Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3760
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det farlig/ufarlig å injisere vann ifra springen i muskel?
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det farlig/ufarlig å injisere vann ifra springen i muskel?
Vis hele sitatet...
1) Man har ikke tømt hele sprøyten og nålen for luft. Det kommer derfor luft inn i blodårene som går videre inn til hjertet og lungene. Luften vil fungere som en propp slik at blodet ikke kommer videre. Leger kaller dette for luftemboli og man kan dø i løpet av sekunder. Sykepleiere og leger er derfor nøye trent til å fjerne all luft fra sprøyter og ledninger før det settes inn i pasientens blodåre. Du kan se hvordan sykepleiere fjerner luftbobler fra 4:30 i denne videoen.

2) Man bruker ikke steril teknikk. Når man injiserer noe må sprøyten, vannet, huden som skal penetreres med nålen og hendene og hanskene til den som stikker være helt fri for bakterier. Ellers risikerer man alvorlige infeksjoner, herunder blodforgiftning som kan være dødelig. Man må derfor ha sterile hansker, desinfeksjon og kjenne til steril prosedyre for å holde seg bakteriefri.

3) Rent vann i seg selv er farlig å injisere selv om man gjør alt annet riktig. Det har å gjøre med at det er et ganske høyt osmotisk trykk i blodet. Hvis man injiserer rent vann vil de røde blodcellene svulme opp og til slutt eksplodere (se bildet helt til høyre i denne linken der det står 'hypotonic'). Som du forstår sier det seg selv at det er farlig at blodcellene eksploderer. Derfor vil man aldri få rent vann intravenøst på sykehus. Man får alltid væsker som har noenlunde samme osmotisk trykk som blod. https://www.youtube.com/watch?t=269&...isteredNurseRN

Håper du fikk svar på noe av det du lurte på!
Sist endret av Drsskkr; 13. januar 2021 kl. 14:25. Grunn: Legge inn link
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
folk skyter jo speed /piller etc. blandet med spring vann...? Men her er det snakk om vann i muskelen. Føler allikavell jeg ikke fikk svaret jeg lurer på.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
folk skyter jo speed /piller etc. blandet med spring vann...? Men her er det snakk om vann i muskelen. Føler allikavell jeg ikke fikk svaret jeg lurer på.
Vis hele sitatet...
Som jeg skreiv kan du få infeksjon dersom du ikke bruker sterilt vann så ja det er farlig! jeg skyter speed sjæl men jeg bruker sterilt vann og sterilt utsyr. Fraråder deg sterkt og skyte vattn reint
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
folk skyter jo speed /piller etc. blandet med spring vann...? Men her er det snakk om vann i muskelen. Føler allikavell jeg ikke fikk svaret jeg lurer på.
Vis hele sitatet...
Det er vel alltid «farlig» å injisere noe i kroppen, de er jo rimelig hygieniske når de gjør dette på sykehus/lab. Og det at folk skyter piller og speed betyr jo ikke at det er trygt?!

Men jeg er nysgjerrig på hvorfor vann skal sprøytes i muskelen?

Hilsen mann snart førti fra bygda, bonde visst nok.
Det er ikke farlig hvis;
  1. Du bruker rent vann (avmineralisert, destillert eller spring-vann)
  2. Du har en steril pumpe og kanyle
  3. Du spriter området du skal behandle, samt hanskene du har på deg og det sterile utstyret
  4. Du vet å treffe muskelen, altså rett under huden
Når det gjelder hva du vil oppnå kan jeg ikke se for meg mer enn den effekten kyllingfileen får når de blåser opp den med vann. Når det er i en levende kropp derimot vil jeg tro at det ikke vil ha noen varig effekt i det hele tatt. Så hva du oppnår her; ingenting vil jeg tro. Er det farlig? Nei, hvis gjort rett.
Sist endret av Jokke; 13. januar 2021 kl. 14:40.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men hva om man IKKE bruker destillert vann? Rent hypotetisk spm, har ikke tenkt gjøre det*
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men hva om man IKKE bruker destillert vann? Rent hypotetisk spm, har ikke tenkt gjøre det*
Vis hele sitatet...
Du risikerer at du får virus og mikroorganismer samt. metaller eller mineralstoffer/sporstoffer i omløp. Som kan og vil gjøre deg syk, i verste fall vil du dø. Batterivann koster 19,90 kr på Jula.
https://www.jula.no/catalog/bil-og-g...rivann-001129/
TS: Hvorfor vil du gjøre dette?
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
TS: Hvorfor vil du gjøre dette?
Vis hele sitatet...
Ja hvem faen har lyst til sprøte vann i muskelen?
Er det for å se større ut?
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For han er hekta på nåla, uansett hva, er mitt guess
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
folk skyter jo speed /piller etc. blandet med spring vann...? Men her er det snakk om vann i muskelen. Føler allikavell jeg ikke fikk svaret jeg lurer på.
Vis hele sitatet...
Om du injiserer noe Intramuskulært er det viktig at du gjør det riktig, alt må være sterilt, du må treffe muskelen, og du må passe på gjøre det sakte ellers kan du sprenge muskelen
Skjer ingenting visst du skyter et veldig lite volum vann i en åre. Narkiser skyter vann med amf, piller, hest daglig.
Visst du skyter en større volum vann i blodåren så vil kroppen prøve å ''blande ut'' vannet i blodårene. Kroppen fjerner derfor salt og fosfor plutselig blir salt balansen heilt fakt og kroppen trekker vannet inn til andre celler som er nærme. Cellene trekker inn så mye vann til at de dør. Samme mekanisme som dreper deg som ved vann forgifting.

Skyter du sterialisert vann intramuskuløst skjer det ingenting. Kroppen bare metaboliserer væska. Skyter du en større menge så lagrer kanskje kroppen fett i området og du får en permament hard klump der. Spring vann derimot er nokså skittent og du får nok en infeksjon. Mye steroider er vann baserte og mange folk har mistet armer eller fått amputert store deler av musklene sine pga infeksjoner. Skyter du spring vann er du garantert for at dette skjer.
Sist endret av Sitronbrussomsm; 13. januar 2021 kl. 16:49.
– Ja, det er (potensielt) farlig å injisere ikke sterilt vann inn i muskelen. Kravet for drikkevann er, at det skal være UNDER en viss bakteriekonsentrasjon pr. volumennhet vann. Men det er langt ifra sterilt! Det at det begynner å komme bakterievekst inne i muskelen, er alt annet en heldig. I verste fall mister du muskelen og/eller armen. Eller du kan også dø, for dette kan bli sepsis (blodforgiftning). Der en viss prosent er dødelig med selv god behandling.

– Hvis vannet er sterilt, men uten salter, så er det heller ikke bra for muskelen. Inne i alle celler i kroppen og i blod er det en løsning med diverse salter, sukker, proteiner og andre stoffer, som har det samme osmotiske trykket som 0,9 % løsning med koksalt (NaCl). Når du injiserer vann med mye lavere saltkonsentrasjon enn dette, så vil muskelcellene absorbere vann, til det osmotiske trykket er det samme på utsiden og innsiden av cellen. Hvis du har injisert noen milliliter, så vil en del muskelceller revne. Altså du ødelegger muskelen din med dette. Men hvis du trener, så vil selvsagt noen få slike injeksjoner bli reparert relativt raskt.
Men dette er grunnen til, at de fleste injiserbare medisiner blir injisert i en 0,9 % natriumklorid eller kalt NaCl løsning, som da er det samme som koksalt. Dette er også grunnen til, at andre konsentrasjoner svir slik, når de blir injisert. Deler av nervecellene har høyt trykk eller revner.

Men det er noen få unntak, der andre konsentrasjoner blir brukt:
– Hvis en har hatt en stor blødning, som ender med døden om ikke noe blir gjort fort. Så blir det injisert en sterkere saltløsning enn 0,9 % NaCl i vena. Dette er for at det skal bli trekt litt vann ut av muskler o.l., når en trenger mere blodvolum i blodårene litt brennkvikt. På sykehuset etterpå, så får en da litt for lav saltkonsentrasjon injisert sammen med mulig blodoverføring, for å rette opp i gjen saltbalansen i kroppen.
– Hvis du har stive og ømme anspente muskler, så kommer dette av det er krystaller av salter av melkesyre (laktater) i musklene. Disse krystallene er som nåler, og er grunnen til slike muskler er så vonde. Dette kommer av statisk arbeid for musklene (anspenthet), og statisk arbeid (langvarig sammentrekte muskler) hindrer blodgjennomstrømning igjennom muskelen. Legenes sin hurtigfiks er da å injisere sterilt vann uten salt under huden eller i vevet rundt muskelen, for at dette skal svi og bli irritert. Kroppen svarer med å øke blodsirkulasjonen til stedet med også muskelen. Der blodet da løser opp og skyller vekk disse laktatene, og muskelen gjør da mindre vondt.

Men slike injeksjoner bør ikke gjøres, før ubehaget eller faren uten, er mye større enn ulempene og farene ved å injisere slike løsninger.
Så det er totalt gjøkete og injisere vann fra springen!

Kan bare skyte inn dette:
Hypoton løsning er løsninger på under 0,9 % NaCl eller tisvarende. Hvis du er unormalt lite aktiv, kan vi kalle deg underaktiv eller hypoaktiv.
Isoton løsning som er 0,9 % NaCl eller tisvarende. Er du nomalt aktiv, kan vi kalle deg isoaktiv.
Hyperton løsning er løsninger på over 0,9 % NaCl eller tisvarende. Hvis du er unormalt mye aktiv, kan vi kalle deg overaktiv eller hyperaktiv.

Hypo = under
Iso = det samme
Hyper = over
Sist endret av aluminiumfluorid; 13. januar 2021 kl. 17:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har brukt springvann alle ganger jeg har satt meg selv. Lever enda
Sitat av dnbalex Vis innlegg
Har brukt springvann alle ganger jeg har satt meg selv. Lever enda
Vis hele sitatet...
Hva så? Jeg har åpenbart overlevd alle de klatreturene jeg har hatt i master og fjellvegger uten sikring. Skal vi av det fastslå at klatring uten sikring er ufarlig? Bemerk at de som har falt ned fra slike høyder ikke er kapable til å berette om sine erfaringer...

Men tilbake til saken: Hvorfor skjøt du vann i muskelen? Siden dette tydeligvis er en greie, hva var det du ville oppnå? Hvorfor gjør folk dette her? Er det for å få musklene til å se større ut en liten stund eller noe?
Sist endret av Myoxocephalus; 14. januar 2021 kl. 10:46.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hvorfor gjør folk dette her? Er det for å få musklene til å se større ut en liten stund eller noe?
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro det enten er det, eller så vil vedkommende bare sette for å sette noe. Kanskje han også ønsker og bare rense pumpa uten å kaste bort noe. Kan være mye, men det å sprøyte vann inn i muskelen for å forstørre den er kanskje den minst sannsynlige, det ville ikke vært noe holdbart som gjør en vesentlig forskjell med noe varende resultat.
Sitat av dnbalex Vis innlegg
Har brukt springvann alle ganger jeg har satt meg selv. Lever enda
Vis hele sitatet...
Tipper det er i vena, der blir disse bakteriene fort fordelt i 5 l blod. Som kjent er det en del hvite blodlegmer i blodet. Hvite blodlegmer tar sek av disse bakteriene litt brennkvikt, hvis det ikke er for mange. Eller de bli nødvendigvis ikke reagert slik på, hvis det er første gangen de hvite blodlegmene (du) har vært borti denne typen bakterier. Altså ukjente bakterier for deg, og bakterier i stor nok koloni, kan drepe deg, ja. Så det er ikke bare din skyld at du lever!..
Hadde det vært en liten kloakkforurensning eller en annen bakterieforurensning i vannet (noe som kan skje en gang iblant), så er det ikke sikkert det hadde gått like bra!

Red: Du har ikke tenkt tanken; hvorfor leger o.l. ikke bare bruker vann fra krana i sine sprøyter da? Kanskje det kan ha noe med, at dem faktisk føler et ansvar når dem injiserer noe i skinkene, triceps eller andre musker eller annet vev på en pasient? Men det kan jo i verste fall bli en Darwin-award av å injisere slikt i vena...
Sist endret av aluminiumfluorid; 13. januar 2021 kl. 17:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor?!?! Litt context er alltid fint..

Meningsløs problemstilling som kan virke som trolling..

ALLE vet at injisering medfører farer...

Litt off topic og jeg motsier.meg selv her kanskje;
Dette forumet begynner å miste sin verdi da det for det meste et samme problemstillinger som tas opp hele tiden.. "kan jeg dø av xxxxx".. så kommer den vanlige gjengen med pekefinger og så er tråden ødelagt..

Bare se hva som skjer om du sier du har rørt mdma med mindre enn 3 mnd mellomrom.. du blir idioterklært.. det er en grunn til at de fleste tråder som ber om råd starter med "ønsker ingen pekefinger".. alikevel så skjer det.
Nå har det jo blitt veldig mange som tolker et spørsmål fra nysgjerrige sjeler som en pekefinger av en eller annen grunn. Det å være nysgjerrig på hvorfor noe gjøres er vel ikke det samme som å komme med pekefinger. Så om dette var "pekefingeren" blir det som du selv sa litt selvmotsigende siden du lurer på akkurat det samme selv. Å besvare TS sitt spørsmål om noe er farlig er vel heller ikke å komme med noen pekefinge? Man burde forvente svar når man spør direkte om en ting er farlig. Er det sånn at det eneste godtatte svaret er "nei kjør på" fordi vi er så liv redde for "moralisering"? Hva er vitsen med å stille et spørsmål da?
Tolket jeg deg riktig? Bare å rette på meg om jeg misforstår totalt.

Det jeg ser som et mye større problem er alle obskure spørsmål som dukker opp uten noen detaljer eller forklaring. Det kan være 20 forskjellige riktige svar og for å finne ut hvilket man burde gi så må man stille spørsmål til TS som enten er sporløst forsvunnet, blir fornærmet, eller ikke greier å svare på en måte hvor h*n forblir anonym.

Alternativt kan man bruke en KM av freak til å forklare alle mulige scenarioer og løsninger. Om alt annet kan tolkes som en pekefinger

Føler du denne tråden bærer preg av moralisering, evt hvorfor?
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Tipper det er i vena, der blir disse bakteriene fort fordelt i 5 l blod. Som kjent er det en del hvite blodlegmer i blodet. Hvite blodlegmer tar sek av disse bakteriene litt brennkvikt, hvis det ikke er for mange. Eller de bli nødvendigvis ikke reagert slik på, hvis det er første gangen de hvite blodlegmene (du) har vært borti denne typen bakterier. Altså ukjente bakterier for deg, og bakterier i stor nok koloni, kan drepe deg, ja. Så det er ikke bare din skyld at du lever!..
Hadde det vært en liten kloakkforurensning eller en annen bakterieforurensning i vannet (noe som kan skje en gang iblant), så er det ikke sikkert det hadde gått like bra!

Red: Du har ikke tenkt tanken; hvorfor leger o.l. ikke bare bruker vann fra krana i sine sprøyter da? Kanskje det kan ha noe med, at dem faktisk føler et ansvar når dem injiserer noe i skinkene, triceps eller andre musker eller annet vev på en pasient? Men det kan jo i verste fall bli en Darwin-award av å injisere slikt i vena...
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig bruker sykehus sterilt vann, de har ansvar for andre folks liv. Jeg derimot har kun ansvar for mitt eget liv. Å hvis jeg har lyst til å skyte springvann gjør jeg det. Er fult klar over eventuelle farer det kan medføre.

Kan selvfølgelig gå galt, å det er en risiko jeg og alle andre her som skyter dop er klar over. Er ikke noe mindre intelligent for den saks skyld. Kansje jeg rett å slett ikke bryr meg om farene?
Ja, det kan være farlig uavhengig av om det har gått bra for mange. Springvann er rent nok til å drikke, men det er fordi vi har magesyre og tarmsystemet som håndterer de mikroorganismene som finnes i springvann. Å sprøyte det inn i en muskel er en annen sak. Om du absolutt vil sprøyte noe inn i en muskel, så ville jeg valgt sterilt fysiologisk saltvann. Skjønner ikke vitsen, om det er for å få større muskel så vil det forsvinne etter noen timer.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Du risikerer at du får virus og mikroorganismer samt. metaller eller mineralstoffer/sporstoffer i omløp. Som kan og vil gjøre deg syk, i verste fall vil du dø. Batterivann koster 19,90 kr på Jula.
https://www.jula.no/catalog/bil-og-g...rivann-001129/
Vis hele sitatet...
Er du seriøs? Har brukt vann i fra dammer på bakken til å mekke. Bør jeg ta en legesjekk angående dette?
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Er du seriøs? Har brukt vann i fra dammer på bakken til å mekke. Bør jeg ta en legesjekk angående dette?
Vis hele sitatet...
Kjenning var på byen i Trondheim å gikk på en offentlig toalett for å sette speed. Brukte dassvann ettersom vasken var defekt 😅. Gikk fint med han da, hadde hepatitt fra før av men fikk ikke noe mer ihvertfall
Skal man få muskelen til å se større ut, så bruker man "synthol". Desverre relativt utbredt i enkelte miljøer. Jeg nekter å tro at TS gjør det av visuelle årsaker.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Er du seriøs? Har brukt vann i fra dammer på bakken til å mekke. Bør jeg ta en legesjekk angående dette?
Vis hele sitatet...
Er DU seriøs?
Jeg trodde folk var ganske klar over at man ikke drikker stillestående vann, og spesielt ikke fra sølepytter på gata. Når det ikke er trygt å drikke det, må det da være særdeles innlysende at å INJISERE dette vannet er en katastrofalt dårlig idé..

Om du ikke har rødhet/ømhet ved injeksjonstedet så har du vært heldig å inngått katastrofen for denne gang. Du ville vært overrasket over hvor mye liv som finnes i en tilfeldig sølepytt, sjekk ut denne videoen f.eks
Sist endret av Dodecha; 14. januar 2021 kl. 12:10.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Er DU seriøs?
Jeg trodde folk var ganske klar over at man ikke drikker stillestående vann, og spesielt ikke fra sølepytter på gata. Når det ikke er trygt å drikke det, må det da være særdeles innlysende at å INJISERE dette vannet er en katastrofalt dårlig idé..

Om du ikke har rødhet/ømhet ved injeksjonstedet så har du vært heldig å inngått katastrofen for denne gang. Du ville vært overrasket over hvor mye liv som finnes i en tilfeldig sølepytt, sjekk ut denne videoen f.eks
Vis hele sitatet...
Dette er 8 uker siden sist, kan det ha noe virkning nå? Har vert forkjølt men har tatt korona test(negativ) kan det ha hatt noe med det eller er det bare forkjølelse, er ikke rød nei.


Enda et spørsmål, jeg vet at man har mange bakterier i munnen så er det da skadelig å skyte med det vannet du drakk av? Hva skjer da?!
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Dette er 8 uker siden sist, kan det ha noe virkning nå? Har vert forkjølt men har tatt korona test(negativ) kan det ha hatt noe med det eller er det bare forkjølelse, er ikke rød nei.


Enda et spørsmål, jeg vet at man har mange bakterier i munnen så er det da skadelig å skyte med det vannet du drakk av? Hva skjer da?!
Vis hele sitatet...
Vet om folk som har skytt med gatorade/energidrikk og lever enda. Anbefaler det ikke.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har selv alltid brukt vann fra springen, de 5-6 årene jeg daglig brukte nåler. Dette var da IV.
Aldri fått frossan eller plager av noe slag.

Men hvor bra vannet er, avhenger jo av hvor du bor.
Det KAN gå galt.

Så det er absolutt ingen dum idé å kjøpe sterilt.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Er DU seriøs?
Jeg trodde folk var ganske klar over at man ikke drikker stillestående vann, og spesielt ikke fra sølepytter på gata. Når det ikke er trygt å drikke det, må det da være særdeles innlysende at å INJISERE dette vannet er en katastrofalt dårlig idé..

Om du ikke har rødhet/ømhet ved injeksjonstedet så har du vært heldig å inngått katastrofen for denne gang. Du ville vært overrasket over hvor mye liv som finnes i en tilfeldig sølepytt, sjekk ut denne videoen f.eks
Vis hele sitatet...
En kompis av meg fikk faktisk hepatitt når han tok vann fra en sølepytt i en DUMPSTER. Denne kanylen ga han etterpå til ei venninne av seg i samme dumpster, så folk som setter gjør som regel de mest absurde ting for å skaffe vann. - En søppelcontainer...

Ingenting overrasker meg lengre, folk gjør absurde ting i tro om at ''det skjer ikke meg, tihi''. Jo, det skjer deg. Noen må jo falle inn i statistikken, så det er jo idioter som gjør det her som åpenbart gjør det.

Hvor mange andre kjenner dere som tar vann fra sølepytter, dumpstere og piss som ikke har fått en eller annen form for infeksjon eller konsekvens annet en avhengighet?
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Du risikerer at du får virus og mikroorganismer samt. metaller eller mineralstoffer/sporstoffer i omløp. Som kan og vil gjøre deg syk, i verste fall vil du dø. Batterivann koster 19,90 kr på Jula.
https://www.jula.no/catalog/bil-og-g...rivann-001129/
Vis hele sitatet...
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
En kompis av meg fikk faktisk hepatitt når han tok vann fra en sølepytt i en DUMPSTER. Denne kanylen ga han etterpå til ei venninne av seg i samme dumpster, så folk som setter gjør som regel de mest absurde ting for å skaffe vann. - En søppelcontainer...

Ingenting overrasker meg lengre, folk gjør absurde ting i tro om at ''det skjer ikke meg, tihi''. Jo, det skjer deg. Noen må jo falle inn i statistikken, så det er jo idioter som gjør det her som åpenbart gjør det.

Hvor mange andre kjenner dere som tar vann fra sølepytter, dumpstere og piss som ikke har fått en eller annen form for infeksjon eller konsekvens annet en avhengighet?
Vis hele sitatet...
Mange før jeg begynte med sprøyter sa jeg til kompiser når de gjorde det, du kommer til å få hiv eller noe, de sier ikke meg. Og setter et skudd med det. De har aldri fått noe sykdommer eller virus.

Men når man er ruset og kroppen craiver mer rus gjør man det meste. Og når man er 30min vekke fra butikk/toalett/Apotek og det er en sølepytt ved siden av deg, der har du svarer. Man kan kalle det dumt men er ikke alle dum ruset på minus og/eller piller?
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Men når man er ruset og kroppen craiver mer rus gjør man det meste. Og når man er 30min vekke fra butikk/toalett/Apotek og det er en sølepytt ved siden av deg, der har du svarer.
Vis hele sitatet...
Her gir du deg selv en saftig unnskyldning for å fortsette med selvdestruktiv atferd, det burde du tatt en titt på å revurdert.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Man kan kalle det dumt men er ikke alle dum ruset på minus og/eller piller?
Vis hele sitatet...
Om det så er tilfellet at 'alle' er dum ruset på noe som helst er ikke det en grunn til å være like dum. Har du aldri hørt noen sagt ''hvis alle andre hopper utfor en klippe, hadde du også gjort det?''.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg

Men når man er ruset og kroppen craiver mer rus gjør man det meste. Og når man er 30min vekke fra butikk/toalett/Apotek og det er en sølepytt ved siden av deg, der har du svarer. Man kan kalle det dumt men er ikke alle dum ruset på minus og/eller piller?
Vis hele sitatet...
Ring på hos noen. Spør om et glass vann. Så trekker du opp i pumpa.