Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  134 16147
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av synthetic Vis innlegg
Er så sinnsykt hvordan VG og Dagbladet skal skremme folk unødvendig..
Stikkordet er svineINFLUENSA ! Det er en INFLUENSA..
Vis hele sitatet...
Det var spanskesyken også, i følge wiki drepte den minst 25millioner verden over, selv om dødstallet ble anslått til 100 millioner.
Ikke undervurder en influensa.
http://no.wikipedia.org/wiki/Spanskesyken
OffT: Jeg synes det er litt oppsiktsvekkende at i et forum med store mangfold av personer som er imot rasisme, egoisme, pro-alt-av-andre kulturer og mot alt av kriger, at så godt som nesten ingen reiser noen øyenbryn i en sak hvor mennesker daglig dør og potensielt 13 000 bare i norge kan dø i worst case scenario. Det nevnes at det er bra at mange kan dø? Snakk om ironi.

OT: Noen som vet noe om dødligheten rundt denne mulige pandemien. Fant ingenting om overlevelsessjanser mot dødsrisiko ved faktisk infeksjon på nett.
Sitat av GothQueen Vis innlegg
Må forresten legge til at så lenge man spiser svinekjøttet stekt og ikke rått så vil man ikke få svineinfluensa inn den veien. Viruset tåler ikke mer enn 71grader, og gjennomstekt kjøtt skjer ved ca.70 - 80grader.
Vis hele sitatet...
Du blir ikke smittet av svinekjøtt. Skal du bli smittet av en gris så må den nyse på deg. Og den må være bærer av viruset, noe norske griser ikke er.
Noen som har tenk på om det kan være terrorisme?
Noen som har utviklet viruset og sluppet det ut en av verdens mest folkerike byer? Har hørt flere si at det er sannsylig at vi vill se denne typen terrorisme framover. (finner ikke kilder nå)
Dette blir jo bare konspirasjoner men det er vel mulig?

Eller har de funnet ut hvor smitten kommer fra?


EDIT: Men vis dette hadde vært tilfelle ville vel noen snart sagt at det var dem som hadde gjort det...
Sist endret av zerto; 28. april 2009 kl. 19:49.
Ja, for da er jo Mexico et strålende mål! La oss stoppe den illegale innvandringen til USA, og samtidig ta ut et par narkokarteller med et dødelig virus. Da blir sikkert amerikanerne og de tullekoppene oppe i Europa veldig lei seg.

Uansett, det var en artikkel på aftenposten tidligere idag hvor det stod noe om store grisefarmer som ble holdt veldig dårlig istand. Det var visst en gutt fra en slik gård som fikk influensaen først.

Se her ja, der var den.
Sist endret av gulunderstrek; 28. april 2009 kl. 20:01.
Jeg gidder ikke bekymre meg over dette, skal heller gjøre det "når" jeg får det.
Heilt canooon
Hvordan ble dette viruset til? Ser masse oppslag men det er jo bare om det er kommet til Norge og tralala. Hvordan fungerer det på kroppen etc.?
Ikke svineinfluensa ved å spise gris, sier du? Nam nam!

Sitat av synthetic Vis innlegg
Er så sinnsykt hvordan VG og Dagbladet skal skremme folk unødvendig..
Stikkordet er svineINFLUENSA ! Det er en INFLUENSA..
Vis hele sitatet...
Du er vel en av dem som kaller forkjølelse for influensa du? Influensa er jævlig, forkjølelse bare dask på lanken i forhold.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av synthetic Vis innlegg
Er så sinnsykt hvordan VG og Dagbladet skal skremme folk unødvendig..
Stikkordet er svineINFLUENSA ! Det er en INFLUENSA..
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om å skremme folk, men om å gjøre folk oppmerksomme på at dette viruset er dødelig og for å informere personer som evt. reiser mye eller har oppholdt seg nær grensen til Mexico den siste tiden.
Ja, når har Egypt startet å slakte alle de 300.000 grisene i landet.
Herregud for noe idioti, når man ikke kan bli smittet av å spise grisekjøtt, så er ikke faren reel i mine øyne. Og man smittes lettere av mennesker enn det man gjør av griser, så det er ikke lenge før vi ser at dem begynner å slakte de smittede der nede.

http://www.vg.no/nyheter/svineinflue...p?artid=552723
Sitat av sum_user Vis innlegg
Ja, når har Egypt startet å slakte alle de 300.000 grisene i landet.
Herregud for noe idioti, når man ikke kan bli smittet av å spise grisekjøtt, så er ikke faren reel i mine øyne. Og man smittes lettere av mennesker enn det man gjør av griser, så det er ikke lenge før vi ser at dem begynner å slakte de smittede der nede.

http://www.vg.no/nyheter/svineinflue...p?artid=552723
Vis hele sitatet...
Skal tro hvor alt kjøttet går hen? Virker bortkastet...

Se nede til høgre på linken Sum_User postet, står mye om hva du kan gjøre for og hindre smitte, samt symptomer.
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Ja, for da er jo Mexico et strålende mål! La oss stoppe den illegale innvandringen til USA, og samtidig ta ut et par narkokarteller med et dødelig virus. Da blir sikkert amerikanerne og de tullekoppene oppe i Europa veldig lei seg.

Uansett, det var en artikkel på aftenposten tidligere idag hvor det stod noe om store grisefarmer som ble holdt veldig dårlig istand. Det var visst en gutt fra en slik gård som fikk influensaen først.

Se her ja, der var den.
Vis hele sitatet...
Og denne gutten var såvidt jeg fikk med meg nå friskmeldt og utskrevet fra sykehus. Jeg tror det skal gå bra denne gangen også..
7 stk er bekreftet omkommet av svineinfluensaen.
Dette er små barn uten imunforsvar og eldre med dårlig helse.

De gikk nettop ut med at de andre døde kan være et kraftig tilfelle på Lungebetennelse.

Jeg tror selv at den dagen svineinfluensaen kommer til Norge flyr ikke bare svin men biler også.


-Mvh Mick
Det som egentlig er litt skremmende er alle de nordmennene som faktisk reiser ned dit uten bekymringer. Hello? Det er en influensa som tydeligvis er ganske så farlig, men heey, vi reiser ned dit anyways.

Greit, jeg reiser ikke, så bryr meg egentlig ikke, men det jeg tenker på er at disse kommer tilbake til Norge igjen, og bringer med seg helvete.
Ok, nå er jeg kynisk, tenker på menneskene som brikker i naturens spill. Altså, en gang må det bli rensket opp litt menesker. Enten dør vi av krig, pandemi, sult osv. Det er naturlig at arter som det blir for mange av blir "rensket" opp i av naturen. Sier ikke at vi bare skal se på at mennesker dør, men att dette her er bare en del av naturen. Menneskene kan ikke overgå det som skjer i naturen.
Huff, tror ikke verden vil bli så trivelig om den blir svært overbefolket...?
Sitat av mranders0n Vis innlegg
Ok, nå er jeg kynisk, tenker på menneskene som brikker i naturens spill. Altså, en gang må det bli rensket opp litt menesker. Enten dør vi av krig, pandemi, sult osv. Det er naturlig at arter som det blir for mange av blir "rensket" opp i av naturen. Sier ikke at vi bare skal se på at mennesker dør, men att dette her er bare en del av naturen. Menneskene kan ikke overgå det som skjer i naturen.
Huff, tror ikke verden vil bli så trivelig om den blir svært overbefolket...?
Vis hele sitatet...
Den ER overbefolket. Ta Kina f.eks.
Nå har WHO øket alarmnivået for en pandemi til nivå 5 av 6, dvs. at det har spredd seg geografisk og har spredd seg over større områder. Har ikke sett noen tilfeller på dette i Norge ennå hvertfall. Er det noen som har kjøpt tamiflu her? Da det ikke er et eneste tilfelle i Norge ennå så har ikke jeg gjort det, kanskje jeg burde?
Blir faktisk litt bekymret av å lese vg og dagbladet nå.. Skummelt
YEAAAAAAAAAAAHHH!!! DOMMEDAG KOMMER!!! YEEAAAAAAAHHHHHHHHH WHOOOOOHOOOO!!!

nei seriøst!

dette er bare positivt, føler at jeg fryder meg her, gjør ikke dere?

altså, endelig blir vi kvitt mange problemer som sult og overbefolkning and the rest...
Nå er jeg redd

Skulle ønske gud dukket opp når vi mest trenger ham!

helt seriøst, dette er creepy.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av RogalandFX Vis innlegg
Nå er jeg redd

Skulle ønske gud dukket opp når vi mest trenger ham!

helt seriøst, dette er creepy.
Vis hele sitatet...
Ta det heilt med ro. Er mykje meir sannsynleg at du døyr av hjerteinfarkt eller kreft. Vanvittig mykje meir sannsynleg. Og til forskjell frå svineinfluensaen så er jo du i den heldige situasjonen at du i stor grad kan påverke både kreft og infarkt gjennom kosthold, så der kan du faktisk gjere noko med risikoen!
Ok, liker ikke måten media går frem med saken, de skremmer hele verden med den overskrifta: HELE menneskeheten er truet.
Håper nesten på en pandemi jeg, jorden trenger en liten renskning av meneske arten.
Det er egentlig greit å tenke sånn, jeg håper fortsatt at ikke 1/3 av norges befolkning vil dø.
Må si jeg forstår folk som blir redd når avisene slår folk i trynet med "HELE VERDEN KOMMER TIL Å DØ!!!".
Vel, håper en del dør ut. Det trenger virkelig jorda.

Dog tror jeg det er svært sannsynlig at denne influensaen vil få noen innvirkning på oss i det hele.
Sitat av OoM Vis innlegg
Må si jeg forstår folk som blir redd når avisene slår folk i trynet med "HELE VERDEN KOMMER TIL Å DØ!!!".
Vel, håper en del dør ut. Det trenger virkelig jorda.

Dog tror jeg det er svært sannsynlig at denne influensaen vil få noen innvirkning på oss i det hele.
Vis hele sitatet...
Når du sier "en del", kunne du tenke deg at du også døde for "the greater good"?
Hehe, jeg vil at menneskene skal lære at dette ,ikke dø.
Kunne ikke menneskeheten lære seg å leve bedre i et med naturen?
Sitat av Skralla1 Vis innlegg
Håper nesten på en pandemi jeg, jorden trenger en liten renskning av meneske arten.
Vis hele sitatet...
Hvis det bryter ut en ille verdensomspennende pandemi, kommer den 3 verden til og virkelig bli 3 verden, PGA innstillingene som dette.

Jeg synes det er fascinerende og se at folk bekymrer seg veldig over mengden med tamiflu i _Norge_, og at ikke engang en internasjonal fordeling som er regnet etter det enkelte lands behov blir tatt opp noen steder.

Det er ved slike situasjoner du ser hvor egoistisk mennesket er, sykt.
Ca 3000 dør av vanlig influensa i USA per måned.
Som oftest små barn og eldre som dør av det på grunn av svakt immun system.

150 har dødd hvor bare 7 av dødfallene har blitt dokumentert at det var svineinfluensaen.


Globalt dør ca 300 000 til 500 000 av vanlig inlfuensa hvert år.

media overdrivelse(?)

Edit: Kilde: http://organizedwisdom.com/How_Many_..._Flu_Each_Year
Sist endret av Geiten; 30. april 2009 kl. 00:14.
Sitat av RonaTa Vis innlegg
Hvis det bryter ut en ille verdensomspennende pandemi, kommer den 3 verden til og virkelig bli 3 verden, PGA innstillingene som dette.

Jeg synes det er fascinerende og se at folk bekymrer seg veldig over mengden med tamiflu i _Norge_, og at ikke engang en internasjonal fordeling som er regnet etter det enkelte lands behov blir tatt opp noen steder.

Det er ved slike situasjoner du ser hvor egoistisk mennesket er, sykt.
Vis hele sitatet...
Norge skal vel først og fremst verne om NORSKE interesser..?
Og med mindre noe drastisk har skjedd den siste uka eller så, så vil jeg tro at norske interesser er først og fremst å holde nordmenn i live.
Influensaen som herjer nå er etter hva jeg har forstått av samme type som spanskesyken. På den tiden så ble rundt 1/3 av befolkningen de fleste steder smittet, av disse døde 1-2%. Altså ikke så stor sannsynlighet for å dø. Det viruset som herjer nå ser også ut til å være langt mindre farlig enn spanskesyken. I tillegg så har vi i dag medisiner, bedre hygiene, bedre kunnskap og det ene med det andre. For oss i det trygge nord er det ikke noe å frykte, i hvert fall ikke enda. Da er det verre for de som er mindre heldige enn oss.

Media har blåst dette fullstendig ut av proposjoner. Folkehelseinstituttet burde kanskje ikke ha spilt med helt åpne kort siden media av ren refleks velger å blåse opp worst-case scenarioene deres som sannsynlige scenarioer. Folk flest har ikke nok kunnskap og er ikke skeptiske nok til å skille snørr og barter. Når folk renner ned apotekene etter munnbind, som det er blitt påpekt kan føre til økt smittefare, er redd for å sende ungene i barnehagen og slutter å spise svinekjøtt så er det for meg ganske tydelig at media har sviktet sin oppgave. De skal informere, stille spørsmål og være kritiske. Ikke spre frykt.

Ikke dermed sagt at det ikke er noe å frykte, det er det, men per i dag så er det ingen grunn til at vi her i landet skal gå fullstendig bananas.
Jeg gidder ikke å være bekymret før svineinfluensaen har slått ned et par tusen innbyggere i Oslo.. Skrekk-scenario, hver tredje nordmann vil bli smittet og lignende overskrifter må vi ta med en stor klype salt. ^Host^

http://www.dagbladet.no/2009/04/30/n...nmark/5987611/
Sist endret av Jersey Schultz; 30. april 2009 kl. 07:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Føler meg litt dårlig når jeg ser dere skriver "hadde vært bra å utryddet en del, det trenger verden", for det er vennene mine dere snakker om. Tipper det ikke hadde vært så kult hvis det var de som har åpnet hjemmet sitt for deg som var utsatt for å dø.

Nå har myndighetene eller kun utvekslingsprogrammet mitt bestemt seg for å tvangssende oss tilbake til landene våre. Så hvis svineinfluensa er så ille som de sier (jeg tviler på det), så kan det hende jeg etterlater venner til å dø. Som ikke er mulig å beskrive hvor utrolig egoistisk jeg føler meg, selv om jeg ikke vil dra.

En annen grunn til at Mexico liker å blåse dette opp er at de har underskrevet en avtale der politimenn kan gå med våpen i sivildrakt, og at dop har blitt mer eller mindre lovlig i mengder som kun er for deg selv. Har funket så langt, har ikke sett noe annet om Mexico i norske medier enn svineinfluensa
er redd for å gå på skolen, tenker om jeg skal holde meg hjemme :P
Men kan ikke slutte å leve helt heller..

Noen som tenker det samme?
Redd for å dø?
Kjipt at denne tråden har utviklet seg til et talerør for de skrotingene som tror de har bakgrunn nok til å lage egne konklusjoner...en tendens på nff, som bare utvikler seg...som en pandemi.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Får håpe det fortsatt blir mulig å reise som vanlig. Noen som vet?
Skal til polen og tyskland to ganger i mai
Vis hele sitatet...
ja, du kan reise hvor du vil, selv til Mexico (anbefales ikke). Sannsynligheten for at du blir smittet og dør er vel mindre enn at du dør i trafikken når du reiser. Men man for se hvordan viruset utvikler seg.
Sitat av RogalandFX Vis innlegg

yepp yepp, men jeg kan betrygge Norges folk med at FN jobber med planer om å sprenge bruer og slikt for å hindre smitten. og avstenge store områder

Mvh Mick
Vis hele sitatet...
Hjelper jo ingen ting.....

Tenk deg. En person blir smittet i Mexico rett før han tar et fly til Europa. Han merker ingen ting i starten, men han kan smitte andre. Han smitter kanskje 10 personer på dette flyet.
Disse 11 drar nå hjem til sine familier, hvor smitten sprer seg. Han første fra Mexico begynner nå å føle seg dårlig, dra for å bli skjekket, og de påviser svineinfluensa.
Men da er det for sent. Folk vil smitte andre på jobben, bussen, T-banen og liknende, og det vil fortsette til det er en verdensomspendene pandemi som er i alle verdens krinkelkroker.
Det kan nok stoppes hvis vi lager 6,7 milliarder vaksiner de neste måndene, men tviler på at det lar seg gjøre.
Beste måten å hindre smitte er vel ekstrem håndhygene og mundbind.
Sitat av leopex Vis innlegg
Jeg tror akuratt like mye på dette som at Jesus og 12 hjelpere skal komme og redde jorden fra denne "pandemien"....
Vis hele sitatet...
Og hvor mye tror du?

Regner med at du har kunnskap og viten nok til å stå fram og fortelle alle menneskene på denne kloden at du synes hele denne influensaen bare er tøys. Samtidig kan du jo trøste de familiene som faktisk mister mennesker pga dette.

Det finnes ingen garanti for at dette ikke sprer seg...og det er bra at "hele verden" faktisk er på vakt. Nå består jo nff av 80% fjortisser (skulle man tro), så en annen oppførsel enn å sitte å le så potetgullet spruter ut av nesen deres regner jeg faktisk ikke med å lese her inne.. (overhodet ikke ment til alle).
Sitat av RogalandFX Vis innlegg
er redd for å gå på skolen, tenker om jeg skal holde meg hjemme :P
Men kan ikke slutte å leve helt heller..

Noen som tenker det samme?
Redd for å dø?
Vis hele sitatet...
Tror du det hjelper og gå lukke seg helt ut fra samfunnet fordi det er mindre en hundre som har dødd på en annet kontinent?Nå er det på tide å våkne opp å se hva media gjør med oss!

Redd for å dø?Ikke i det hele tatt, alt til sin tid og sted:-) Ikke bruk energi på å gå rundt å være redd. Du ødelegger bare deg selv. Gjør det beste ut av situasjonen.

La oss si du isolerer deg, og du er en av de eneste gjenlevende i Norge, vil du heller leve på planeten med øde gater, uten en venn og uten et familiemedlem igjen?


Jeg er ikke redd for å dø (jeg tror energien vil føres videre etter vår bortgang), men hvis den influensaen er ment for at samfunnet skal kastreres, så er vel tid og sted kommet for meg(oss). Jeg er ihvertfall viten om at jeg ikke var redd og fremdeles levde etter mottoet "lev som om du skulle dø i morgen, lær som om du skulle leve for alltid".
"- Det er ingenting som tilsier at vi bør øke dette nivået til 6 i dag. Vi ser at viruset utvikler seg stadig, men vi har ingen planer om å oppgradere beredskapsnivået nå, sa han."

- VG.no

edit: Hallooghei, dine engelsk kunnskaper kan da ikke være allverden?
Sist endret av oom; 30. april 2009 kl. 17:59.
De aller fleste som blir smittet av dette viruset blir blir frisk etter noen dager. Enda fortere med medisiner. Så på egne vegne er det bare å slappe av og leve som før. Og lytte til råd fra helsemyndighetene og oppsøke lege om du blir syk.
Influensa er stort sett farlig for de med nedsatt immunforsvar, så gjennomsnitts-freaken er vel ganske trygg. Det er stort sett syke personer, små barn og gamle folk som kommer til å dø.

Hver vinter dør det ca. 1000 nordmenn pga. VANLIG influensa, så at folk dør av det er ikke uvanlig. Forskjellen nå er at dette viruset er mer aggresivt og spres litt fortere, samt at dødeligheten er litt høyere også, og nå kommer alle som blir smittet til å få det samtidig.

Synes dette har blitt overdrevet veldig, og tror ikke det er noe særlig å være redd for. Hvis du er i tvil er det bare å få sjekka hos en lege, og er du syk får du tamiflu eller antibiotika.

Så lenge du ikke har kreft og går på celle-gift eller tar stråling, eller er under 12 år eller over 60 har du ikke så mye å være redd for.
De fleste med normalt immunforsvar blir bare syke og kanskje FØLER at de kommer til å dø, men overlever mest sannsynelig.

Dødeligheten er vel ca. 7%, og hvor mange prosent av den norske befolkningen er enten gamle, små barn, eller har nedsatt immunforsvar pga. medisiner osv?

VI KOMMER IKKE TIL Å DØ
: )
Sist endret av drittunge; 30. april 2009 kl. 21:58.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Så lenge du ikke har kreft og går på celle-gift eller tar stråling, eller er under 12 år eller over 60 har du ikke så mye å være redd for.
De fleste med normalt immunforsvar blir bare syke og kanskje FØLER at de kommer til å dø, men overlever mest sannsynelig.

Dødeligheten er vel ca. 7%, og hvor mange prosent av den norske befolkningen er enten gamle, små barn, eller har nedsatt immunforsvar pga. medisiner osv?

VI KOMMER IKKE TIL Å DØ
: )
Vis hele sitatet...
Det er gjerne immunforsvaret som sørget for at folk døde av spanskesyken, som er en lignende form for influensa - den drepte de med sterkt immunforsvar og sparte spedbarn og gamle. Folk med nedsatt immunforsvar hadde langt bedre odds. I utgangspunktet tror man at det er de samme effektene som dreper folk som er smittet med svineinfluensaen også.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cytokine_storm

Det er kanskje en idé å vite sånn noenlunde hva man snakker om før man uttaler seg om sykdommer og epidemier?
Sist endret av ivioynar; 30. april 2009 kl. 23:17.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Det er gjerne immunforsvaret som sørget for at folk døde av spanskesyken, som er en lignende form for influensa - den drepte de med sterkt immunforsvar og sparte spedbarn og gamle. Folk med nedsatt immunforsvar hadde langt bedre odds. I utgangspunktet tror man at det er de samme effektene som dreper folk som er smittet med svineinfluensaen også.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cytokine_storm

Det er kanskje en idé å vite sånn noenlunde hva man snakker om før man uttaler seg om sykdommer og epidemier?
Vis hele sitatet...
Jeppers!
Samtidig så var det visst lite beroligende at de fleste som var døde var i 20 til 40 års alderen, stemmer dette?
Det sto på noen nettaviser - noe som jeg tar med en klype salt.

"Recent reports of high mortality among healthy young adults in the 2009 swine flu outbreak has led to speculation that cytokine storms could be responsible for these deaths.[6] However, the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) has indicated that symptoms reported from this strain so far are similar to those of normal seasonal flu,[7] with the CDC stating that there is "insufficient information to date about clinical complications of this variant of swine-origin influenza A (H1N1) virus infection."[7]"

Ser ut som de ikke vet helt enda.
Sist endret av HStern; 30. april 2009 kl. 23:39.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Det er gjerne immunforsvaret som sørget for at folk døde av spanskesyken, som er en lignende form for influensa - den drepte de med sterkt immunforsvar og sparte spedbarn og gamle. Folk med nedsatt immunforsvar hadde langt bedre odds. I utgangspunktet tror man at det er de samme effektene som dreper folk som er smittet med svineinfluensaen også.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cytokine_storm

Det er kanskje en idé å vite sånn noenlunde hva man snakker om før man uttaler seg om sykdommer og epidemier?
Vis hele sitatet...

Vet godt at det var de som var i "sin beste alder" som ble drept av spanskesyken, men det er jo ingen som vet om den som er nå, og den er like.
Men jeg er ikke ekspert på sykdommer og epidemier/pandemier, der hadde du helt rett.
Sist endret av drittunge; 1. mai 2009 kl. 00:04.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Det er gjerne immunforsvaret som sørget for at folk døde av spanskesyken, som er en lignende form for influensa - den drepte de med sterkt immunforsvar og sparte spedbarn og gamle. Folk med nedsatt immunforsvar hadde langt bedre odds. I utgangspunktet tror man at det er de samme effektene som dreper folk som er smittet med svineinfluensaen også.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cytokine_storm

Det er kanskje en idé å vite sånn noenlunde hva man snakker om før man uttaler seg om sykdommer og epidemier?
Vis hele sitatet...
Det står vel det direkte motsatte av det du sier i linken du viser til selv.

Den testingen som er gjort til nå viser at svine influensaen har de samme trekkene som vanlig influensa. Altså ikke slik spanskesyken hadde.
Men det er for tidlig å trekke en konklusjon av det.
Den første infiserte i norden er bekreftet nå. En dansk kvinne fikk det i USA.
Nå kan den ha kommet til Norge...

En dame fra Trondheim kom hjem fra Mexico, og begynnet å føle seg dårlig.
De får resultatene op om det er Svineinfluensa eller bare vanlig, i morgen....