Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4131
hei!

Hvilke brannmurer og antivirus anbefaler dere?

Pris er ubetydelig, sikkerheten teller.
Windows 10 har innebygd brannmur som fungerer greit nok. Men ikke nok til virusene som utvikler seg bedre og bedre hver eneste dag. Hvis du vil betale for antivirus anbefaler jeg Malwarebytes. Eller Bitdefender. Norton og AVG funker greit. Men de over er optimale etter min mening. Håper dette hjelper deg. God påske.

Vil også legge til at hvis du er redd for å at PCen din skal bli hacket og overvåket målrettet mot deg, som jeg tviler på. Hvis Hackern/Hackerne er flinke så krypterer de viruset godt nok til at til og med de beste antivirusene ikke finner dem. Det er jo en dårlig nyhet. Men tviler på at hackere vil hacke deg målrettet og overvåke deg gjennom et virus kalt Remote Administraion Tool (RAT) Dette er en type virus kalt en "Trojansk Hest" da har de full kontroll over dataen din. Webcam,filer,live screen monitoring overvåking av mikrofon etc. Disse hackerne bruker ofte dette til økonomisk vinning ved å hacke hundrevis av PCer og bruke dem til å mine Bitcoin. Eller utføre et DDOS attack på en nettside slik at den krasjer.
Sist endret av Fuxurious; 8. april 2020 kl. 23:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Checkpoint, Trend Micro, Defender ATP