Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  152 17678
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Trådstarter
Sitat av SeNaH Vis innlegg
Kan man kjøpe red bull på internett fra USA nå? eller må jeg vente til Mai?
Vis hele sitatet...
Å kjøpe og innføre Red Bull til Norge har alltid (i alle fall de siste årene) vært lov, så det kan du trygt gjøre.
Det som ikke var lov før var å _selge_ Red Bull i Norge.
Var det ikke lov å ta med inntil 400 bokser inn i norge eller noe?
Sist endret av drittunge; 26. april 2009 kl. 14:04.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Var det ikke lov å ta med inntil 400 bokser inn i norge eller noe?
Vis hele sitatet...
Jepp, aka et årsforbruk.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
LItt ot

Men forskjellene er at koffein tidligere var klassifisert som et legemiddel, det er det ikke lenger nå, sier Wold.

Bare å bestille koffein piller med om man vil?

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=572166
Sist endret av Alphanio; 26. april 2009 kl. 15:17.
Sitat av Alphanio Vis innlegg
LItt ot

Men forskjellene er at koffein tidligere var klassifisert som et legemiddel, det er det ikke lenger nå, sier Wold.

Bare å bestille koffein piller med om man vil?

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=572166
Vis hele sitatet...
Nå veit jeg ikke med rene koffeinpiller, men koffein "godis" har vært lov hele tiden hvertfall.
For eksempel fra ThinkGeek.com
Sitat av Alphanio Vis innlegg
LItt ot

Men forskjellene er at koffein tidligere var klassifisert som et legemiddel, det er det ikke lenger nå, sier Wold.

Bare å bestille koffein piller med om man vil?

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=572166
Vis hele sitatet...
Det har du alltid kunne gjort, jeg har hvertfall aldri fått noe slikt stoppet i tollen.
Tar meg en appelsin og en kopp kaffe isteden jeg. :-)
50/50 sprit og kaffe gjør deg finere i formen enn Red Bull
Sitat av drittunge Vis innlegg
50/50 sprit og kaffe gjør deg finere i formen enn Red Bull
Vis hele sitatet...

Nå er det dårlig med alkoholinnholdet i Red Bull også da, forsåvidt.
Allt er smak og behag.
Jeg elsker kaffe og, og kjøper ofte iskaffe på butikken
Synes varm kaffe passer best hjemme, men når jeg er ute synes jeg det er mye som skal til for å slå en Redbull. På lan og er redbull digg! synes jeg
Hver gang jeg har vert i sverige har jeg alltid fått med meg et brett redbull hjem, og litt andre energy drinks.
Synes det blir digg å kunne kjøpe det i butikken. Har lengtet etter å se Redbullen i hyllene :P
Men jeg tror at det kommer flere tøffe energidrikker rundt om kring etter hvert her i Norge siden det er lov å selge nå
Sitat av krolsen Vis innlegg
Fint at redbull kommer til Norge, men det blir sikkert aldersgrense også!
Vis hele sitatet...
Er helt sikker på at hvis det blir aldersgrense på red bull så vil det også bli det på kaffe.

Jeg kommer nok til å kjøpe litt red bull ja
Ingen til er som å ta seg litt red bull tidlig på morgenen når du er dritt trett å heller vil gå å legge deg i den gode myke senga i steden for å gå på jobb/skole,
Eller kaffe er jo mye bedre , men som regelt er jeg for trett eller så har jeg ikke tid til å lage før jeg gå på skolen.

Vel vel, Skål for at det endelig kom et bra vedtak her i landet å for at vi endelig fikk en energi drikk som i det hele tatt kan kallest energi drikk !

Men uansett så er kaffe de som er best å drikke, takk for meg

Edit:
Sitat av drittunge Vis innlegg
50/50 sprit og kaffe gjør deg finere i formen enn Red Bull
Vis hele sitatet...
kunne ikke sagt det bedre selv.
Sist endret av Bowman; 26. april 2009 kl. 23:55.
Noen som vet prisen på red bull, for jeg sitter inne med en følse at den blir skremmende dyr. Noen som vet?
Sitat av Vegardino Vis innlegg
Noen som vet prisen på red bull, for jeg sitter inne med en følse at den blir skremmende dyr. Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Nærmeste jeg kom http://www.redbullnorge.com/bestill.php (=Sweet )
Er jo 20kr pr boks da m/pant

Edit: Så at dette var import nå trodde det var noe som kom etter at det ble lov i norge
Sist endret av Bowman; 29. april 2009 kl. 20:27.
Greit nok, jeg synes det er bra at det kommer tilbake, men kommer nok til å reagere mer om de banna kaffe noen år for å så sette det tilbake i butikkhyllene
Har det kommet i hyllene? noen som har sett?
Jeg tror det blir 18 års aldersgrense på Redd Bull i norge, da det er 18 år på Red Bull på Svalbard
YouTube - Robbie Maddison's jump - World of Red Bull commercial 1 of 3

Tror det er en av/eller den beste reklamen jeg har sett xD
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Trådstarter
vegardvg1: Noen kilder på det?

Sjekk ut denne i samme slengen, når vi først snakker om red bull og film:
YouTube - 250ml Rhythm - "Redbull Art of Can 2005"
Selv synes jeg denne filmen er utrolig fet! En av de beste jeg har sett
Musikk laget av Red Bull-bokser, ekstremt bra
Vet dette er offtopic.
Men er det noen her som vet om en mail adresse som jeg kan nå red bull på? Tenker da ikke på . Har prøvd denne, men får ikke noe svar fra dem.
Og ja. Jeg har lett selv på internett...
Sitat av pardice Vis innlegg
Har det kommet i hyllene? noen som har sett?
Vis hele sitatet...
Har vært litt rundt i de lokale matbutikkene og har ikke observert noe red bull i hyllene enda. Jeg gikk også en runde og spurte en ansatt flere butikker og den eneste informasjonen jeg fikk var at den lokale Rimi butikken kanskje fikk den i morgen. I de fleste butikkene var svaret: "Red Bull, er ikke det forbudt da". Venter spent på å se om det står red bull i hyllene i morgen
Sitat av Bonggass Vis innlegg
Det er ikke mye mer koffein i Red Bull.

Er 80mg i en 0,25l boks, og det kjenner du ikke særlig mye effekt av. I battery/burn er det 150mg/liter, altså 37,5mg koffein i en 0,25.
Vis hele sitatet...
Altså mer enn en fordoblet mengde. Mer enn god nok grunn til å kalle det mye mer, selv om utgangspunktet er ganske lite

Klart det ikke er farlig å drikke det, men for mye av en god ting osv.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Red Bull.. æss. Men dette er gladnyheter. Nå kan vi kanskje importere Jolt Cola

http://en.wikipedia.org/wiki/Jolt_Cola
Gleder meg sinnsykt til RedBull står i butikkene
Finnes ikke bedre blandevann
Ifølge en venn som jobber på rema 1000 skulle fastprisen bli 17.-
Men regnet med at de kom til å koste rundt 25.- første halvåret for å suge litt penger.
Sitat av Apu Vis innlegg
Ifølge en venn som jobber på rema 1000 skulle fastprisen bli 17.-
Men regnet med at de kom til å koste rundt 25.- første halvåret for å suge litt penger.
Vis hele sitatet...
Han sa ikke når den kom også?
Sitat av low-boy Vis innlegg
Han sa ikke når den kom også?
Vis hele sitatet...
Han sa at de kom innen 3 uker, de holder vel på å produsere de med norsk etikett.

Han sa også at det kom en light versjon
Sitat av QwertyC Vis innlegg
Vet dette er offtopic.
Men er det noen her som vet om en mail adresse som jeg kan nå red bull på? Tenker da ikke på . Har prøvd denne, men får ikke noe svar fra dem.
Og ja. Jeg har lett selv på internett...
Vis hele sitatet...
For en tid tilbake havna jeg på nettsiden til red bull. Søkte opp landet som var nærmest moderlandet(det vil si; sverige)og skreiv herfra til dem. Fikk svar i løpet av noen dager..

Hva jeg lurte på? om jeg kunne kjøpe bretta direkte fra dem:P var lei av å dra te sverige hele tida..
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
vegardvg1: Noen kilder på det?
Vis hele sitatet...
Meg selv.
Sitat av RESpekt Vis innlegg
For en tid tilbake havna jeg på nettsiden til red bull. Søkte opp landet som var nærmest moderlandet(det vil si; sverige)og skreiv herfra til dem. Fikk svar i løpet av noen dager..

Hva jeg lurte på? om jeg kunne kjøpe bretta direkte fra dem:P var lei av å dra te sverige hele tida..
Vis hele sitatet...
Takk. Har sendt dem en mail nå
For meg vil dette egentlig ødelegge litt av "sommerferie-følelsen" min, ettersom jeg alltid drakk en del av dette hver sommer når vi var i Sverige på campingtur 8-) Nå er jeg riktig nok ikke mer på campingferie med foreldrene mine, men uansett liksom...

Dog skal det bli deilig å nyte den fantastiske drikken i sommersola, og mimre gamle ferieminner, i NORGE!

Fantastisk at vårt land, med alle de skumle og strenge lovene våre, nå tillater denne drikk!<3
Noen som vet om jeg kommer til å se noe av Red Devil i butikkhyllene i nermeste fremtid?
Jeg har alltid holdt meg unna Red Bull, og av gode grunner. Én boks kan gjøre skumle ting med blodet. Spesielt personer som lider av stress eller hjerteproblemer er utsatt.

Kilde
Sist endret av Myrddin; 3. mai 2009 kl. 11:15.
Noe nytt om Red Bull i dag? Kanskje en eller annen som har funnet den i butikk ? I såfall, si i fra
Sitat av nesraL Vis innlegg
Noe nytt om Red Bull i dag? Kanskje en eller annen som har funnet den i butikk ? I såfall, si i fra
Vis hele sitatet...
Hørte rykter om at den skulle komme på prix idag, men har ikke sjekka.
Ingen som kan bekrefte at det er komt i hyllene eller ei?
Er selv veldig nysgjerrig på dette. Noen som kan tenke seg en prisantydning på Red Bull når det kommer til butikkene? Kan vel ikke bli dyrere enn maks 25 kr pr. boks?
Vell det blir sikkert 15-20kr.
Meir enn det så er butikken grådig..
Sist endret av Fyllingz; 4. mai 2009 kl. 21:53.
Bare ETT spm. hvem har "patent" på dette. Da jeg ikke fikk noen treff da jeg søkte i vareregisteret, Meny. Norgesgruppen vil få det inn, right? ps.helst personlige mld.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Trådstarter
Sitat av chanique Vis innlegg
Er selv veldig nysgjerrig på dette. Noen som kan tenke seg en prisantydning på Red Bull når det kommer til butikkene? Kan vel ikke bli dyrere enn maks 25 kr pr. boks?
Vis hele sitatet...
Tror dette kommer til å variere mye fra butikk til butikk.
F.eks. Den relativt nye energidrikken Urge Intense (eller Intens drittsmak som nso kalte det) koster alt fra 15-35 kr.
35 er vel litt drøyt, selv om du sikkert har rett i at noen butikker vil selge for den prisen:P (Jeg tenker da på vanlig matvarebutikker som rimi, kiwi etc. Selvfølgelig vil prisen være høyere på bensinstasjoner og kiosker).
Sist endret av chanique; 4. mai 2009 kl. 22:19.
det kommer nok til å variere, men i dagligvarebutikker som Kiwi, Mega, Rema1000 og Rimi blir nok prisen jevnere.
i sverige varierte det fra 8,- til 25,-
det er villt
gleder meg til det kommer i butikken!!!
Blir en forandring fra battery og burn hvertfall : )
Jeg personlig syntes at burn er langt bedre en redbul, men dette er vel en smak å behag sak.
herregud store mengder koffein.. drikker 2liter kaffe om dagen jeg, det er store mengder koffein tviler på at red bull kommer til å gjøre at jeg dør av en slags overdose av noe som helst. ikke at det er noe særlig godt utenom til blandevann heller. og taurin er vel bare en isolert aminosyre som du finner i mange protein kilder. men klager ikke om jeg får servert red bull og vodka på byen fremover
Sitat av spelley Vis innlegg
Jeg personlig syntes at burn er langt bedre en redbul, men dette er vel en smak å behag sak.
Vis hele sitatet...
Riktig det, er en smak og behag sak. Synes ikke det er noe galt med burn, men nå som red bull blir mer tilgjengelig så er det litt digg med en forandring også For de som drikker mye energidrikk altså.
Sist endret av chanique; 4. mai 2009 kl. 22:49.
Noen eksakt dato på når den kommer?
18års grense har jeg hørt :s
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
18års grense har jeg hørt :s
Vis hele sitatet...
Høres ut som bullshit spør du meg...

16års grense blir det nok men 18?!

Men det hadde vært typisk norge
Ser det for meg: ungdommer på ungdomssklubb elns, som har fått noen over 18 til å kjøpe masse redbull.. Så kommer politiet å tømmer det ut! :-o

Det blit litt for dumt