Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 8113
Hei. Hadde en razzia hvor politiet bl.a beslagla min macbook air 2013(?) med os X 10.9.5. Netflix og dplay og andre strømmetjenester fungerer lengre ikke å se på mac’en... når jeg går inn på dplay, kommer det bare en hvit side ute noenting som helst, og det står fanen er ferdig lastet. Hva har de gjort med mac’en, pg hvordan får jeg sett på det igjen?
Har prøvd å se om det er noen programvareoppdatering, men det kommer ikke opp noen.

Takk for svar!
Gjelder det alle nettlesere?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Gjelder det alle nettlesere?
Vis hele sitatet...
Prøvd safari, firefox og chrome
De har vært inne å fikla på den da. Hadde ikke brukt den PCen noe mere om jeg var deg
Sitat av celtseus Vis innlegg
De har vært inne å fikla på den da. Hadde ikke brukt den PCen noe mere om jeg var deg
Vis hele sitatet...
Det er Apple da, hvor mye får de egentlig gjort med en mac? Den brukes uansett kun til streaming av yt, dPlay, netflix og serato (for musikkinstrument)

Bruker en pc med vpn og tor til andre ting
Sist endret av Politietsuger; 29. desember 2020 kl. 13:32.
Sitat av celtseus Vis innlegg
De har vært inne å fikla på den da. Hadde ikke brukt den PCen noe mere om jeg var deg
Vis hele sitatet...
Hva baserer du denne tolkningen på? Tekstene dine bærer preg av en litt schizofren person på vei inn i psykose :/
Sitat av Politietsuger Vis innlegg
Hei. Hadde en razzia hvor politiet bl.a beslagla min macbook air 2013(?) med os X 10.9.5. Netflix og dplay og andre strømmetjenester fungerer lengre ikke å se på mac’en... når jeg går inn på dplay, kommer det bare en hvit side ute noenting som helst, og det står fanen er ferdig lastet. Hva har de gjort med mac’en, pg hvordan får jeg sett på det igjen?
Har prøvd å se om det er noen programvareoppdatering, men det kommer ikke opp noen.

Takk for svar!
Vis hele sitatet...
Bare så vi snakker om det samme, din MacBook air fra 2013 har aldri fått nytt OS og kjører fortsatt Maverick som sist fikk en oppdatering i 2016.

https://en.wikipedia.org/wiki/OS_X_Mavericks

Ville nok startet med å så på mer naturlige årsaker til at dette fortsatt ikke virker like stabilt i 2020 som i 2013.

Om det har noen sammenheng forøvrig vet jeg ikke men Adobe avslutter Flash player om 2 dager og 7.5 time så at noe er i gjære som påvirker 7 år gamle OS ville ikke overrasket meg.

Mulig du kan prøve først å bare avinstallere Flash

https://www.adobe.com/no/products/fl...d-of-life.html
Sist endret av Dough; 29. desember 2020 kl. 16:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gå over alt av VPN- og nettverksinnstillinger. Fjern manuelle DNS-tjenester som ligger inne. Restart maskinen. Kanskje til og med en reinstall av operativsystemet.
Eier du film på iTunes? Får du feilmeldikg når du prøver å spille av her?

Høres ut som at det er problem med å spille av DRM innhold på pcen din. Kan det hende at de har tuklet med noe som gjør at kryptert innhold ikke lar seg avspille?
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Eier du film på iTunes? Får du feilmeldikg når du prøver å spille av her?

Høres ut som at det er problem med å spille av DRM innhold på pcen din. Kan det hende at de har tuklet med noe som gjør at kryptert innhold ikke lar seg avspille?
Vis hele sitatet...
Nei, men får spilt av iphonevideoer på mac’en.

Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Gå over alt av VPN- og nettverksinnstillinger. Fjern manuelle DNS-tjenester som ligger inne. Restart maskinen. Kanskje til og med en reinstall av operativsystemet.
Vis hele sitatet...
Sjekket alt nå, alt ser stock og ikke suspicious ut��
Sist endret av Politietsuger; 30. desember 2020 kl. 22:20.