Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 742985
Sitat av Warz Vis innlegg
Det ironiske er at folk trolig vil skrive det samme om de som investerer i dag om 5+ år men takk, jeg investerte det jeg kunne på den tiden som fattig student og det har betalt seg rikelig.
Vis hele sitatet...
Joda, ser den. Men samtidig så handlet du når kursen var latterlig lav. Vanskelig komme godt ut av det i dag har du ikke store summen til investering. Jeg får sikkert 1 BTC i dag, for noe av den samme summen du handlet dine for når kursen var lav.
Sist endret av shittrønder; 11. november 2013 kl. 01:51.
Warz's Avatar
Trådstarter
Det er viktig å huske at jeg ikke har kommet hit av ren flaks, alle som leste denne topicen i 2011 hadde mulighet til å kjøpe bitcoin for under $1 stykket. Men bare de færreste gjorde det.

Selv ikke jeg hadde begynt å kjøpe mye på den tiden, det var først etter boblen til $32 at jeg for alvor begynte å hamstre, det var mens alle hadde mistet troen og kursen raste nedover mot $2 at jeg kjøpte som en gal, og fire-doblet min investering.

Det gjelder å se muligheter der andre ser problemer. Jeg var ikke interessert i bitcoin pga pengene, jeg så for meg fremtidens revolusjon der andre så en tøysevaluta og boble. Det var først etter kursøkningen mot $32 at det virkelig gikk opp for meg hvilken gullgruve bitcoin ville bli. Da bitcoin ble erklært død etter det kraftige fallet var jeg i strålende humør for det var mitt livs sjanse til å gjøre det stort her i livet, selv med lite penger.

Og det utroligste er at denne muligheten varte helt fram til slutten av 2012, nesten to år etter at jeg introduserte bitcoin her.

Mange har solgt seg ut underveis på ferden oppover, mange har mistet troen etter krasj, men jeg har holdt mine bitcoins, og det har vært en krevende vei å gå. Jeg lever som alle andre et vanlig liv med boliglån, regninger og forpliktelser. Det har alltid vært fristende å selge litt for å få endene til å møtes. Hvis du hadde kjøpt i 2011, ville du hatt troen nok til å ikke selge etter å ha tjent 100 tusen? 1 million? 2 millioner? hvor mye kan du tåle? Tenk på meg, jeg lever faktisk under fattigdomsgrensen, og tapte i går mer enn folk vinner i lotto. Likevel holder jeg, fordi jeg er helt overbevist om at bitcoin er en oppfinnelse som vil forandre verden, og jo mer penger jeg har, jo lettere vil det være for meg å gjøre verden til et bedre sted. Da har jeg også valgt bort luksusen som mange mennesker drømmer om og tatt noen tunge valg som kunne satt meg i gjeld i åresvis.

Investerer du 50k i dag og vi ender opp på $10k så er jo det 1.5 millioner kroner, en god lottogevinst. Jeg vil ikke si det er helt utenkelig i det lange løp. $1000 bør være her i løpet av et par år, og da har du altså en tripling av pengene dine fra dagens kurs, hvor mange ganger i ditt liv har du muligheten til å triple pengene i løpet av et par år?

Jeg har kanskje skutt gullfuglen, men det var jeg som malte den i gull.

Nå gjelder det for deg å gjøre det samme. Toget for å "komme godt ut av det" har på ingen måte latt deg bli stående igjen på perrongen, toget står der det, og venter på at du skal gå inn. Om du velger å bli der du er så er det et valg du tar, slik som folk valgte å ikke bli med i 2011, og 2012.
Er Sturle det beste alternativet hvis jeg ønsker å få kjøpt Bitcoin så fort som mulig?

På MtGox o.l. går det vel noen uker fra jeg registrerer meg til jeg faktisk får kjøpt?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Jeg brukte Justcoin.com, tok to dager fra jeg sendte pengene via nettbank til jeg kjøpte min første bitcoin.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
De som kjøpte seg inn tidlig hadde seff flaks. Et så nytt konsept har så og si 0 sikkerhet da noe lignende ikke har blitt gjort før. For ikke å nevne hvor enkelt det er å lage nye cryptocurrencies.

Jeg kjøpte meg inn på 0,7$ .. flaks som faen. Er langt i fra sikker på om btc vil holde. Den har et sinnsykt momentum akkurat nå, men at noe kan skje som fucker hele currencien er ikke utenkelig. Hvis man hadde vært så sikker som du driver og legger det fram her warz, hadde vi alle solgt bil, hus og tatt opp lån for å kjøpe BTC.

Bitcoin er risiko, det er et lotteri, og her kreves det å ha flaks. Just sayin' ..

Håper den treffer 1000$, 10000$ whatever.. men å begynne med synsing, uten å forstå konseptet, metodene og kildekoden er det veldig vanskelig å kalkulere på en god måte. Hvis man forstår de konkrete variablene har man problemet med å forutsi neste step. Nok av galninger som spår framtiden.

Når alt det er sagt, lykke til!
Sitat av Warz Vis innlegg
Det er viktig å huske at jeg ikke har kommet hit av ren flaks, alle som leste denne topicen i 2011 hadde mulighet til å kjøpe bitcoin for under $1 stykket. Men bare de færreste gjorde det.
Vis hele sitatet...
Det vanskelige er ikke å kjøpe bitcoin, men å holde på det uansett hva som skjer. Jeg kjøpte 25 bitcoin når prisen var under $1/stk, og på et tidspunkt hadde jeg 180 stk. Men jeg har ikke tjent noe særlig på verdiøkningen likevel, fordi jeg har omsatt det meste underveis.
Sist endret av Grix; 11. november 2013 kl. 11:17.
Satser alt på LTC. Har ikke nok EK til å få noe særlig fortjeneste ved å investere i bitcoin nå. #AllinLTC
Hvordan kjøper man LTC lettest? Er det mulig å ha LTC på mtgox eller i samme offline wallet som bitcoins?
Det jeg har gjort er å kjøpe BTC fra Sturle via Local bitcoins for så å sette dette over på BTC-E for såååå å kjøpe LTC med BTC :P

Tror det er den letteste veien.

LTC er enda ikke på MTGOX men satser på det det kommer første termin 2014.
Er egne offline wallets for Litecoin.
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av aricz Vis innlegg
De som kjøpte seg inn tidlig hadde seff flaks. Et så nytt konsept har så og si 0 sikkerhet da noe lignende ikke har blitt gjort før. For ikke å nevne hvor enkelt det er å lage nye cryptocurrencies.

Jeg kjøpte meg inn på 0,7$ .. flaks som faen. Er langt i fra sikker på om btc vil holde. Den har et sinnsykt momentum akkurat nå, men at noe kan skje som fucker hele currencien er ikke utenkelig. Hvis man hadde vært så sikker som du driver og legger det fram her warz, hadde vi alle solgt bil, hus og tatt opp lån for å kjøpe BTC.

Bitcoin er risiko, det er et lotteri, og her kreves det å ha flaks. Just sayin' ..

Håper den treffer 1000$, 10000$ whatever.. men å begynne med synsing, uten å forstå konseptet, metodene og kildekoden er det veldig vanskelig å kalkulere på en god måte. Hvis man forstår de konkrete variablene har man problemet med å forutsi neste step. Nok av galninger som spår framtiden.

Når alt det er sagt, lykke til!
Vis hele sitatet...
At jeg fant ut om bitcoin i 2011 er ikke ren flaks. Det er fordi jeg alltid har hatt interesse for slike ting. I 2011 satt jeg på wikipedia og leste om e-currencies, hvor mange folk gjør det? Det var fordi jeg hadde denne interessen at jeg kom over bitcoin. Så valgte jeg i tillegg å investere, dette var heller ikke flaks, men handler om at jeg forstod bitcoin, de tekniske detaljene, hva slags muligheter en ustoppbar "e-gold" vil bety for verden. Nei, jeg kan ikke spå framtiden 100%, men hadde jeg ikke hatt troen ville jeg gjort som mange andre gjorde og droppet det.

Selv om man ikke forstår alle detaljene og skjønner framtiden, så er det en interesse som har fått de første til å kjøpe bitcoin, og denne er det på ingen måte alle som har. Veldig mange har hatt muligheten til å kjøpe bitcoin for $1, $10, $100, $200... men de har latt vær. Poenget mitt er at dette handler om mye mer en flaks.

Sitat av Grix Vis innlegg
Det vanskelige er ikke å kjøpe bitcoin, men å holde på det uansett hva som skjer. Jeg kjøpte 25 bitcoin når prisen var under $1/stk, og på et tidspunkt hadde jeg 180 stk. Men jeg har ikke tjent noe særlig på verdiøkningen likevel, fordi jeg har omsatt det meste underveis.
Vis hele sitatet...
Nettopp.
Sist endret av Warz; 11. november 2013 kl. 13:00.
Sitat av svaart Vis innlegg
Det jeg har gjort er å kjøpe BTC fra Sturle via Local bitcoins for så å sette dette over på BTC-E for såååå å kjøpe LTC med BTC :P

Tror det er den letteste veien.

LTC er enda ikke på MTGOX men satser på det det kommer første termin 2014.
Er egne offline wallets for Litecoin.
Vis hele sitatet...
Prisen blir vell å gå opp visst du kan handle LTC på MT.gox?
Er det jeg håper på. Bare tiden vil vise men iallefall jeg satser på at BTC og LTC vil bli de 2 ''store''.

Er da bare synsing og har ingen kilder på dette.
Warz's Avatar
Trådstarter
Det er jo det som man spekulerer i, problemet er at mtgox drøyer og drøyer... de begynte å snakke om LTC i april og nå er vi snart i desember... jo lenger de drøyer jo verre er det for prisen...
Warz, hvor mange bitcoins sitter du med? Blir utrolig nysgjerrig når du skriver at du har tapt flere årsintekter på kort tid..
Warz's Avatar
Trådstarter
Det blir som å spørre noen hvor mye penger de har i banken. Privat
Sist endret av Warz; 11. november 2013 kl. 14:25.
Har spurt WarZ før, og han vil ikke si.

Men dersom han tapte et par årslønner (la oss si 750k) på mellom 60 og 70 USD nedgang (fra 395 til la oss si 330), dvs nedgang på ca. 16-17% betyr det at han satt på 4,5M nok verdier i BTC på peak (kurs på 395 USD). Tipper han sitter på ca 1900 BTC, ganske sikkert mellom 1800 og 2000.

Sitat av Warz Vis innlegg
Det blir som å spørre noen hvor mye penger de har i banken. Privat
Vis hele sitatet...
Er faktisk uenig. Du er en av de få som kanskje har gjort en av århundrets beste investeringer... Jeg kjenner til mange investeringsmiljøer, og det er ikke tabu å si hvor mye man har gått inn i på hvilken kurs, hehe.
Sitat av Uflaks Vis innlegg
Warz, hvor mange bitcoins sitter du med? Blir utrolig nysgjerrig når du skriver at du har tapt flere årsintekter på kort tid..
Vis hele sitatet...

Vedder en femtilapp på at det er over millionen, sikkert oppimot et par-tre fordelt over bitcoins og litecoins.
Sist endret av Bombasa; 11. november 2013 kl. 14:36.
370 på Gox nå.
Warz er jo heldig på den måten at verdien på 1 BTC har styrket seg siden han kjøpte seg inn, men vet ikke hvor stort poeng det er å ha en formue på 1 million NOK i BTC hvis du ikke får realisert verdien på en enkel og stabil måte.

BTC er jo fortsatt litt ville vesten. Slik jeg ser det er det veldig mye som gjenstår før BTC når mainstream. Tror du ei eldre dame på 53 år bryr seg om kryptering og alle de forhåndsreglene man må ta for å ikke bli robbet?

En gjennomsnittlig person hverken gidder eller kan forholde seg til all denne kompleksiteten i bitcoin, så dette er et viktig problem som må løses.
@TylerDurden inc 400!

@Belisarius Bitcoins har siste tiden fått mye mediadekning. Og det vil kommer mer.
Er ikke så vanskelig å sikre bitcoinsene, blir det samme som at en måte lære å bruke kodebrikke å passord for å få tak i pengene.
Sitat av belisarius Vis innlegg
Warz er jo heldig på den måten at verdien på 1 BTC har styrket seg siden han kjøpte seg inn, men vet ikke hvor stort poeng det er å ha en formue på 1 million NOK i BTC hvis du ikke får realisert verdien på en enkel og stabil måte.

BTC er jo fortsatt litt ville vesten. Slik jeg ser det er det veldig mye som gjenstår før BTC når mainstream. Tror du ei eldre dame på 53 år bryr seg om kryptering og alle de forhåndsreglene man må ta for å ikke bli robbet?

En gjennomsnittlig person hverken gidder eller kan forholde seg til all denne kompleksiteten i bitcoin, så dette er et viktig problem som må løses.
Vis hele sitatet...
Dersom bitcoins en dag blir stabil og en av de store valutaene vil nok banker være på plass for hjelp og kan nok gjøre transaksjoner på vegne av andre. Oldemor bruker ikke nettbank med kodebrikke, men drar fysisk ned til banken hver mandag for å betale regninger. Ser for meg at bare det kan bli stor business.
Verdien på bitcoins er ikke bare brukervennlighet, man må være litt visjonær og se det store potensialet og hvordan dette differensierer seg fra alle andre finansielle instrumenter. Jeg sitter ikke med bitcoins per i dag, men vurderer å gå inn med 50% kapital dersom en en kraftig korreksjon viser seg.
Sist endret av Spirituell; 11. november 2013 kl. 16:17.
Hvordan handler jeg LTC? Ser for meg at den kan få ei boble den også.
Forklarte det på forrige side men her er min måte iallefall.

Det jeg har gjort er å kjøpe BTC fra Sturle via Local bitcoins for så å sette dette over på BTC-E for såååå å kjøpe LTC med BTC.

Tror det er den letteste veien.
Sitat av svaart Vis innlegg
Forklarte det på forrige side men her er min måte iallefall.

Det jeg har gjort er å kjøpe BTC fra Sturle via Local bitcoins for så å sette dette over på BTC-E for såååå å kjøpe LTC med BTC.

Tror det er den letteste veien.
Vis hele sitatet...
Slik gjorde jeg det også, men jeg ventet til BTC hadde steget, irriterer meg prisforskjellen fra MtGox og BTC-e.
Hadde rett at verdien kom til å være over 350 usd i dag :P
Har noen spørsmål om kryptokroner;
1. Hvordan foregår kjøp/salg? Er det nesten som en auksjon hvor man finner tilbud fra selgere?
2. Hvorfor vil listing på Mt. Gox ha stor betydning for Litecoins verdi om det allerede kan kjøpes via andre portaler?
3. Er det konsensus blant spekulanter at LiteCoins vil forbli overskygget av storebror Bitcoin, enda LC kan skilte med større volum og bedre kryptering? For meg virker det som BitCoins er mediafokus, mens LC fremstår som en kuriositet for interesserte.
4. Hvordan er det å realisere store summer i forhold til små?
Sist endret av Flexxnes; 11. november 2013 kl. 18:05.
Hvordan er det å investere i litecon via denne nettsiden?
Er der jeg kjøper å holder på med mine. Så vil anbefale den ja.
Da slipper jeg jo å først kjøpe bitcoins, for så å kjøpe litecoins? Jeg kan kjøpe direkte fra usd istedet?
Jo, du kan det. Men problemet er å få USD inn der. Jeg stoler iallefall ikke på de betalingsmåtene som er der.
Warz's Avatar
Trådstarter
LTC er det nesten ingen som aksepterer, valutaen mangler community spirit og virker egentlig mest som et fattig forsøk på å tjene penger for de som ikke kjøpte bitcoin tidligere. Det virker ikke som det er noen som virkelig brenner for litecoin på samme måte som bitcoin. De andre alternative valutaene er stort sett neglisjerbare, men litecoin har klart seg bedre noe jeg tror skyldes at en gruppe pushet litecoin fram med slagordet "litecoin er til bitcoin hva sølv er til gull".

Enkelte her tjente store penger (bitcoin) på kurseksplosjonen og prisen har aldri riktig falt ned etter det. Så de lyktes med å få dette sølv stempelet og fungerer nå som en trading currency. Jeg tror mange bruker litecoin som et redskap til å øke sin btc portfolio og at de til syvende og sist ønsker å ende opp med flere bitcoin snarere en litecoin. Det er i hvertfall slik i mitt tilfellet.

Jeg tror en implemtasjon på mtgox vil drive prisen mye opp midlertidig, men når ting har roet seg og det ikke er noen flere slike nyheter å se fram vil prisen dale nedover igjen.
Vet ikke om denne er postet lengre frem i tråden men iallefall : http://www.youtube.com/watch?v=JP9-lAYngi4

Verdt å se!

Han forklarer b.l.a hva cryptocurrencies er og hva dem må være for at dem skal være brukbare.
Også hva han tror skjer om bitcoins ikke lengre vil være ''gode nok'' til å bruke. (Om valutaen blir knekt/lar seg kopiere hva skjer da?)
Sist endret av svaart; 11. november 2013 kl. 20:59.
Da har jeg nettopp solgt noe på finn.no for bitcoin! Nevnte kort i annonsen at jeg kunne ta betalt på den måten, og ble kontaktet av en kjøper som foretrakk det!
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Grix Vis innlegg
Da har jeg nettopp solgt noe på finn.no for bitcoin! Nevnte kort i annonsen at jeg kunne ta betalt på den måten, og ble kontaktet av en kjøper som foretrakk det!
Vis hele sitatet...
Wow stilig! Håper vi ser mer av dette framover
Check it!: fiatleak.com
@Oddish China going wild!
Har en korrupt wallet.dat fil fra 2011 med 10 bitcoins på. Klarte å slette partisjonen den lå på en gang, men fikk recoveret den med et program som sa filen var i "perfect health" eller noe slikt, og skal i teorien ikke være overskrevet. Fikk aldri filen til å virke i ettertid, men nå ser jeg verdien har økt til over 22000 kroner, så tenkte jeg skulle prøve igjen.

Har tidligere prøvd å kjøre et program for å dumpe keys til en tekstfil og et par andre ting, men vet ikke om det var jeg som var noob og gjorde det feil, eller om filen er helt ødelagt.

1 bitcoin til den som kan hjelpe meg til å få filen til å fungere igjen! (hvis det er mulig)
Sitat av Flue Vis innlegg
Har en korrupt wallet.dat fil fra 2011 med 10 bitcoins på. Klarte å slette partisjonen den lå på en gang, men fikk recoveret den med et program som sa filen var i "perfect health" eller noe slikt, og skal i teorien ikke være overskrevet. Fikk aldri filen til å virke i ettertid, men nå ser jeg verdien har økt til over 22000 kroner, så tenkte jeg skulle prøve igjen.

Har tidligere prøvd å kjøre et program for å dumpe keys til en tekstfil og et par andre ting, men vet ikke om det var jeg som var noob og gjorde det feil, eller om filen er helt ødelagt.

1 bitcoin til den som kan hjelpe meg til å få filen til å fungere igjen! (hvis det er mulig)
Vis hele sitatet...
Mener å huske at gamle wallet.dat filer ikke nødvendigvis er kompitable med de nyere bitcoin-QT versjonene. Prøv å laste ned gamle versjoner av bitcoin-QT og se om du klarer å få lest filen ved hjelp av dem.

Her er den eldste versjonen jeg fant på sourceforge men du finner sikkert enda eldre om du leter litt: http://sourceforge.net/projects/bitc...bitcoin-0.4.1/
Sist endret av Grix; 12. november 2013 kl. 17:52.
Takk for svar!

Bitcoin klienten du linket til er fra 21.11.2011. Wallet.dat filen er fra 09.08.2011. Dette er vel nærme nok til at det mest sannsynlig burde funke?

Når jeg prøver å loade walleten med klienten du linket til får jeg et par feilmeldinger før programmet kræsjer.

Hjelper det om jeg har resten av mappen wallet.dat lå i? Ser jeg har backup av hele mappen.
Warz's Avatar
Trådstarter
Intervju med facebook brødrene: http://video.cnbc.com/gallery/?play=1&video=3000217388

De mener bitcoin bør ha en markedsverdi på 400 milliarder dollar, altså ca en 100-dobling fra dagens kurs.
Sitat av Flue Vis innlegg
Takk for svar!

Bitcoin klienten du linket til er fra 21.11.2011. Wallet.dat filen er fra 09.08.2011. Dette er vel nærme nok til at det mest sannsynlig burde funke?

Når jeg prøver å loade walleten med klienten du linket til får jeg et par feilmeldinger før programmet kræsjer.

Hjelper det om jeg har resten av mappen wallet.dat lå i? Ser jeg har backup av hele mappen.
Vis hele sitatet...
Det er bare wallet.dat som kan hjelpe deg. Jeg stresset selv med å flytte bitcoinsa som jeg hadde i en gammel wallet.dat over til en ny wallet før deadline som jeg mener å huske var mai 2013. En fork eller noe som gjorde gamle klienter ubrukelig.

Prøvde da min wallet.dat på nyere klient, men da hang klienten seg. Husker ikke versjon nr, men den klienten med det gamle designet fungerte for meg på den tiden, men den hadde store problemer med å få lastet ned blokkene. Kanskje du må prøve en enda gamlere versjon. Regner nesten med at du må ha noe spesialprogramvare for å exctracte private keys nå, gamle klienter har ikke kommandoen for å dumpe private keys dessverre. Det kan jo være at filen ikke er korrupt i hvertfall, så da bør du kunne redde de på en eller annen måte.
Sendte deg PM, men skriver det like gjerne her i tilfelle noen kommer utfor det samme.

Okay, går ut i fra at det programmet du brukte da var BitCoin-QT, siden dette var i 2011.

Aller først; ta en ekstra backup av wallet .dat filen, i tilfelle noe skulle skjære seg. Bare kopier den inn i en annen mappe på harddisken.

Så kan du prøve å importere .dat filen til en eldre versjon av BitCoin QT, siden de nyeste versjonene har en oppdatert database-arkitektur som kan få filer til å fremstå som korrupte. Her er en gammel versjon av BitCoin QT (0.3.24 fra 2011-07-08).


Om det ikke går så kan du prøve å gjøre dette med .dat filen (ikke glem å ha en ren backup-fil, da dette er direkte endring i koden til orginalfilen)

Rename filen til .txt, slik at du kan endre koden til selve .dat'en. Deretter sletter du slutten av filen, dvs. omtrent de siste 20% av koden. Om du er svineheldig så er det her den korrupte koden ligger, og dette er i praksis overflødig, så om du importer denne til et wallet program så burde det gå.

Prøv dette først, om det ikke hjelper så skal jeg slenge rundt noen andre ideèr
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Sendte deg PM, men skriver det like gjerne her i tilfelle noen kommer utfor det samme.

Okay, går ut i fra at det programmet du brukte da var BitCoin-QT, siden dette var i 2011.

Aller først; ta en ekstra backup av wallet .dat filen, i tilfelle noe skulle skjære seg. Bare kopier den inn i en annen mappe på harddisken.

Så kan du prøve å importere .dat filen til en eldre versjon av BitCoin QT, siden de nyeste versjonene har en oppdatert database-arkitektur som kan få filer til å fremstå som korrupte. Her er en gammel versjon av BitCoin QT (0.3.24 fra 2011-07-08).

Om det ikke går så kan du prøve å gjøre dette med .dat filen (ikke glem å ha en ren backup-fil, da dette er direkte endring i koden til orginalfilen)

Rename filen til .txt, slik at du kan endre koden til selve .dat'en. Deretter sletter du slutten av filen, dvs. omtrent de siste 20% av koden. Om du er svineheldig så er det her den korrupte koden ligger, og dette er i praksis overflødig, så om du importer denne til et wallet program så burde det gå.

Prøv dette først, om det ikke hjelper så skal jeg slenge rundt noen andre ideèr
Vis hele sitatet...
Dette fungerte ikke. Får samme melding om jeg sletter de siste 20% eller ikke.
Sitat av Flue Vis innlegg
Dette fungerte ikke. Får samme melding om jeg sletter de siste 20% eller ikke.
Vis hele sitatet...
Greit, du kan prøve å slette enda litt mer, prøv å del filen i to?

En annen metode er å bruke pywallet, som er en applikasjon til wallet .dat filer skrevet i Python. Den har en 'salvage' funksjon som kan redde ut nøkkelen din.

For sikkerhets skyld, lag enda en backup (av den ikke-kuttede .dat filen)

https://github.com/jackjack-jj/pywallet
Det er litt kludrete å innstalere, beklager det, men instruksjoner står iallefall nederst på siden.

Om du får det programmet til å kjøre prøver du kommandoen:

-salvagewallet

Da skal den hente ut de private nøklene dine, som er det viktige i denne sammenhengen. Prøv dette på den rene wallet filen (ikke den vi kuttet opp).
Får ikke til å kjøre pywallet skikkelig. Er ganske sikker på at alt er riktig installert, men pywallet lukker seg med en gang jeg åpner det. Rekker så vidt å se options til programmet før det lukker seg type "--web", "--salvagewallet" osv.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Flue: det er eit kommandolinjeprogram, så kjør det i terminal.
Sitat av Flue Vis innlegg
Dette fungerte ikke. Får samme melding om jeg sletter de siste 20% eller ikke.
Vis hele sitatet...
Er walleten kryptert eller ikke? Om den ikke er kryptert kan du kanskje hente ut private key, som Flexxnes sier, med en hex editor. Har du private key ukryptert er det egentlig det eneste du trenger for å få kontroll over pengene.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Flue: det er eit kommandolinjeprogram, så kjør det i terminal.
Vis hele sitatet...
Det hjalp!

Sitat av belisarius Vis innlegg
Er walleten kryptert eller ikke? Om den ikke er kryptert kan du kanskje hente ut private key, som Flexxnes sier, med en hex editor. Har du private key ukryptert er det egentlig det eneste du trenger for å få kontroll over pengene.
Vis hele sitatet...
Er ganske sikker på at den er ukrypert. Hvordan går jeg fram hvis jeg skal bruke en hex editor?

Får følgende feilmelding med pywallet:

CUsers\Navn\AppData\Roaming\Bitcoin>pywallet.py --dumpwallet > temp.txt
WARNING:rootycrypto or libssl not found, decryption may be slow
ERROR:root:Couldn't open wallet.dat/main. Try quitting Bitcoin and running this
again.

Bitcoin er ikke åpen.
Er du sikker på at pywallet finner wallet.dat filen? Det kan virke som det er problemet. Har du brukt parameterene --datadir eller --wallet for å fortelle pywallet hvor .dat filen din er?
Pywallet finner wallet.day filen ja. Hvis jeg bruker en annen ny wallet fungerer det, men ikke den gamle wallet-filen med pengene på. Enten er den for gammel, eller så er den ødelagt. Regner egentlig med at filen er ødelagt...
Kan du skrive hele kommandoen?

Det er en viss mulighet for at filen er for korruptert til å reddes, men jeg gir ikke opp så lett. Det er mye overflødig informasjon i wallet filen som primært er nøkler som brukes ved transaksjoner, og så lenge den relativt korte nøkkelen er intakt skal det gå an å redde den.
Sist endret av Flexxnes; 12. november 2013 kl. 20:52.