Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 8802
Bytt nummer. Fjern navn osv fra 1881, gule sider osv.
Flytt til en annen by, gjerne et kollektiv.
Sørg for at alle opplysninger om offeret forblir hemmelige, nummer, addresse etc.
Slett alle sosiale medier.
Kutt all kontakt med vedkommende som er voldelig og alle felles kjente.

Gå med pepperspray til enhver tid, tilgjengelig. Uansett hvor stor, sterk og skummel fyren er vil det få han i knestående.
Sist endret av krystallkongen; 28. desember 2020 kl. 19:16.
Anonym bruker
"Underernært Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Hvorfor får ikke vedkommende en voldsalarm? De brukes vel ikke før det står til, eller har jeg misoppfattet konseptet?
Vis hele sitatet...
En slik alarm er ikke beskyttelse.
Ja, den piper høyt så folk i nærheten kan høre det, men den stopper ikke en voldelig dust fra å banke deg opp eller drepe deg.
I værste fall gjør den ting verre.

Fikk selv tilbud om voldsalarm etter flere år med trusler og daglig bank.
Takket fint nei til det, folk flest bryr seg ikke uansett.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En slik alarm er ikke beskyttelse.
Ja, den piper høyt så folk i nærheten kan høre det, men den stopper ikke en voldelig dust fra å banke deg opp eller drepe deg.
I værste fall gjør den ting verre.

Fikk selv tilbud om voldsalarm etter flere år med trusler og daglig bank.
Takket fint nei til det, folk flest bryr seg ikke uansett.
Vis hele sitatet...
Det er vel neppe det som var begrunnelsen til at politiet ikke ville gi den ut. Det varsles også til politiet når denne utløses, og du kan ikke slå av denne varslingen eller avbryte den.

Kanskje vanskelig å se for seg, men ser ikke for meg ett scenario hvor vedkommende plutselig har denne mannen rundt seg eller i sitt hjem.

Med det sagt setter jeg meg litt tvilsom til denne her historien, noe skurrer.
TS: fikk dere snakket med politiet om omvendt voldalarm i dag?

Enig Jokkerella, noe skurrer.
Sist endret av knert1; 28. desember 2020 kl. 19:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hold dører og vinduer låst, monter en solid dørlenke, ta jegerprøven og kjøp en pumpehagle. Burde hjelpe på nattesøvnen i eget hjem ihvertfall
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nå sier jeg ikke at dere er direkte ufine her akkurat, men jeg merker det er veldig slitsomt å skrive her og ikke bli trodd. Det er jo garantert noen triste sjeler der ute som ville kokt ihop en slik røverhistorie som dette for å få oppmerksomhet, men jeg er ikke en av de. Slik trolling vil jeg ikke si er vanlig på Freak heller? (Kvinneguiden, derimot.)

Jeg er IAF glad for at dette ikke er meg det handler om direkte, for jeg hadde nok blitt både matt og motløs MTP å bli trodd generelt hvis det var tilfellet, etter noe av responsen her.

Mens jeg er veldig klar over at dette er en skikkelig grov situasjon, ser jeg ikke på det som særlig utenfor det vanlige. (Nå skal det sies at både jeg og personen denne tråden omhandler, kommer fra en svært belastet familie, og garantert hører mer om saker og ting fra både fjernt og nært enn det Ola Nordmann gjør.)

Det ble kommentert på at å henvende seg til Freak i denne situasjonen er spesielt - jeg synes absolutt ikke det. Dette er en grov situasjon som handler om en grov faen. Jeg kan ikke akkurat gå på Kvinneguiden og si - som sant er - at jeg tror han må bli stoppa med noen kilo amf og havne i buret noen år, eller myrdet, for at ting skal løse seg ... Den tråden hadde blitt stengt fort. Dermed Freak. (Må spesifisere at jeg ikke har planer om noe kriminelt i denne situasjonen, og det har ingen jeg kjenner heller.)

Jeg ber heller ikke om direkte løsninger - mer om erfaringer og råd. Det har jeg fått, og for det er jeg faktisk takknemlig!

Så til en liten oppdatering, da.

Etter den overveldende pushinga på besøksforbud tok jeg dette - ganske forsiktig - opp med familiemedlemmet mitt.

Det stemmer at hun ble fortalt av en politimann at dette bør hun absolutt ikke gjøre, men noe familiemedlemmet mitt (la oss kalle henne Noor) ikke fortalte meg før langt utpå morrakvisten i går, er at eksen det er snakk om også har kontakter i politiet.

Dette er politifolk som gjerne inntar litt saker i helgene, og som eksen hennes kjenner fra gammelt av. Hvor shady de er skal jeg ikke uttale meg om, men det gjør Noor redd for å involvere politiet, som bredt begrep.

Dette gjorde Noor idag:

Kontaktet en politimann hun faktisk stoler på, som hun har kjent hele livet, for å forhøre seg litt. Hun spurte BLA:

«Hva har jeg faktisk lov til å gjøre mot han dersom han bryter seg inn i leiligheten min?»

«Du klarer vel å ordne dette på andre måter du, Noor?»

«Tenk på hvem det er snakk om.»

«... Ja, det er sant, det skulle jeg ikke foreslått.»

Hun kontaktet også en instans for å sende eksen et skriv om å holde seg unna henne. Dette er ikke et besøksforbud, men et forsøk på å se hvordan han tar et slik skriv og hvordan han forholder seg til det. Jeg vil ikke spesifisere hvilken kanal dette kommer gjennom ettersom jeg synes det blir alt for spesifikt, men det blir loggført og er offisielt.

Utenom det presset jeg på ang voldsalarm , ettersom jeg har misforstått og trodde man MÅTTE ha besøksforbud for å få voldsalarm. Noor fortalte meg at hun faktisk har spurt om voldsalarm, hun, men dette ville ikke politiet innfri ... Er ikke dette helt føkkings sinnsykt?

Dommen hans for å ha kidnappet, voldtatt og banket eksen over en periode er ET FAKTUM jeg vet har skjedd, så bare dette burde jo være nok til å få voldsalarm, spør du meg, men nei. (Nå er det ordinær voldsalarm jeg snakker om også, ikke sånn fotlenke opplegg. Altså, at Noor har voldsalarm.)

Jeg tror rullebladet til Noor og muligens - med en klype salt - eksens kontakter i politiet går veldig i mot henne her. Jeg skal be henne snakke med advokaten sin for å få voldsalarm. Skjønner ikke at hun kan nektes dette.

En annen ting jeg reagerte på er at Noor har blitt feilinformert ANG noen ting av politiet. (Det ble oppklart med politimannen hun hadde samtalen jeg skrev om ovenfor.) Om dette er med vilje eller ei, så er det IAF veldig farlig i en såpass prekær situasjon. Jeg stusser på det.

Jeg må også bare si med en gang at jeg ikke kommer til å oppdatere igjen dersom det blir flere kommentarer med «noe skurrer» bla bla bla - dette er realiteten til så utrolig mange damer, og jeg blir faktisk både sliten og provosert av å bli mistrodd. Igjen vil jeg takke for hyggelige og hjelpsomme innlegg.

Over og ut!

((Minner på at dette muligens er en fiktiv røverhistorie fra helvete.))
"Dette er en mann som har stått bak flere drap og sliter med vrangforestillinger. Han sover med kniv under puta og hører stemmer i hodet. På godt norsk; han er klin gæren. Totalt uforutsigbar."
Hvordan kan en slik man gå fri? Burde jo være passa på av psykisk helsevern?
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
"Dette er en mann som har stått bak flere drap og sliter med vrangforestillinger. Han sover med kniv under puta og hører stemmer i hodet. På godt norsk; han er klin gæren. Totalt uforutsigbar."
Hvordan kan en slik man gå fri? Burde jo være passa på av psykisk helsevern?
Vis hele sitatet...
Haha, ja, bra du har tiltro til Norge og systemet generelt. Lol.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå sier jeg ikke at dere er direkte ufine her akkurat, men jeg merker det er veldig slitsomt å skrive her og ikke bli trodd. Det er jo garantert noen triste sjeler der ute som ville kokt ihop en slik røverhistorie som dette for å få oppmerksomhet, men jeg er ikke en av de. Slik trolling vil jeg ikke si er vanlig på Freak heller? (Kvinneguiden, derimot.)

Jeg er IAF glad for at dette ikke er meg det handler om direkte, for jeg hadde nok blitt både matt og motløs MTP å bli trodd generelt hvis det var tilfellet, etter noe av responsen her.

Mens jeg er veldig klar over at dette er en skikkelig grov situasjon, ser jeg ikke på det som særlig utenfor det vanlige. (Nå skal det sies at både jeg og personen denne tråden omhandler, kommer fra en svært belastet familie, og garantert hører mer om saker og ting fra både fjernt og nært enn det Ola Nordmann gjør.)

Det ble kommentert på at å henvende seg til Freak i denne situasjonen er spesielt - jeg synes absolutt ikke det. Dette er en grov situasjon som handler om en grov faen. Jeg kan ikke akkurat gå på Kvinneguiden og si - som sant er - at jeg tror han må bli stoppa med noen kilo amf og havne i buret noen år, eller myrdet, for at ting skal løse seg ... Den tråden hadde blitt stengt fort. Dermed Freak. (Må spesifisere at jeg ikke har planer om noe kriminelt i denne situasjonen, og det har ingen jeg kjenner heller.)

Jeg ber heller ikke om direkte løsninger - mer om erfaringer og råd. Det har jeg fått, og for det er jeg faktisk takknemlig!

Så til en liten oppdatering, da.

Etter den overveldende pushinga på besøksforbud tok jeg dette - ganske forsiktig - opp med familiemedlemmet mitt.

Det stemmer at hun ble fortalt av en politimann at dette bør hun absolutt ikke gjøre, men noe familiemedlemmet mitt (la oss kalle henne Noor) ikke fortalte meg før langt utpå morrakvisten i går, er at eksen det er snakk om også har kontakter i politiet.

Dette er politifolk som gjerne inntar litt saker i helgene, og som eksen hennes kjenner fra gammelt av. Hvor shady de er skal jeg ikke uttale meg om, men det gjør Noor redd for å involvere politiet, som bredt begrep.

Dette gjorde Noor idag:

Kontaktet en politimann hun faktisk stoler på, som hun har kjent hele livet, for å forhøre seg litt. Hun spurte BLA:

«Hva har jeg faktisk lov til å gjøre mot han dersom han bryter seg inn i leiligheten min?»

«Du klarer vel å ordne dette på andre måter du, Noor?»

«Tenk på hvem det er snakk om.»

«... Ja, det er sant, det skulle jeg ikke foreslått.»

Hun kontaktet også en instans for å sende eksen et skriv om å holde seg unna henne. Dette er ikke et besøksforbud, men et forsøk på å se hvordan han tar et slik skriv og hvordan han forholder seg til det. Jeg vil ikke spesifisere hvilken kanal dette kommer gjennom ettersom jeg synes det blir alt for spesifikt, men det blir loggført og er offisielt.

Utenom det presset jeg på ang voldsalarm , ettersom jeg har misforstått og trodde man MÅTTE ha besøksforbud for å få voldsalarm. Noor fortalte meg at hun faktisk har spurt om voldsalarm, hun, men dette ville ikke politiet innfri ... Er ikke dette helt føkkings sinnsykt?

Dommen hans for å ha kidnappet, voldtatt og banket eksen over en periode er ET FAKTUM jeg vet har skjedd, så bare dette burde jo være nok til å få voldsalarm, spør du meg, men nei. (Nå er det ordinær voldsalarm jeg snakker om også, ikke sånn fotlenke opplegg. Altså, at Noor har voldsalarm.)

Jeg tror rullebladet til Noor og muligens - med en klype salt - eksens kontakter i politiet går veldig i mot henne her. Jeg skal be henne snakke med advokaten sin for å få voldsalarm. Skjønner ikke at hun kan nektes dette.

En annen ting jeg reagerte på er at Noor har blitt feilinformert ANG noen ting av politiet. (Det ble oppklart med politimannen hun hadde samtalen jeg skrev om ovenfor.) Om dette er med vilje eller ei, så er det IAF veldig farlig i en såpass prekær situasjon. Jeg stusser på det.

Jeg må også bare si med en gang at jeg ikke kommer til å oppdatere igjen dersom det blir flere kommentarer med «noe skurrer» bla bla bla - dette er realiteten til så utrolig mange damer, og jeg blir faktisk både sliten og provosert av å bli mistrodd. Igjen vil jeg takke for hyggelige og hjelpsomme innlegg.

Over og ut!

((Minner på at dette muligens er en fiktiv røverhistorie fra helvete.))
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke ta det ille opp at "noe skurrer". Jeg har ikke ment noe om hva som skurrer, men om denne Xen er så farlig burde det ikke være et veldig stort problem å få besøksforbud. Det er ikke et tilbud med veldig høy terskel akkurat. Noe er feil, enten det er fortellingen, eller korrupsjonen. Hvis du ikke er åpen for at folk skal være skeptiske til hele den spesielle fortellingen tror jeg nok folk hadde rett i at du har valgt feil forum. Med det sagt så er det helt sinnsykt hvis politiet nekter å gi besøksforbud om hun sier at hun blir voldtatt når som helst og frykter for sitt liv. Det er også grunnen til at folk blir skeptiske. Og det er vel et godt tegn at vi tenker "men nei sånn kan det ikke være?" for det er jo ikke normalt.

Hvorfor skal en instans gi han et skriv om å holde seg unna henne? Hva skal dette hjelpe om ikke besøksforbud og voldsalarm virker? Bare for å teste om hu blir lemlestet eller ikke?

Hvis denne mannen står bak drap og voldtar folk akkurat når han vil er det vel ikke noe å nøle med? Hør på politimannen, og plant bevis. Å som jeg elsker norsk rett.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Haha, ja, bra du har tiltro til Norge og systemet generelt. Lol.
Vis hele sitatet...
Nei, har ganske liten tillit til det psykiske helsesystemet i norge så er ikke sjokkert.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Du trenger ikke ta det ille opp at "noe skurrer". Jeg har ikke ment noe om hva som skurrer, men om denne Xen er så farlig burde det ikke være et veldig stort problem å få besøksforbud. Det er ikke et tilbud med veldig høy terskel akkurat. Noe er feil, enten det er fortellingen, eller korrupsjonen. Hvis du ikke er åpen for at folk skal være skeptiske til hele den spesielle fortellingen tror jeg nok folk hadde rett i at du har valgt feil forum. Med det sagt så er det helt sinnsykt hvis politiet nekter å gi besøksforbud om hun sier at hun blir voldtatt når som helst og frykter for sitt liv. Det er også grunnen til at folk blir skeptiske. Og det er vel et godt tegn at vi tenker "men nei sånn kan det ikke være?" for det er jo ikke normalt.

Hvorfor skal en instans gi han et skriv om å holde seg unna henne? Hva skal dette hjelpe om ikke besøksforbud og voldsalarm virker? Bare for å teste om hu blir lemlestet eller ikke?

Hvis denne mannen står bak drap og voldtar folk akkurat når han vil er det vel ikke noe å nøle med? Hør på politimannen, og plant bevis. Å som jeg elsker norsk rett.
Vis hele sitatet...
Han har vært inn og ut av fengsel mange ganger i sitt liv, og er fryktet i alle miljøene som kjenner han ordentlig. That being said, så sier alle - når de møter han uten å kjenne han - at han "er SÅ hyggelig". Dette er en gjenganger. Han er ikke karismatisk på den måten en sosiopat er stereotypisk, men han følger godt med på det du sier, er veldig blid og har en slags... hva skal jeg kalle det, barnslig sjarm. Selv om han er fysisk diger har han også noen hobbyer som er så langt fra stereotypisk maskuline som det går an og bli, så jeg tror mange rett og slett ser på han som ganske "søt".

Han har - ut ifra det jeg vet - aldri blitt utredet av psykolog. De fleste som er menneskekjennere og har vært ute en vinternatt før, ville nok merket at noe skurret, men langt i fra de fleste. Han er da ikke dum nok til å si til politiet at han hører stemmer osv selv om han har blitt tatt for ting ...

Det stemmer at han har svært dårlig impulskontroll, hører stemmer og får plutselige paranoide innfall. (En gang ble han sikker på at jeg og Noor skulle "ta han" og ble livredd og låste seg inne på et soverom, lol. Som om vi hadde hatt noen mulighet til det!) Det er en ganske annen greie at det blir plukka opp på akkurat HVOR ustabil han er, selv om han gjør grove kriminelle handlinger.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg


Hun kontaktet også en instans for å sende eksen et skriv om å holde seg unna henne. Dette er ikke et besøksforbud, men et forsøk på å se hvordan han tar et slik skriv og hvordan han forholder seg til det. Jeg vil ikke spesifisere hvilken kanal dette kommer gjennom ettersom jeg synes det blir alt for spesifikt, men det blir loggført og er offisielt.
Vis hele sitatet...
Jeg sliter med å forstå logikken i dette samt hvem offentlig instans som kan mene at dette med å sende et skriv om å holde seg vekk som er loggført er en bedre løsning en besøksforbud eller omvendt voldsalarm.

Om vi tar utgangspunkt i at politiet faktisk mener besøksforbud vil få henne drept eller i det minste øke sjansene for det, hva skjer etter dette skrivet? Hvem skal passe på venninnen din når ex'n mottar dette skrivet? Hvordan vil han reagere på å motta et slikt skriv? Vil han ikke da bare oppsøke din venninne i blindt raseri også skjer det som skjer uten at noen kan avhjelpe og uten at noen kan steppe inn og begrense skadene?

Det er mulig dere har blitt litt fastlåst i tankegang fordi dere er så nær situasjonen at dere ikke ser de mest umiddelbare løsningene med størst sjanse for suksess. Nemlig krisesenter. Jeg sliter veldig med å forstå motstanden. Der finnes nemlig ekspertisen og den nødvendig støtten og oppfølgingen mens detaljene kommer på plass. Pluss at hun da er på en trygg plass utenfor rekkevidde av den gale ex'n.

Viktig å huske på at hun har et barn. Og hun har da også ansvar for barnet. Det betyr at trygghet og omsorg trumper barnets evt. motstand mot flytting eller krisesenter feks i forhold til tap av venner og skolemiljø. Om barnet er 8 eller 14 spiller liksom ingen rolle. Om forholdene er så alvorlig som beskrevet må det nok også iverksettes tiltak for å sikre at sjansene for skadelig utfall av voldshelvete skal få gro fast i dette barnet.

Og vær så snill, slutt å fokusere på drap og hollywood triks der dere planter nok drugs til å få fyren satt inn. Hvem vet hva som skjer når fyren da får permisjon? Eller stikker av?

Stol på ekspertene, de som er i og rundt på landets krisesenter. De vet hvordan slike saker må håndteres og hvilke tiltak som virker.
Sist endret av _abc_; 29. desember 2020 kl. 19:19.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå sier jeg ikke at dere er direkte ufine her akkurat, men jeg merker det er veldig slitsomt å skrive her og ikke bli trodd. Det er jo garantert noen triste sjeler der ute som ville kokt ihop en slik røverhistorie som dette for å få oppmerksomhet, men jeg er ikke en av de. Slik trolling vil jeg ikke si er vanlig på Freak heller? (Kvinneguiden, derimot.)

Jeg er IAF glad for at dette ikke er meg det handler om direkte, for jeg hadde nok blitt både matt og motløs MTP å bli trodd generelt hvis det var tilfellet, etter noe av responsen her.

Mens jeg er veldig klar over at dette er en skikkelig grov situasjon, ser jeg ikke på det som særlig utenfor det vanlige. (Nå skal det sies at både jeg og personen denne tråden omhandler, kommer fra en svært belastet familie, og garantert hører mer om saker og ting fra både fjernt og nært enn det Ola Nordmann gjør.)

Det ble kommentert på at å henvende seg til Freak i denne situasjonen er spesielt - jeg synes absolutt ikke det. Dette er en grov situasjon som handler om en grov faen. Jeg kan ikke akkurat gå på Kvinneguiden og si - som sant er - at jeg tror han må bli stoppa med noen kilo amf og havne i buret noen år, eller myrdet, for at ting skal løse seg ... Den tråden hadde blitt stengt fort. Dermed Freak. (Må spesifisere at jeg ikke har planer om noe kriminelt i denne situasjonen, og det har ingen jeg kjenner heller.)

Jeg ber heller ikke om direkte løsninger - mer om erfaringer og råd. Det har jeg fått, og for det er jeg faktisk takknemlig!

Så til en liten oppdatering, da.

Etter den overveldende pushinga på besøksforbud tok jeg dette - ganske forsiktig - opp med familiemedlemmet mitt.

Det stemmer at hun ble fortalt av en politimann at dette bør hun absolutt ikke gjøre, men noe familiemedlemmet mitt (la oss kalle henne Noor) ikke fortalte meg før langt utpå morrakvisten i går, er at eksen det er snakk om også har kontakter i politiet.

Dette er politifolk som gjerne inntar litt saker i helgene, og som eksen hennes kjenner fra gammelt av. Hvor shady de er skal jeg ikke uttale meg om, men det gjør Noor redd for å involvere politiet, som bredt begrep.

Dette gjorde Noor idag:

Kontaktet en politimann hun faktisk stoler på, som hun har kjent hele livet, for å forhøre seg litt. Hun spurte BLA:

«Hva har jeg faktisk lov til å gjøre mot han dersom han bryter seg inn i leiligheten min?»

«Du klarer vel å ordne dette på andre måter du, Noor?»

«Tenk på hvem det er snakk om.»

«... Ja, det er sant, det skulle jeg ikke foreslått.»

Hun kontaktet også en instans for å sende eksen et skriv om å holde seg unna henne. Dette er ikke et besøksforbud, men et forsøk på å se hvordan han tar et slik skriv og hvordan han forholder seg til det. Jeg vil ikke spesifisere hvilken kanal dette kommer gjennom ettersom jeg synes det blir alt for spesifikt, men det blir loggført og er offisielt.

Utenom det presset jeg på ang voldsalarm , ettersom jeg har misforstått og trodde man MÅTTE ha besøksforbud for å få voldsalarm. Noor fortalte meg at hun faktisk har spurt om voldsalarm, hun, men dette ville ikke politiet innfri ... Er ikke dette helt føkkings sinnsykt?

Dommen hans for å ha kidnappet, voldtatt og banket eksen over en periode er ET FAKTUM jeg vet har skjedd, så bare dette burde jo være nok til å få voldsalarm, spør du meg, men nei. (Nå er det ordinær voldsalarm jeg snakker om også, ikke sånn fotlenke opplegg. Altså, at Noor har voldsalarm.)

Jeg tror rullebladet til Noor og muligens - med en klype salt - eksens kontakter i politiet går veldig i mot henne her. Jeg skal be henne snakke med advokaten sin for å få voldsalarm. Skjønner ikke at hun kan nektes dette.

En annen ting jeg reagerte på er at Noor har blitt feilinformert ANG noen ting av politiet. (Det ble oppklart med politimannen hun hadde samtalen jeg skrev om ovenfor.) Om dette er med vilje eller ei, så er det IAF veldig farlig i en såpass prekær situasjon. Jeg stusser på det.

Jeg må også bare si med en gang at jeg ikke kommer til å oppdatere igjen dersom det blir flere kommentarer med «noe skurrer» bla bla bla - dette er realiteten til så utrolig mange damer, og jeg blir faktisk både sliten og provosert av å bli mistrodd. Igjen vil jeg takke for hyggelige og hjelpsomme innlegg.

Over og ut!

((Minner på at dette muligens er en fiktiv røverhistorie fra helvete.))
Vis hele sitatet...
Advokat ja, definitivt. Jeg har ikke mye illusjoner om hvordan man blir ivaretatt av politiet i sånne situasjoner, men en eller annen form for trygghet må man kunne vri ut av systemet. Ikke aner jeg hvorfor man er så tilbakeholden med omvendt voldsalarm, men hvis det finnes et tilfelle der det burde brukes så må det vel være noe sånt som dette.

Og ja, noens tvilsomme røverhistorier er noen andres høyst virkeligelige liv.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jeg sliter med å forstå logikken i dette samt hvem offentlig instans som kan mene at dette med å sende et skriv om å holde seg vekk som er loggført er en bedre løsning en besøksforbud eller omvendt voldsalarm.
Vis hele sitatet...
Hvis det er et sånt cease and desist letter, så tror jeg det er ganske vanlig i statene i alle fall i sånne situasjoner. Det gir dem anledning til å ligge unna før det blir en fornell sak. Jeg synes heller ikke dette høres ut som en fyr som vil ta det til seg.
Sist endret av *pi; 29. desember 2020 kl. 19:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Utenom det presset jeg på ang voldsalarm , ettersom jeg har misforstått og trodde man MÅTTE ha besøksforbud for å få voldsalarm. Noor fortalte meg at hun faktisk har spurt om voldsalarm, hun, men dette ville ikke politiet innfri ... Er ikke dette helt føkkings sinnsykt?
Vis hele sitatet...
Voldsalarm er ikke noe du bare rusler ned på stasjonen, spør i skranken å får utlevert som om det er brød og melk på butikken. Har hun spurt eller har hun faktisk søkt sånn og fått avslag?

Det er ikke troverdigheten på historien og alvorlighetsgraden som skurrer her, det er hvordan dere forholder dere til løsningen. Har du noe påvirkning her eller er du bare på utsiden?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men hun kan ikke være på krisesenter for alltid :/ Hun slo opp med han for noen måneder siden nå.
Vis hele sitatet...
Sånt som dette, det henger jo ikke på greip. Det er da ingen som blir der bortglemt for evig og alltid hvor har du/dere dette fra? Og de har midlertidig botilbud like mye som de har midlertidig dagtilbud. Familiemedlemmet trenger profesjonell bistand på flere områder og dette er stedet å henvende seg.


Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jeg sliter med å forstå logikken i dette samt hvem offentlig instans som kan mene at dette med å sende et skriv om å holde seg vekk som er loggført er en bedre løsning en besøksforbud eller omvendt voldsalarm.

Om vi tar utgangspunkt i at politiet faktisk mener besøksforbud vil få henne drept eller i det minste øke sjansene for det, hva skjer etter dette skrivet? Hvem skal passe på venninnen din når ex'n mottar dette skrivet? Hvordan vil han reagere på å motta et slikt skriv? Vil han ikke da bare oppsøke din venninne i blindt raseri også skjer det som skjer uten at noen kan avhjelpe og uten at noen kan steppe inn og begrense skadene?

Det er mulig dere har blitt litt fastlåst i tankegang fordi dere er så nær situasjonen at dere ikke ser de mest umiddelbare løsningene med størst sjanse for suksess. Nemlig krisesenter. Jeg sliter veldig med å forstå motstanden. Der finnes nemlig ekspertisen og den nødvendig støtten og oppfølgingen mens detaljene kommer på plass. Pluss at hun da er på en trygg plass utenfor rekkevidde av den gale ex'n.

Viktig å huske på at hun har et barn. Og hun har da også ansvar for barnet. Det betyr at trygghet og omsorg trumper barnets evt. motstand mot flytting eller krisesenter feks i forhold til tap av venner og skolemiljø. Om barnet er 8 eller 14 spiller liksom ingen rolle. Om forholdene er så alvorlig som beskrevet må det nok også iverksettes tiltak for å sikre at sjansene for skadelig utfall av voldshelvete skal få gro fast i dette barnet.

Og vær så snill, slutt å fokusere på drap og hollywood triks der dere planter nok drugs til å få fyren satt inn. Hvem vet hva som skjer når fyren da får permisjon? Eller stikker av?

Stol på ekspertene, de som er i og rundt på landets krisesenter. De vet hvordan slike saker må håndteres og hvilke tiltak som virker.
Vis hele sitatet...
Dette. Innlegget mitt ble dessverre med i dragsuget på oppryddingen av menn vs kvinner.

Sitat av Dough Vis innlegg
Jeg kjenner til flere tilfeller i nær relasjon/omgangskrets som har kommet seg ut av dette og felles for de som kommer seg mentalt styrket videre er å gjøre det som trengs i samråd med krisesenteret. Dette familiemedlemmet skal da ikke bare sikre seg mot voldsutøveren men lære seg å leve sitt eget selvstendige liv på alle plan videre. Tråden bærer sterkt preg av behov for profesjonell hjelp langt utover enkle tiltak mot nye overgrep. Og det er tross alt barn involvert, da er det bedre å være i forkant med krisesenteret enn barnevernet.

At folk foreslår vold mot vold og ulovlig våpenhåndtering er helt håpløst, vi bor ikke i Amerika. Og sånne sjuke folk tar bare ut vold på andre igjen så kan en jo tenke seg hvem som får disse kreative forslagene i full retur.
Vis hele sitatet...
Det kommer et liv etter denne eksen også, det kommer nye forhold, nye destruktive relasjoner og ekser. Det hjelper lite med en quick fix mot denne ene eksen hvis hun bare går videre til neste. Og ja det er dessverre det som i mange tilfeller skjer altfor ofte om enn så fucked up det høres ut så holder det ikke bare å si "aldri mer" også er dette over. Det er noe med hva man går etter ubevisst.

https://bufdir.no/vold/

https://www.politiet.no/rad/vold-i-nare-relasjoner/

Hvis du skal hjelpe så hjelp henne å gjøre det som er riktig ikke finne alle andre kreative veier rundt.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jeg sliter med å forstå logikken i dette samt hvem offentlig instans som kan mene at dette med å sende et skriv om å holde seg vekk som er loggført er en bedre løsning en besøksforbud eller omvendt voldsalarm.

Om vi tar utgangspunkt i at politiet faktisk mener besøksforbud vil få henne drept eller i det minste øke sjansene for det, hva skjer etter dette skrivet? Hvem skal passe på venninnen din når ex'n mottar dette skrivet? Hvordan vil han reagere på å motta et slikt skriv? Vil han ikke da bare oppsøke din venninne i blindt raseri også skjer det som skjer uten at noen kan avhjelpe og uten at noen kan steppe inn og begrense skadene?

Det er mulig dere har blitt litt fastlåst i tankegang fordi dere er så nær situasjonen at dere ikke ser de mest umiddelbare løsningene med størst sjanse for suksess. Nemlig krisesenter. Jeg sliter veldig med å forstå motstanden. Der finnes nemlig ekspertisen og den nødvendig støtten og oppfølgingen mens detaljene kommer på plass. Pluss at hun da er på en trygg plass utenfor rekkevidde av den gale ex'n.

Viktig å huske på at hun har et barn. Og hun har da også ansvar for barnet. Det betyr at trygghet og omsorg trumper barnets evt. motstand mot flytting eller krisesenter feks i forhold til tap av venner og skolemiljø. Om barnet er 8 eller 14 spiller liksom ingen rolle. Om forholdene er så alvorlig som beskrevet må det nok også iverksettes tiltak for å sikre at sjansene for skadelig utfall av voldshelvete skal få gro fast i dette barnet.

Og vær så snill, slutt å fokusere på drap og hollywood triks der dere planter nok drugs til å få fyren satt inn. Hvem vet hva som skjer når fyren da får permisjon? Eller stikker av?

Stol på ekspertene, de som er i og rundt på landets krisesenter. De vet hvordan slike saker må håndteres og hvilke tiltak som virker.
Vis hele sitatet...

Politimannen insinuerte ikke planting av bevis - trodde det var ganske tydelig hva han insinuerte, uten å gå nærmere innpå det.

Ungen er så og si voksen. Han bor ikke hos Noor og er utenfor fare.

Det er forskjell på å få et skriv enn å faktisk få et besøksforbud. Eksen hans fikk ikke besøksforbud før mange år etter den hendelsen med kidnappingen, osv. Da hun fikk besøksforbudet, hadde det vært null kontakt over en lang periode, altså at han var ute av "hekten". Han har fulgt det besøksforbudet, men det er en grunn til at hun ikke fikk det rett etter hendelsen.

Noor jobber med å flytte inn med noen kjente som skal leie et hus et godt stykke unna eksen. Hun oppholder seg ikke alene i hjemmet sitt før hun får flyttet.

Hjelp via krisesenter er ikke aktuelt før hun får litt fysisk distanse. Som sagt jobber vi nå for å få voldsalarm. At hun skal sitte utters mutters på krisesenter med tankekjør har ikke så mye for seg for øyeblikket. Terapi blir definitivt nødvendig, men man slukker brannen før man skifter ut rørene.

Det skjedde en hendelse nylig som har fått Noor til å se litt annerledes på ting, og besøksforbud OSV kan bli aktuelt. (Dette er ikke en spesielt grov hendelse - jeg var tilstede - men en veldig grensesprengende hendelse da, som viser irrasjonaliteten hans. Meldingene hans blir også mer og mer crazy.) Men for nå, forholder vi oss til hva politimannen sa ANG besøksforbud, og dypper tåa med skrivet fra den andre instansen. Hun vil ikke være tilgjengelig for han å skade i en periode framover, og mens hverken hun eller jeg tror det blir noe varig løsning, er det en grei måte å finne ut av hvordan han trolig ville reagert på et besøksforbud.
Sitat av Dough Vis innlegg
Det kommer et liv etter denne eksen også, det kommer nye forhold, nye destruktive relasjoner og ekser. Det hjelper lite med en quick fix mot denne ene eksen hvis hun bare går videre til neste. Og ja det er dessverre det som i mange tilfeller skjer altfor ofte om enn så fucked up det høres ut så holder det ikke bare å si "aldri mer" også er dette over. Det er noe med hva man går etter ubevisst.
Vis hele sitatet...
Veldig enig i det, men du får ikke jobbet så mye med det så lenge du befinner deg i akutt fare. First things first.
Jeg vet ikke, men for meg virker det som dere brenner av masse krefter og ressurser på å starte i feil ende. Krisesenter er ikke frem i tid. Det er nå. Umiddelbart. Og spesielt etter at dette skrivet er sendt. Hva hjelper det om hun ikke er alene hjemme om fyren kommer på døren? Slår først ned de som forsøker å blande seg også slår ihjel din venninne?

Venninnen din skal jo ikke sitte mutters alene å forvitre på et krisesenter. Det er jo andre mennesker der også i helger og på kvelder. Pluss at du kan jo besøke henne. Om dere er usikre på hva krisesentrene kan tilby så må dere gjerne spørre her i tråden. Så vet dere litt mer om tilbudet før dere bestemmer dere for at det er noe som skal skje langt frem i tid. Krisesenter det er jo akutttilbud. Det er lavterskel og det er det første viktige steget. Der vil hun få hjelp, veiledning og hun vil definitivt ikke bli sittende alene. Tvert imot vil hun ha masse gode og flinke folk rundt seg hele tiden.
Sist endret av _abc_; 29. desember 2020 kl. 20:08.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Politimannen insinuerte ikke planting av bevis - trodde det var ganske tydelig hva han insinuerte, uten å gå nærmere innpå det.
Vis hele sitatet...
Åpenbart åpent for tolkning. Jeg tolket det mer i retning som at hun er oppegående nok til å ikke gjøre ting vanskeligere for seg selv.

Hjelp via krisesenter er ikke aktuelt før hun får litt fysisk distanse. Som sagt jobber vi nå for å få voldsalarm. At hun skal sitte utters mutters på krisesenter med tankekjør har ikke så mye for seg for øyeblikket. Terapi blir definitivt nødvendig, men man slukker brannen før man skifter ut rørene.
Vis hele sitatet...
Alternativet er dessverre for altfor mange en taxi dit med klæra de går i. Hvis inntrykket er at hun skal sitte der helt alene så er det vel desto større grunn til å begynne se på hvordan det faktisk har seg å motta hjelp.

Trygt og midlertidig botilbud
Krisesentrene skal gi et trygt og midlertidig botilbud til personer som blir utsatt for vold i nære relasjoner. Tilbudet skal være gratis, men sentrene kan kreve en egenandel for mat. Hvis den voldsutsatte ikke har egen inntekt, skal dette kunne dekkes av NAV. Alle krisesentrene har sikkerhetstiltak for å gjøre sentrene trygge.

Det er laget en ny forskrift om sikkerhet i kommuenes krisesentertilbud. Forskriften konkretiserer kravene til fysisk sikkerhet og individuelle sikkerhetstiltak under opphold på et krisenter.

Krisesentrene tilbyr samtaler, kartlegging av brukerens situasjon, og hjelp til å ta kontakt med andre tjenester. Hvis brukeren har behov for det, kan ansatte ved krisesenteret delta på møter med andre hjelpetjenester sammen med brukeren. Brukerne kan også få hjelp til å finne bolig, barnepass, praktisk hjelp og tilbud om ulike typer sosiale aktiviteter.

Krisesentrene skal være tilrettelagt for brukernes individuelle behov, inkludert behovene til personer med nedsatt funksjonsevne og barn som kommer i følge med mor eller far. Brukere som har behov for det skal ha tilgang til kvalifisert tolk.

Botilbudet til voldsutsatte kvinner og menn skal være adskilt.

Dagtilbud/samtaletilbud
Krisesentrene har et dagtilbud for personer som ikke ønsker eller har behov for å bo der. På dagtilbudet kan utsatte for vold i nære relasjoner få tilbud om samtaler. De ansatte på krisesentrene har spisskompetanse på samtaler med voldsutsatte. Personer som oppsøker dagtilbudet kan også få råd om hvilke muligheter og rettigheter de har til å få hjelp, både på krisesenteret og ellers. Det gis også tilbud om samtale etter et opphold.
Vis hele sitatet...
Sitat av *pi Vis innlegg
Veldig enig i det, men du får ikke jobbet så mye med det så lenge du befinner deg i akutt fare. First things first.
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt om jeg forstår deg her men er vel ikke noe mer akutt fare på noe krisesenter. Heller ikke noe mer akutt fare om hun iverksetter kommunikasjon med de uansett bo/dagtilbud.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jeg vet ikke, men for meg virker det som dere brenner av masse krefter og ressurser på å starte i feil ende. Krisesenter er ikke frem i tid. Det er nå. Umiddelbart. Og spesielt etter at dette skrivet er sendt. Hva hjelper det om hun ikke er alene hjemme om fyren kommer på døren? Slår først ned de som forsøker å blande seg også slår ihjel din venninne?
Vis hele sitatet...
Dette.
Sist endret av Dough; 29. desember 2020 kl. 20:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dough Vis innlegg

Vet ikke helt om jeg forstår deg her men er vel ikke noe mer akutt fare på noe krisesenter. Heller ikke noe mer akutt fare om hun iverksetter kommunikasjon med de uansett bo/dagtilbud.
Vis hele sitatet...
Tenkte mer på det med prosessering i etterkant, at traumebehandling og endring av relasjonsmønster og sånn er litt håpløst mens man befinner seg midt i situasjonen. Enig i at krisesenter er lurt, snakk med dem iallefall. Det finnes neppe noen med bedre kompetanse på hva som er snart å gjøre i denne situasjonen.
Sitat av *pi Vis innlegg
Tenkte mer på det med prosessering i etterkant, at traumebehandling og endring av relasjonsmønster og sånn er litt håpløst mens man befinner seg midt i situasjonen. Enig i at krisesenter er lurt, snakk med dem iallefall. Det finnes neppe noen med bedre kompetanse på hva som er snart å gjøre i denne situasjonen.
Vis hele sitatet...
Jepp, svarte litt for raskt oppi det andre, jeg skjønner det du mente nå.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Han har vært inn og ut av fengsel mange ganger i sitt liv, og er fryktet i alle miljøene som kjenner han ordentlig. That being said, så sier alle - når de møter han uten å kjenne han - at han "er SÅ hyggelig". Dette er en gjenganger. Han er ikke karismatisk på den måten en sosiopat er stereotypisk, men han følger godt med på det du sier, er veldig blid og har en slags... hva skal jeg kalle det, barnslig sjarm. Selv om han er fysisk diger har han også noen hobbyer som er så langt fra stereotypisk maskuline som det går an og bli, så jeg tror mange rett og slett ser på han som ganske "søt".

Han har - ut ifra det jeg vet - aldri blitt utredet av psykolog. De fleste som er menneskekjennere og har vært ute en vinternatt før, ville nok merket at noe skurret, men langt i fra de fleste. Han er da ikke dum nok til å si til politiet at han hører stemmer osv selv om han har blitt tatt for ting ...

Det stemmer at han har svært dårlig impulskontroll, hører stemmer og får plutselige paranoide innfall. (En gang ble han sikker på at jeg og Noor skulle "ta han" og ble livredd og låste seg inne på et soverom, lol. Som om vi hadde hatt noen mulighet til det!) Det er en ganske annen greie at det blir plukka opp på akkurat HVOR ustabil han er, selv om han gjør grove kriminelle handlinger.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med at han er fryktet i miljøer? Samarbeider han alene, eller han har flere rundt seg?

Og hvor fysisk diger snakker vi? Snakker vi 2 meter høy og 2 meter forsvar, dvs, selvforsvar mot han hadde ikke hjulpet?
Sist endret av LarsErikseen; 30. desember 2020 kl. 00:44.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av LarsErikseen Vis innlegg
Hva mener du med at han er fryktet i miljøer? Samarbeider han alene, eller han har flere rundt seg?

Og hvor fysisk diger snakker vi? Snakker vi 2 meter høy og 2 meter forsvar, dvs, selvforsvar mot han hadde ikke hjulpet?
Vis hele sitatet...
Han har jo solgt mye forskjellig, da, og hatt mange jobbende under seg. Når jeg sier "miljøet" snakker jeg om det kriminelle miljøet i denne delen av Norge, men jeg hadde ikke blitt overraska om han var kjent i kriminelle miljøer over hele Norge. Han fra en velkjent norsk bok om livet sitt som kriminell, blir omtalt som tidenes pussy av mannen denne tråden omhandler, og hans nærmeste.

Ja, han er fysisk gigantisk. Litt som et tog egentlig. Men er vel mest det at han har ingen sperrer - har skjedd før at 10 menn har sagt de skal banke han og at han sier "bring it" og stiller opp. Er jo ingen rasjonelle mennesker som gjør det. Til Noor sin viten har han aldri fått skikkelig bank heller. Ettersom han ikke har noen sperrer, gjør han også veldig grove voldshandlinger.

Denne posten er kanskje helt fiktiv.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er hensikten bak å lage denne tråden om historien er fiktiv? Ble den kun opprettet for oppmerksomhet? Skape en diskusjon? Underholdning?

Vold mot kvinner er ikke underholdning.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er hensikten bak å lage denne tråden om historien er fiktiv? Ble den kun opprettet for oppmerksomhet? Skape en diskusjon? Underholdning?

Vold mot kvinner er ikke underholdning.
Vis hele sitatet...
Tenk litt lengre, da.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tenk litt lengre, da.
Vis hele sitatet...
Vil gjerne at du forklarer for det er vanskelig å forstå hvorfor noen skulle legge ut en historie som dette og få masse bekymringer og svar også er den fiktiv. Det er å rope Ulv-ulv, suger emosjonelt engasjement og bekymring ut av andre unødvendig og kan gjøre at tråder med samme problemstilling ikke blir tatt like seriøst i fremtiden.

Kan du forklare hva som skulle være årsaken til å opprette tråden fiktivt?

Om det er det at du er redd for gjenkjennelse eller får dårlig samvittighet for å ha delt sannheten om dette fæle mennesket så forstår jeg forsvarsmekanismen med å prøve å dysse det ned igjen, men situasjonen er alvorlig og det trenger du i det tilfellet historien er sann, hjelp til å forstå. Hjernen din er traumatisert og klarer ikke ta det alvorlig, det ser vi også ut fra svarene du gir på alle rådene og tiltakene i tråden.
Om du troller så ta å gi faen i det, dette er ikke et tema man kødder med.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil gjerne at du forklarer for det er vanskelig å forstå hvorfor noen skulle legge ut en historie som dette og få masse bekymringer og svar også er den fiktiv. Det er å rope Ulv-ulv, suger emosjonelt engasjement og bekymring ut av andre unødvendig og kan gjøre at tråder med samme problemstilling ikke blir tatt like seriøst i fremtiden.

Kan du forklare hva som skulle være årsaken til å opprette tråden fiktivt?

Om det er det at du er redd for gjenkjennelse eller får dårlig samvittighet for å ha delt sannheten om dette fæle mennesket så forstår jeg forsvarsmekanismen med å prøve å dysse det ned igjen, men situasjonen er alvorlig og det trenger du i det tilfellet historien er sann, hjelp til å forstå. Hjernen din er traumatisert og klarer ikke ta det alvorlig, det ser vi også ut fra svarene du gir på alle rådene og tiltakene i tråden.
Om du troller så ta å gi faen i det, dette er ikke et tema man kødder med.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke tenkt å skrive hvorfor jeg ender noen av postene med en disclaimer her på internett, men jeg er sikker på at noen andre kan utbrodere det for deg dersom du ikke skjønner ...
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har ikke tenkt å skrive hvorfor jeg ender noen av postene med en disclaimer her på internett, men jeg er sikker på at noen andre kan utbrodere det for deg dersom du ikke skjønner ...
Vis hele sitatet...
Ja fint det. Venter
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg også venter på at noen kan utbrodere dette. For dette forstår jeg ikke noe av. Du sier i posten at denne posten kan være fiktiv. Du sier ikke at tråden kan være fiktiv. Er det korrekt?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja fint det. Venter
Vis hele sitatet...
Regner med det er en variant av S.W.I.M., som brukes for å fraskrive seg ansvar i tilfelle man skulle bli stilt til veggs med innholdet i tråden. Situasjonen er reell, men dersom noen konfronterer trådstarter, så kan hen prøve å unnslippe situasjonen ved å si at «neinei, dette var jo bare fiksjon, det skrev jeg jo».

Hvor effektivt det er, er jeg imidlertid litt mer usikker på.
Nå vet jeg ikke hvem den disclaimeren er myntet på, men jeg ser ikke for meg at verken politiet, bølla eller offeret vil slå seg til ro med den forklaringen dersom de kjenner igjen historien, og si «åja, jamen da så», og glemme hele saken.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Regner med det er en variant av S.W.I.M., som brukes for å fraskrive seg ansvar i tilfelle man skulle bli stilt til veggs med innholdet i tråden. Situasjonen er reell, men dersom noen konfronterer trådstarter, så kan hen prøve å unnslippe situasjonen ved å si at «neinei, dette var jo bare fiksjon, det skrev jeg jo».

Hvor effektivt det er, er jeg imidlertid litt mer usikker på.
Nå vet jeg ikke hvem den disclaimeren er myntet på, men jeg ser ikke for meg at verken politiet, bølla eller offeret vil slå seg til ro med den forklaringen dersom de kjenner igjen historien, og si «åja, jamen da så», og glemme hele saken.
Vis hele sitatet...
Hadde skjønt brukt av SWIM om tråden var en innrømmelse av lovbrudd som kunne spores til vedkommende av politiet og dermed presenteres for politiet som fiktiv eller snakk om en annen. Men i denne tråden gir det ingen mening..