Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 8689
Hei, jeg lurer på hvordan jeg kan feks få avsender til og sende ett brev/pakke adressert i mitt navn, men til ett eller annet post i butikk i Sverige, for så bare for meg og hente. Er det mulig? Finnes det noen måte?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du gir avsender adressa?

Det er stortsett kun banker og offentlege organ som nyttar folkeregisteret som adressegrunnlag. Ca. alle andre er avhengige av å få adressa frå deg. Du kan og registrere ei postadresse som er forskjellig frå folkeregistrert adresse.
Trådstarter
22 1
Men siden mitt navn ikke er registrert i Sverige, vill ikke pakken automatisk bli sendt til nærmeste post sentral?
Nærmeste til avsender altså. *
Sist endret av tjokk1; 13. oktober 2017 kl. 08:45.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av tjokk1 Vis innlegg
Men siden mitt navn ikke er registrert i Sverige, vill ikke pakken automatisk bli sendt til nærmeste post sentral?
Nærmeste til avsender altså. *
Vis hele sitatet...
Nei, posten sjekker ikkje adresser opp mot folkeregisteret. Det finst ca. ein halv milliard legitime grunner til å sende brev til tilfeldige adresser.
Kan sendes "poste restante" adressert til der du skal hente pakken / brevet. Brukt f.eks når man oppholder seg midlertidig et sted, på ferie f.eks.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av dggr Vis innlegg
Kan sendes "poste restante" adressert til der du skal hente pakken / brevet. Brukt f.eks når man oppholder seg midlertidig et sted, på ferie f.eks.
Vis hele sitatet...
Poste restante er ikkje til ei gateadresse, men til eit postkontor - altså at postkontoret skal oppbevare det til du henter det.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Poste restante er ikkje til ei gateadresse, men til eit postkontor - altså at postkontoret skal oppbevare det til du henter det.
Vis hele sitatet...
Som er akkurat det TS ønsker.
Trådstarter
22 1
Ja presis! Så skriver bare Poste Restante, adresse til ett svensk postkontor mitt navn så skal det komme til det postkontoret jeg selv vil?
Vær klar over at heller ikke Sverige har postkontor lenger. Dem har postutleveringssteder på lik linje med vårt "Post i Butikk".

Les mer her: http://www.postnord.se/foretag/ta-em...poste-restante
▼ ... over en måned senere ... ▼
Posten sjekker ikkje adresser opp mot folkeregisteret, du kan sende post hvor du vil :-)