er redd for pes fra foreldra kan han ta en frivelig pisseprøve. Med mindre han har tatt narko utenom dette i det siste
Vis hele sitatet...
Får se hva fremtiden vil bringe, han har hvertfall sovna nå..Nå kan tråden slettes, takk for alle svar

Sitat av jusse92 Vis innlegg

hmm..Noen tips til hva jeg kan si i mårra? snakke rolig?
foreldra kommer nok til å spørre om han hadde tatt narkotika, og da blir han veldig lei seg for han ble busta med bong i skapet i fjor og de trodde han brukte speed

Han har nok sovna, KaiN; ja, forsvar mot følelser, det mener jeg og. Sist han drakk forrige uke begynte han å gråte så mye pga tapet. Aldri sett han så trist før
Vis hele sitatet...
..................
Jeg vill påstå at alkoholen er mer å beskymre seg for enn hasj.
Det er til dagsdato ikke noen som helst dokumenterte dødsfall av hasj dog er det "tusenvis" som dør av alkohol.

Jeg vill pratet med han og sakt at du gjerne vil hjelpe han !
Vær litt myk og spør hvordan han føler. det er viktig å vite at du har en venn som virkelig vil vite hva du tenker, hvordan du har det, en til å snakke med.

Hvor gammel er han ?
Syntes det kan høress ut som en ung-fylla... Gi han noe vann og få han til å legge seg. pass på at han ikke sovner med fare for å drukne i oppkast , legg hodet til siden.

Håper det ordner seg! Kan være vanskelig å takle tap av en kompis!
Lykke til! bra du bryr deg.