Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 28619
Hei. Har fått tak i en boks med Sarotex, 10 mg. Er klar over at stoffet går under "tricyclic antidepressants", og at hovedvirkestoffet er amitriptylin. Er veldig nysgjerrig på hvordan rusen er, og om den har noen likheter med valium, sobril og andre benzos? Setter pris på svar
desverre , ingen rus her!
samme "rus" som å drikke FUN saft...
Men hangover`en er noe annet...
chanique's Avatar
Trådstarter
89 9
Sitat av mercen Vis innlegg
desverre , ingen rus her!
samme "rus" som å drikke FUN saft...
Men hangover`en er noe annet...
Vis hele sitatet...
Hva om jeg for eksempel popper 2-3 ca en time før jeg legger meg, vil det ikke bedre søvnen min ?
Sarotex er jo som du sier ment til bruk mot depresjon, det brukes også til svake kroniske smerter og fantomsmerter. Sarotex skal du innspise deg på, man begynner ofte med en liten dose (25-50mg) for så å bygge seg oppover til stabil dose som ofte er på 100-150mg.

Derfor er jeg ikke sikker på om du vil få noe effekt av første dosen, siden du har en hel boks kan du vel begynne litt forsiktig og heller ta en stor dose om noen dager? Sarotex har en sedernde og anxiolytisk virkning, men du får ikke noe rus i form av eufori eller avslappethet. Du vil nok bare føle deg litt roligere. Med for stor dose av Sarotex kan du få krampeanfall, akkurat hvor stor dose vet jeg ikke. Det kan du finne ut på Felleskatalogen.

Dette medikamentet kan ikke sammenliknes med benzodiazepiner i det hele tatt, effekten er veldig forskjellig. Sarotex hemmer gjenopptaket av noradrenalin og serotonin i nerveterminalen. Mens f.eks Valium (Diazepam) binder seg spesifikt til GABAa reseptoren, der stoffet forsterker virkningen av transmittersubstansen gamma-aminosmørsyre (derav GABA).
Sist endret av Totskalle; 14. juli 2010 kl. 21:15.
Hmm? Jeg lurte på om erfaring ang Neurontin? Det fikk jeg ikke lov til å spørre om? Så det ble slettet av moderator?
Hva er den store forskjellen her?
Beklager tråd starter, det har jo litt med saken og gjøre allikevel. Så lenge det blir spurt her inne på dette forumet.
Neurontin (Gabapentin) er et antieleptikum, altså det brukes mot krampeanfall. Neurontin brukes ofte som tilleggsmedikasjon, det er ofte vanlig og sette brukeren på antidepressiva før Neurontin behandling begynner pga økt sjangs for sucidale tanker og selvmordsplaner. Dette er egentlig grunn nok til ikke å bruke stoffet som rusmiddel.

Effektiv dose for epileptikere ligger på 1-4g daglig. Man pleier å trappe opp på denne medisinen for å unngå doserelaterte bivirkninger som somolens, trøtthet og nedsatt imunforsvar.

Stoffet har strukturell likhet med nevrotransmittoren GABA (gamma-aminosmørsyre), men virkningsmekanismen skiller seg fra andre substanser som påvirker GABA-synapsen. På den måten at man ikke får en anxiolytisk, sederende eller hypnotiserende effekt slik som man får av benzodoazepiner.
Virkningen av Gabapentin er forsåvidt ukjent. Men det er trolig fordi stoffet reduserer frisettingen av monaminnevrotransmittere noe og øker syntesen av GABA i ulike deler av hjernen.

Toksisitet og forgiftning er ikke et kjent tilfelle med Gabapentin. 50g er inntatt uten varige mèn.

Det er advart mot å bruke Gabapentin sammen med opioder (spesielt morfin) fordi kombinasjonen kan øke sentralnervesystem-depresjon og forårsake koma eller kardiorespiratorisk svikt.

Du får altså ingen eufori eller annen rusfølelse. Dette stoffet er med andre ord ingen vits og "ruse" seg på.


Håper det går bra og putte det i denne tråden.
Jeg er litt uenig i noe av det du sier Totskalle. Beklager trådstarter men jeg håper at du har fått ditt svar.
Men når det gjelder Neurontin (Gabapentin) og at du ikke får noe rus av det eller eufori så stemmer ikke det helt. jeg har brukt Paralgin forte og Neurontin i lang tid. Jeg har nå for en god stund siden sluttet med paralgin forte på grunn av bruk i lang tid og har nå gått over til Neurontin og ja du får den nesten den samme eufori følelsen når du tar en del av dette. Har brukt det lenge nå og det fungerer som en god rus og man får vekk den store trangen til å fortsette med pf. Den får vekk trangen til å føle det pf gjør. Og rusen er lang og god.
Sitat av Chang Vis innlegg
Jeg er litt uenig i noe av det du sier Totskalle. Beklager trådstarter men jeg håper at du har fått ditt svar.
Men når det gjelder Neurontin (Gabapentin) og at du ikke får noe rus av det eller eufori så stemmer ikke det helt. jeg har brukt Paralgin forte og Neurontin i lang tid. Jeg har nå for en god stund siden sluttet med paralgin forte på grunn av bruk i lang tid og har nå gått over til Neurontin og ja du får den nesten den samme eufori følelsen når du tar en del av dette. Har brukt det lenge nå og det fungerer som en god rus og man får vekk den store trangen til å fortsette med pf. Den får vekk trangen til å føle det pf gjør. Og rusen er lang og god.
Vis hele sitatet...
Dette var ukjent for meg, da legger jeg meg flat. Det er godt mulig at dette er et stoff som har forskjellig virkning på folk da.
Sist endret av Totskalle; 14. juli 2010 kl. 22:17.
Det er veldig sederende, har jeg erfart.
Det for nok musklene til å slappe godt av ja. Dette kan jo være et idèelt legemiddel og svindle apoteket for. Fake resept altså siden det er et C-prep, dermed ingen stor kontroll.
chanique's Avatar
Trådstarter
89 9
Takker for svar, og gjør heller ingenting at Neurontin blir diskutert. Får vel bare kaste Sarotexen da :P
Jeg ville nok heller tatt neurontin for å bli fjern. Sarotex blir du garantert bare drit-trøtt av. Har fått det for søvnproblemer - 50mg sender meg til drømmeland inntil det ikke er effektivt og jeg må ta enda mer. Ikke vits i å ruse seg på.
chanique's Avatar
Trådstarter
89 9
Sitat av A&E Vis innlegg
Jeg ville nok heller tatt neurontin for å bli fjern. Sarotex blir du garantert bare drit-trøtt av. Har fått det for søvnproblemer - 50mg sender meg til drømmeland inntil det ikke er effektivt og jeg må ta enda mer. Ikke vits i å ruse seg på.
Vis hele sitatet...
Skjønner. Men iblant sliter jeg veldig med å sove, så da kan kanskje noen funke. Siden jeg har 10 mg piller, tror du jeg kan ta 5 på en gang uten å risikere krampeanfall og diverse andre bivirkninger?
Sitat av chanique Vis innlegg
tror du jeg kan ta 5 på en gang uten å risikere krampeanfall og diverse andre bivirkninger?
Vis hele sitatet...
Det kan du. Det blir ofte gitt engangsdoser på opptil 150mg av Sarotex. Men du burde begynne med en dose på 30mg og heller øke hvis det ikke gir effekt.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
tror jeg tok 400 mg en gang og ikke mer, dagen etter du husker ikke EN dritt. så vær litt forsiktig
▼ ... over en måned senere ... ▼
jeg bruker Neurontin mot smerter/angst og kan trygt si at det har lite rusverdi! men det får deg til og slappe av!
Jeg har gått på Neurontin før (1800 mg/døgn). Følte meg litt svimmel, snøvlete og småbrisen de første dagene husker jeg, hehe. Men etter noen dager merket jeg ikke noe.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sarotrex senker blodtrykk og gjør deg litt tregere. Anbefales ikke etter egen erfaring. Personlig fikk jeg bare lyst til å kværke meg selv da jeg tok det. Men meg om det
▼ ... over et år senere ... ▼
Vet dette er en litt gammel tråd, men siden jeg ikke finner mye om sarotex på forumet, så vil jeg gjerne legge til mine egne erfaringer. Som medisin; 2x25mg daglig, så funker det bra mot depresjon og søvn, mye bedre enn SSRI etter min mening.

Når det kommer til misbruk, så er det ikke noe særlig lurt. Husker første gangen jeg fikk dette. Tror jeg jarvet i meg 200mg i løpet av 24 timer. Veggene rant nedover, gulvet gikk i alle retninger og jeg hørte stemmer i hodet mitt. Ikke nok med at dette stoffer er et antikolinergika, men det er også en svak NMDA-reseptor antagonist, med samme bindingsted som PCP. Med andre ord, store doser av dette blir som å kombinere skopolamin og PCP.

Så ja, du kan få en heftig rus av dette, men ikke en særlig behaglig en.

http://en.wikipedia.org/wiki/Amitriptyline