Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1793
Hei, jeg har fått innkallelse til retten i en sak som skjedde i oktokber 2008. hvor jeg i to tilfeller ble tatt med den ene gangen ca 50 gr hasj, og den andre 75 gram. men i tiltalen min står det minst 4-5 tilfeller som ikke stemmer, dem har dikta opp blant annet 65 og 75 gram på datoer og steder jeg ikke har befunnet meg. og en masse bruk jeg liksom har innrømt. dette er veldig feil, jeg burde bare blitt tiltalt for 50 ? 75 og for å røyka 1 gang.

Er det noen som vet hvem som er av di virkelig flinke advokatene på dette feltet? jeg bor i oslo.
trenger evt navn på et par advokater som er fliinke og kule på dette område..

på forhånd takk for svar
i really need it! Peace out
Hvor gammel er du? Selv med den beste advokaten går du nok inn for å ha blitt tatt med sånne mengder hasj.
Du blir ikke bura inne for 65 + 75g hvis du ikke har noe særlig på rullebladet fra før av og de ikke kan bevise at det er for salg. Kjør hardt på at alt var til eget bruk og skaff en ordentlig advokat så ordner det seg. Stygg bot og evt samfunnsstraff må du nok regne med tho.

Ring Fri Rettshjelp og be dem hjelpe deg med en advokat.
Enig med Forconin. Har venner som har funnet seg selv i samme situasjon som deg, og det endte opp med nokså mange timers samfunnsstraff og en heftig bot. Regner allikevel med at et av premissene for dette er da at du ikke er en gjenganger eller har andre alvorlige ting på rullebladet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg skal ikke si hvordan det er når du er i den situvasjonen!

men jeg har selv ordnet meg med advokat i et saksmål hvor advokaten fikkset fri rettshjelp for meg. (jeg var ikke tiltalte i saken)
jeg var da under 18 men det burde vel ikke ha noe betydning?
Sitat av Forconin Vis innlegg

Ring Fri Rettshjelp og be dem hjelpe deg med en advokat.
Vis hele sitatet...
Så lenge du er siktet/mistenkt i en straffesak så har du krav på advokat som er betalt av Staten.
Eller vist du virkelig vil ha mest bang for bucks ring Fridtjof Feytd, tlf 22033030.
Han er genial når det kommer til slike saker, fikk mitt til å forsvinne helt.
Vikrer litt som en kriminell advokat spør du meg, han fortalte litt om saker der han har fått div gjeng medlemmer ut av verre ting
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Så lenge du er siktet/mistenkt i en straffesak så har du krav på advokat som er betalt av Staten.
Vis hele sitatet...
Skal du få gratis rettshjelp fra staten, vil vel de kanskje også finne en som ikke er så veldig "kul" på dette området? Og kanskje noen som ikke er like godt egnet? Nei, jeg veit ikke, men, jeg kaster bare ut noen tanker.
Sitat av OoM Vis innlegg
Skal du få gratis rettshjelp fra staten, vil vel de kanskje også finne en som ikke er så veldig "kul" på dette området? Og kanskje noen som ikke er like godt egnet? Nei, jeg veit ikke, men, jeg kaster bare ut noen tanker.
Vis hele sitatet...
Du har mulighet til å velge hvilken som helst advokat.
Det eneste som skal til er en telefon til advokaten du ønsker for å spør om han er villig til å representere deg i retten.
Sier han ja så er alt i boks.

Og hvis politiet allerede har funnet en advokat til deg så er det fullt mulig å bytte til en bedre advokat.
Da kontakter den nye advokaten din den gamle og får han til å sende over alt av papirer og relevant informasjon.
Det koster deg ikke en krone uansett.
Sist endret av Knask; 15. juni 2009 kl. 19:45.
Denne karen har "glimt" i øyet, spiller på lag med HA og Bandidos, har humor og har hatt lignende saker tidliger.
(Skal du ringe han ikveld 91591900, fikk du IKKE mob nr av meg he-he [COLOR="Indigo"];-}[/COLOR]
Advokat Øivind Elseth
Postadresse Postboks 6678 St. Olavs plass, 0129 OSLO
Besøksadresse Rosenkrantzgt. 4, OSLO
Telefonnummer 22 33 32 88
Faksnummer 22 33 24 06
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Du har mulighet til å velge hvilken som helst advokat.
Det eneste som skal til er en telefon til advokaten du ønsker for å spør om han er villig til å representere deg i retten.
Sier han ja så er alt i boks.

Det koster deg ikke en krone uansett.
Vis hele sitatet...

Kan legge til at jeg nå har satt en av NOKAS-advokatene på en liten fillesak senest i dag.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vær klar over at de mest eksponerte strafferettsadvokatene har så mange saker at det ikke er sikkert at forarbeidene blir gjort av andre en en fullmektig som sto til en glimredende eksamen "i går"

Ellers er det ikke bare tullinger som er oppnevnt som faste forsvarere for Oslo Tingrett. Det kan være at en av de faste forsvarerne er hel ved for deg.

Verken Staff eller Elden kan prate deg ut av elendighet, hvis du sitter opp i det til over øra, men en advokat midt i haugen kan kanskje prate deg ned til det lavere straffenivå, hvis du sitter i fettfatet.

Hvis du er uskyldig og kan forklare det på en tilforlatelig måte, ville jeg velge den beste - men bare da!