Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2607
Sitter med en Samsung Galaxy S, og får ikke installert eller oppdatert apps på markedet. Hverken via den originale marked-appen, eller appbrain. Prøvd både via wlan og mobilens nett.

Får "download unsuccesful" på markedet. Dette gjelder ikke bare en bestemt applikasjon, men forsøk på å oppdatere mange forskjellige apps, og også nedlasting av en app.
Ikke hatt dette problemet før i kveld, og tenkte bare å høre om det er flere som sliter med det samme akkurat nå.

Restart av mob. er forsøkt.
Jeg hadde ett lignende problem på min android..

Har du lagt til flere epost kontoer i det standard epost programmet som følger med? Altså ikke Gmail sin app, men den andre. Av en eller annen grunn var det problemet hos meg iallefall, sletta epost kontoen igjen (slik at jeg kun bruker gmail appen), og da funka plutselig nedlasting fint.
Kan ikke huske å ha gjort det. Sjekket via "e-post" appen alikevel, og der var det ingen kontoer what so ever. Ser ikke noen antydning til at det skal være noe tull med gmail innstillingene heller, da jeg fikk sjekket etter mail der.
Det funker hos deg? (jeg lurer mest på om det er ett landsdekkende problem/globalt, you never know).
Har selv en Samsung Galaxy S. Opplever samme problemet som du har. Får ikke lastet ned apps fra android market, og heller ikke oppdateringer. Mest sannsynlig en feil fra de, siden jeg og du ikke er alene om problemet. Har du forøvrig lastet ned android 2.2 ?
Sitat av chanique Vis innlegg
Har selv en Samsung Galaxy S. Opplever samme problemet som du har. Får ikke lastet ned apps fra android market, og heller ikke oppdateringer. Mest sannsynlig en feil fra de, siden jeg og du ikke er alene om problemet. Har du forøvrig lastet ned android 2.2 ?
Vis hele sitatet...
Om du mener den oppdateringen som de hadde liggende tidligere, så nei. Jeg sitter dog og venter på at de skal komme med en ny, som _funker_
Er vel JM2 jeg sitter med, siden tlf. sier; ECLAIR.XWJM2.

Vet ikke om jeg orker å flashe med noe annet før en originial oppdatering kommer. Prøvde 2.2 i noen få minutt tidligere, da jeg fikk problem med telefon og håpet en flash kunne løse det. Endte med innlevering til service, og nå funker den iallefall igjen. Foruten nevnte problem da, som kom i dag.
Ok, tok å sjekket om jeg kan laste ned fra markedet, og her funker det helt fint (Legend med 2.1).
Jeg har HTC Desire, og har hatt problemer med å laste ned apps. Jeg må gjerne prøve 10+ ganger for å få det til.

Etter det jeg har lest på nett er det noe som skjer som de ikke har noen løsning på enda.

http://www.google.com/support/forum/...69d80d9d&hl=en
Sitat av Frater L.S.D. Vis innlegg
Ok, tok å sjekket om jeg kan laste ned fra markedet, og her funker det helt fint (Legend med 2.1).
Vis hele sitatet...
Takk
Da er det kanskje noe med Galaxy da som chanique sier.
Chanique, har du hatt dette lenge, og har du gjort den 2.2 oppdateringen?
Jeg var kanskje litt tidlig med å svare der.. Var kommet 4 nye oppdateringer, så jeg valgte å installere alle. Den første ble lastet ned uten problem (Dolphin Browser HD), men resten står bare der å surrer uten at det skjer noe som helst. Skal si ifra om det skjer noe her. Kan se ut som jeg er rammet av samme problemet jeg også.

Har fortsatt ikke skjedd noe her, har 3 oppdateringer som bare står der å surrer, skjer absolutt ingenting. Den ene er ferdig nedlastet da, men står fortsatt at den installerer.. Så ser ut som det ikke bare er Galaxy S det gjelder likevell. Flere som kan sjekke?
Sitat av Yochi Vis innlegg
Jeg har HTC Desire, og har hatt problemer med å laste ned apps. Jeg må gjerne prøve 10+ ganger for å få det til.

Etter det jeg har lest på nett er det noe som skjer som de ikke har noen løsning på enda.

http://www.google.com/support/forum/...69d80d9d&hl=en
Vis hele sitatet...
Sjekket såvidt den der tråden, og den er jo ca. ett år gammel da. Selv om det har kommet svar frem til nå. Greia er at jeg er ingen "new customer", og markedet har fungert fint tidligere. Men jeg skal feilsøke litt etter tips fra ett par av de på den der siden.

Sitat av Frater L.S.D. Vis innlegg
Jeg var kanskje litt tidlig med å svare der.. Var kommet 4 nye oppdateringer, så jeg valgte å installere alle. Den første ble lastet ned uten problem (Dolphin Browser HD), men resten står bare der å surrer uten at det skjer noe som helst. Skal si ifra om det skjer noe her. Kan se ut som jeg er rammet av samme problemet jeg også.

Har fortsatt ikke skjedd noe her, har 3 oppdateringer som bare står der å surrer, skjer absolutt ingenting. Den ene er ferdig nedlastet da, men står fortsatt at den installerer.. Så ser ut som det ikke bare er Galaxy S det gjelder likevell. Flere som kan sjekke?
Vis hele sitatet...
Hmms.. Rart det der ja. Men egentlig greit om det er mer globalt enn bare hos meg Orker ikke noe stress med feilsøking fram og tilbake i flere dager igjen nå altså ^^
Sitat av Brimstone Vis innlegg
Takk
Da er det kanskje noe med Galaxy da som chanique sier.
Chanique, har du hatt dette lenge, og har du gjort den 2.2 oppdateringen?
Vis hele sitatet...
Har opplevd problemet en gang tidligere, men fikk mobilen min i forrige uke så.. Men det var spesielt et problem ikveld, ganske så irriterende. Nei, har lest at 2.2 (froyo) er bugga, så tør ikke laste det ned før det har kommet en offisiell frisk versjon til galaxy s
Sitat av chanique Vis innlegg
Har opplevd problemet en gang tidligere, men fikk mobilen min i forrige uke så.. Men det var spesielt et problem ikveld, ganske så irriterende. Nei, har lest at 2.2 (froyo) er bugga, så tør ikke laste det ned før det har kommet en offisiell frisk versjon til galaxy s
Vis hele sitatet...
Mhm.. Har vel opplevd at en nedlasting har feilet ett par ganger før jeg og. Men langt fra så ille som nå.. Ser at det er en del som har hatt problemer grunnet endring av mailadr. fra @googlemail.com til @gmail.com, men det er ikke tilfelle hos meg.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Kjørte selv froyo på min HTC Touch PRO II uten noen spesielle problemer (utenom at blåtann \ kamera \ batteri ikke er optimalt på en slik release).

Dog brukte jeg marketenabler til å få tilgang til apps som ikke normalt sett var tilgjengelig for meg.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Kjørte selv froyo på min HTC Touch PRO II uten noen spesielle problemer (utenom at blåtann \ kamera \ batteri ikke er optimalt på en slik release).

Dog brukte jeg marketenabler til å få tilgang til apps som ikke normalt sett var tilgjengelig for meg.
Vis hele sitatet...
Joda, men nå er ikke diskusjonen her om Froyo

Kan se ut som det er oppe og går nå. Fikk iallefall installert en update og en app uten problem :-)
Har selv Galxy S og får ikke installert apps :/
Har hatt dette problemet selv i noen dager nå, begynner å bli litt små irriterende.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Kjørte selv froyo på min HTC Touch PRO II uten noen spesielle problemer (utenom at blåtann \ kamera \ batteri ikke er optimalt på en slik release).

Dog brukte jeg marketenabler til å få tilgang til apps som ikke normalt sett var tilgjengelig for meg.
Vis hele sitatet...
Dette er noe nytt som bare har vart et par dager. Sannsynligvis ligger feilen hos Market og ikke hos Samsung, da flere har rapportert det samme med forskjellige telefoner.
Dette oppstod hos meg også ca samtidig med et det ble mulig å kjøpe programmer via Market(det fungerte ei stund den dagen eg fikk tilgang, men etter det var det dødt). Har SE x10 Mini. Har søkt og feilsøkt mye.

Kom over følgende fremgangsmåte i går som løste problemet(mitt):
- Slå av telefonen
- Ta ut simkortet ditt
- Sett i et annet simkort
- Start opp telefonen(ikke last ned nye innstillinger eller lingende)
- Start market. Vent til du får beskjed om å logge deg på på nytt(ikke gjør dette!)
- Slå av telefonen
- Sett i simkortet ditt igjen
- Start opp telefonen(ikke last ned nye innstillinger eller lignende)
- Start market. Logg på.
(her var problemet mitt løst)

Eg kaller metoden STSSSSSSS-metoden.
Sist endret av nomore; 31. oktober 2010 kl. 18:08.
Hadde samme problemet selv, var internettlinja i leiligheten som sperret, for det funket fjell over 3g og på andres wlan. Prøv å skru av wifi
Litt treig med å komme med svar/mer info her men..
Det ga seg dagen etter tror jeg det var, og ikke opplevd problemet noe mer